De toekomst is heden.
Moderator: Moderators
De toekomst is heden.
Ik moet steeds denken aan de vroegere Science Fiction.
Eigenlijk waren de auteurs ervan vaak toekomstvoorspellers.
Steeds weer worden er grenzen verlegd en niet alleen in het ontwikkelen van de techniek, maar ook om ze rechtstreek in ons bezit te krijgen.
Ik weet het: Het is gratis reclame voor Apple met deze iPhone 7.
Maar wat is het weer een prachtig stukje techniek!
Wie kan het voorspellen?
Hoe ver zullen we gaan?
En dat binnen afzienbare tijd.
En wat wij nog zullen kunnen beleven.
Eigenlijk waren de auteurs ervan vaak toekomstvoorspellers.
Steeds weer worden er grenzen verlegd en niet alleen in het ontwikkelen van de techniek, maar ook om ze rechtstreek in ons bezit te krijgen.
Ik weet het: Het is gratis reclame voor Apple met deze iPhone 7.
Maar wat is het weer een prachtig stukje techniek!
Wie kan het voorspellen?
Hoe ver zullen we gaan?
En dat binnen afzienbare tijd.
En wat wij nog zullen kunnen beleven.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Re: De toekomst is heden.
Mythisch in het verleden.
Opstijgen?
Stralend licht ?
Heden en toekomst?
Gevonden op Facebook Science & Human Nature
Wat uitgebreider en met onderschrift op YouTube.
Over electro magnetisme en inductie.
Opstijgen?
Stralend licht ?
Heden en toekomst?
Gevonden op Facebook Science & Human Nature
Wat uitgebreider en met onderschrift op YouTube.
Over electro magnetisme en inductie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Peter van Velzen
- Site Admin
science fictionschrijvers zijn slechte toekomstvoorspellers. Daarvoor hoef je slechts een science-fiction boek te lezen dat 50 jaar geleden geschreven werd en in de tijd van vandaag speelt. Vrijwel alle science fiction tussen 1940 en 1960 liet mensen landen op venus en mars. slechts een enkeling liet het aan Robots over en dat waren Robots die menselijk waren. Geen wagentjes die langzaam rond reden.
Vrijwel iedereen dacht aan een kernoorlog en niemand aan klimaatverandering.
De toekomst is iets waar we plannen voor maken met kennis uit het verleden.
De werkelijke toekomst wordt gevormd door zaken die wij vaak nu nog niet kennen.
Maar de wide-screen i-phone is niet zo onwaarschijnlijk. . .
Vrijwel iedereen dacht aan een kernoorlog en niemand aan klimaatverandering.
De toekomst is iets waar we plannen voor maken met kennis uit het verleden.
De werkelijke toekomst wordt gevormd door zaken die wij vaak nu nog niet kennen.
Maar de wide-screen i-phone is niet zo onwaarschijnlijk. . .
Ik wens u alle goeds
Wacht maar af tot de quantumcomputer/iphone wereklijkheid wordt...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantumcomputer" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantumcomputer" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
beam me up Scotty
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... hotondelta
Ja, mooi. Daar is al tientallen jaren over gepraat, maar het wordt werkelijkheid.Sneller en zuiniger
Fotonische chips moeten apparaten een stuk sneller en zuiniger maken. Ze werken niet met elektriciteit, maar met lichtdeeltjes (fotonen) om informatieprocessen door te geven, en kunnen daarom een veel hogere datasnelheid behalen.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Kun je ook direct in je oog laten doen. En meer. Bionisch worden..
Yep alweer een stap dichter voor de ´volwaardige´ quantum computer. Ik vraag me af , aangezien de zware vooruitgang we het afgelopen jaar hebben gezien. De vele ´non believers´ (betreffende quantum computing) hier aanwezig ondertussen reeds hun mening hebben herzien. Of wanneer ze uiteindelijk bereid gaan zijn om een weddenschap met me af te sluiten ?Gerard R. schreef: ↑17 apr 2022 20:56 https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... hotondeltaJa, mooi. Daar is al tientallen jaren over gepraat, maar het wordt werkelijkheid.Sneller en zuiniger
Fotonische chips moeten apparaten een stuk sneller en zuiniger maken. Ze werken niet met elektriciteit, maar met lichtdeeltjes (fotonen) om informatieprocessen door te geven, en kunnen daarom een veel hogere datasnelheid behalen.
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Of er binnenkort een "volwaardige" quantum computer komt, hangt af van wat je met "volwaardig" bedoelt. Zover ik weet, gaat zo'n computer andere problemen "oplossen" dan de huidige. Ik blijf dus agnostisch tot men heeft aangetoond een nuttige quantum-computer te hebben gebouwd of gekweekt.holog schreef: ↑20 mei 2022 12:35 Yep alweer een stap dichter voor de ´volwaardige´ quantum computer. Ik vraag me af , aangezien de zware vooruitgang we het afgelopen jaar hebben gezien. De vele ´non believers´ (betreffende quantum computing) hier aanwezig ondertussen reeds hun mening hebben herzien. Of wanneer ze uiteindelijk bereid gaan zijn om een weddenschap met me af te sluiten ?
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Met je vingers je oog aanraken raadt mijn oogarts mij af!Gerard R. schreef: ↑19 mei 2022 23:51Kun je ook direct in je oog laten doen. En meer. Bionisch worden..doctorwho schreef: ↑29 feb 2016 19:14 beam me up ScottyCode: Selecteer alles
[img]http://siliconangle.com/files/2014/12/cicret.jpg[/img]
Ik wens u alle goeds
Wie zei er binnenkort? Hangt af wat je verstaat onder binnenkort. Met volwaardig bedoelde ik inclusief error-correcting. (Ik weet zelfs niet waar het idee van de vervanging van een klassieke computer vandaan komt.)Peter van Velzen schreef: ↑25 mei 2022 03:56Of er binnenkort een "volwaardige" quantum computer komt, hangt af van wat je met "volwaardig" bedoelt. Zover ik weet, gaat zo'n computer andere problemen "oplossen" dan de huidige. Ik blijf dus agnostisch tot men heeft aangetoond een nuttige quantum-computer te hebben gebouwd of gekweekt.holog schreef: ↑20 mei 2022 12:35 Yep alweer een stap dichter voor de ´volwaardige´ quantum computer. Ik vraag me af , aangezien de zware vooruitgang we het afgelopen jaar hebben gezien. De vele ´non believers´ (betreffende quantum computing) hier aanwezig ondertussen reeds hun mening hebben herzien. Of wanneer ze uiteindelijk bereid gaan zijn om een weddenschap met me af te sluiten ?
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik zei dat. De weddenschap dat iets NOOIT gebeurd kan nooit gewonnen worden. Dus er is een tijds-limiet nodig. En aangezien ik 71 ben mag dat niet te lang duren, of ik mis de prijsuitreiking
Ik wens u alle goeds
Ok , ik was niet van plan te wedden op een error corrected quantum computer. Maar ik kan wel de weddenschap aangaan om voor het einde van het jaar 1 commerciële ´nuttige´ applicatie te hebben, met definitie van ´nuttig´ = iets wat voor bedrijven nuttig is en waarvoor ze geld willen betalen plus dat het commercieel op de markt is en wat niet kan met klassieke computer.Peter van Velzen schreef: ↑26 mei 2022 04:20Ik zei dat. De weddenschap dat iets NOOIT gebeurd kan nooit gewonnen worden. Dus er is een tijds-limiet nodig. En aangezien ik 71 ben mag dat niet te lang duren, of ik mis de prijsuitreiking
Hoeft niet destructief te zijn.Peter van Velzen schreef: ↑25 mei 2022 03:58Met je vingers je oog aanraken raadt mijn oogarts mij af!Gerard R. schreef: ↑19 mei 2022 23:51Kun je ook direct in je oog laten doen. En meer. Bionisch worden..doctorwho schreef: ↑29 feb 2016 19:14 beam me up ScottyCode: Selecteer alles
[img]http://siliconangle.com/files/2014/12/cicret.jpg[/img]
- Peter van Velzen
- Site Admin
Voor het eind van 2022 (in de Gregoriaanse tijdrekening) commerciëel op de markt? Die weddenschap ga je waarschijnlijk verliezen. Jammer dat ik momenteel rood sta, (Ik wed niet om geld dat ik niet heb, dat zou niet eerlijk zijn). Maar niet getreurd, mocht het gebeuren dan zal ik je prijzen, en mocht het pas in 2036 gebeuren en ik leef nog, dan zal ik nog altijd positief over je voorspelling oordelen. (tenslotte zat je er dan maar 16 jaar naast).holog schreef: ↑26 mei 2022 15:38 Ok , ik was niet van plan te wedden op een error corrected quantum computer. Maar ik kan wel de weddenschap aangaan om voor het einde van het jaar 1 commerciële ´nuttige´ applicatie te hebben, met definitie van ´nuttig´ = iets wat voor bedrijven nuttig is en waarvoor ze geld willen betalen plus dat het commercieel op de markt is en wat niet kan met klassieke computer.
deze man zat er met zijn voorspelling dat men commerciële kernfusie zou hebben binnen twee decennia in 1955 - zo blijkt nu - al minimaal 47 jaar naast.
Ik wens u alle goeds