aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Bericht door dikkemick »

...aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Bij een vertrekhal op luchthaven Zaventem zijn rond 8.00 uur twee explosies geweest. Volgens VRT Nieuws zijn er zeker dertien doden gevallen en 35 gewonden.

Het Nieuwsblad maakt melding van schoten op Zaventem even na 9.30 uur. Deze berichten zijn onbevestigd.

In totaal zijn er volgens CNN vier explosies gemeld bij verschillende metrostations.

Een explosie is geweest bij metrostation Maalbeek in het centrum van Brussel. Daarbijzouden meerdere gewonden zijn gevallen. Naar aanleiding van de aanslag is al het metroverkeer stilgelegd.

Maar 1 Vraag.

Hoe is dit te stoppen? Op het werk hoor ik: "Platbombarderen". Maar dit kan niet en helpt niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Re: aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Bericht door Fenomeen »

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Dit soort dingen is niet direct te stoppen zonder maatregelen die nog erger zijn dan het probleem. Het gaat heel lang duren voordat dit soort gedrag tot staan is gebracht. Maar in Noord-Ierland is het gelukt, dus houdt moed!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik voorzien weer een PVV victorie.
http://nos.nl/artikel/2094427-wilders-g ... rreur.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Even geen woorden voor.
Voorlopig heb ik genoeg aan het nieuws uit Brussel
http://nos.nl/liveblog/2094384-terreura ... ussel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Iets met een trein in de buurt van Hoofddorp aan de hand.
Maar of het verband heeft met Brussel?

Afbeelding
Trein Brussel-Schiphol op station Hoofddorp uit voorzorg stilgezet. Station ontruimd. Politie checkt trein en passagiers
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Maria schreef:Even geen woorden voor.
Ik ook niet maar dat dit het werk is van ernstig gestoorden was toch wel het eerste wat opkwam. :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Een uur van Nederland. Vroeg of laat gaat het hier ook plaatsvinden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Gelukkig heeft het niets te maken met de Islam of welke religie dan ook........#Sarcasme mode off
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

In Nederland lijkt er achteraf gezien niets aan de hand.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Waarom? schreef:Gelukkig heeft het niets te maken met de Islam of welke religie dan ook........#Sarcasme mode off
Met een Europese Unie die uitstraalt dat ze diep buigen voor dit soort lieden nodig je eigenlijk tot dit soort daden uit :

Afbeelding

Buigen voor boze moslims is foute boel !
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Ziek: Amsterdamse scholieren juichen vanwege aanslagen Brussel

Daaruit :
de 15-jarige Sanne H. heeft haar buik ook vol van haar schoolgenoten, en laat dat op Twitter ook graag weten aan iedereen.

Die waren niet in het minste of geringste verdrietig of geschokt. Integendeel, zij leken het juist allemaal wel leuk te vinden.
Driemaal raden welke bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is op Sanne’s school. Eén hint: het zullen geen boeddhisten of hindu’s zijn …
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik hoor ook, van officiële westerse figuren, dat het gaat om terroristen, die onze samenleving haten en dat het niet gaat om moslims of islam.
Een moslimwoordvoerder zei, dat een moslim zich nooit zou opblazen en dat er genoeg aanwijzingen zijn, dat de aanslagen gepleegd zijn door de Bilderberggroep om de aandacht af te leiden van de massamoord door het westen op moslims in het Midden Oosten middels bombardementen. Hij vroeg zich ook af, waarom de boel hier op de kop staat als er enkele 10-tallen doden vallen, maar zwijgen over de 10.000den die gedood worden door het westen.
Een terrorisme kenner, van westerse origine, meende, dat inderdaad de meeste slachtoffers van aanslagen moslims zijn, maar dat de daders daarvan weer moslims zijn.

Probeer daar maar eens uit te komen, wie spreekt de waarheid.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

Vreselijk. Ik heb net gehoord dat er rond de 34 doden zijn gevallen. Zoiets verwacht je gewoon niet zo dicht bij huis.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Driemaal raden welke bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is op Sanne’s school. Eén hint: het zullen geen boeddhisten of hindu’s zijn …
Je hebt het over schoolkinderen. Toen ik tiener was vond het Heizeldrama plaats in het voetbalstadion in Brussel. De grappen waren niet van de lucht de volgende dag. Neem je dit nu zelf bloedserieus??
We moeten er vooral niet meer van maken dan het is, dan spelen we alleen maar de terroristen in de kaart. Er leven in Nederland meer dan 1 miljoen moslims en hoeveel daarvan is daadwerkelijk in staat om zichzelf op te blazen als terrorist?
Dit doet me denken aan de blanke paniekzaaiers in Amerika die dachten dat hun wereld zou vergaan toen de slavernij werd afgeschaft. Al die mensen die werden losgelaten in de maatschappij, dat zou me toch een puinhoop worden!
Het is volstrekt nutteloos om te veroordelen zonder een dialoog aan te willen gaan. We hebben het hier over kleine terroristische cellen waar je maar moeilijk vat op kunt krijgen. Daarmee zullen we moeten leren leven. Het veroordelen en minachten van cultuur, religie en traditie zet de boel op scherp, van beide kanten overigens. Vooral in Duitsland en België moeten de handen ineen worden geslagen in probleemwijken. Niet met de vinger wijzen naar die samenleving en ze vertellen dat ze het maar moeten oplossen (Molenbeek is een wijk waar je normaal gesproken al geen politieauto meer ziet) maar met verschillende instanties uit de samenleving zoeken naar een oplossing. Geen gesprekken met de jeugd in een moskee achter gesloten deuren, maar een open gesprek waarbij verschillende instanties betrokken zijn. Dit los je niet op in een paar weken, dit gaat jaren duren. Er is geen andere oplossing; je kunt niet honderdduizenden mensen ‘onder curatele’ stellen. Je moet er als samenleving over praten en tot een oplossing komen. Veroordelen en met de vinger wijzen is te makkelijk.
Plaats reactie