Van rollen die eigenlijk niet zo veel voorstelden, wist Gene Wilder toch iets bijzonders te maken. Volgens filmrecensent Robbert Blokland was dat de kracht van de Amerikaanse acteur die op 83-jarige leeftijd is overleden.
Wilder speelde vaak excentriekelingen en personages met wie hij fysiek kon uitpakken, zegt Blokland. "Dat gold in het bijzonder voor zijn rol in Willy Wonka & the Chocolate Factory, waarvan de meeste mensen hem kennen. Maar ookvoor Wilder als psychiater die verliefd werd op een schaap in Everything I always wanted to know en in zijn rol in Young Frankenstein."
Gene Wilder - Young Frankenstein (1974) - Puttin' on the Ritz
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Tot mijn gigantische verbazing noemde niemand de film waar ik direct aan moest denken: The woman in red
Ik dacht toch niet dat ik de enige was met een geheugen als een olifant, maar ik kan me natuurliijk geweldig vergissen. . .
Dochterlief (fonetisch): "Paa, Zjenee Wilder is dood."
Ik: "Het is Dzjien Wajlder".
... zucht.....
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Tot mijn gigantische verbazing noemde niemand de film waar ik direct aan moest denken: The woman in red
Ik dacht toch niet dat ik de enige was met een geheugen als een olifant, maar ik kan me natuurliijk geweldig vergissen. . .
Ik denk niet dat iedereen alle films gaat opnoemen, maar alleen de film(s) waaraan hij/zij de beste herinneringen heeft.
Nu verstoor ik weer een topic waarin de prestaties van Gene Wilder in beeld worden gebracht met iets dat alleen bedacht kan worden door gelovigen. De man schijnt atheïst te zijn geweest, voor mij is dit nieuw, maar ik ken ze ook niet allemaal, en dan wordt er in de VS geconcludeerd dat hij nu in de hel zit of ligt, staat of iets anders doet. Willy Wonka houdt ook op dit vlak de gemoederen bezig.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Lang geleden maar deze herinner ik mij nog goed was in jaren 80 op televisie te zien geweest had toen vakantiebaantje met collega met bolle ogen die we nadien Igor noemden. Waarom noem je mij Igor? Omdat je op Marty Feldman lijkt. Oh heeft die hier ook gewerkt dan? De betreffende collega had geen idee wie Marty Feldman was. Waar gebeurt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing