Geband wegens "vooroordelen" op christelijk ebate

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Ban wegens "vooroordelen" is een rot streek.

Ja
14
64%
Nee
5
23%
Geen mening
3
14%

Totaal aantal stemmen: 22

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Geband wegens "vooroordelen" op christelijk ebate

Bericht door Akkersloot »

Ik ben geband op ebate (ook Christen-Unie fraktiemedewerkers posten daarop) wegens "vooroordelen" en "dezelfde atheistische plaat".

Mijn stelling dat je volgens het christendom als ongelovige in de hel komt was bij een user niet goed gevallen. Hij beweerde van niet en als ik op mijn standpunt (gezien de inhoud van de brieven van epilepsie patient "apostel" Paulus in het Nieuwe Testamen) dan "heb ik een plaat voor mijn kop".

Behalve een permban is in mijn bijdragen ook mijn username (en signature "Paulus en Mohammed waren gewoon geestesziek" dat er al maanden stond) verdwenen.

Mijn stelling was dat het sprookjesboek de bijbel met het verhaaltje dat ongelovigen in de hel zouden komen met het voorschrijden van de gezondheidszorg achterhaalt is. Want als je als late bekeerling later dement zou worden zou je je God allang vergeten zijn en dus als nog in de hel komen :lol:

http://www.ebate.nl/phpbb/viewtopic.php?p=56196#56196
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
silvershadow

Bericht door silvershadow »

*grinnik* opzich wel een grappig signature, hoewel ik het er niet mee eens ben :wink:

waarom beweerde die 'user' dat je als ongelovige (volgens het christendom) in de hel beland dan?
just being me
annemarie
Geregelde verschijning

Bericht door annemarie »

tjah, dat soort dingen worden meestal gezegd als je iets durft te zeggen over het christendom: 'je wilt alleen zien wat je goed uitkomt' en: 'doe je oogkleppen eens af'. Toch grappig dat dat soort types dat dan tegen je zeggen. :)
Samante

Bericht door Samante »

Hoi Akkersloot,
Ik snap niet waarom ze je geband hebben. Maar goed, ik heb het idee dat ze op hun teentjes getrapt waren.
Ze hebben op dat forum ook een Samanta. Niet alleen een verschil in de naam maar ook in opvattingen zag ik. Dit berichtje komt van Samante dus en niet van Samanta. :wink:
Archaeopteryx

Bericht door Archaeopteryx »

Van gelovigen moet je respect hebben voor god en alles wat daarbij komt kijken, maar atheisme zit tegenwordig nog steeds in de hoek van overdraagzamen, nihilisten etc...
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Wat ik dolgraag zou willen weten is hoe die gelovige op het idee komt dat je als ongelovige niet in de hel komt als je doodgaat. Was dat niet die nieuwe interpretatie van Popie Jopie zaliger? Dat er alleen een 'grauw niets' o.i.d. was voor de ongelovige, en een Eden met engeltjes en harpjes voor de gelovige? Of vergis ik me nu?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Akkersloot
Banned
Contacteer:

cymric schreef:Wat ik dolgraag zou willen weten is hoe die gelovige op het idee komt dat je als ongelovige niet in de hel komt als je doodgaat. Was dat niet die nieuwe interpretatie van Popie Jopie zaliger? Dat er alleen een 'grauw niets' o.i.d. was voor de ongelovige, en een Eden met engeltjes en harpjes voor de gelovige? Of vergis ik me nu?
"ongelovigen willen toch niet bij God zijn" is dan een redenering die ik meermalen ben tegengekomen. Wat natuurlijk een onzin redenering is. Het is geen kwestie van niet willen maar gewoon van niet in het bestaan van geloven.

Derhalve zouden wij ook kunnen zeggen dat christenen, joden en moslims in het niets zullen verdwijnen aangezien zij niet bij de grote roze olifant willen zijn.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ach zolang ze maar niet voor je gaan bidden.

WETENSCHAP
vrijdag 31 maart 2006 17:22

Onderzoek: Bidden voor anderen helpt niet
Gebeden van onbekenden hebben geen gunstig effect op het herstel van hartpatiënten na een operatie. Bij patiënten die weten dat er voor ze wordt gebeden is de werking zelfs averechts. Dat blijkt uit een grootschalig Amerikaans onderzoek onder 1.800 hartpatiënten.
Het onderzoek naar de effecten van bidden neemt de laatste jaren een hoge vlucht in Amerika, waar alleen de overheid er de afgelopen jaren al miljoenen dollars in investeerde.

Helende kracht
De laatste studie, vandaag gepubliceerd in het gezaghebbende American Heart Journal, is de grootste en langstlopende ooit naar de heilzame invloed van gebeden. Onderzoeksleider en cardioloog Herbert Benson heeft in eerder werk de helende kracht van bidden en meditatie juist benadrukt.

Pas geopereerde hartpatiënten voor wie door onbekenden werd gebeden voor hun herstel, genazen niet sneller dan patiënten die deze spirituele steun moesten ontberen.

Wanneer ze te horen kregen dat er voor ze werd gebeden, groeide zelfs de kans op post-operatieve complicaties zoals hartrimtestoornissen, een effect dat de onderzoekers wijten aan de verwachtingen die het bidden weet te wekken.

Gebedsteams
Aan het onderzoek namen 1802 patiënten deel in zes ziekenhuizen. Allemaal hadden ze zojuist een bypass-operatie ondergaan. Ze werden ingedeeld in drie groepen, waarvan er één verstoken bleef van gebeden. Mensen in een tweede groep kregen te horen dat er voor ze werd gebeden, terwijl de derde in het ongewisse werd gelaten.

Leden van drie verschillende parochies kregen de voornamen en initialen van de patiënten om voor ze te bidden om een 'succesvolle operatie en een snel herstel zonder complicaties'.

Prestatiedruk
Patiënten die wisten dat er voor ze werd gebeden hadden een aanzienlijk grotere kans op – soms ernstige - complicaties, mogelijk vanwege 'prestatiedruk'. 'Het kan ze ook onzeker hebben gemaakt’, denkt onderzoeker Charles Bethea, 'dat ze zich afvroegen, "ben ik echt zo ziek dat ze hun gebedsteams moeten oproepen?"'

Door Bas Benneker

Publicatiedatum: 31 maart 2006
http://www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuw ... ER072516W/" onclick="window.open(this.href);return false;
Link toegevoegd. Maria 10-2015
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Antiscience
Banned

www.faithonline.nl

Bericht door Antiscience »

erger dan geband worden is, je registreren laten en nooit
geactiveerd worden. Bij www.faithonline.nl schijnen ze
een zwarte lijst te hanteren.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef:Ach zolang ze maar niet voor je gaan bidden.

WETENSCHAP
vrijdag 31 maart 2006 17:22

Onderzoek: Bidden voor anderen helpt niet
Gebeden van onbekenden hebben geen gunstig effect op het herstel van hartpatiënten na een operatie. Bij patiënten die weten dat er voor ze wordt gebeden is de werking zelfs averechts. Dat blijkt uit een grootschalig Amerikaans onderzoek onder 1.800 hartpatiënten.
Het onderzoek naar de effecten van bidden neemt de laatste jaren een hoge vlucht in Amerika, waar alleen de overheid er de afgelopen jaren al miljoenen dollars in investeerde.

Helende kracht
De laatste studie, vandaag gepubliceerd in het gezaghebbende American Heart Journal, is de grootste en langstlopende ooit naar de heilzame invloed van gebeden. Onderzoeksleider en cardioloog Herbert Benson heeft in eerder werk de helende kracht van bidden en meditatie juist benadrukt.

Pas geopereerde hartpatiënten voor wie door onbekenden werd gebeden voor hun herstel, genazen niet sneller dan patiënten die deze spirituele steun moesten ontberen.

Wanneer ze te horen kregen dat er voor ze werd gebeden, groeide zelfs de kans op post-operatieve complicaties zoals hartrimtestoornissen, een effect dat de onderzoekers wijten aan de verwachtingen die het bidden weet te wekken.

Gebedsteams
Aan het onderzoek namen 1802 patiënten deel in zes ziekenhuizen. Allemaal hadden ze zojuist een bypass-operatie ondergaan. Ze werden ingedeeld in drie groepen, waarvan er één verstoken bleef van gebeden. Mensen in een tweede groep kregen te horen dat er voor ze werd gebeden, terwijl de derde in het ongewisse werd gelaten.

Leden van drie verschillende parochies kregen de voornamen en initialen van de patiënten om voor ze te bidden om een 'succesvolle operatie en een snel herstel zonder complicaties'.

Prestatiedruk
Patiënten die wisten dat er voor ze werd gebeden hadden een aanzienlijk grotere kans op – soms ernstige - complicaties, mogelijk vanwege 'prestatiedruk'. 'Het kan ze ook onzeker hebben gemaakt’, denkt onderzoeker Charles Bethea, 'dat ze zich afvroegen, "ben ik echt zo ziek dat ze hun gebedsteams moeten oproepen?"'

Door Bas Benneker

Publicatiedatum: 31 maart 2006

Prachtig stuk Dr. Who. Het blijft actueel. Er zijn inderdaad talloze onderzoeken geweest naar het effect van bidden. Maar waarom maak je er geen apart topic van. Of je plaatst het onder de noemer actueel. Kan iedereen er tenminste op reageren. Het verpietert hier maar.

Groeten,

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Re: www.faithonline.nl

Antiscience schreef:erger dan geband worden is, je registreren laten en nooit
geactiveerd worden. Bij www.faithonline.nl schijnen ze
een zwarte lijst te hanteren.
Ik had het zelfde bij Kifkif.be. Vraag me af of zo'n site ook nog eens gesubsidieerd wordt ook.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Archaeopteryx schreef:Van gelovigen moet je respect hebben voor god en alles wat daarbij komt kijken, maar atheisme zit tegenwordig nog steeds in de hoek van overdraagzamen, nihilisten etc...
Dat laatstgenoemde komt mij nogal vreemd over: nihilisten geloven namelijk niet in wat niet bewijsbaar is, ofwel het geloof in niets wat niet te bewijzen is. Het nihilisme heeft niets van doen met onverdraagzaamheid. Het is echter helaas zo dat er veel mensen zijn die zich nihilist noemen en allerlei onverdraagzaamheid in naam van het nihilisme prediken. Daardoor is er de misvatting ontstaan dat nihilisten ook fascisme, racisme en nazisme aanhangen.

Een belangrijke regel van het nihilisme is dat een nihilist het volmondig toegeeft als als hij/zij duidelijk inziet dat hij/zij fout zit. Als je dat niet aan kan ben je geen waarachtige nihilist.

Het is trouwens ook zo dat je niet persé atheïst hoeft te zijn om nihilist te zijn, het merendeel van de nihilisten is dat echter wel.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
MrJ

Bericht door MrJ »

Archaeopteryx schreef:Van gelovigen moet je respect hebben voor god en alles wat daarbij komt kijken...
Dat is een feit en juist daarom ben ik onverdraagzaam tegenover alles wat met geloof te maken heeft :lol:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MrJ schreef:
Dat is een feit en juist daarom ben ik onverdraagzaam tegenover alles wat met geloof te maken heeft :lol:

En als je hetzelfde respect vraagt voor jouw geloof in Pinkeltje dan lachen ze je uit. En ik zal over de andere duizenden onbewijsbare varianten mijn mond maar houden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

MrJ schreef:
Archaeopteryx schreef:Van gelovigen moet je respect hebben voor god en alles wat daarbij komt kijken...
Moeten lijkt me een beetje een groot woord. Als je niet gelooft dan geloof je niet. Zo simpel is het en niet anders.
Let wel dat een gelovige zich ook bewust is, of hoort te zijn, dat je iemand niet tot geloof kunt dwingen....ik denk alleen wel dat je de beslissing in deze niet moet onderschatten. In mijn optiek gaat het nl. over jouw eeuwige leven of niet...niet over het mijne..Ik denk wel dat je i.i.g. een goede reden moet hebben over het waarom of het waarom niet...Als het slechts de reden is omdat je dan zogenaamd respect moet hebben voor een God, waar je tot op dit moment niets mee hebt, weet ik niet of deze reden wel zo "relevant" is.

Waarom zou je niet geloven? Angst? Kllinkt het te fantastisch (sprookjesachtig)? Geen bewijs genoeg? Heb je alles grondig onderzocht? Het zijn toch wel dingen die de mens heden ten dage bezig houden...

Je gaat er hier discussies over aan. Je besteed er tijd aan. Waarom? Vanwege een ongenoegen met mensen die geloven of vanwege iets dat trekt maar dat je zelf nog niet kunt onderkennen? Ben je gelovig opgevoed maar..die ouders?
Ik weet het niet..denk alleen dat het wel belangrijk genoeg is om hier achter te komen. Al is het maar voor jezelf. Of jij er nu wel of niet voor kiest, het bestaan van God is hier niet afhankelijk van.. :roll:
Plaats reactie