'Huisvrouw minder dan een ezel'

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
rikus
Banned

Bericht door rikus »

De leerlingen van een school in India werken met een schoolboek waarin huisvrouwen met ezels worden vergeleken.

Minder klagen
Volgens het boek verdienen ezels als metgezel de voorkeur 'omdat ze minder klagen dan vrouwen en trouwer aan hun meesters zijn'. De krant The Times of India meldt dat de regering van de deelstaat Rajasthan het gebruik van het schoolboek heeft goedgekeurd.

Klacht
De regering van de deelstaat wordt gedomineerd door de Bharatiya Janata partij. De vrouwenafdeling van deze partij heeft tegen het gebruik van het boek geprotesteerd. De regering van de deelstaat overweegt nu het boek alsnog te vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Frodo
Forum fan

Re: 'Huisvrouw minder dan een ezel'

Bericht door Frodo »

rikus schreef:Volgens het boek verdienen ezels als metgezel de voorkeur 'omdat ze minder klagen dan vrouwen en trouwer aan hun meesters zijn'.
Daar staat dan weer tegenover dat ezels zo enorm scheiten in huis. Het is dus wel plussen en minnen vergelijken. Ik ga er nog maar een nachtje over slapen.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

scheiten zijn een kruising van een schaap en een geit deze kunnen schijten. :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

rikus schreef:Volgens het boek verdienen ezels als metgezel de voorkeur 'omdat ze minder klagen dan vrouwen en trouwer aan hun meesters zijn'.
En ze worden niet om de haverklap zwanger.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

[quote="SjaanTje
Daar zou ik geen gif op nemen. waar zouden al die muilezels wegkomen denk je?
Alie uit Turkije
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

rikus schreef:
Daar zou ik geen gif op nemen. waar zouden al die muilezels wegkomen denk je?
Muilezels zijn kruisingen van Rajasthaanse mannen met ezelinnen? :shock:
rikus
Banned

Bericht door rikus »

SjaanTje Schreef:
Muilezels zijn kruisingen van Rajasthaanse mannen met ezelinnen?
Weet ik niet hoor, Wel weet ik dat Muilezels zich niet kunnen voortplanten omdat ze een kruising zijn van twee verschillende rassen, datzelfde zie bij een kruising van een kanarie en een putter. :D Dit nageslacht kan wel heel mooi zingen
Alie uit Turkije
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Het muildier en de muilezel ontstaan door een ezel met een paard te kruisen. Wanneer de moeder een ezelin is en de vader een paard dan spreekt men van een muilezel. Is de moeder een paard en de vader een ezel, dan noemt men het jong een muildier. Beide hebben meer van de moeder dan van de vader.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

....een kruising van een kanarie en een putter....
De Kruising van een olifant en een kanarie is een oliepietje
deze speciale huisdieren kunnen goed trompetteren en het huis onderschijten ....

Over allerlei soortbastaarden en andere muilezels en paarden van jezus , scheiten , ligers en humanzees is hier een goede start te vinden
(10 berichten )
http://groups.msn.com/evodisku/gloss.ms ... 9945808565
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Tsjok45"Schreef:]
De Kruising van een olifant en een kanarie is een oliepietje
deze speciale huisdieren kunnen goed trompetteren en het huis onderschijten ....
Misschien zou het door kunsmatige insenminatie tot de mogelijkheden behoren en zou je kanaries kunnen fokken van enkele kilo's. Je moet je eens indenken wat dit voor de voedselketen zou kunnen betekenen :D
Alie uit Turkije
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Volgens de Grote Reve, die helaas het leven heeft gelaten, was god zelf een ezel.
Dus hoe hoog kan een huisvrouw steigen? Zij verdient alle eer maar is dat niet wat te veel van het goede? :lol:
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
rikus
Banned

Bericht door rikus »

GH Schreef:
Volgens de Grote Reve, die helaas het leven heeft gelaten, was god zelf een ezel.
Dus hoe hoog kan een huisvrouw steigen? Zij verdient alle eer maar is dat niet wat te veel van het goede?
Ook de 'grote Reve' was zeker lang niet bij iedereen gelieft en een vrouw als moeder verdient wel degelijk een voetstuk. Ook al zijn daar uitzonderingen op de regel, gelukkig is dat bijna wetenschappelijk niet in percentages uit te drukken.
Alie uit Turkije
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

rikus schreef:Ook de 'grote Reve' was zeker lang niet bij iedereen gelieft en een vrouw als moeder verdient wel degelijk een voetstuk. Ook al zijn daar uitzonderingen op de regel, gelukkig is dat bijna wetenschappelijk niet in percentages uit te drukken.
Als literair schrijver is Reve in mijn ogen een hele grote. Zijn onderwerpen Katolicisme (in hoeverre oprecht gemeend blijft onduidelijk) en Homofilie zijn mij ook niet zo geliefd. Maar de manier hoe hij het beschrijft is meesterlijk. Ik geef je natuurlijk volkomen gelijk dat de huisvrouw en zeker als moeder best op een voetstuk geplaatst mag worden. Zeker als ik naar mijn eigen vrouw kijk. Mijn opmerking is natuurlijk ook een kwinkslag. Je weet dat in mijn ogen god een illusie is. De huisvrouw via de ezel god noemen is dan geen eer meer want dan is ze slecht illusior geworden. Gelukkig is dat bij mijn vrouw allerminst het geval.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
rikus
Banned

Bericht door rikus »

GH Schreef:
Als literair schrijver is Reve in mijn ogen een hele grote. Zijn onderwerpen Katolicisme (in hoeverre oprecht gemeend blijft onduidelijk)
Ja hij kon inderdaad de dingen scherp neerzetten. Maar kijk hier krijg je het dilemma weer waarover we van mening kunnen verschillen. Veel mensen zien Paul de Leeuw als een superstar, anderen verafschuwen hem, met vriend van Duyn is het niet anders. Kijk een goede vrouw daar kun je je moeilijk in vergissen, alhoewel....daar ook heel andere meningen over zijn. Laten we blij zijn een exemplaar te hebben waarmee we tevreden zijn en dat is al heel iets tegenwoordig..tevreden zijn...
Alie uit Turkije
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Laten we blij zijn een exemplaar te hebben waarmee we tevreden zijn

En laten we het ook de vrouwen toewensen tevreden en blij te kunnen zijn en blijven met hun eigenste exemplaar.van een vent ....
Een" vent "is trouwens ___ in het oud-vlaams ___een ambetante gecastreerde ezel ..erg koppig , egoistisch ,vol vooroordelen zelfvoldaan en blind voor veel dingen

of
Eigenlijk zouden MISSCHIEN veel vrouwen ook liever een muildier hebben .... dat is een erg goede werker ( of werkster) ipv een gewone flierefluiter en het houd boven alles ,meestal zijn domme muil en heeft geen loshangede handjes ? :D
Maar we dwalen af...

Afbeelding
Ik ga er nog maar een nachtje over slapen.
En ?
vrouwen zijn de "dienstmagen des heren ? "
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Plaats reactie