"Jezus liep over ijs

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

rikus
Banned

"Jezus liep over ijs

Bericht door rikus »

"Jezus liep over ijs"
Bijna tweeduizend jaar later houdt het de gemoederen nog bezig. Kon Jezusecht over water lopen?
Volgens de Bijbel wel maar een professor in Florida gelooft dat er een minder wonderbaarlijke verklaring is, aldus het NOS Nieuws.
Professor in de Oceanografie Doron Nof heeft ontdekt dat een ongebruikelijke combinatie van water- en weersomstandigheden in wat nu het noorden van Israël is, kan hebben geleid tot ijsvorming op het Meer van Galilea.
Nof gebruikte voor zijn berekeningen gegevens over de oppervlaktetemperatuur van de Middellandse Zee en statistische modellen om de dynamiek van het Meer van Galilea, dat nu het Kinneret meer heet, te onderzoeken.
Het onderzoek wees uit dat tussen de 1500 en 2600 jaar geleden in dat gebied een periode van koelere temperatuur heerste. "Een temperatuur onder het vriespunt kan aan de westoever van het meer een ijslaag hebben veroorzaakt die dik genoeg was om een mens te dragen", zegt Nof.
Bovendien zou het voor mensen die vanaf een afstandje keken volgens de onderzoeker bijna onmogelijk zijn om een drijvend stuk ijs te onderscheiden van water. De bevindingen van de oceanoloog zijn in het aprilnummer van the Journal of Paleolimnology gepubliceerd als een "mogelijke verklaring" voor het verhaal van Jezus die over het water liep.
"Als je mij vraagt of ik geloof dat iemand op het water liep, zeg ik 'nee'. Misschien liep iemand op ijs, ik weet het niet", aldus Nof. "Ik geloof dat er iets natuurlijks was dat het verklaart." Voorts zei hij het aan anderen over te laten om zich af te vragen of zijn onderzoek een verklaring biedt voor het bijbelse verhaal.

Het is trouwens niet voor het eerst dat Nof een wonder uit de bijbel probeert te verklaren. Begin de jaren 90 verklaarde hij dat een wind die tien uur lang met een snelheid van 72 kilometer per uur blies, ervoor kan hebben gezorgd dat de Rode Zee werd gespleten zodat Mozes daar met zijn gevolg doorheen kon trekken op weg naar het beloofde land.
Afbeelding
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

De verklaring is simpel
jezus had gewoon grote voeten ....
is niet voor herhaalbaarheid vatbaar ---> er zitten nu namelijk gaten in die voeten
:D :D
Dat is in vlaanderen een ouwe mop met een heel lange baard

Hier nog een inkoppertje ;
een voorbeeld van convergente evolutie ?
de jesus-hagedis

Afbeelding
http://www.ohs.osceola.k12.fl.us/teache ... ljclizard/
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Nu valt uit de bijbel ook op te maken dat jezus zo nu en dan ook een beetje last had van erg lange tenen. Wellicht zit Tsjok dus erg dicht bij de waarheid met die Jezus Lizard.

Die gaten kan hij natuurlijk altijd nog dichtplakken.

Groeten,

Frans
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Er zijn laatst twee vrijdenkers verdronken.
Ze wilden een onderzeer aanduwen die het niet deed. Afbeelding
Alie uit Turkije
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Waarom is een fantastische bewering over een onbeduidend persoon eigenlijk zo interessant voor onderzoek?
Het wetenschappelijk onderzoeken van dit zogenaamde fenomeen is alleen nuttig als men met aannemelijke beweringen zou komen dat het echt is gebeurd. Die heb ik echter nooit gehoord.

En trouwens wat heeft ene Jezus nou eigenlijk voor belanghebbends gezegd?
In eerste instantie heeft hij veel herhaald van wat anderen, die hem voorgingen, al hadden bedacht, gebruik makend van hun redelijke vermogens.
Hij plakt er het predikaat "goddelijke ingeving" aan vast en claimt het vervolgens voor zichzelf.
Hij heeft de mensen in zijn omgeving alleen maar sprookjes verteld over een zgn papa uit Walhalla, een onzichtbaar land hier héél ver vandaan. Hij heeft die mensen alleen maar angst aangepraat voor een toornige oude man die hij verzon en omdat hij hem machtig verzon heeft hij er maar zijn papa van heeft gemaakt. Ik verzon vroeger ook dat mijn papa bij de politie zat als te grote jongen mij bedreigden. De truc werkte nooit en is natuurlijk ook altijd een enorm zwaktebod.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Waarom zou een fantastische bewering niet tot onderzoek kunnen leiden. En het stellen dat Jezus een onbeduidend persoon is klopt natuurlijk voor geen meter. Immers hij is de stichter van het grootste geloof ter wereld met 1.8 miljard aanhangers. De bijbel is de laatste 10 jaar nog steeds het meest verkochte boek ter wereld. Dus zo onbeduidend is dat niet. Dit onderzoek zou een logische verklaring kunnen zijn voor wat uit de overleveringen werd opgetekend. Hoe lang is het geleden dat "donder en bliksem" nog als Gods toorn werden omschreven?
Alie uit Turkije
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

rikus schreef:Waarom zou een fantastische bewering niet tot onderzoek kunnen leiden.
Als elke bewering van een willekeurige gek serieus en wetenschappelijk wordt benaderd dan zal de wetenschap vervallen tot een ontzenuw apparaat en niet meer leiden tot nieuwe ontdekkingen. Maar ja daar is de gelovige mens misschien juist op uit.
rikus schreef:En het stellen dat Jezus een onbeduidend persoon is klopt natuurlijk voor geen meter. Immers hij is de stichter van het grootste geloof ter wereld met 1.8 miljard aanhangers. De bijbel is de laatste 10 jaar nog steeds het meest verkochte boek ter wereld. Dus zo onbeduidend is dat niet.
Onbeduidend niet in de zin van kwantiteit maar in de zin van kwaliteit. Dat er zoveel mensen zijn die de werkelijkheid niet onder ogen durven zien en vluchten in een zoet sprookje dat al maar zoeter wordt namate de apocalyptische pieken er uit angst en door wetenschappelijke ontmaskeringen worden afgesnoept, is diep en diep triest voor de mensheid.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Als elke bewering van een willekeurige gek serieus en wetenschappelijk wordt benaderd
Is het niet zo dat elk onderzoek in feite is gebaseerd op de beweringen van een willekeurige..... neem de ruimte vaart maar als voorbeeld. Jaren voordat het zelfs als mogelijkheid werd geopperd waren er al stripverhalen met reizen naar de maan en andere planeten.
Dat er zoveel mensen zijn die de werkelijkheid niet onder ogen durven zien en vluchten in een zoet sprookje dat al maar zoeter wordt
Dot is iets wat niet eenvoudig wetenschappelijk is uit te leggen. Mensen die een rotsvast geloof hebben moet je denk ik in hun waarde laten. Zoals zij jou in hun waarde moeten laten als jij het volgens jouw wetenschappelijk kunt weerleggen.
Alie uit Turkije
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

GH schreef:Waarom is een fantastische bewering over een onbeduidend persoon eigenlijk zo interessant voor onderzoek? Het wetenschappelijk onderzoeken van dit zogenaamde fenomeen is alleen nuttig als men met aannemelijke beweringen zou komen dat het echt is gebeurd. Die heb ik echter nooit gehoord.
Of iets interessant of nuttig is, is niet een objectief iets. Wanneer een meerderheid het er over eens is dat iets interessant of nuttig is, dan noemen we dat interessant of nuttig. Een minderheid mag het dan nog steeds niet interessant of niet nuttig vinden. In de loop der tijd kan de meerderheid een minderheid worden en de minderheid ene meerderheid. Daarmee kunnen zaken van interessant verworden tot niet interessant of van niet nuttig naar nuttig.

Kortom: alles is interessant en nuttig, maar het verschil wordt gemaakt voor hoeveel mensen dat geldt.
GH schreef:En trouwens wat heeft ene Jezus nou eigenlijk voor belanghebbends gezegd?
Ook hier weer wordt dat bepalend door wat 'de mensen' daarvan vinden.
Ik constateer dat Jezus voor een enorme groep mensen heel belangrijk is.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Of iets interessant of nuttig is, is niet een objectief iets. Wanneer een meerderheid het er over eens is dat iets interessant of nuttig is, dan noemen we dat interessant of nuttig. Een minderheid mag het dan nog steeds niet interessant of niet nuttig vinden. In de loop der tijd kan de meerderheid een minderheid worden en de minderheid ene meerderheid. Daarmee kunnen zaken van interessant verworden tot niet interessant of van niet nuttig naar nuttig.
De meerderheid daar kunnen soms ook opgehitste volksmassa's toe gerekend worden.
Wat een meerderheid tot aandachtsgebied rekend hoeft niet perse nuttig te zijn.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Dat ophitsen is soms ook heel simpel op kleinere groepen van toepassing zoals freethinkers, daar rekent men het wel tot een nuttig aandachtsgebied, hoewel het door het geringe aantal totaal nutteloos blijkt te zijn
Alie uit Turkije
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

doctorwho schreef:De meerderheid daar kunnen soms ook opgehitste volksmassa's toe gerekend worden.
Alles kan, andersom ook.
doctorwho schreef:Wat een meerderheid tot aandachtsgebied rekend hoeft niet perse nuttig te zijn.
Wat een minderheid tot aandachtsgebied rekent hoeft ook niet per se nuttig te zijn.

Wat is je punt nou?

doeidoei
Frodo
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Frodo schreef:Wat is je punt nou?
Mijn punt is in ieder geval dat semantische woordspelletjes door commentaar op een stuk text los te koppelen en vervolgens wat misplaatste dialectiek geen zoden aan de dijk zetten.....
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

bad_religion schreef:
Frodo schreef:Wat is je punt nou?
Mijn punt is in ieder geval dat semantische woordspelletjes door commentaar op een stuk text los te koppelen en vervolgens wat misplaatste dialectiek geen zoden aan de dijk zetten.....
Ik raak je wel hè?
Ben je er al achter wat dat betekent?

doeidoei
Frodo
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Beste Frodo, je raakt me iinderdaad met dat domme en inhoudsloze gezever van je.
Plaats reactie