Pagina 1 van 1

Probleem?

Geplaatst: 08 dec 2018 20:30
door Fish
Ik heb internet op de telefoon en de laptop maar niet op de PC van mijn vrouw en mij? Viel in eens uit .
Als ik windows naar een oplossing laat zoeken krijg ik:
LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.
Iemand een idee?

Re: Probleem?

Geplaatst: 09 dec 2018 09:09
door Bonjour
Router gereset in de meterkast? Stekkers eruit? Waarschijnlijk doet de telefoon internet via het mobiele netwerk. Wat zegt de telefoon over de wifi?

Re: Probleem?

Geplaatst: 09 dec 2018 10:57
door Fish
Ja, router resetten is gedaan, telefoon zegt Wifi verbonden. Ik heb een router van Ziggo die lijkt ok te zijn, alle lampjes zijn groen.
Verder nog een router (splitter) bij de PCs (Cisco Linksys SE2500) daar branden twee groene lampjes en flikkeren met tussen posen twee oranje lampjes.
De TV internet verbinding zit ook op de Cisco linksys en doet het ook niet.

Re: Probleem?

Geplaatst: 09 dec 2018 20:47
door Fenomeen

Re: Probleem?

Geplaatst: 09 dec 2018 23:59
door Fish
Nee, ik heb een ubee van ziggo en al jaren geen probleem met dat ding.

Re: Probleem?

Geplaatst: 10 dec 2018 11:54
door Doppelgänger
Klinkt alsof er een tweede apparaat is dat IP-adressen uitdeelt, wat dan een conflict oplevert. Of de apparaten die niet werken hebben een (statisch) IP-adres dat buiten de range van IP-adressen valt die worden uitgedeeld door de Ziggo-router. Dan werkt het ook niet.

Hoe ik bovenstaande moet vertalen naar begrijpelijk Nederlands weet ik helaas niet. :?

Re: Probleem?

Geplaatst: 10 dec 2018 16:14
door Fish
Doppelgänger schreef: 10 dec 2018 11:54 Klinkt alsof er een tweede apparaat is dat IP-adressen uitdeelt, wat dan een conflict oplevert. Of de apparaten die niet werken hebben een (statisch) IP-adres dat buiten de range van IP-adressen valt die worden uitgedeeld door de Ziggo-router. Dan werkt het ook niet.

Hoe ik bovenstaande moet vertalen naar begrijpelijk Nederlands weet ik helaas niet. :?
Ik heb de internet kabel van het modem naar de router direct op de PC aangesloten en toen had ik wel internet.
Op die manier nog even de andere PC geprobeerd, en die deed het ook weer.
Eind oordeel, de router heeft het begeven. :(
Dat was alles (denk ik).

Re: Probleem?

Geplaatst: 10 dec 2018 22:15
door Fenomeen
Hmm?
Aan het flikkeren van de lampjes van de Linksys switch te zien werkt deze.
Je hebt deze ook van de stroom gehaald neem ik aan?

Port LED status indicators:

• Yellow LED – The Yellow LED lights up and flashes to indicate network activity over that port.

• Green LED – The Green LED lights up when the local network port is connected to a 1000 Gigabit port


Ik zou alleen 3 lampjes verwachten, 2 voor de pc's en 1 voor de tv.
Hoe dan ook, geen van deze 3 apparaten lijkt te werken.

Het probleem ken ik maar dan is er altijd sprake van een ip conflict zoals Doppelgänger schrijft.

Re: Probleem?

Geplaatst: 10 dec 2018 23:14
door Fish
Waar ik router schreef bedoelde ik Switch. :oops:
Zonder switch heb ik internet met switch niet. Ik heb een nieuwe besteld dus als het klopt heb ik daarna weer internet op de twee PC's.

Re: Probleem?

Geplaatst: 14 dec 2018 12:51
door Doppelgänger
Apart. Gebeurt volgens mij niet zo vaak dat een switch het begeeft. Meestal ligt het probleem bij de router. Maar aangezien je wel internet hebt zonder de switch, kan het niet anders dan dat de oorzaak bij de switch ligt. Gaf de switch toevallig ook een hoge pieptoon af?

En puur uit liefhebberij en interesse: welk type switch heb je besteld? En wat voor type was je oude switch?

Re: Probleem?

Geplaatst: 14 dec 2018 16:11
door Fish
Doppelgänger schreef: 14 dec 2018 12:51
En puur uit liefhebberij en interesse: welk type switch heb je besteld? En wat voor type was je oude switch?
De oude is een Cisco Linksys 2500 en de nieuwe is een TP Link TL-SG 105. Alles werkt weer als een zonnetje.