Dit vind ik een gek antwoord voor iemand die materialistisch denkt want ik vraag niet aan jou wat de hersenen creëren, ik vraag aan jou wat jij als bewustzijn denkt dat je hersenen zijn, kun je die vraag mss beantwoorden?
[/quote]
Moderator: Moderators
Dit vind ik een gek antwoord voor iemand die materialistisch denkt want ik vraag niet aan jou wat de hersenen creëren, ik vraag aan jou wat jij als bewustzijn denkt dat je hersenen zijn, kun je die vraag mss beantwoorden?
Deze was ik nog even vergeten.
Ik vraag me af wat je reden is om een ander bij dit verhaal te betrekken HierEnNu, kun je daar duidelijkheid over geven?HierEnNu schreef: ↑04 nov 2024 20:09 Hé gelukkig, in tegenstelling tot je weet wel ...bent jij dus wel in staat tot communicatie met meerdere dimensies, och ja, vrouwen zijn over het algemeen sowieso beter in staat tot mutitasken, toch? Zulks is waarschijnlijk een evolutionaire verworvenheid van de mensensoort die gewoonlijk vrouw wordt genoemd ...
- [om moverende redenen noem ik nu diens naam ff niet!]
Dan hoop ik dat ik je tot iets moois kan inspireren.Heerlijk zo eerlijk!
Kijk! Je inspireert mij met jou heldere eerlijke schrijfsels vanuit het hart in plaats van
volledig uit je hoofd geconstrueerd spontaan tot de eerste regel van een Haiku:
- Heerlijk zo eerlijk. [= under construction!]
Dat is flauwJe streven om niet andermans werk te gaan gebruiken is bewonderenswaardig, maar onbegonnen werk hoor. Zodra je hier iets schrijft maak je namelijk gebruik van andermans werk:
A, B, en C t/m Z is allemaal andermans werk tenslotte ...
oké, no harm done. Ik weet waar ik me in begeven heb en op het scherpst van de snede lopen is mij niet vreemdDe reden dat ik vooralsnog niet zelf op de proppen kom met dat concept, maar het via jou aan de man wilde brengen is niet omdat ik jou kastanjes voor mij uit het vuur wil laten halen, maar juist om te voorkomen dat jij je vingers zou verbranden zoals mijzelf al zo vaak is overkomen hier! Ik was ff vergeten dat jij bepaald geen katje bent wat zomaar iedereen zonder handschoenen aan beet zou moeten pakken, sorry, de 'caveman' in mij die instinctief vrouwen denkt te moeten beschermen werd ff wakker ...
Ik denk dat jullie elkaar vooral verstoren. Voor mij wordt er niks verstoord want ik bemoei me niet met jullie fittie.Bovendien wilde ik jullie conversatie niet verder verstoren, want je weet wel gaf aan dat hij nogal in de WAR raakte door mijn schrijfsels terwijl hij al diens verschrikkelijke best moest doen om jou proberen te begrijpen. Snap?
TopIk kom dus zelf wel op de proppen met dat door mezelf bewerkte conceptje.
[/quote] Ik vind mezelf niet te omschrijven als een bewustzijn met hersenen, maar eerder andersom.
Voor mij? Er is geen mij meer. Geluid (het fenomeen) verdwijnt niet als mijn bewustzijn met mij verdwenen is, ik hoor het alleen niet meer omdat mijn zintuigen niet meer functioneren. De zon komt ook na mijn dood weer op. IK ben het me alleen niet meer bewust.
Wel heel ruimhartig Peter! Alsof een electron denkt: "SHIT! Ik raak tever uit mijn baan en verlies Proton uit het oog"Peter van Velzen schreef: ↑05 nov 2024 03:55 Ik ben bereid om een zeer ruime definitie van bewustzijn te hanteren in welke een electron zich bewust is van elektrische velden, maar jij wekt niet de indruk enig onderscheid te willen maken in de vorm of mate van bewustzijn.
Volgens mij kunnen wetenschappers bewustzijn helemaal niet meten.Dikkemick schreef:Ik ben een homo sapiens met een dusdanig ontwikkeld materialistisch brein dat ik mezelf bewust word. Hoe en wanneer dat bewustZIJN exact ontstaat, weet ik niet. Ik ben me mijn eerste jaren (geboorte etc) niet meer bewust. Ik kan ook zomaar uit de klei getrokken zijn. Waarschijnlijk echter had ik als baby DikkeMick ook al bewustzijn.
Gelukkig zijn er wetenschappers die dit kunnen testen en meten.
Vreemd voorbeeld want in het algemeen is ieder software-matig oplossen van een functie ook per hardware te realiseren. En omgekeerd.“Gerard-M” schreef: . . .
Bovendien zeggen die metingen niets over wat dit bewustzijn is. Wanneer ik bijvoorbeeld de CPU en geheugen activiteit meet in een computer, kan ik vaststellen dat "iets" actief is. Daarmee kan ik niet concluderen dat de Hardware deze activiteit veroorzaakt. Misschien is het de Software.
Toegepast op levende wezens zit je er dan naast!