Islam...de snelst slinkende religie ter wereld!
Moderator: Moderators
Islam...de snelst slinkende religie ter wereld!
Waarschijnlijk had u al opgevangen dat de Islam de snelst groeiende religie ter wereld is!
U bent echter slecht en verkeerd geinformeerd!
Ik raad u dan ook dringend aan om wat beter naar de Moslims zelf te luisteren!
Dit zijn slechts enkele uitspraken van Moslims:
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de Taliban)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het Sjiitische geweld in Irak)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het Soenitisch geweld in Irak)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in New York)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in Madrid)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in Londen)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in Indonesië)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het geweld van Hamas in Palestina)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de ter doodveroordeling van de Pakistaanse bekeerling)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen n.a.v. de cartoons)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de mensonterende situaties in Yemen)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de mensonterende situaties in Iran)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de mensonterende situaties in Saudi Arabië)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op ter dood veroordeelde Nigeriaanse alleenstaande moeder)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de Hofstad groep)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het religieus geweld in Darfur)
En...mijn God...ik heb moeite om het allemaal bij te houden!
Bij ieder incident slinkt en slinkt de groep van 'ware' Moslims in een razend tempo!
Je vraagt af wie die ENE 'ware' Moslim nu eigenlijk is!
MvG, Wim.
U bent echter slecht en verkeerd geinformeerd!
Ik raad u dan ook dringend aan om wat beter naar de Moslims zelf te luisteren!
Dit zijn slechts enkele uitspraken van Moslims:
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de Taliban)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het Sjiitische geweld in Irak)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het Soenitisch geweld in Irak)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in New York)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in Madrid)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in Londen)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen in Indonesië)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het geweld van Hamas in Palestina)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de ter doodveroordeling van de Pakistaanse bekeerling)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de aanslagen n.a.v. de cartoons)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de mensonterende situaties in Yemen)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de mensonterende situaties in Iran)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de mensonterende situaties in Saudi Arabië)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op ter dood veroordeelde Nigeriaanse alleenstaande moeder)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op de Hofstad groep)
...Nee! Dit is niet de ware Islam (als commentaar op het religieus geweld in Darfur)
En...mijn God...ik heb moeite om het allemaal bij te houden!
Bij ieder incident slinkt en slinkt de groep van 'ware' Moslims in een razend tempo!
Je vraagt af wie die ENE 'ware' Moslim nu eigenlijk is!
MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Mohammad!?!cymric schreef:Mohammed, en die is al 1400 jaar dood. Net zo goed als de enige christen Jezus was.
Was dat niet die 53 jarige man die een 6-jarig meisje trouwde en haar op 9-jarige leeftijd 'consumeerde'.
De man die karavaans beroofde.
De man die hele dorpen uitmoorden.
De man die betekenis gaf aan het woord 'hoer' wat afstamt van 'houris'.
De man die steniging en het afhakken van ledematen predikte.
De man die meer vrouwen dan 4 'officiële' vrouwen had, terwijl hij zijn volgelingen beperkte tot 4.
De man die het heel normaal vond om de vrouwen te verkrachten van de juist afgeslachte echtgenoten.
De man die alles en iedereen beroofde en tot slaaf maakte.
En dit is de enige 'ware' Moslim!?!
Natuurlijk! Hij is toch de profeet
? Dan is hij dus automatisch een ware Moslim. En al die nare dingen, ach, dat zijn details! Dat leidt alleen maar van de Echte Zaak af, namelijk dat Allah het beste met ons voorheeft, en dat zijn woord in de Koran is terug te vinden.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
OKeeeeeeeeeh!!!cymric schreef:Natuurlijk! Hij is toch de profeet? Dan is hij dus automatisch een ware Moslim. En al die nare dingen, ach, dat zijn details! Dat leidt alleen maar van de Echte Zaak af, namelijk dat Allah het beste met ons voorheeft, en dat zijn woord in de Koran is terug te vinden.
Kun jij misschien zeggen of er nog wel een 'ware' Moslim leeft hedentendage!
Wim.
Ja, als ik dat lees krijg ik ook de indruk dat de 'ware' Islam maar een marginaal groepje is. Ik heb trouwens ergens een bericht gelezen dat jaarlijks 6 miljoen Afrikanen zich afkeren van de Islam, en christen worden of terugkeren naar het animistische geloof van hun voorouders. Het betrof een transcriptie van een uitzending van Al-Jazeera, van een gesprek tussen twee vooraanstaande moslimleiders. Ik zal eens kijken of ik het weer kan vinden.
Ciao..
Ciao..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- Sebastiaan
- Bevlogen
Ja ik ken dat volk. Mooie praatjes over de sharia, maar wanneer je ze een steniging volgens de wetten van de sharia laat zien, durven ze niet te kijken en zeggen ze dat dat geen islam is. Hoe naief kan je zijn?
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Sebastiaan,
The Shariah word nog steeds met veel enthousiasme gepredikt en beleeft in veel Moslim landen.
Less o.a. eens:
http://www.taslimanasrin.com/tn_bio.html
Dus heel Bangladesh, zowel de regering als de verenigde Islamitische organisaties leven volges de heilige letteren der Koran.
En wat is de halsmisdaad die zij begaan heeft?
Ze heeft haar religie verlaten en gebruikt de pen als zwaard!
Voor haar vrijheid van meiningsuiting is ze berooft van haar werk, haar paspoort, heeft ze officiël een gevangenisstraf gekregen, is ze een sociale outcast en heeft ze, gebruikelijk in dit soort situaties, enkele fatwahs met ter dood veroordelijngen op haar naam staan.
En wat was het laatste waar de Bengalezen tegen geprotesteerd hadden?
Nee! Niet tegen deze onrechtvaardigheid ,maar tegen 12 cartoons die éénmalig gepubliceerd waren in een Deens dagblad die gelezen wordt door 0,017% van de wereldbevolking!
MvG, Wim.
The Shariah word nog steeds met veel enthousiasme gepredikt en beleeft in veel Moslim landen.
Less o.a. eens:
http://www.taslimanasrin.com/tn_bio.html
Dus heel Bangladesh, zowel de regering als de verenigde Islamitische organisaties leven volges de heilige letteren der Koran.
En wat is de halsmisdaad die zij begaan heeft?
Ze heeft haar religie verlaten en gebruikt de pen als zwaard!
Voor haar vrijheid van meiningsuiting is ze berooft van haar werk, haar paspoort, heeft ze officiël een gevangenisstraf gekregen, is ze een sociale outcast en heeft ze, gebruikelijk in dit soort situaties, enkele fatwahs met ter dood veroordelijngen op haar naam staan.
En wat was het laatste waar de Bengalezen tegen geprotesteerd hadden?
Nee! Niet tegen deze onrechtvaardigheid ,maar tegen 12 cartoons die éénmalig gepubliceerd waren in een Deens dagblad die gelezen wordt door 0,017% van de wereldbevolking!
MvG, Wim.
mohamed (saws)
WAHLERS SCHRIJFT :
Mohammad!?!
Was dat niet die 53 jarige man die een 6-jarig meisje trouwde en haar op 9-jarige leeftijd 'consumeerde'.
heb jij daar enig bewijs voor dat hij haar "consumeerde" graag tekstverwijzingen
De man die karavaans beroofde. ( als je iets beweert dan moet dat wel met redenen worden uitgelegt !!! )
De man die hele dorpen uitmoorden. ( als je iets beweert dan moet dat wel met redenen worden uitgelegt !!! )
heb jij daar enig bewijs voor dat hij haar "consumeerde" graag tekstverwijzingen
gek hè, net als in de bijbel in welke gevallen denk je zelf dat dat toegestaan is ?
heb je de volledige sharia al gelezen ?
De man die meer vrouwen dan 4 'officiële' vrouwen had, terwijl hij zijn volgelingen beperkte tot 4.
mohamed had alleen kinderen bij 1 vrouw, de anderen had hij alleen om sociale redenen getrouwd. De beperking van 4 vrouwen maximaal kwam later.
De man die het heel normaal vond om de vrouwen te verkrachten van de juist afgeslachte echtgenoten.
graag even het bewijs leveren, ik ben HEEL BENIEUWD!!!
WEL ALLES EVEN IN DE JUISTE CONTEXT GRAAG
HOE WEET JIJ NOU ALS ONGELOVIGE WAT EEN WARE MOSLIM IS ?
Mohammad!?!
De man die karavaans beroofde. ( als je iets beweert dan moet dat wel met redenen worden uitgelegt !!! )
De man die hele dorpen uitmoorden. ( als je iets beweert dan moet dat wel met redenen worden uitgelegt !!! )
gek hè, net als in de bijbel in welke gevallen denk je zelf dat dat toegestaan is ?
heb je de volledige sharia al gelezen ?
mohamed had alleen kinderen bij 1 vrouw, de anderen had hij alleen om sociale redenen getrouwd. De beperking van 4 vrouwen maximaal kwam later.
graag even het bewijs leveren, ik ben HEEL BENIEUWD!!!
Soerah Al-Baqarah : 11 En als er tot hen wordt gezegd: "zaait geen verderf op aarde, " dan zeggen zij: "voorwaar, wij zijn slechts verbeteraars." (van de juiste normen en waarden)
-
bad_religion
Re: mohamed (saws)
Ai, dat hebben gelovigen dus voor op ongelovigen. de gelovige weet altijd wat een ware ongelovige is, maar de ongelovige nooit wat een ware gelovige is.abdullah schreef:HOE WEET JIJ NOU ALS ONGELOVIGE WAT EEN WARE MOSLIM IS ?
Een ware gelovige is waarlijk verblind door hersenschimmen en riedeltjes uit oude en stoffige boekjes die heilig worden genoemd?
Steentjes gooien tegen een pilaaar?
Bloemen uit Holland op het st. Pietersplein?
Geen wijn drinken maar wel whiskey?
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Ach, het gekeutel tussen al die Christelijke stromingen voor de titel "ware Christen" is ook zoiets. Een mooie dooddoener, zo lijkt het. Je wordt er eigenlijk heel moe van, maar je ziet het ook in de Islam terug. Wellicht ook bij geldvampieren van Scientology.
T'is wat dat betreft allemaal hetzelfde, dus zet de plaat maar weer eens een keertje op.
T'is wat dat betreft allemaal hetzelfde, dus zet de plaat maar weer eens een keertje op.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- collegavanerik
- Superposter
Wist je dat niet dan, de slag van Badr?abdullah schreef: De man die karavaans beroofde. ( als je iets beweert dan moet dat wel met redenen worden uitgelegt !!! )
Je weet toch wel wat een Ghazwa is?de Hadith schreef: I never failed to join Allah's Apostle in any of his Ghazawat except in the Ghazwa of Tabuk. However, I did not take part in the Ghazwa of Badr, but none who failed to take part in it, was blamed, for Allah's Apostle had gone out to meet the caravans of (Quraish, but Allah caused them (i.e. Muslims) to meet their enemy unexpectedly (with no previous intention) .
Narrated by Kab bin Malik
Sahih Al-Bukhari: Volume 5, Book 59, Number 287.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ben je niet iets vergeten in je onderschrift Abdullah?abdullah schreef:
Soerah Al-Baqarah : 11 En als er tot hen wordt gezegd: "zaait geen verderf op aarde," dan zeggen zij: "voorwaar, wij zijn slechts verbeteraars." (van de juiste normen en waarden)
namelijk: "Weet: voorwaar,zij zijn de verderfzaaiers maar beseffen het niet."
Kun je deze arrogantie ook uitleggen? Juiste context graag, is jouw besef er ook, weet je wat demoniseren is?
Abdullah,
Ik begrijp dat jou leerschool aangaande de Islam rechtstreeks voortvloeit uit jou tot de maddrassa-achtige beperkte leeromgeving.
Ik ben best bereid om jou vragen te beantwoorden.
Maar aan jou de schone taak om de gefundeerde kritiek te beantwoorden.
Immers, je hebt zelf al in je eigen woorden een absurditeit bekend.
Je zei immers, en ik citeer jou:
Je kan natuurlijk ook allerlei excuses gaan verzinnen!
Zoals in het volgende artikel:
http://www.answeringinfidels.com/content/view/74/84/
Hierin wordt o.a. gesproken over de zus van Ayesha die volgens dit artikel op 100-jarige leeftijd gestorven is, 10 jaar ouder was dan Ayesha en stierf 73 jaar na de hijrah.
Als je dit artikel kritisch leest dan kun je niet anders dan op te merken dat alle bronnen die spreken voor de jonge leeftijd van Ayesha ontkend worden en worden vervangen door ongeverifieerde absolute getallen van o.a. de zus van Ayesha (vele malen minder belangrijk dan de historische figuur van Ayesha zelf), voor deze absolute getallen (o.a.: 10 jaar ouder dan Ayesha, 100 jaar geleefd) wordt echter geen één verifieerbare bron genoemd - niet één!
En hoe waarschijnlijk (hoe groot was de kans) dat een vrouw in het harde woestijn klimaat in die tijd (zo'n 1400+ jaar geleden) 100 jaar werd!
M.a.w. Wat is waarschijnlijker de vele, vele, vele overleveringen uit vele, vele, vele Moslimbronnen zelf van vele, vele, vele geografisch verschillende locaties (van Afrika tot het verre oosten), of deze eenzame niet ondersteunde bron???
Het is dan ook terecht dat dit artikel eindigt met de opmerking, en ik citeer:
En de opmerking in de laatste paragraaf (extract):
Het is waar!...ik ken ook jonge vrouwen die met oude mannen getrouwd zijjn!
De vrouwen deden het meestal voor het geld!
En de rijke stinkerds omdat ze geil zijn!
Maar geen van deze rijke stinkerd heeft ooit beweerd een 'profeet' te zijn die het voorbeeld moest geven.

Anna Nicole and J. Howard Marshall
Bron: http://www.answers.com/topic/trophy-wife
En inderdaad! Het bovenstaande fenomeen is iets van alle tijden!
Ayesha was dus Mohammad's 'trophy wife'!
Lekkere geile profeet!
Volgens jou ken ik de Koran niet!
Volgens jou kan alleen een echte Moslim de Koran begrijpen!
Leg mij dan eens uit wat Sura 51:47 nu precies betekent!
De Koran is een boek voor alle volkeren en alle tijden en dit moet dus een eenvoudige opgave voor jou zijn!
...maar waarschijnlijk beschik jij niet of de kennis waarover ik wel beschik en ben je dus niet in staat om Sura 51:47 uit te leggen en mijn verwachting is dat je er gemakkelijk van afmaakt door simpelweg naar een Imam te verwijzen!
Vreemd genoeg vragen gelovigen altijd ellenlange en absolute bewijzen van 'infidels' maar menen deze zelfde gelovigen het recht te hebben om hun eigen geloofsuitspraken nooit te voorzien van de aan mij gestelde eisen!
Ik verwacht dan ook dat je de uitleg van Sura 51:47 gewoon naast je neerlegt.
Dit ondanks het feit dat ik nu, wederom, uitgebreid geantwoord heb!
MvG, Wim.
Ik begrijp dat jou leerschool aangaande de Islam rechtstreeks voortvloeit uit jou tot de maddrassa-achtige beperkte leeromgeving.
Ik ben best bereid om jou vragen te beantwoorden.
Maar aan jou de schone taak om de gefundeerde kritiek te beantwoorden.
Immers, je hebt zelf al in je eigen woorden een absurditeit bekend.
Je zei immers, en ik citeer jou:
Deze ene zin bevat meerdere absurditeiten, te weten:abdullah schreef:mohamed had alleen kinderen bij 1 vrouw, de anderen had hij alleen om sociale redenen getrouwd. De beperking van 4 vrouwen maximaal kwam later.
- Mohammad zelf, en hij was het toch die via de engel Gabriël in rechtstreeks kontakt stond met God, had toch minstens de morele regel van 4 vrouwen moeten weten.
- Of, alternatief en nog een slecht alternatief ook, de regel van 4 vrouwen is er later bij verzonnen en dus is de Islam 'corrupted' - QED!
- En wat was de sociale reden om als 50-jarige een 6-jarig kind te trouwen?
Is dit jou grote voorbeeld van hoe het moet!?!
En als Ayesha niet 6 jaar was, hoe oud was ze dan? - En waarom eigenlijk 4 vrouwen? Waarom niet 3 of 13 of...whatever!
Wie heeft het getal van 4 eigenlijk bepaald?
Als dit getal van 4 ergens uit de Koran te destileren is dan was jou profeet geen goed voorbeeld.
En als het getal niet te destileren valt uit de Koran dan is de Islam als geloof met zijn 10-duizend rituelen, zoals eerder vermeld, 'corrupted'!
That being the position I never dare to question what the Prophet did and why. I wished you had avoided this marriage or age question related to the beloved wife of the Prophet (Sall Allah-o-alaihe wa sallam) who, according to Ha'kim (Mustadarak) was shown to him in his dream by an angel saying: A'isha is your wife. This means the marriage was ordained by Allah Himself.
Lastly, my own personal opinion is that A'isha's marriage (consummation at the age of 9 to 11) indicates that if health condition and body vigour permit, there will be no "legal bar" (religiously speaking) on age, but it will certainly not be binding as well to go for young age marriages. Afterall, the Prophet (Sall Allah-o-alaihe wa sallam) never ordered or suggested that his followers should marry young maidens.
Bron van al het bovenstaande: http://www.jamaat.org/qa/ayeshara.htmlThere are different reports and traditions regarding Ummu-ul-Mo'mineen Aisha's age when she was betrothed. What every one agrees to is that while the promise/nikah happened in Makkah, she was delivered to the house of the Prophet (s.a.w.) (meaning her 'Rukhsati') about four years later in Medina. Thus even according to the age you have quoted, she was about 11 years old when she entered the Prophet's haram in Madina. Some believe that she was above 13; some others reports say much older (17,19). The generally quoted age is 9 years.
In fact, Islam has imposed no restriction on the age of marriage, and certainly it has not ordered the young age marriages as well. What, of course, is obligatory is that a girl cannot be given in marriage without her consent [Mijn kommentaar: Hoe zie je dat voor je? Een 6-jarige die toestemming geeft tot een huwelijk! Hoe stompzinnig kun je zijn met zo'n belabberd excuus voor pedofilie!!!], although the marriage has to be arranged by her 'wali'. An adolescent given in marriage has the right to break the contract at puberty.
Je kan natuurlijk ook allerlei excuses gaan verzinnen!
Zoals in het volgende artikel:
http://www.answeringinfidels.com/content/view/74/84/
Hierin wordt o.a. gesproken over de zus van Ayesha die volgens dit artikel op 100-jarige leeftijd gestorven is, 10 jaar ouder was dan Ayesha en stierf 73 jaar na de hijrah.
Als je dit artikel kritisch leest dan kun je niet anders dan op te merken dat alle bronnen die spreken voor de jonge leeftijd van Ayesha ontkend worden en worden vervangen door ongeverifieerde absolute getallen van o.a. de zus van Ayesha (vele malen minder belangrijk dan de historische figuur van Ayesha zelf), voor deze absolute getallen (o.a.: 10 jaar ouder dan Ayesha, 100 jaar geleefd) wordt echter geen één verifieerbare bron genoemd - niet één!
En hoe waarschijnlijk (hoe groot was de kans) dat een vrouw in het harde woestijn klimaat in die tijd (zo'n 1400+ jaar geleden) 100 jaar werd!
M.a.w. Wat is waarschijnlijker de vele, vele, vele overleveringen uit vele, vele, vele Moslimbronnen zelf van vele, vele, vele geografisch verschillende locaties (van Afrika tot het verre oosten), of deze eenzame niet ondersteunde bron???
Het is dan ook terecht dat dit artikel eindigt met de opmerking, en ik citeer:
Ter informatie: 'commonly known' betekent: algemeen bekend!These are some of the major points that go against accepting the commonly known narrative regarding Ayesha's (ra) age at the time of her marriage.
En de opmerking in de laatste paragraaf (extract):
Inderdaad! Zijn mening! Zijn excuus! Zijn ontkenning! Zijn vergoedelijking!In my opinion, ...
Het is waar!...ik ken ook jonge vrouwen die met oude mannen getrouwd zijjn!
De vrouwen deden het meestal voor het geld!
En de rijke stinkerds omdat ze geil zijn!
Maar geen van deze rijke stinkerd heeft ooit beweerd een 'profeet' te zijn die het voorbeeld moest geven.
Anna Nicole and J. Howard Marshall
Bron: http://www.answers.com/topic/trophy-wife
En inderdaad! Het bovenstaande fenomeen is iets van alle tijden!
Ayesha was dus Mohammad's 'trophy wife'!
Lekkere geile profeet!
Volgens jou ken ik de Koran niet!
Volgens jou kan alleen een echte Moslim de Koran begrijpen!
Leg mij dan eens uit wat Sura 51:47 nu precies betekent!
De Koran is een boek voor alle volkeren en alle tijden en dit moet dus een eenvoudige opgave voor jou zijn!
...maar waarschijnlijk beschik jij niet of de kennis waarover ik wel beschik en ben je dus niet in staat om Sura 51:47 uit te leggen en mijn verwachting is dat je er gemakkelijk van afmaakt door simpelweg naar een Imam te verwijzen!
Vreemd genoeg vragen gelovigen altijd ellenlange en absolute bewijzen van 'infidels' maar menen deze zelfde gelovigen het recht te hebben om hun eigen geloofsuitspraken nooit te voorzien van de aan mij gestelde eisen!
Ik verwacht dan ook dat je de uitleg van Sura 51:47 gewoon naast je neerlegt.
Dit ondanks het feit dat ik nu, wederom, uitgebreid geantwoord heb!
MvG, Wim.
Sura 109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen)
Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch bidt gij aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Met wederzijds respect aub, ik vermijd discuties met mensen die geen pure intentie hebben. Het enige wat jullie willen bereiken is de Islaam belachelijk maken maar ik hoop incha allah dat jullie daar nooit in zullen welslagen. Dat God ons allen op het rechte pad zal leiden incha allah. Amin ya Rabbie al3alamien wa 3ala koli lmoslimien.
Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch bidt gij aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Met wederzijds respect aub, ik vermijd discuties met mensen die geen pure intentie hebben. Het enige wat jullie willen bereiken is de Islaam belachelijk maken maar ik hoop incha allah dat jullie daar nooit in zullen welslagen. Dat God ons allen op het rechte pad zal leiden incha allah. Amin ya Rabbie al3alamien wa 3ala koli lmoslimien.