Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Post-Trump periode.

Bericht door Maria »

Christelijk Nationalisme in de politiek.
Religie boven wetenschap.
Dit was extreem te zien in het Amerika van de laatste paar jaren.

Een Trump, die de inbreng van niet-christelijk-gelovers en wetenschappers in alles wat met de regering te maken had, ontmantelde.
Ook wat niet in hem geloofde.
Wat rest er nog aan capabele bronnen, waaruit de regering kan putten voor een goed doordacht beleid?
Wat rest er binnen Amerika nog van vertrouwen in wetenschap?
Niet te vergeten, door de globalisatie, bij veel gelijkgestemden in de rest van de wereld?

Wat rest er nog van het internationale vertrouwen in Amerika?
En vooral daar waar Amerika, als altijd, een enorme vinger in de pap heeft en zelfs een vetorecht in de Veiligheidsraad van de UN?

'VIER JAAR TRUMP WAS AL BITTERE ELLENDE VOOR WETENSCHAP'
De Amerikaanse wetenschappelijke wereld heeft de afgelopen vier jaar presidentschap van Donald Trump ervaren als bittere ellende. Dat zegt Robbert Dijkgraaf, directeur van het Institute for Advanced Study in het Amerikaanse Princeton.

De teleurstelling culmineerde in het afgelopen jaar in de coronapandemie, maar de eerste signalen waren er al toen hij in zijn eerste maand als president begon met het uitvaardigen van hele strenge verordeningen. 'Daardoor konden buitenlandse studenten en onderzoekers veel lastiger het land in. Hij heeft daarnaast heel drastisch ingegrepen in de milieuwetgeving en op alle plekken in ministeries en het Witte Huis waar normaal ook nog wel wetenschappelijke adviseurs zitten.'

Als Biden het stokje van Trump kan overnemen, zal hij ongetwijfeld veel ingrepen van Trump terugdraaien, verwacht Dijkgraaf.
Biden krijgt nog een hele kluif, want de effecten voor de toekomst zijn enorm.
Miljoenen kiezers stemden hun overtuigingen en politieke keuzes hierop af.
Ook hun waarheden, geestelijke maar ook maatschappelijke.
Ideeën waren waar of niet waar.
Zo ook het maatschappelijke klimaat.
Wie niet voor ons is, is tegen ons.

Wat dat inhield en betekende is vooral zichtbaar in de profetieën van de evangelicals in afgelopen jaren voor de Trump politiek.
En waarom ook andere orthodox christelijk gelovigen onvoorwaardelijk op de republikeinen stemden, nu met Trump als bijna de enige, maar zeker wel de hoogste leider, die door God over hen gesteld was.
Profetieën, die steeds weer werden bijgesteld.
Maar ook nu nog en in de toekomst.

Onderschrift in Engels, dan is het voor mij te volgen.
Google vertaling van het bijschrift door degene, die deze video plaatste.
De Trump-profetie is mislukt, en evangelicals verdubbelden in een enorme evangelische krimp. Evangelicals voorspellen ten onrechte een overwinning voor Trump en blijven de data van Biden's nederlaag verlengen. Nu beginnen de profeten zich in te dekken en profetische excuses te maken, en het is brutaal huiverig.

Maar het is ook buitengewoon gevaarlijk, aangezien pastoors als Greg Locke verkeerde informatie verspreiden en hun basis radicaliseren. Miljoenen volgers stemmen zich af en nemen elk woord van deze pastors, christelijke activisten en televangelisten op, waardoor het des te gevaarlijker wordt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Post-Trump periode.

Bericht door Rereformed »

Het is afschuwelijk dat het christelijk geloof in de VS in de vorige eeuw eerst geleidelijk tot equivalent van fundamentalisme werd, maar dat dat Amerikaanse fundamentalisme deze eeuw nu bovendien nog equivalent is geworden van pinkstergemeentegeloof, waar "wonderen" en "profetieën" en allerlei ander onzinnig bijgeloof centraal staan.

Ik denk niet dat men bang hoeft te zijn voor de gevolgen. Het zijn juist tekenen van het verval van het christendom. Hoe meer het wegzakt in betekenis des te extremer de aanhangers worden om iets te bedenken waardoor men mensen nog kan aanspreken, vandaar dat wonderen en profetieën centraal zijn komen te staan. Maar het extremisme doet het geloof juist nog meer marginaliseren. Men spreekt enkel nog de meest ongeschoolde mensen aan. Deze hele Trump episode staat in de toekomst als monument voor de corruptie en de fatale ondergang van het christelijk geloof. Men heeft de duivel niet kunnen onderscheiden van de messias. En de idiotie van oneindig herhaalde profetieën die niet uitkwamen staan voor jongeren als bewijs dat het allemaal nep is. Niet de resultaten van de verkiezing zijn "fraud", maar de zogenaamde profeten. Ze staan allemaal in hun hemd met hun "1000% zekerheid". Wat laat de video het goed zien!
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Tot nu toe verplaatsen de gelovigen hun profetiën nog steeds naar de toekomst. Die uit het nieuwe testament Inmiddels al 2000 jaar. Ze kijken in feite achteruit. De meeste mensen kijken amper verder dan volgend weekend, beleggers kijken meest 5 jaar vooruit. Staatshoofden hoogstens tot 2030, een enkeling tot 2050 en zelfs het IPCC slechts tot 2100. Voor leken is het koffiedik kijken, Dus je moet maar op anderen vertrouwen. Helaas vertrouwen velen op de verkeerden. Hoe zij veranderen als Trump wegvalt kan zelfs niemand voorspellen. Maar als 1/3 van de Amerikanen in waanzin geloven is dat zowiezo zorgelijk.
Ik wens u alle goeds
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Helaas is het topic presidentsverkiezingen Amerika gesloten, terwijl het nog wel een staartje heeft.

Dominion Voting Systems heeft Giuliani aangeklaagt voor maar liefst $1.3 miljard vanwege de claim dat hun stemmachines niet zouden deugen. Giuliani dacht van alles te kunnen roepen zonder bewijs. Ik weet niet wat de gevolgen voor Trump zijn.

https://www.businessinsider.com/dominio ... &r=US&IR=T
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lanier schreef: 28 jan 2021 10:09 Helaas is het topic presidentsverkiezingen Amerika gesloten, terwijl het nog wel een staartje heeft.
Je hebt gelijk. Voorlopig zijn we niet van Trump af. Het ziet er niet naar uit dat genoeg Republikeinen in de senaat hem afvallen, en dat staat gelijk aan het vervolg van de mallemolen aan ellende waar deze man zijn land en de wereld op tracteert. Hij zal Amerikanen ophitsen tot nog grotere hoogten van waanzin. Trump is om te beginnen al begonnen met het eisen van wraak op de Republikeinen die hem afvielen.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lanier schreef: 28 jan 2021 10:09 Helaas is het topic presidentsverkiezingen Amerika gesloten, terwijl het nog wel een staartje heeft.

Dominion Voting Systems heeft Giuliani aangeklaagt voor maar liefst $1.3 miljard vanwege de claim dat hun stemmachines niet zouden deugen. Giuliani dacht van alles te kunnen roepen zonder bewijs. Ik weet niet wat de gevolgen voor Trump zijn.

https://www.businessinsider.com/dominio ... &r=US&IR=T
Niet alleen Giuliani maar ook Sidney Powell https://news.bloomberglaw.com/us-law-we ... d-claims-1

Als het wordt toegewezen is dat goed voor de kaspositie van het bedrijf. Ik overweeg aandelen koop.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Peter van Velzen
Site Admin

Mullog schreef: 28 jan 2021 18:33 Als het wordt toegewezen is dat goed voor de kaspositie van het bedrijf. Ik overweeg aandelen koop.
Zou ik even mee wachten als ik jouw was. Trump weigert Giulianite betalen en van een kale kip kan men geen veren plukken.
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Peter van Velzen schreef: 29 jan 2021 02:07
Mullog schreef: 28 jan 2021 18:33 Als het wordt toegewezen is dat goed voor de kaspositie van het bedrijf. Ik overweeg aandelen koop.
Zou ik even mee wachten als ik jouw was. Trump weigert Giulianite betalen en van een kale kip kan men geen veren plukken.
Er zijn niet zoveel privé personen die dit soort bedragen kunnen ophoesten. Giuliani zou $ 20.000 per dag van Trump krijgen. Dat betekent dar hij bijna 180 jaar voor Trump gewerkt zou moeten hebben om die 1.3 miljard bij elkaar te krijgen. Wat dat betreft maak ik mij geen illusies.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat nu de meeste aandacht behoeft, is wat de republikeinse partij gaat doen. Blijven ze bij de Trump-stijl of breken ze daarmee? Op dit moment zijn er zoveel Trump aanhangers onder de kiezers dat het Trump kamp nog heel sterk is. Dan hou je een partij die zijn beleid baseert op fake nieuws. Een partij die zo vaak de president levert van zo'n machtig land zou wijzer moeten zijn.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

De komende vier jaar zullen er heel wat lieden justitieel worden vervolgd; eveneens Trump zelf. De strop wordt langzaam aangetrokken. Hij zal er waarschijnlijk niet goed vanaf komen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Inmiddels is de strijd ook op de scholen losgebarsten. Ouders zijn soms agressief en eisen dat de leerkracht Trump niet van leugens beticht. Andere ouders willen dat juist wel. Ik ben benieuwd hoe dit verhaal later in de Amerikaanse geschiedenisboeken wordt verteld. De meeste leerkrachten zullen zich nu wel op de vlakte houden.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb het idee dat de geschiedenis boekjes herschreven gaan worden bij elke machtswisseling. Ik zie nog wel ruimte voor een Ministerie van Waarheid.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 28 jan 2021 10:51
Je hebt gelijk. Voorlopig zijn we niet van Trump af. Het ziet er niet naar uit dat genoeg Republikeinen in de senaat hem afvallen, en dat staat gelijk aan het vervolg van de mallemolen aan ellende waar deze man zijn land en de wereld op tracteert. Hij zal Amerikanen ophitsen tot nog grotere hoogten van waanzin. Trump is om te beginnen al begonnen met het eisen van wraak op de Republikeinen die hem afvielen.
Laat het toch los,
Hij is weg en het is voorbij

Nu resten er enkel nog enkele strafprocedures en dat duurt nog wel ff eer er rechterlijke uitspraken zijn.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 03 feb 2021 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spatie verplaatst/
Peter van Velzen
Site Admin

appelfflap schreef: 02 feb 2021 07:21
Laat het toch los,
Hij is weg en het is voorbij
Ik hoop van harte dat je gelijk krijgt. . .
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De Trump meter!

https://ad.kieskompas.nl/nl/#!/

:oops: Was ik toch nog 15% Trump :oops:
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Gesloten