Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Post-Trump periode.

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 28 okt 2024 15:46
HierEnNu schreef: 28 okt 2024 15:41
Rereformed schreef: 28 okt 2024 15:36 Ik ben het deze keer helemaal eens met dikkemick! :-({|=
:scissors:
Als jij ook vindt dat mensen niet op Trump mogen stemmen,
dan vind ik jou ook geen Democraat!
Hoe kom je erbij dat dikkemick of ik dat van mening zouden zijn?
Dat is wat dikkemick schreef en jij schrijft
dat jij het deze keer helemaal eens met dikkemick!

Rereformed schreef:We laten ze rustig stemmen. Dikkemick noemt de Trump-stemmers terecht "een stel kortzichtige naïeve zeer domme mensen".
En wanneer ze winnen dan krijgt het Amerikaanse volk wat het verdient. Net zoals de Britten nu de vruchten plukken van idiotie.
Net zoals het Nederlandse volk nu krijgt wat het verdient? Al die Nederlanders krijgen wat ze verdienen terwijl ze nooit op Wilders stemden? Ongeveer de helft van het Amerikaanse volk gaat niet op Trump stemmen maar het hele Amerikaanse volk krijgt wat het verdient? En dan heb ik het nog niet eens over het fulmineren door dikkemick op het hele Amerikaanse volk.
Het is nogal wat om zulks in acht genomen dan te schrijven:
"Ik ben het deze keer helemaal eens met dikkemick!"

Los van dat een echte Democraat niet zal beweren dat iemand niet mag stemmen omdat diegene een andere mening heeft, zal een Democraat ook niet een heel volk wegzetten als slechts de helft een beslissing neemt waar die het niet mee eens is!
Rereformed schreef:
Wat zegt de opsomming van Trumps veronderstelde eigenschappen
volgens jou over zijn aanhang?
Dat ze kortzichtig zijn, dom en naief, of indien ze goed politiek geïnformeerd zijn (zoals de Republikeinse politici) verachtelijke mensen.
De mensen die ik ken en voornemens op Trump te stemmen zijn geen kortzichtige, domme, naieve en/of verachtelijke mensen. Hoeveel mensen ken jij die voornemens zijn op Trump te stemmen?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 16:24 De mensen die ik ken en voornemens op Trump te stemmen zijn geen kortzichtige, domme, naieve en/of verachtelijke mensen. Hoeveel mensen ken jij die voornemens zijn op Trump te stemmen?
Wat zijn dat in godsnaam voor mensen dan?

We hebben het toch wel over dezelfde TRUMP?
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 okt 2024 16:26
HierEnNu schreef: 28 okt 2024 16:24 De mensen die ik ken en voornemens op Trump te stemmen zijn geen kortzichtige, domme, naieve en/of verachtelijke mensen. Hoeveel mensen ken jij die voornemens zijn op Trump te stemmen?

Hoeveel mensen ken jij die voornemens zijn op Trump te stemmen?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/juridisch/105 ... rkiezingen
Auteur: BNR Webredactie
De lokale aanklager in de Amerikaanse stad Philadelphia – in de staat Pennsylvania – klaagt miljardair Elon Musk aan vanwege het weggeven van miljoenen dollars rond de presidentsverkiezingen. Volgens de aanklager runt Musk een ‘illegale loterij’ met de actie en heeft die als doel om persoonsgegevens van mogelijke kiezers te delen. (..)
Dat hyperrijke menneke begint echt lastig te worden.
Goed dat iemand probeert er iets tegen te doen.

Met zijn contacten met Putin de laatste tijd wordt hij in de verkiezingen een factor van belang. Hij wil Trump als president.
En voert campagne voor hem.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 28 okt 2024 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

https://frontpage.fok.nl/nieuws/879319/ ... trump.html
https://www.dutchnews.nl/2024/10/andre- ... ump-video/
Beelden van violist André Rieu en zangeres Emma Kok zijn in een promotievideo voor Donald Trump samengevoegd en gedeeld op X, ook door Elon Musk. Het duo heeft geen toestemming verleend voor het gebruik van hun beelden en neemt afstand van de video.

A short clip featuring Dutch orchestra leader André Rieu and singer Emma Kok have been used without permission in a promotional video for Donald Trump and Rieu has described the move as “disgusting”.
De afwijzing kan ik mij voorstellen.
Het zal je maar gebeuren.
Er zal waarschijnlijk geen actie worden ondernomen tegen de praktijken.
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

Rereformed schreef: 27 okt 2024 05:31
B.S. schreef: 27 okt 2024 04:05 Meer Europese landen eigen kernwapens? Te beginnen met Scandinavië, Polen...?
Indien de VS zich terugtrekt uit NAVO (en dat zal echt niet gebeuren, ook niet als Trump gekozen wordt) kunnen vijf van de achtergebleven landen, Nederland, België, Duitsland, Italië en Turkije, de atoomwapens die de VS daar heeft gestationeerd mooi confiskeren. Van Turkije kan men nu al voorspellen dat ze dat onmiddellijk zullen doen, en dan wordt de rest van Europa bijna gedwongen om dat ook te doen.
Polen en Zweden zullen wel een wapendeal met Turkije maken om er dan één te kunnen overnemen. Lijkt me een veel gemakkelijker oplossing. 8*)
Spijtig genoeg zal de VS gewoon in de NAVO blijven, inderdaad. Spelen veel te veel belangen voor dat land. Maar wat was het mooi geweest als ze daadwerkelijk zouden vertrekken. Ja, in het begin even spijtig (want we zijn onze daddy kwijt), maar dan wordt Europa eens echt gedwongen om op eigen benen te staan.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Peter_1 schreef: 28 okt 2024 19:03
B.S. schreef: 27 okt 2024 04:05 Meer Europese landen eigen kernwapens? Te beginnen met Scandinavië, Polen...?
Indien de VS zich terugtrekt uit NAVO (en dat zal echt niet gebeuren, ook niet als Trump gekozen wordt) kunnen vijf van de achtergebleven landen, Nederland, België, Duitsland, Italië en Turkije, de atoomwapens die de VS daar heeft gestationeerd mooi confiskeren. Van Turkije kan men nu al voorspellen dat ze dat onmiddellijk zullen doen, en dan wordt de rest van Europa bijna gedwongen om dat ook te doen.
Polen en Zweden zullen wel een wapendeal met Turkije maken om er dan één te kunnen overnemen. Lijkt me een veel gemakkelijker oplossing. 8*)
Spijtig genoeg zal de VS gewoon in de NAVO blijven, inderdaad. Spelen veel te veel belangen voor dat land. Maar wat was het mooi geweest als ze daadwerkelijk zouden vertrekken. Ja, in het begin even spijtig (want we zijn onze daddy kwijt), maar dan wordt Europa eens echt gedwongen om op eigen benen te staan.
Zouden wij daar wel de macht, de kracht en de bundeling daarvan voor hebben? Ik betwijfel dat. De Navo was niet zo'n slecht idee volgens mij.
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

Gerard R. schreef: 28 okt 2024 19:08

Zouden wij daar wel de macht, de kracht en de bundeling daarvan voor hebben? Ik betwijfel dat. De Navo was niet zo'n slecht idee volgens mij.
Daar hebben wij nu nog niet de macht, kracht en bundeling voor. Maar waar een wil is is een weg. Alleen dan moet de blokkade (Amerika) wel eerst even weg. Trump die verkozen wordt is in die context de tweede beste optie. Want hij is gewoon pro-NAVO (moet ook wel wegens belangen), maar is wel echt van mening dat de Europese flank meer moet bijdragen. En gelijk heeft hij.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Peter_1 schreef: 28 okt 2024 19:10

Daar hebben wij nu nog niet de macht, kracht en bundeling voor. Maar waar een wil is is een weg. Alleen dan moet de blokkade (Amerika) wel eerst even weg. Trump die verkozen wordt is in die context de tweede beste optie. Want hij is gewoon pro-NAVO (moet ook wel wegens belangen), maar is wel echt van mening dat de Europese flank meer moet bijdragen. En gelijk heeft hij.
Dat laatste vind ik ook al jaren. En Trump doet afscheid van de Navo uiteraard niet in zijn eenje.
Maar wat hij de laatste jaren heeft rondgeroepen is niet goed gevallen uiteraard.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 17:48
dikkemick schreef: 28 okt 2024 16:26

Persoonlijk ken ik er geen 1 maar ik durf ze hier allemaal stuk voor stuk voor gek uit te maken.
Nogmaals, je stemt niet op Dutroux, Bundy of Trump. Die laatste heeft AL zijn glazen al lang ingegooid!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

Gerard R. schreef: 28 okt 2024 19:13
Peter_1 schreef: 28 okt 2024 19:10
Dat laatste vind ik ook al jaren. En Trump doet afscheid van de Navo uiteraard niet in zijn eenje.
Maar wat hij de laatste jaren heeft rondgeroepen is niet goed gevallen uiteraard.
Mwau. Retoriek is groot in de politiek, zeker in de Amerikaanse. Met Trump aan het roer blijft de NAVO gewoon zoals het is (qua samenstelling), en Trump weet dat dan wel weer goed te praten onder zijn stemmers. Ik heb er allemaal niet zo'n hoge pet van op.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 16:24
Rereformed schreef: 28 okt 2024 15:46
HierEnNu schreef: 28 okt 2024 15:41

Als jij ook vindt dat mensen niet op Trump mogen stemmen,
dan vind ik jou ook geen Democraat!
Hoe kom je erbij dat dikkemick of ik dat van mening zouden zijn?
Dat is wat dikkemick schreef en jij schrijft
dat jij het deze keer helemaal eens met dikkemick!
Je bent nogal drammerig. Het is niet wat dikkemick schreef noch wat ik schreef. Leer begrijpend lezen.

Rereformed schreef: En wanneer ze winnen dan krijgt het Amerikaanse volk wat het verdient. Net zoals de Britten nu de vruchten plukken van idiotie.
Net zoals het Nederlandse volk nu krijgt wat het verdient? Al die Nederlanders krijgen wat ze verdienen terwijl ze nooit op Wilders stemden? Ongeveer de helft van het Amerikaanse volk gaat niet op Trump stemmen maar het hele Amerikaanse volk krijgt wat het verdient?
Yep. Dat is nu juist het mooie van democratie, dat het volk bepaalt wat voor regering het krijgt.
En afgezien van de democratie, zo wordt de geschiedenis van een volk altijd bepaald. Wanneer men geschiedenis bestudeert leert men al gauw dat de geschiedenis van een volk altijd door één persoon, of één kleine groep bepaald wordt. Veelal fanatici. Soms helden. Soms idioten zoals bolsjewieken of Trump.
Ongeveer de helft van het Amerikaanse volk gaat niet op Trump stemmen maar het hele Amerikaanse volk krijgt wat het verdient?
Ja. Hoe is je dat ooit ontgaan? Ieder volk krijgt wat het verdient.
Dat Trump niet is berecht voor de gebeurtenissen van 6 januari of een misdadiger in de VS kandidaat kan zijn is de schuld van heel het volk.
Los van dat een echte Democraat niet zal beweren dat iemand niet mag stemmen omdat diegene een andere mening heeft, zal een Democraat ook niet een heel volk wegzetten als slechts de helft een beslissing neemt waar die het niet mee eens is!
Leer Nederlands: een Democraat is een lid van de Democratische partij in de VS. Iemand die de democratie als een goed regeersysteem aanhangt is een democraat.
En niemand beweert dat iemand niet mag stemmen.

Op het internet kom je er duizenden tegen. Dit is de verachtelijke Trump-stemmer van vandaag: https://youtu.be/EQde-8Si220?t=14 .

Wel, wie weet heb je acht jaar onder een steen geleefd wat betreft het nieuws uit Amerika. Ga hier eens naar luisteren om een beetje een idee te krijgen waar we mee te maken hebben.
Born OK the first time
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Trump spreekt mensen niet aan op hun redelijke vermogens, maar op hun gevoel. Angst, lust, spanning, sensatie.
Mensen die voor hun gevoel leven zijn anders dan mensen die voor hun redelijkheid leven. Eigenlijk is democratie alleen geschikt als iedereen redelijk is.
[uit principe ben ik voor principes]
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

De verkiezingsopkomsten van de presidentsverkiezingen in de US zitten eigenlijk maar tussen 51.7% en 65.9%. In 2020 was de opkomst die hoogste 65.9%. Gezien de expliciete verkiezing-angst die nu heerst lijkt het mij reëel dat de opkomst nog hoger gaat uitvallen. Deze angst zit echter in beide kampen. De media-silo's, social media i.c.m. met de manier hoe peilingen worden gedaan dragen hier royaal aan bij.

Zou de opkomst uiteindelijk inderdaad nog hoger gaan uitvallen dan zal blijken dat die angst (helaas) een broodnodige drijver is om mensen überhaupt te laten participeren in dit zeer kritische fundamentele democratisch proces. Dit is — afgezien van de mis-informatie, de media-bubbels, het politiek-culturele zwart/wit d.w.z. rood/blauw denken, het electoral college, kwaliteit van onderwijs en kritisch denken — de achilleshiel. Anders roept “het land” of “het volk” inderdaad de potentiële ellende op zichzelf af, dankzij onverschilligheid of desinteresse.

Zou Trump toch winnen en gaat het vervolgens in de US flink mis? Dan is dat een pijnlijke en risicovolle les die men hopelijk later niet vergeet.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Leon schreef: 28 okt 2024 19:53 Trump spreekt mensen niet aan op hun redelijke vermogens, maar op hun gevoel. Angst, lust, spanning, sensatie.
Mensen die voor hun gevoel leven zijn anders dan mensen die voor hun redelijkheid leven. Eigenlijk is democratie alleen geschikt als iedereen redelijk is.
Ach, het is dat de belangen zo gigantisch zijn, maar anders zou deze poppenkast erg grappig zijn, hahaha...
Die huilie huilie clown en die Moeder Overste, het is eigenlijk zo'n grappige operette.
Maar ja.. het zijn benarde tijden op de planeet, dus dan vergaat je het lachen wel.
Gesloten