Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Post-Trump periode.

Bericht door dikkemick »

Leon schreef: 28 okt 2024 19:53 Trump spreekt mensen niet aan op hun redelijke vermogens, maar op hun gevoel. Angst, lust, spanning, sensatie.
Mensen die voor hun gevoel leven zijn anders dan mensen die voor hun redelijkheid leven. Eigenlijk is democratie alleen geschikt als iedereen redelijk is.
Mijn rede EN mijn gevoel vertellen mij niet op iemand als Trump te stemmen!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 28 okt 2024 19:31
HierEnNu schreef: 28 okt 2024 16:24
Rereformed schreef: 28 okt 2024 15:46Hoe kom je erbij dat dikkemick of ik dat van mening zouden zijn?
Dat is wat dikkemick schreef en jij schrijft
dat jij het deze keer helemaal eens met dikkemick!
Je bent nogal drammerig. Het is niet wat dikkemick schreef noch wat ik schreef.
Leer begrijpend lezen.
Leer me begrijpen wat dikkemick schreef, dit is wat dikkemick schreef:
dikkemick schreef: 28 okt 2024 11:22Je stemt NIET op Trump (of Baudet, of die griezel uit Argentinië). Stem blanco....stem niet....stem op Harris maar NIET op deze SCHOFT.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 28 okt 2024 20:13
Leon schreef: 28 okt 2024 19:53 Trump spreekt mensen niet aan op hun redelijke vermogens, maar op hun gevoel. Angst, lust, spanning, sensatie.
Mensen die voor hun gevoel leven zijn anders dan mensen die voor hun redelijkheid leven. Eigenlijk is democratie alleen geschikt als iedereen redelijk is.
De rede en het gevoel van ongeveer de helft van de Amerikanen vertellen hun wel op Trump te stemmen! Dus……… Wat jij daar van vindt maakt eigenlijk niemand wat uit.
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 okt 2024 19:20
HierEnNu schreef: 28 okt 2024 17:48:scissors:
Hoeveel mensen ken jij die voornemens zijn op Trump te stemmen?
Persoonlijk ken ik er geen 1 maar ik durf ze hier allemaal stuk voor stuk voor gek uit te maken.
Nogmaals, je stemt niet op Dutroux, Bundy of Trump.
Die laatste heeft AL zijn glazen al lang ingegooid!
Ik antwoordde je in de BabbelBox in topic 'Knabbel en Babbel op het BabbelBoxBalkon': zodat ik de interessantere discussie hier verder niet verstoor.

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 28 okt 2024 19:31
HierEnNu schreef: 28 okt 2024 16:24:scissors:
Rereformed schreef:En wanneer ze winnen dan krijgt het Amerikaanse volk wat het verdient.
Net zoals de Britten nu de vruchten plukken van idiotie.
Net zoals het Nederlandse volk nu krijgt wat het verdient? Al die Nederlanders krijgen wat ze verdienen terwijl ze nooit op Wilders stemden? Ongeveer de helft van het Amerikaanse volk gaat niet op Trump stemmen maar het hele Amerikaanse volk krijgt wat het verdient?
Rereformed schreef:Yep. Dat is nu juist het mooie van democratie,
dat het volk bepaalt wat voor regering het krijgt.
Je blaast weliswaar hoog van de toren, maar je raaskalt nogal, want in geen enkele Democratie bepaalt het volk wat voor regering het krijgt. Zelfs in Zwitserland
  • de meest directe Democratie die ik ken
    met regelmatige referenda over beleidskwesties,
kiest het volk nog steeds slechts vertegenwoordigers voor het parlement en
zelfs in referenda is ook daar geen keuze ten aanzien van de regeringssamenstelling.

De VS is een Presidentiële Democratie en hoewel de President hier rechtstreeks door het volk wordt gekozen, betekent dit helemaal niet dat het volk bepaalt wat voor regering het krijgt, integendeel: de President kiest zijn kabinet. Ook in de VS bepaalt het volk niet wat voor regering het krijgt.

Rereformed schreef:En afgezien van de democratie, zo wordt de geschiedenis van een volk altijd bepaald. Wanneer men geschiedenis bestudeert leert men al gauw dat de geschiedenis van een volk altijd door één persoon, of één kleine groep bepaald wordt. Veelal fanatici. Soms helden. Soms idioten zoals bolsjewieken of Trump.
Onzin, vervang dat altijd eerst eens door vaak, tenzij jij geen gevallen kent waarbij het verloop van de Geschiedenis bepaald werd door bredere sociale, economische en/of culturele krachten, zonder dat één persoon en/of één kleine groep zulks veroorzaakte. Wacht, dan vertel ik wat van mijn Historische kennis op dat gebied, voorbeelden waar de Historische veranderingen voortkwamen uit een combinatie van omstandigheden en langetermijnontwikkelingen die uiteindelijk tot fundamentele verschuivingen leidden. Kennelijk zijn er wat gaten gevallen in jouw herinneringen uit de tijd dat jij Geschiedenis bestudeerde, geeft niets want we worden allemaal wat ouder,
zelfs ik vergeet wel eens wat :wink: , hoewel, daar heb ik geen actieve herinnering aan!
Studeer ze:
  1. De Industriële Revolutie
  2. De opkomst van het Christendom
  3. De Franse Revolutie
  4. De Grote Volksverhuizing in de vroege Middeleeuwen
  5. De val van de Berlijnse Muur
  6. Het einde van de Koude Oorlog

Rereformed schreef: 28 okt 2024 19:31:scissors:
Ongeveer de helft van het Amerikaanse volk gaat niet op Trump stemmen
maar het hele Amerikaanse volk krijgt wat het verdient?
Ja. Hoe is je dat ooit ontgaan? Ieder volk krijgt wat het verdient.
Hoe? WAT is mij ontgaan? Dat jij wat loopt te roeptoeteren
zonder verdere onderbouwing is mij niet ontgaan hoor, maar vertel:
  1. Verdient het Oekraïnse volk wat het momenteel krijgt?
    Zo ja, waaraan verdienen zij dat dan?
  2. Verdient het Gazaanse volk wat het momenteel krijgt?
    Zo ja, waaraan verdienen zij dat dan?
  3. Verdiende het Israëlische volk wat het op 7 oktober kreeg?
    Zo ja, waaraan verdienden zij dat dan?
  4. Verdiende het Joodse volk wat het tijdens en voorafgaand aan de Holocaust kreeg?
  5. Verdiende het Japanse volk de atoombommen die het tijdens WO II kreeg?
Denk toch eens wat dieper na vóór je zulks uitkraamt!
Rereformed schreef:Dat Trump niet is berecht voor de gebeurtenissen van 6 januari
of een misdadiger in de VS kandidaat kan zijn is de schuld van heel het volk.
Hoezo is dat de schuld van heel het volk?
Wat kunnen babies daar aan doen? Om maar eens wat te noemen!

Rereformed schreef:
Los van dat een echte Democraat niet zal beweren dat iemand niet mag stemmen omdat diegene een andere mening heeft, zal een Democraat ook niet een heel volk wegzetten als slechts de helft een beslissing neemt waar die het niet mee eens is!
Leer Nederlands: een Democraat is een lid van de Democratische partij in de VS. Iemand die de democratie als een goed regeersysteem aanhangt is een democraat.
Dank U wel voor dat lesje Meester Rereformed, heel goed dat U mij daar op wijst, maar als U dan toch de Meester uit wilt hangen, reageer dan voortaan ook inhoudelijk? Dan leer ik misschien nog wat. Los daarvan, nogmaals bedankt voor de correctie Meester Rereformed, maar vergeef me:
  • ik blijf hoofdletters gebruiken daar waar ik respect wil benadrukken, sorry! :angel12:
Hoeveel punten aftrek krijg ik daar eigenlijk voor nou ik U Uw zin niet geef?

Rereformed schreef:En niemand beweert dat iemand niet mag stemmen.
Je vergist je zoals ik reeds eerder aantoonde:
dikkemick schreef: 28 okt 2024 11:22Je stemt NIET op Trump (of Baudet, of die griezel uit Argentinië). Stem blanco....stem niet....stem op Harris maar NIET op deze SCHOFT.

Tenzij je serieus ingaat op de vraag die ik voorafgaand aan de rest wat je schreef aan jou stelde:
  • "Hoeveel mensen ken jij die voornemens zijn op Trump te stemmen?"
laat ik die gifbekers [die rest wat je schreef]
verder voor jouw eigen rekening en wijselijk aan mij voorbijgaan! Proost!

Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Een paar dingen rechtzetten. Het politieke systeem in de VS garandeert geenzins dat het volk krijgt wat het wil.

Onderzoek heeft uitgewezen dat niet de voorkeur van de meerderheid, maar de voorkeur van invloedrijke belangengroepen (deelnemers aan superpacs en lobbygroepen) de stemming in het parlement beïnvloeden

De media zwijgen grotendeels over dit corrupte systeem omdat zij.er financieel van profiteren, evenals de meeste politici.

Trump heeft beloofd dat hij er tegen zou optreden. Hij liegt dat ie barst, maar omdat de media zwijgen wordt deze leugen nauwelijks tegengesproken

Het is derhalve de de schuld van de media dat de kiezers zo slecht op de hoogte zijn. Ze voelen zich wel belazerd en in een poging de corrupte politici dwars te zitten stemmen velen op iets nog veel ergers
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nederland wordt door sommigen ook als een 'lobbycratie' beschouwd overigens.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 22:12 Leer me begrijpen wat dikkemick schreef, dit is wat dikkemick schreef:
Heel fijn dat je precies kunt aangeven waar je begrijpend lezen ophoudt, want voor iemand die dat wel kan was het een raadsel. 8*)

Je stemt NIET op Trump (of Baudet, of die griezel uit Argentinië). Stem blanco....stem niet....stem op Harris maar NIET op deze SCHOFT.
Zelfs een stripfiguur of iemand als Al Bundy heeft nog meer fatsoen in z'n donder dan deze narcist.
Zie jij het maar als zijnde DikkeMick als hoofd moderator op dit forum. Moet je toch niet aan denken dat die stemmen zou krijgen m?

Bovenstaande heeft de betekenis van:
No one in their right mind gaat uitproberen of het aanstellen van deze man als diktator een goed idee zal zijn. Als men zo nodig wil experimenteren doe je dat met iets anders wat gevaarlijk is, maar geef de macht niet NIET deze ABSOLUUT ONGESCHIKTE kandidaat.
Zie het maar als een alcoholist een baan geven als buschauffeur. Moet je toch niet aan denken dat dat een mode wordt!

Het is zoals een moeder preekt tegen een zoon van 20 die een nieuw idee krijgt: Niemand met een greintje verstand gaat een beetje uitproberen of je van de giftigste paddenstoelen niet een klein beetje toch wel kan eten. De moeder heeft moeten aanzien dat ie tot vanalles doms in staat is, en hij is volwassen en kan doen wat hij wil, maar nu gaan alle alarmbellen bij haar af en probeert ze voor het te laat is hem te overreden dit niet te doen. Hoe is je dit ontgaan terwijl Dikkemick het speciaal voor jou met humor nog duidelijk maakt wat hij ermee bedoelt!
HierEnNU schreef: je raaskalt nogal...je loopt te roeptoeteren...Meester Rereformed....Meester Rereformed
Sorry, maar hier houdt mijn gesprek met jou op.

Overdenk eens hoe op dit forum van gedachten wisselen met anderen je van een mooi mens gemaakt heeft tot een lompe houthakker.

Je krijgt het zelfs voor mekaar om de topictitel in je bijdrage aan te passen alsof het opeens om jou gaat en iemand daar ook maar enige interesse in heeft.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter_1 schreef: 28 okt 2024 19:03 Spijtig genoeg zal de VS gewoon in de NAVO blijven, inderdaad. Spelen veel te veel belangen voor dat land. Maar wat was het mooi geweest als ze daadwerkelijk zouden vertrekken. Ja, in het begin even spijtig (want we zijn onze daddy kwijt), maar dan wordt Europa eens echt gedwongen om op eigen benen te staan.
Je geeft hier aan dat ook de slechtste uitkomst toch weer ook goede gevolgen kan hebben, of dat wat men vreest dat gaat gebeuren niet vaststaat, maar toch ook weer anders kan lopen.
Dat is een wijsheid die iemand die zich wanhopig voelt altijd toch nog wat hoop kan geven. :)

Het doet me eraan herinneren dat Brexit de EU sterker maakte in plaats van als een kaartenhuis in elkaar deed storten.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 29 okt 2024 00:35
  1. De Industriële Revolutie
  2. De opkomst van het Christendom
  3. De Franse Revolutie
  4. De Grote Volksverhuizing in de vroege Middeleeuwen
  5. De val van de Berlijnse Muur
  6. Het einde van de Koude Oorlog
Over 10 jaar....zelfde gesprek, zelfde rijtje met als aanvulling:
(*) Het ontstaan van dictatoriale republiek Amerika met als gevolg WO3

En weet je HierEnNu?
Soms denk ik......Laat ze maar! Laat Trump de Verenigde Staten maar om zeep helpen. Een recente uitspraak van the Donald: "Een massale, corrupte, verdorven radicaal-linkse machine die de Democratische Partij bestuurt.' Zij zijn 'de vijand van binnenuit', herhaalt Trump. 'Tegen hen strijden we.' En dat doet hij desnoods met het leger!! En daar stemmen 'mensen' op!

Zoals ik hier ook soms kan smullen over wat PVV met alle symbolische beloften NIET voor elkaar krijgt.
En ziet de PVV stemmer (bbb-stemmer idem) dit?
Welnee! Die waren DOM! Die lieten zich verleiden door deze beloften.

P.s: Musk faciliteert uiteraard de leugens die rondgaan via "X". Domme mensen worden zo nog meer misleid!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 29 okt 2024 08:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

De titelkaart van een Youtube-video van Jimmy Kimmel blijft wel bij me hangen: de Turd Reich,

De inhoud is enerzijds erg grappig en Southpark-achtig, anderzijds is het heel erg eng.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 29 okt 2024 08:02
Dat is de makkelijkste oplossing:de helft van de Amerikanen en een groot deel van de Nederlanders is dom (en Ons Soort Mensen is slimmer).

Het zijn geen mensen met oprechte zorgen. Zoals jongeren die op hun 30e nog thuis wonen omdat er geen huizen zijn. Of Amerikanen die met 2 banen tegelijk nog steeds niet rond kunnen komen. Of mensen die niet begrijpen wat zo sociaal is aan het in stand houden van immigratie van jonge mannen via smokkelroutes terwijl we de zwakkeren in die landen in de kou laten staan.

Nee, ze zijn dom. En wij zijn slim.

Precies deze visie op het fenomeen Trump of Wilders, maakt dat de onderliggende problemen in stand worden gehouden en deze fenomenen blijven groeien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 29 okt 2024 08:59
dikkemick schreef: 29 okt 2024 08:02
Dat is de makkelijkste oplossing:de helft van de Amerikanen en een groot deel van de Nederlanders is dom (en Ons Soort Mensen is slimmer).

Het zijn geen mensen met oprechte zorgen. Zoals jongeren die op hun 30e nog thuis wonen omdat er geen huizen zijn. Of Amerikanen die met 2 banen tegelijk nog steeds niet rond kunnen komen. Of mensen die niet begrijpen wat zo sociaal is aan het in stand houden van immigratie van jonge mannen via smokkelroutes terwijl we de zwakkeren in die landen in de kou laten staan.

Nee, ze zijn dom. En wij zijn slim.

Precies deze visie op het fenomeen Trump of Wilders, maakt dat de onderliggende problemen in stand worden gehouden en deze fenomenen blijven groeien.
Als je niet kunt doorzien dat het loze beloften zouden zijn, heb je je niet in die politiek verdiept, stem je met je onderbuik en ben je wat mij betreft dom. In ieder geval kortzichtig!
We hebben met Europa te maken, het land wordt excessief ondergescheten en er is dat stikstof probleem. PVV en BBB lossen dat wel even op? Hoe stemgerechtigd ben je dan?
Zo ook Amerika. Volgende uitspraak van Trump: "elke migrant die een Amerikaan doodt' tot de doodstraf te gaan veroordelen.'

Ach ja, als je voor doodstraf bent en tegen migranten dan stem je Trump. Ik ga het begrijpen denk ik #-o
Spuit Elf.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

dikkemick schreef: 28 okt 2024 20:13
Het is ook niet zo dat redelijke mensen geen gevoel hebben, maar dat gevoelige mensen soms geen rede kennen.
[uit principe ben ik voor principes]
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 29 okt 2024 04:43:scissors:
Sorry, maar hier houdt mijn gesprek met jou op.
Jammer, ik begon het net interessant te vinden.

Gesloten