Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Post-Trump periode.

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 29 okt 2024 11:31
Rereformed schreef: 29 okt 2024 04:43:scissors:
Sorry, maar hier houdt mijn gesprek met jou op.
Jammer, ik begon het net interessant te vinden.
Waarom geloof ik dat niet? Je lijkt meerderen tot wanhoop te drijven. Soms doe je of je zaken niet begrijpt, een volgende keer eis je dat we je citeren op (foutief geïnterpreteerde) uitspraken om vervolgens zelf soms heel dubbelzinnig te posten.
Ik krijg geen geen hoogte van HierEnNu.
En zo is Trump (topic) wel overduidelijk in zijn retoriek. Schofterig, vrouwonvriendelijk, leugenachtig. Dom in het kwadraat om daar op te stemmen. Tenzij je wilt dat je land naar de gallemiezen gaat! Dan is het een uitermate intelligente stem.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 29 okt 2024 08:02
HierEnNu schreef: 29 okt 2024 00:35
  1. De Industriële Revolutie
  2. De opkomst van het Christendom
  3. De Franse Revolutie
  4. De Grote Volksverhuizing in de vroege Middeleeuwen
  5. De val van de Berlijnse Muur
  6. Het einde van de Koude Oorlog
Over 10 jaar....zelfde gesprek, zelfde rijtje met als aanvulling:
(*) Het ontstaan van dictatoriale republiek Amerika met als gevolg WO3

En weet je HierEnNu?
Soms denk ik......Laat ze maar! Laat Trump de Verenigde Staten maar om zeep helpen. Een recente uitspraak van the Donald: "Een massale, corrupte, verdorven radicaal-linkse machine die de Democratische Partij bestuurt.' Zij zijn 'de vijand van binnenuit', herhaalt Trump. 'Tegen hen strijden we.' En dat doet hij desnoods met het leger!! En daar stemmen 'mensen' op!

Zoals ik hier ook soms kan smullen over wat PVV met alle symbolische beloften NIET voor elkaar krijgt.
En ziet de PVV stemmer (bbb-stemmer idem) dit?
Welnee! Die waren DOM! Die lieten zich verleiden door deze beloften.

P.s: Musk faciliteert uiteraard de leugens die rondgaan via "X". Domme mensen worden zo nog meer misleid!
Mijn reactie in 'Knabbel en Babbel':
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef: 29 okt 2024 04:43 Je krijgt het zelfs voor mekaar om de topictitel in je bijdrage aan te passen alsof het opeens om jou gaat en iemand daar ook maar enige interesse in heeft.
HierEnNu heeft via een topicmelding uitgelegd, dat dit een vergissing was de titel voor zijn concept niet terug te veranderen te veranderen.
Hiermee bedoelde hij uitsluitend zijn concept een nadere aantekening te geven, zoals hij dat tegenwoordig steeds doet.
Anderen hebben dat klakkeloos overgenomen in hun reactie op dit specifieke bericht en verder.
Van een paar berichten heb ik nu de oude titel hersteld.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 29 okt 2024 09:10 Als je niet kunt doorzien dat het loze beloften zouden zijn, heb je je niet in die politiek verdiept, stem je met je onderbuik en ben je wat mij betreft dom. In ieder geval kortzichtig!
Ik denk ook niet dat mensen die op politiek correcte partijen stemmen zich allemaal zo in de politiek verdiepen.

Je mag van politici verwachten dat ze problemen oplossen.
Als iemand bijvoorbeeld vindt dat iets aan de immigratie moet gebeuren, is het niet persé intelligent te gaan stemmen op partijen die vinden dat we er niets aan kunnen doen vanwege verdragen uit de jaren '50. Of die net doen alsof 200.000 immigranten per jaar geen invloed heeft op schaarste aan woningen.

En misschien willen kiezers wel een noodsignaal afgeven omdat de correcte politiek hun problemen negeert.

Dus om al die mensen nu dom te noemen.....

We hebben met Europa te maken, het land wordt excessief ondergescheten en er is dat stikstof probleem. PVV en BBB lossen dat wel even op? Hoe stemgerechtigd ben je dan?
Ben je alleen stemgerechtigd als je hetzelfde vindt als Dikkemick?

Is het raar dat een boer wiens familiebedrijf wordt bedreigd, stemt op een partij die voor hem opkomt?
Zo ook Amerika. Volgende uitspraak van Trump: "elke migrant die een Amerikaan doodt' tot de doodstraf te gaan veroordelen.'
Je kunt het onverstandig beleid vinden, maar je argument dat het loze beloftes zijn, gaat niet op voor de VS.
Trump KAN dit invoeren in de VS. Hij KAN verregaande immigratie maatregelen nemen want hij is niet gebonden aan 75 jaar oude Europese verdragen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 29 okt 2024 18:06
dikkemick schreef: 29 okt 2024 09:10 Als je niet kunt doorzien dat het loze beloften zouden zijn, heb je je niet in die politiek verdiept, stem je met je onderbuik en ben je wat mij betreft dom. In ieder geval kortzichtig!
Ik denk ook niet dat mensen die op politiek correcte partijen stemmen zich allemaal zo in de politiek verdiepen.

Je mag van politici verwachten dat ze problemen oplossen.
Als iemand bijvoorbeeld vindt dat iets aan de immigratie moet gebeuren, is het niet persé intelligent te gaan stemmen op partijen die vinden dat we er niets aan kunnen doen vanwege verdragen uit de jaren '50. Of die net doen alsof 200.000 immigranten per jaar geen invloed heeft op schaarste aan woningen.

En misschien willen kiezers wel een noodsignaal afgeven omdat de correcte politiek hun problemen negeert.

Dus om al die mensen nu dom te noemen.....
Alleen daarom of vanwege slechts weinig punten op een kandidaat stemmen is onzin.
Het moet een pakket, een program zijn. In de VS zijn het nu knap weinig punten.
Ik snap wel dat een schraal pakket gemakkelijker stemmen is, maar het is in dit geval uiterst bedenkelijk tot levensgevaarlijk.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard_m

ALS je je als stemgerechtigde Nederlander verdiept in immigratie weet je dat dit een druppel op de gloeiende plaat is. Het lijkt excessieve vormen aan te nemen omdat onze Geert zo lekker kan fulmineren op asielzoekers.
Zoek de statistieken op en zie dat het in Nederland relatief ontzettend meevalt met deze instroom.
Verder heeft de PVV meerdere partijpunten maar het lijkt of de kiezer zich blind staart op immigratie.

Zo ook de boer waarvan zijn bestaan wordt bedreigd. Die stemt volgens jou heel logisch BBB.
Maar wat doe BBB belooft, krijgt de BBB dit voor elkaar?
Is dit dan het enige punt waar je je stem op baseert?

Maar goed, eerlijk is eerlijk. In dit land zie je door de bomen het bos niet meer. Veel teveel partijen, veel teveel keuzestress.

En dat laatste geldt niet voor Trump/Harris. Slechts 2 opties. Republikeins of democratisch?
Stel je bent republikein en Trump vertegenwoordigt jou! Zou het dan toch niet spontaan democraat worden? Nu heb je nog de keuze uit 2, straks niet meer.
Jouw vertegenwoordiger (als republikein) is Trump.

TRUMP :evil:
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 29 okt 2024 18:57 Gerard_m

ALS je je als stemgerechtigde Nederlander verdiept in immigratie weet je dat dit een druppel op de gloeiende plaat is. Het lijkt excessieve vormen aan te nemen omdat onze Geert zo lekker kan fulmineren op asielzoekers.
Zoek de statistieken op en zie dat het in Nederland relatief ontzettend meevalt met deze instroom.
Verder heeft de PVV meerdere partijpunten maar het lijkt of de kiezer zich blind staart op immigratie.
Dat heb ik zojuist gedaan.
Vorig jaar kwamen 336.000 immigranten naar Nederland volgens het CBS.

Ben je " dom" als je vermoed dat dit iets meer impact op de huizenkrapte heeft dan " een druppel op de gloeiende plaat" ?
En dat laatste geldt niet voor Trump/Harris. Slechts 2 opties. Republikeins of democratisch?
Stel je bent republikein en Trump vertegenwoordigt jou! Zou het dan toch niet spontaan democraat worden? Nu heb je nog de keuze uit 2, straks niet meer.
Jouw vertegenwoordiger (als republikein) is Trump.
Ik zou persoonlijk democraat worden en hoop uit de grond van mijn hart dat Trump niet wint. Maar zou tegelijk willen begrijpen waarom de helft van mijn landgenoten er toch wat in ziet. De verklaring dat ze allemaal dom zijn, vind ik te makkelijk.

Wat is waarschijnlijker: dat de helft van de Amerikanen ineens dom is geworden of dat altijd al was, of dat er misschien toch logische redenen zijn dan bepaalde groepen mensen op hem stemmen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard_m
Kijk eens naar de getallen die uitgezocht zijn. Begin bij 2 minuten en zie: mijn druppel op de gloeiende plaat.
https://youtu.be/d9u-CLXIH8k?si=8thStC9_wLu-4IQ-

En wat betreft Trump. Ik begrijp dat er ontevreden Amerikanen zijn. Maar TRUMP? Hoe wanhopig slecht moet je het hebben om hier je stem aan te verkwanselen?
Spuit Elf.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 29 okt 2024 21:05 Gerard_m
Kijk eens naar de getallen die uitgezocht zijn. Begin bij 2 minuten en zie: mijn druppel op de gloeiende plaat.
https://youtu.be/d9u-CLXIH8k?si=8thStC9_wLu-4IQ-

En wat betreft Trump. Ik begrijp dat er ontevreden Amerikanen zijn. Maar TRUMP? Hoe wanhopig slecht moet je het hebben om hier je stem aan te verkwanselen?
De mensen zien het niet. Ze zijn boos op de overheid. Ze horen het zangetje van de man, ze zien de perfecte satire, ze denken HET eindelijk of nog steeds gevonden te hebben. Heel irrationeel of ze zijn heel gefocussed op iets. Immigratie b.v.. of de portemonnee.
En als hij genoeg wordt gebeukt b.v. door justitie wordt hij een soort martelaar, een heel klein beetje een God met heel veel talent (die 'vecht voor de mensuh'..).
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

Rereformed schreef: 29 okt 2024 07:34
Peter_1 schreef: 28 okt 2024 19:03 Spijtig genoeg zal de VS gewoon in de NAVO blijven, inderdaad. Spelen veel te veel belangen voor dat land. Maar wat was het mooi geweest als ze daadwerkelijk zouden vertrekken. Ja, in het begin even spijtig (want we zijn onze daddy kwijt), maar dan wordt Europa eens echt gedwongen om op eigen benen te staan.
Je geeft hier aan dat ook de slechtste uitkomst toch weer ook goede gevolgen kan hebben, of dat wat men vreest dat gaat gebeuren niet vaststaat, maar toch ook weer anders kan lopen.
Dat is een wijsheid die iemand die zich wanhopig voelt altijd toch nog wat hoop kan geven. :)

Het doet me eraan herinneren dat Brexit de EU sterker maakte in plaats van als een kaartenhuis in elkaar deed storten.
Dat is ook een manier hoe je nihilistische belangen kunt omschrijven.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 29 okt 2024 11:55
HierEnNu schreef: 29 okt 2024 11:31
Rereformed schreef: 29 okt 2024 04:43:scissors:
Sorry, maar hier houdt mijn gesprek met jou op.
Jammer, ik begon het net interessant te vinden.
Waarom geloof ik dat niet?
:scissors:
Ik antwoordde in topic 'Knabbel en Babbel op het BabbelBoxBalkon':
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Er zijn intelligente republikeinen!!

Arnold Schwarzenegger, ooit Republikeins gouverneur, gaat op Kamala Harris stemmen!
Spuit Elf.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 31 okt 2024 07:04 Er zijn intelligente republikeinen!!

Arnold Schwarzenegger, ooit Republikeins gouverneur, gaat op Kamala Harris stemmen!
Ho, ho. Schwarzenegger is van huis uit een Europeaan, Oostenrijker om precies te zijn. Ik denk eerder dat hij cultureel problemen heeft met Trump. Dat hij er anders tegenaan kijkt dan een Amerikaan.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 31 okt 2024 08:00
dikkemick schreef: 31 okt 2024 07:04 Er zijn intelligente republikeinen!!

Ho, ho. Schwarzenegger is van huis uit een Europeaan, Oostenrijker om precies te zijn. Ik denk eerder dat hij cultureel problemen heeft met Trump. Dat hij er anders tegenaan kijkt dan een Amerikaan.
SHIT! Dacht ik de eerste intelligente republikein gevonden te hebben!
Spuit Elf.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 31 okt 2024 08:34 SHIT! Dacht ik de eerste intelligente republikein gevonden te hebben!
Er zijn heel wat meer intelligente bekende Republikeinen: https://www.cbsnews.com/news/republican ... rris-2024/ .

Eén van de bekendste die niet wordt genoemd in deze opsomming is George Conway (ex echtgenoot van Kellyann Conway): https://youtu.be/yufAbIeNk0Y?t=61
Born OK the first time
Gesloten