Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: Post-Trump periode.

Bericht door Mullog »

Rereformed schreef: 31 okt 2024 10:19
dikkemick schreef: 31 okt 2024 08:34 SHIT! Dacht ik de eerste intelligente republikein gevonden te hebben!
Er zijn heel wat meer intelligente bekende Republikeinen: https://www.cbsnews.com/news/republican ... rris-2024/ .

Eén van de bekendste die niet wordt genoemd in deze opsomming is George Conway (ex echtgenoot van Kellyann Conway): https://youtu.be/yufAbIeNk0Y?t=61
Op X is een heel cohort republikeinen, volgens mij onder de hashtag #RepublicansAgainstTrump, die met enige regelmaat argumenten geven om niet op Trump te stemmen.

Wat niet wegneemt dat het voor de democraten geen gewonnen race is
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mullog schreef: 31 okt 2024 11:43 Op X is een heel cohort republikeinen, volgens mij onder de hashtag #RepublicansAgainstTrump, die met enige regelmaat argumenten geven om niet op Trump te stemmen.
Inderdaad zijn die er veel meer, zoals de ex-generaals John F. Kelly en generaal "Trump is fascist to the core" Milley. Maar ze hebben niet allemaal publiekelijk uitgesproken dat ze op Harris gaan stemmen.
Vreemd genoeg bestaan er Republikeinen zoals Bill Barr, die openlijk de grootste kritiek hebben op Trump, maar tóch op hem stemmen indien hij nu eenmaal de Republikeinse presidentskandidaat is.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Re: Post-Trump periode. - kortzichtig zijn, dom en naief

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 31 okt 2024 08:34 SHIT! Dacht ik de eerste intelligente republikein gevonden te hebben!
Er zijn heel wat meer intelligente bekende Republikeinen: https://www.cbsnews.com/news/republican ... rris-2024/ .

Eén van de bekendste die niet wordt genoemd in deze opsomming is George Conway (ex echtgenoot van Kellyann Conway): https://youtu.be/yufAbIeNk0Y?t=61
En diezelfde Republikeinen waren tot voor kort, totdat ze zich openlijk uitspraken
zelf niet op Tromp te gaan stemmen, althans zo benoemde jij ze toen:
  • kortzichtige, domme, naieve of zelfs verachtelijke mensen?
Maar nu ze zich wel als zodanig uitspreken worden het plotsklaps intelligente Republikeinen?
Goh ... wonderlijk toch hoe alles kan verkeren?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Heeft Biden met diens [hopelijk!] laatste oerstomme uitspraken

de verkiezing tot President van Harris op het laatste moment gedwarsboomd?

De TE vette onvergeeflijke fout van Biden
wordt sowieso onvergetelijk en medogenloos afgestraft door Trump&Co:
AP News - 1:52 AM CET, October 31, 2024 schreef:
Donald Trump boards garbage truck to draw attention to Biden’s remark
Donald Trump got into a white garbage truck decked out with American flags
and his campaign logo, hoping to draw attention to Biden’s comment that seemed
to compare Trump supporters to “garbage.”

VIDEO duurt 1,5 minuut:

https://apnews.com/video/donald-trump-d ... e27c1c0069
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 31 okt 2024 16:43

Gelukkig heeft een Trump-komiek even daarvoor heel Puerto Rico beledigd met nogal wat wereldberoemde artiesten die nu allemaal Harris openlijk steunen. Maar ja, de actie van Biden was inderdaad een gigantische blunder, al was deze voornamelijk gericht tegen lieden die toch al op Trump zouden hebben gestemd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Post-Trump periode. - kortzichtig zijn, dom en naief

HierEnNu schreef: 31 okt 2024 14:53

En diezelfde Republikeinen waren tot voor kort, totdat ze zich openlijk uitspraken
zelf niet op Tromp te gaan stemmen, althans zo benoemde jij ze toen:
  • kortzichtige, domme, naieve of zelfs verachtelijke mensen?
Maar nu ze zich wel als zodanig uitspreken worden het plotsklaps intelligente Republikeinen?
Goh ... wonderlijk toch hoe alles kan verkeren?
Natuurlijk niet. Deze Republikeinse kopstukken hebben zich al sinds 6 januari 2020 (Capitol attack) publiekelijk tegen Trump gekeerd. Sommigen, zoals George Conway die al vanaf 2018 campagne voert tegen Trump, al langer.
Dat ze nu oproepen om niet op Trump te stemmen is uiteraard omdat de verkiezing nu aanstaande en actueel is. #-o

Ben je soms onwetend over het feit dat Trump op onrechtmatige, valse en leugenachtige manier de verkiezing wilde winnen? Hij begon al een half jaar vóór de verkiezing van 2020 met het beschuldigen van de Democraten dat ze de verkiezingen zullen vervalsen. En op de verkiezingssavond zei Trump dat hij de verkiezing gewonnen heeft en er op grote schaal verkiezingsfraude heeft plaatsgevonden. Daarna volgden vele weken waarin allerlei zogenaamde verkiezingstrucs werden verzonnen die de Democraten zzouden hebben uitgevoerd. Toen Trump in 64 rechtzittingen niet één won probeerde hij de verliezingsuitkomst nog te blokkeren door van Mike Pence te eisen dat hij tijdens de officiële procedure op 6 januari als voorzitter verklaart dat de uitkomst omstreden is. Toen Pence zei hiertoe niet gerechtigd te zijn hitste Trump het volk op om met geweld de machtsoverdracht tegen te houden.

Men kan nu al voorspellen dat volgende week, wanneer Harris zal winnen, Trump opnieuw een campagne zal voeren om de Democraten van verkiezingsfraude te beschuldigen en het volk zal ophitsen tot verzet.

Iedereen die stemt op deze boef geeft niet om democratie, maar werkt bewust mee de democratie om zeep te helpen en een diktatuur te scheppen.
Born OK the first time
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

De gehele 'we gaan Trump fascist noemen' campagne van Harris is zo onwijs contraproductief. Waarom? omdat Trump geen coherente ideologie heeft zoals het fascisme. Hij waait met de wind mee. Het is een clown. Maar geen fascist.
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2024 17:00

Gelukkig heeft een Trump-komiek even daarvoor heel Puerto Rico beledigd met nogal wat wereldberoemde artiesten die nu allemaal Harris openlijk steunen. Maar ja, de actie van Biden was inderdaad een gigantische blunder, al was deze voornamelijk gericht tegen lieden die toch al op Trump zouden hebben gestemd.
Amerika draait om de kiesmannen. Dus waarom men uberhaupt 'spannend' doet die de peilingen, is mij een raadsel.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Het transcript van Bidens speech laat het volgende horen: The only garbage I have seen is his supporter's (= de enige vuilnis die ik heb gezien is die van zijn aanhanger). Dwz. Biden verwees naar de zogenaamde grap van een Trump supporter die in een Trump campagnebijeenkomst Puerto Rico beledigde.

Biden heeft het later nogmaals becommentarieerd:

Earlier today I referred to the hateful rhetoric about Puerto Rico spewed by Trump's supporter at his Madison Square Garden rally as garbage—which is the only word I can think of to describe it. His demonization of Latinos is unconscionable. That's all I meant to say. The comments at that rally don't reflect who we are as a nation. (https://www.threads.net/@joebiden/post/DButxqXKDum)

Degene die regelmatig de woorden "vuilnis" en "uitschot" gebruikt voor de stemmers op Harris is Trump zelf:
https://youtu.be/CZj5GiAJbrU?t=239
Born OK the first time
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Peter_1 schreef: 31 okt 2024 18:16
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2024 17:00

Amerika draait om de kiesmannen. Dus waarom men uberhaupt 'spannend' doet die de peilingen, is mij een raadsel.
Omdat het ook in swingstates als Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Nevada, North Carolina, Arizona en Georgia relatief spannend is en een verschuiving van een paar procent meteen het presidentschap op kan leveren. Er schijnen daar vrij veel Puerto Ricanen te wonen en bekende Puerto Ricanen hebben ook invloed vanwege het niet geringe aantal celebs dat daar vandaan komt, zoals Jennifer Lopez, Marc Anthony, Bad Bunny, Ricky Martin, Luis Fonsi, Rosario Dawson, Carlos Beltrán, Benicio del Toro en meer.
gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

De TE vette onvergeeflijke fout van Biden
wordt sowieso onvergetelijk en medogenloos afgestraft door Trump&Co:
Eigenlijk verwoordt Biden gewoon hoe er over Trump aanhang gedacht wordt en veel mensen zullen er ook zo over denken.
Dat is dom, maar ik denk niet dat het stemmen kost. Deze mensen stemmen sowieso al op Trump en niet op Harris.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Ach, wat maakt het uit, het is êen grote janboel. En nog erger... dit moet het Westen gaan leiden de komende vier jaar.
Tijdens de verschroeide aarde van de Russen in Ukraine met Noord-Koreanen daarbij, het Midden Oosten, wellicht Taiwan ook, klimaat, instortende economieën enz..
Zouden we erom moeten lachen of huilen, geen idee
Nou ja, wie weet hoe mooi het allemaal nog wordt hè? :?
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Als Biden's aftakeling nog een paar jaar had kunnen worden uitgesteld...Paus Franciscus (87) en godbetert Iran's Opperste leider Khamenei (85) zijn een stuk ouder maar maken niet zo'n indruk van wazigheid als Biden...
Al hoeven die zich nooit druk te maken over een electoraal proces...
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2024 19:31
Peter_1 schreef: 31 okt 2024 18:16
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2024 17:00 Gelukkig heeft een Trump-komiek even daarvoor heel Puerto Rico beledigd met nogal wat wereldberoemde artiesten die nu allemaal Harris openlijk steunen. Maar ja, de actie van Biden was inderdaad een gigantische blunder, al was deze voornamelijk gericht tegen lieden die toch al op Trump zouden hebben gestemd.
Omdat het ook in swingstates als Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Nevada, North Carolina, Arizona en Georgia relatief spannend is en een verschuiving van een paar procent meteen het presidentschap op kan leveren. Er schijnen daar vrij veel Puerto Ricanen te wonen en bekende Puerto Ricanen hebben ook invloed vanwege het niet geringe aantal celebs dat daar vandaan komt, zoals Jennifer Lopez, Marc Anthony, Bad Bunny, Ricky Martin, Luis Fonsi, Rosario Dawson, Carlos Beltrán, Benicio del Toro en meer.
Ohja, dat zeker. Helemaal eens !

Maar in Amerika doet men vaak alsof de algemene peilingen relevant zijn. Krijg ik toch altijd het gevoel dat ze dat doen om de Amerikanen te laten geloven dat ze in een liberale-democratie leven. :lol:
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Kamala Harris over het verschil:

Als Trump de eerste dag als president zijn kantoor in wandelt is het eertste wat hij behandelt de 'welke personen haat ik-lijst'.

As ik (Harris) de eerste dag als president mijn kantoor binnen wandel is het eerste wat ik behandel "Wat te doen voor de toekomst van het land".

Ik zou het nog moeten zien gezien allerlei vreselijks in de wereld, maar er IS een verschil van toon.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Gesloten