‘Zo vaak krijg je niet de kans om je rechtstreeks tot iemand als Baudet te richten’, zei Koning. ‘Ik wilde hem in mijn eigen vorm aanspreken op alle dingen die hij zegt en doet.’
Met zijn bijdrage verwees Koning naar de recente ophef over racistische appjes die Baudet zelf gestuurd zou hebben en de antisemitische appjes die circuleerden in appgroepen van de jongerenbeweging van Forum voor Democratie.
Aldus Martijn Koning die nu behoorlijk onder vuur ligt.
Baudet komt overal mee weg en dan niet in de minste plaats door zijn manier van debatteren, discussiëren en communiceren. De man die altijd overal een weerwoord op heeft. De man die iedereen (verbaal) aanvalt en alles ontkent hetgeen hem verweten wordt.
Koekje van eigen deeg? Was dit echt over de rand?
Wat als iets dergelijks over Trump wordt gezegd? Dan lachen we er waarschijnlijk om. Maar nu? De media ontploffen bijna.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Het is schandalig wat Baudet heeft gezegd en hoe weinig gevolgen dat heeft gehad. Jinek zou zich moeten verontschuldigen dat ze een racist spreektijd heeft gegeven. Ze had hem er zelf zoveel van langs kunnen geven dat hij opgestapt was. Ik heb de uitzending niet gezien, maar ik kan me voorstellen dat Baudet zich eruit heeft proberen te praten, als hij erover bevraagd is. Zoiets wil je toch niet? Koning heeft gedaan wat Jinek dus had moeten doen. En nu is Konijn de kwade peer bij velen.
Als er een Hitler in ons midden opstaat, ben ik benieuwd wie hem aanpakt. Van één iemand weet ik het.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Pfff, dacht dat ik helemaal alleen stond in mijn mening en dat heel Nederland zich nu achter Baudet schaart. Excuses van Jinek! Het moet niet gekker worden.
Want geloof me, meneer heeft zijn aandacht weer en dat lever hem goddomme nog zetels op ook! Die persoon die alles over iedereen mag zeggen en er steeds weer (verbaal) mee wegkomt. Die woordentovenaar die altijd een weerwoord weet te formuleren en als t hem te heet onder de voeten wordt wegloopt. Wat moet dit op lagere en middelbare school een onuitstaanbaar mannetje geweest zijn. Zo'n puber die juf en meester de les leest en het altijd beter weet.
En dan krijgt zo iemand een koekje van eigen deeg en weet het wederom in zijn voordeel om te buigen door weg te lopen en excuses als toegift te krijgen.
Misselijkmakend.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Heel blij mee dat het zo uitstekend gaat met FVD. En iedereen boos is.
Het helpt namelijk. De smerige beschuldigingen van anti-semitisme en rascisme.
Mensen, kijken dwars door de vuile media leugens heen.
Go FVD!
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint schreef: ↑14 mar 2021 15:54
Heel blij mee dat het zo uitstekend gaat met FVD. En iedereen boos is.
Het helpt namelijk. De smerige beschuldigingen van anti-semitisme en rascisme.
Mensen, kijken dwars door de vuile media leugens heen.
Go FVD!
Dit bewijst alleen maar hypocrisie of niet weten waar je mee bezig bent.
Opportunisme tegen elke prijs, zelfs je eigen geloofwaardigheid.
Je kunt nl. ook veelzeggend niets zeggen, als er bepaalde onderwerpen ter sprake komen.
Of er iets per ongeluk expres uitflappen en er later eronder uitkomen, door te zeggen: "Ik heb het niet zo bedoeld".
Wat dan niemand meer gelooft.
Zowel zijn tegenstanders als zijn voorstanders kunnen op deze manier eruit pikken wat hen aan staat.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
je kunt er nog lang gekleurd over nadenken Maria. Ik heb dat al gedaan. Ik vond het de juiste actie. Dat weglopen. Je laat je niet onaangekondigd tot op het bot beledigen.
Ik niet.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint schreef: ↑14 mar 2021 17:42
je kunt er nog lang gekleurd over nadenken Maria. Ik heb dat al gedaan. Ik vond het de juiste actie. Dat weglopen. Je laat je niet onaangekondigd tot op het bot beledigen.
Ik niet.
Iemand die altijd en overal een antwoord op heeft en dan voor een derde maal wegloopt? Een uitermate trieste vertoning. Iemand die over ALLES een mening heeft. Een mening die bovendien geen mening maar waarheid is. Iemand zonder enige vorm van zelfreflectie. Iemand die werkelijk ALLE beschuldigingen ontkent (of ze naar de privésfeer overhevelt omdat het hem zo beter uitkomt).
Iedere politicus wordt beledigd! Inherent aan het vak.
Einstein/Mick
Ja sorry maar ik vind het de juiste reactie. Ik had exact hetzelfde gedaan tegenover die blaasbalg van haat. Niet normaal hoe die Martijn Koning dat deed. Schande.
Labyrint schreef: ↑14 mar 2021 18:04
Ik had exact hetzelfde gedaan tegenover die blaasbalg van haat.
'
Als Baudet anderen schoffeert vind je het prima, maar als hij wat terug krijgt, is het haat.
Een politicus zou niet aanleiding moeten geven voor zo'n reactie van een conferencier.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Zijn verloofde schofferen en het over zijn niet bestaande kinderen hebben wat hij aan zijn 'antisemitische aanhang' zou moeten verantwoorden? En dan alle andere smerige haatvolle bagger die ervoor en erachteraan kwam er nog bij? Wat een verschrikkelijke ... ben je dan.
Ha!
Het zijn de laatste 3 uitgekiende minuten: Voor Baudet iets had kunnen zeggen was de reclame ingestart. Jinek had een perplexe Baudet nauwelijks nog een kans gegeven iets ertegenin te brengen. Het was gewoon een politieke verkiezings aanval die Baudet perfect heeft teruggekaatst in hun gezichten. Zet Minister Kaag daar nu eens in die stoel en laat Hans Teeuwen eens langs komen. Dat laat men echt niet gebeuren. Over hypocrisie gesproken. Het valt nog mee dat Kaag nog geen eigen tv station heeft en alle andere kanalen afsluit samen met Minister Ollongren.
Ik vind het van Jinek onbegrijpelijk dat er excuses worden aangeboden. Er staat een cabaretier een performance te houden waarin hij de volle vrijheid heeft om alles te zeggen wat hij wil. Dat is zijn taak. Baudet heeft de vrijheid om daarbij weg te lopen. Dat is zijn recht. Maar dat er dan excuses voor moeten worden aangeboden......?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog schreef: ↑14 mar 2021 20:03
Maar dat er dan excuses voor moeten worden aangeboden......?
Ja das dom van Jinek.
Two strikes in one for Baudet (of zoiets)
How baudet?
Eerder sprak Baudet zich in het openbaar nog uit, dat je in onze samenleving alles en iedereen moest kunnen bespotten en ridiculiseren. Typisch Nederlands noemde hij dat. Vrijheid van meningsuiting, het hoogste goed. Behalve als je zelf aan de beurt bent natuurlijk!
Baudet is blijkbaar wel bereid om uit te delen, maar als het erop aankomt niet om te incasseren. Je zou van een praatjesmaker een iets dikkere olifantenhuid verwachten, maar Baudet blijkt telkens een notoire wegloper wanneer het hem lastig wordt gemaakt. Zelfs wanneer hij niet wordt bespot, maar de stijl van vragen hem eenvoudigweg niet aanstaat, kiest hij al het hazenpad (interview Emma Wortelboer).
Je mag erover discussiëren of het nu wel of niet smaakvol was wat er bij Jinek gebeurde (mijn smaak had het in elk geval niet) maar het gaat mij hier om het principe; wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. Als je keurig blijft zitten (je moet immers nooit bewegen als je wordt geschoren) kun je daarna ten overstaan van alle kijkers een weerwoord brengen en misschien zelfs wel sterker voor de dag komen dan je provocateur. Nu koos de grote voorstander van het vrije woord voor de slachtofferrol en liep hij weg. Ik sluit niet uit dat hij er nog garen bij spint ook. Na al het gelazer van eind vorig jaar verloor hij in de peilingen zo'n beetje zijn hele electoraat en nu staat hij toch alweer op 5 à 6 zetels. Zieligheidsfactor? Hoe dan ook; Baudet heeft nu vol ingezet op het binnenhalen van alle boze virusskeptici en complotdenkers. Precies de reden waarom Theo Hiddema het bij hem voor gezien hield.
Labyrint schreef: ↑14 mar 2021 18:04
Ik had exact hetzelfde gedaan tegenover die blaasbalg van haat.
'
Als Baudet anderen schoffeert vind je het prima, maar als hij wat terug krijgt, is het haat.
Vind ik het prima dat Baudet anderen schoffeert? Eh nee. Ik krul soms mijn tenen wanneer hij dat doet. Of provoceert. Maar dat geldt evenzo voor andere politici. Zeker in verkiezingstijd heerst de emotie. Ik denk dat ik daar goed doorheen kan prikken.
Nog iets: Ik volg bewust veel "Wappie nieuws". Er komen steeds meer wappies.
Interessante ontwikkeling.