Wat stukjes...
weinig transparant... “Rutte doctrine”...Eerst zetten Ollongren en Jorritsma de onderhandelaars Mark Rutte (VVD) en Sigrid Kaag (D66) uit de wind. De notitie was "geen directe weergave" van de gesprekken met Rutte en Kaag, maar was bedoeld als "voorlopige input", schreven ze. Ook de andere lijsttrekkers hadden er niets mee te maken, bezwoeren ze.......
Duikt 'Rutte-doctrine' weer op tijdens debat?
Daarmee dient zich direct een ander vraagstuk aan: hoe transparant moet de formatie zijn? Als het aan Rutte had gelegen, was helemaal niemand zich komen verantwoorden voor de blunder. "Dat kan niet. Dat gaat niet", zei de VVD-leider vorige week donderdag voor de camera van Nieuwsuur......
Was dit weer een staaltje 'Rutte-doctrine'? Die term kwam bovendrijven tijdens de verhoren over de toeslagenaffaire, bedoeld om de weinig transparante bestuurdersstijl van de premier te typeren.
Rutte vindt dat ambtenaren onbekommerd met hun politieke bazen moeten kunnen communiceren, zonder de angst dat die gesprekken ooit openbaar worden.
Ik begrijp niet hoe deze man nog weer president word.... wellicht begrijp ik Nederland niet meer...Of misschien toch wel...
https://opiniez.com/2021/02/23/ik-ben-n ... gajentaan/
het is al weer veelst te laat hier... welterusten...Onder grote delen van de Nederlandse bevolking is na tien jaar Rutte een slaafse gehoorzaamheid ontstaan, met soms Noord-Koreaanse system justification-trekjes.