Zeno-paradox (variant)
Moderator: Moderators
-
TTC
Zeno-paradox (variant)
Iedereen kent de Zeno-paradox, waarbij de schildpad door haar redeneerkunst een weddenschap van het konijn altijd wint, hiermee zeggend in een race de schildpad nooit kan inhalen. Een aantal heeft het idee opgevat om een variant te bedenken, met als onderbouw een schema en een abstract. De opzet is om te evalueren hoe het vrijdenken zich laat opmerken binnen allerhande wel/niet dogmatische stellingen, de variabelen kunnen vrij gekozen worden.

- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Zeno-paradox (variant)
Het was Achilles en de schildpad.
PS.
Dat van die haas (dus geen konijn dat dier was Zeno trouwens onbekend) is een heel ander verhaal en heeft niets met Zeno uitstaande.
PS.
Dat van die haas (dus geen konijn dat dier was Zeno trouwens onbekend) is een heel ander verhaal en heeft niets met Zeno uitstaande.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
-
TTC
Het gaat om de pointe, oefening en redeneerkunst, denk ik.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jul 2021 18:45 Het was Achilles en de schildpad. PS. Dat van die haas (dus geen konijn dat dier was Zeno trouwens onbekend) is een heel ander verhaal en heeft niets met Zeno uitstaande.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ach zo.
Nou moet is zeggen dat ik van jouw tabel niets begrijp.
Misschien kun je er een toelichting op geven?
Nou moet is zeggen dat ik van jouw tabel niets begrijp.
Misschien kun je er een toelichting op geven?
-
TTC
Dat is onderdeel van de oefening, ieder mag het interpreteren naar eigen denken om er dan een 'Zeno-paradox' van te maken. Louter pro forma, de variabelen zijn vrij te kiezen, het abstract aan de basis blijft hetzelfde voor elke periode voortschrijdend.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jul 2021 19:20 Ach zo. Nou moet is zeggen dat ik van jouw tabel niets begrijp. Misschien kun je er een toelichting op geven?

- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Over welke variabelen heb je het in vredesnaam?TTC schreef: ↑01 jul 2021 19:33Dat is onderdeel van de oefening, ieder mag het interpreteren naar eigen denken om er dan een 'Zeno-paradox' van te maken. Louter pro forma, de variabelen zijn vrij te kiezen, het abstract aan de basis blijft hetzelfde voor elke periode voortschrijdend.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jul 2021 19:20 Ach zo. Nou moet is zeggen dat ik van jouw tabel niets begrijp. Misschien kun je er een toelichting op geven?
![]()
-
TTC
Is afleidbaar, X, R en S.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Je spreekt voor mij in raadselen.
Hoe moet ik dat afleiden?
-
TTC
Door het abstract nader te beschouwen, is de basis.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Mij lijkt dat gezwam in de ruimte.
-
TTC
Een mening, is het ook waar?

- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
-
TTC
Het abstract leest gewoon van boven naar onder, niet meer, niet minder.
Meld je je nu hier, na de teloorgang van credible? Eindigen we weer met de monetaire reset?TTC schreef: ↑01 jul 2021 18:22 Iedereen kent de Zeno-paradox, waarbij de schildpad door haar redeneerkunst een weddenschap van het konijn altijd wint, hiermee zeggend in een race de schildpad nooit kan inhalen. Een aantal heeft het idee opgevat om een variant te bedenken, met als onderbouw een schema en een abstract. De opzet is om te evalueren hoe het vrijdenken zich laat opmerken binnen allerhande wel/niet dogmatische stellingen, de variabelen kunnen vrij gekozen worden.
![]()
Ik betwijfel of je hier de respons krijgt die je zoekt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
-
appelfflap
- Banned