Teksten van Rereformed

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Teksten van Rereformed

Bericht door vegan-revolution »

Topic afgesplitst na aanleiding van off-topic discussie in het topic Ontzagwekkend nieuws.
Rereformed

Rereformed schreef: 03 sep 2021 12:28Ik heb mijn discussie met Antoon weer eens doorgelezen. Het voelt nu aan als vermakelijk. Het meest genoot ik van Kitty, die maar een paar keer ook even langs komt, en dan Antoon aanspoort om nóg meer te schrijven. :lol:
Aww, I miss Kitty. :love4:
Tsja ..... Dat kan ik mij indenken. Ik ook.

En over jou ..... hoe moet ik het zeggen ..... ik heb menige tranen van ontroering geplengd bij het zien van allerlei prachtig geproduceerde stukken tekst van jou hier (en elders), dat bovendien getuigt van jouw fenomenale kennis over al dat met het christendom te maken heeft. En ook dat je telkens weer opnieuw de moeite neemt om ..... voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer ..... ontroert me.

Vergeef me dat het mij nooit gelukt is om al jouw producties hier te volgen die naar ik verwacht stuk voor stuk de moeite van het lezen waard zijn. Misschien lukt het mij om meer van dat moois te lezen als ik ooit de pensioengerechtigde leeftijd mag bereiken (die in Nederland voor mij al zeker minstens 2 jaar meer gaat worden dan Drees ons ooit beloofd had), mogelijk over ongeveer 8 jaar.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Teksten van Rereformed

Bericht door Rereformed »

vegan-revolution schreef: 08 sep 2021 02:51... En ook dat je telkens weer opnieuw de moeite neemt om ..... voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer ..... ontroert me.

Vergeef me dat het mij nooit gelukt is om al jouw producties hier te volgen die naar ik verwacht stuk voor stuk de moeite van het lezen waard zijn. Misschien lukt het mij om meer van dat moois te lezen als ik ooit de pensioengerechtigde leeftijd mag bereiken.
Woorden die te mooi zijn om door mij gelezen te mogen worden laat ik maar weg uit het citaat. Maar wel bedankt voor die woorden, want het geeft me de gedachte dat het niet allemaal voor niets is geweest.
De laatste jaren zijn de gesprekspartners afgenomen en heb ik ze vervangen door af en toe een boek te becommentariëren, hetgeen wellicht de kwaliteit van de teksten ten goede komt.
Terugkijkend op 15 jaar freethinkerbijdragen, die het getal van 15.000 zijn overschreden en men vooral herkent aan hun lengte, doen me de laatste tijd afvragen of ik wat van waarde lijkt in dit oerwoud moet gaan bundelen om het te bewaren en hoe. Hoe zou ik daarvoor de energie kunnen opbrengen? Ik had de laatste jaren het gevoel dat het bezig zijn met het christelijk geloof bij mij wel zo ongeveer tot het eindpunt aangekomen was. Het boeide me niet meer en ik had er geen energie meer voor om het te vervolgen. Dit topic voelt aan alsof het de laatste beschouwing is. Bij wijze van uitzondering krijg ik er weer kracht voor omdat het zo centraal heeft gestaan in mijn gedachtenwereld en het verloop van mijn leven er zo beslissend door bepaald werd, en ik via geconfronteerd te worden met een eindtijdevangelist die stroom van emoties die daar omheen zitten naar boven voel komen. Mijn allereerste tekst, de nooit verzonden brief aan mijn vader, sluit aan op mijn laatste teksten, de cirkel is precies na twintig jaar gesloten.

Tezelfdertijd word ik heel bedroefd om deze gedachte. Wanneer ik aan Freethinker niets meer bij te dragen heb verbreek ik ook de enige band met Nederland en de Nederlandse taal die ik nog heb. Of nog erger, indien Freethinker spoedig ophoudt te bestaan en zelfs al die herinneringen ook nog weggeveegd worden van het internet zal ik tot op het bot voelen hoezeer alles in het leven "lucht en leegte" is. In mijn leven heeft centraal gestaan het verliezen van alles wat je liefhebt. Ik weet dat ik als de beste ben opgeleid om de woorden van Prediker te aanvaarden en te boven komen door mijn eigen wereld van zin te scheppen, maar het is altijd een moeizaam proces en het laat je zo vaak in het leven met tranen stilstaan die je met niemand kan delen.

Oef, ik weet niet of je woorden me blij maken of juist heel verdrietig. Ik moet eerst maar eens een lange boswandeling maken met mijn honden. Vandaag krijgen Finnen voor de laatste keer nog 18 graden warmte. Hierna gaan de temperaturen alleen nog maar in dalende richting. :)
Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Teksten van Rereformed

Bericht door Ronaldus67 »

vegan-revolution schreef: 08 sep 2021 02:51
En over jou ..... hoe moet ik het zeggen ..... ik heb menige tranen van ontroering geplengd bij het zien van allerlei prachtig geproduceerde stukken tekst van jou hier (en elders), dat bovendien getuigt van jouw fenomenale kennis over al dat met het christendom te maken heeft. En ook dat je telkens weer opnieuw de moeite neemt om ..... voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer ..... ontroert me.
Dat zeg je mooi. Wie hier wel eens meeleest, zal waarschijnlijk zijn opgevallen dat ik er precies zo over denk. De afgelopen dagen keek ik elke ochtend reikhalzend naar dit topic uit om te checken of de schatkamer weer was bijgevuld. Mijn kennis van de bijbel is namelijk bij lange na niet zo groot als die van Rereformed. In mijn bijdragen kom ik meestal dan ook niet verder dan wat tandeloos gegrom.

Ik kan mij overigens ook goed voorstellen dat er hier forummers zijn die dit topic totaal niet interesseert. Die zich afvragen waarom er überhaupt drukte wordt gemaakt over zoiets marginaals als absurde eindtijd-fictie, een genre waarvan het script nog slechter is dan de slechtste B-film. Maar voor een beetje interesse moet je waarschijnlijk eerst zelf tot aan je nek in deze drek hebben gezeten. Voor mijzelf is reeds geruime tijd alle lucht uit deze opblaaskrokodil verdwenen, maar wie weet leest iemand mee die nog niet zover is en kunnen de bijdragen die persoon helpen het fictieve opblaasmonster door te prikken. Dat is altijd de moeite waard, want wie belast in met eindtijddenken is feitelijk slachtoffer geworden van een vorm van geestelijke mishandeling.

Dit moge van Rereformed (zoals hij zelf zegt) misschien dan een van zijn laatste beschouwingen op het christelijk geloof zijn, maar ik heb er al eerder voor gepleit dat het eeuwig zonde zou zijn wanneer de goed gevulde schatkamer hier in de toekomst zomaar verloren zou gaan. Dit mag toch niet gebeuren?!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Teksten van Rereformed

Ronaldus67 schreef: 08 sep 2021 13:46 Dit moge van Rereformed (zoals hij zelf zegt) misschien dan een van zijn laatste beschouwingen op het christelijk geloof zijn, maar ik heb er al eerder voor gepleit dat het eeuwig zonde zou zijn wanneer de goed gevulde schatkamer hier in de toekomst zomaar verloren zou gaan. Dit mag toch niet gebeuren?!
Ik heb het overdacht op mijn lange wandeling met de honden.

1) Het "Hoe krijg ik daar de energie voor?" werd tijdens de eerste kilometer al ontmaskerd als een smoesje. Ik ben nota bene met pensioen en vooralsnog ook in prima conditie. De proef op de som kwam toen mijn vrouw van haar werk terugkwam en wilde zwemmen in het meer. Ik sprong dus ook in het water van enkel tien graden en kwam er springlevend weer uit.
Het is eenvoudig een kwestie van mezelf ertoe dwingen, dan volgt de energie en het lukken vanzelf.

2) Ik maakte na de wandeling meteen al een begin door op Freethinker op auteur "Rereformed" te zoeken. Ik kreeg 1067 pagina's voorgeschoteld, en begon bij de oudste topics met bijdragen te kijken of er wat bij zat van waarde, kopieerde die teksten per topic naar een Word-bestand, af en toe met citaat dat de aanleiding voor de tekst is. Ik ging er mee door tot op pagina 1059. Dat is dus 8 pagina's met teksten in één dag, in totaal 125 dagen werk, dwz 25 werkweken. Daar komt +25 werkweken vertraging bij kijken omdat een senior al het werk doet, en er dus af en toe de pet mee naar gooit. Het verzamelen van het materiaal moet binnen een jaar te doen zijn!

3) Ik kreeg het idee om de teksten te verzamelen onder 365 verschillende topics, zodat ik die kan publiceren onder de naam Atheïstisch bijbels dagboek voor christenen, oid. Ik houd me aanbevolen voor ludiekere titels als iemand die kan verzinnen, maar het moet iets zijn waar ik de aandacht van de gelovige wereld mee krijg, daarom zou het mooi zijn als de woorden "bijbels dagboek" in de titel zit, want daar wordt op gegoogled. Ik merkte op dat er een gat in de markt is. Men deelt ze in op allerlei manieren: "bijbels dagboek voor kinderen" "Bijbels dagboek voor tieners", "Bijbels dagboek voor jongeren", "Bijbels dagboek voor jong volwassenen" "Bijbels dagboek voor vrouwen" "Bijbels dagboek voor mannen" "Bijbels dagboek voor stellen" "Reformatorische dagboeken", maar een atheïstisch bijbels dagboek staat er nog niet bij! :D Ik vond wel één genaamd "Onbijbels dagboek".

4) Om de teksten blijvend op het internet te zetten zou ik wellicht een Wordpress blog platform kunnen gebruiken. Klopt het dat zoiets gratis is en dus ook na mijn dood blijft staan?

5) Zijn er betere ideeën?
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Re: Teksten van Rereformed

Bericht door Mullog »

Je zou een eenmalige uitgave kunnen doen van je werk en het laten opnemen in de Koninklijke Bibliotheek. Zie https://www.kb.nl/registratie-uitgevers

Overigens is een groot deel van je teksten waarschijnlijk al voor de eeuwigheid bewaard op https://web.archive.org/web/*/www.freethinker.nl (waarbij aangetekend dat toegangkelijkheid niet de hoogste prioriteit van dit archief is en je dus wel gericht moet zoeken, wat vinden dan weer lastig maakt).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Rereformed schreef: 08 sep 2021 18:39
3) Ik kreeg het idee om de teksten te verzamelen onder 365 verschillende topics, zodat ik die kan publiceren onder de naam Atheïstisch bijbels dagboek voor christenen, oid. Ik houd me aanbevolen voor ludiekere titels als iemand die kan verzinnen, maar het moet iets zijn waar ik de aandacht van de gelovige wereld mee krijg, daarom zou het mooi zijn als de woorden "bijbels dagboek" in de titel zit, want daar wordt op gegoogled. Ik merkte op dat er een gat in de markt is. Men deelt ze in op allerlei manieren: "bijbels dagboek voor kinderen" "Bijbels dagboek voor tieners", "Bijbels dagboek voor jongeren", "Bijbels dagboek voor jong volwassenen" "Bijbels dagboek voor vrouwen" "Bijbels dagboek voor mannen" "Bijbels dagboek voor stellen" "Reformatorische dagboeken", maar een atheïstisch bijbels dagboek staat er nog niet bij! :D Ik vond wel één genaamd "Onbijbels dagboek".
De eerste ingeving kan soms meteen de beste zijn. Dus; Atheïstisch Bijbels Dagboek zou een goede titel kunnen zijn.
Aardige ondertitel hierbij is misschien: een handleiding voor christenen tot volwassen geloof

Maar ik zal meedenken om tot een mogelijk meer ludieke titel te komen.
4) Om de teksten blijvend op het internet te zetten zou ik wellicht een Wordpress blog platform kunnen gebruiken. Klopt het dat zoiets gratis is en dus ook na mijn dood blijft staan?
Wordpress (basisversie) is inderdaad gratis, maar dan moet je wel voor de wordpress.com-variant gaan. Deze variant is kosteloos, maar je kunt dan bijvoorbeeld geen plugins installeren voor extra functionaliteiten. Dus minder professioneel. Ook worden er soms advertenties vertoond. Zie overige voor- en nadelen bij de link.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik hier verder weinig kaas van heb gegeten, maar wel iemand goed ken die in deze wereld werkzaam is. Ik zal hem eens vragen.

Overigens geweldig dat je bent gaan nadenken om je werk online blijvend veilig te stellen. Voordat je aan dit monnikenwerk gaat beginnen, is het denk ik wel verstandig eerst goed te weten welke opties er zijn. Misschien zijn er alternatieve oplossingen (zoals Mullog ook al aangeeft) die voor de hand liggen en nu over het hoofd worden gezien.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mullog schreef: 08 sep 2021 19:49 Je zou een eenmalige uitgave kunnen doen van je werk en het laten opnemen in de Koninklijke Bibliotheek. Zie https://www.kb.nl/registratie-uitgevers

Overigens is een groot deel van je teksten waarschijnlijk al voor de eeuwigheid bewaard op https://web.archive.org/web/*/www.freethinker.nl (waarbij aangetekend dat toegangkelijkheid niet de hoogste prioriteit van dit archief is en je dus wel gericht moet zoeken, wat vinden dan weer lastig maakt).
Verrassende informatie! Ik vind met die informatie inderdaad die verdwenen site van Credible weer terug! Het verdwijnt dus nooit geheel van het internet. Wat menigeen ons natuurlijk al tijden heeft duidelijk willen maken.
Maar ik denk dat het niet van relevantie voor mij kan zijn om mijn eigen teksten eruit te destilleren. Als het in die kelder van het internet zit is het enkel over 100 jaar nog van waarde voor één geschiedkundige die er zijn proefschrift van kan maken. 8*)
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef: 08 sep 2021 18:39 Ik heb het overdacht op mijn lange wandeling met de honden.
De beste meditatie oefening.
Mens sana in corpore sano.
Rereformed schreef: 08 sep 2021 18:391) Het "Hoe krijg ik daar de energie voor?" werd tijdens de eerste kilometer al ontmaskerd als een smoesje.
Het eerste:
Een restant van je angst je oud te gaan gedragen? 8*)
Het tweede:
Het bewijs dat de Rereformed, zoals wij hem kennen nog springlevend is. :lol:
Rereformed schreef: 08 sep 2021 18:392) Ik maakte na de wandeling meteen al een begin door op Freethinker op auteur "Rereformed" te zoeken. Ik kreeg 1067 pagina's voorgeschoteld,

5) Zijn er betere ideeën?
Ik weet niet of het onder betere valt, maar mijn centje.
Je geeft niet om privacy als ik het goed begrijp.
Je bent heel gemakkelijk te goochelen onder je eigen naam, via je website, je boekverslagen op FT en ook je Youtube bijdragen.
Het is juist een extra reclame.
Waarom ga je in deze monnikenklus niet direct je nick combineren met je eigen naam?
Dan ben je op het www. direct te combineren met je privé klus en ook met FT bijdragen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Maria schreef: 09 sep 2021 12:25 Het tweede:
Ja, maar dat was gisteren. Vandaag is het maar liefst 8 graden koeler dan gisteren en mijn vrouw wil over een half uur weer gaan zwemmen in dat meer, dus moet ik er ook in. Maar kom ik er weer uit? 8-[
Je geeft niet om privacy als ik het goed begrijp.
Je bent heel gemakkelijk te goochelen onder je eigen naam, via je website, je boekverslagen op FT en ook je Youtube bijdragen.
Het is juist een extra reclame.
Waarom ga je in deze monnikenklus niet direct je nick combineren met je eigen naam?
Dan ben je op het www. direct te combineren met je privé klus en ook met FT bijdragen.
Dat zal ik doen.
Born OK the first time
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“`Reref.” schreef: Atheïstisch bijbels dagboek voor christenen,
‘“Van Christendom naar Atheisme, een Bijbelse reisgids”

Woordverwisselingen dringen zich op en liggen zo voor de hand dat ik ze niet noteer.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef: 09 sep 2021 15:09
Maria schreef: 09 sep 2021 12:25 Het tweede:
Ja, maar dat was gisteren. Vandaag is het maar liefst 8 graden koeler dan gisteren en mijn vrouw wil over een half uur weer gaan zwemmen in dat meer, dus moet ik er ook in. Maar kom ik er weer uit? 8-[
:lol: :lol:

En hoe ging het?
[-o<
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Volgens mij ben ik o.a. de aanleiding geweest dat je bent blijven plakken. Ik heb ooit hier teksten van jouw geplaatst in een discussie. Toen zonder bronvermelding omdat ik veel informatie achter de hand had, maar wel toegezegd dat ik in de loop der tijd de bron zou vermelden (ere wie ere toekomt). Jij kwam erachter en plaatste toen een reactie. Toen is volgens mij het balletje gaan rollen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Maria schreef: 09 sep 2021 19:05
En hoe ging het?
[-o<
Het was inderdaad kouder dan de dag ervoor, maar ik constateerde dat het water nog lang niet zo koud is als ik dacht, 13 graden.
Mijn Finse vrouw dreigt nog langer met deze hobby te willen doorgaan. Vorig jaar haalden we half october tot laatste dag. Nu wil ze dat record verbreken. Ik zal zien hoelang ik het kan volhouden haar in het water na te springen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lanier schreef: 09 sep 2021 21:33 Volgens mij ben ik o.a. de aanleiding geweest dat je bent blijven plakken. Ik heb ooit hier teksten van jouw geplaatst in een discussie. Toen zonder bronvermelding omdat ik veel informatie achter de hand had, maar wel toegezegd dat ik in de loop der tijd de bron zou vermelden (ere wie ere toekomt). Jij kwam erachter en plaatste toen een reactie. Toen is volgens mij het balletje gaan rollen.
Jammergenoeg hebben de machthebbers van Freethinker in lang vervlogen jaren af en toe wat schoonmaak uitgevoerd en zijn er topics en bijdragen verdwenen. Ook de allereerste waar ik mee binnenkwam: dat was de aankondiging van mijn internetboek Volwassen Geloof dat ik even daarvoor op het internet had geplaatst. Een aankondiging die bij de toenmalige forummers - begrijpelijk - meteen veel stekels deed opstaan, vanwege dat ik als een profeet met een nieuwe boodschap aankwam, waarbovendien nog iets van geloof bleef staan. Ik herinner me dat Devious daar bedaard tegenin ging en er toch wel iets positiefs in kon zien.

Dát is dus wat ik nog in herinnering heb als de aanleiding om naar Freethinker te komen.
Hoe ik op het bestaan van Freethinker stuitte herinner ik me enkel vaag. Volgens mij stuitte ik op Freethinker via eerst een site tegen te komen van iemand die de nickname Devious had. Hij had een eigen site. De naam gaf mij - iemand die vertrouwd is met Engels - het vermoeden dat er iets niet pluis was (het woord betekent onder andere "bedrieglijk"), en via googlen werd het me al gauw duidelijk dat hij ook meedeed aan dit forum. Het was zelfs de nickname van de persoon die men nu kent als de oprichter van dit forum, Marcel Klein. En alles wat ik van Devious las bevestigde exact het omgekeerde van "devious": hij was een persoon die juist bijzonder helder en met de grootste oprechtheid schrijft en op zeer kundige manier discussies aangaat, en zich bovendien druk maakt om dezelfde zaken als die mij tot schrijven hadden bewogen. Kortom ik herkende mezelf in hem, maar meer nog was hij voor mij een voorbeeld van hoe je het moet doen. Ik bewonderde hem bovenal en vanwege Devious raakte ik aan dit forum gehecht. Aangezien het nog enkele jaren duurde voordat ik atheïst werd, werd ik in die eerste jaren door bepaalde andere forummers, in het bijzonder door Bad Religion, soms op hardhandige manier door elkaar gerammeld of zelfs zeer vijandig ad hominem bejegend (leuke link waarin ik de toenmalige moderator de les lees :lol: ) , maar vanwege Devious bleef ik hier altijd. Later ook vanwege forummers als Tsjok en Cymric, die ik zeer bewonderde.
Overigens leverde die eeuwige strijd met Bad Religion soms de mooiste bijdragen op, zoals deze (en het vervolg van de discussie). Niets is zo mooi in dicussietechniek dan te zien hoe je iemand die moord en brand schreeuwt en je overlaadt met pek en veren helemaal uit kan kleden totdat hij er naakt bijstaat, door jezelf tot totale bedaardheid te dwingen, en iemand via argumentatie de les lezen. Ik beloof in één post dat het nu welletjes is en ik niet meer op Bad Religion reageer, maar een paar maanden later kwam Bad Religion weer terug met de forumnaam bipolair. En weer leverde het één van de boeiendste en meest informatieve topics op, misschien het beste wat ik ooit geschreven heb op dit forum: viewtopic.php?f=44&t=6088 .
Tot zover mijn herinneringen uit de begintijd. Ik merk op dat ik behoorlijk ben afgedwaald...

Terug naar wat je me aanschrijft. Ik herinner me wel dat ik ooit ontdekte dat iemand op grote schaal mijn teksten kopieerde en op eigen naam zette op en internet site genaamd Bijbels Prikbord (zo heette het geloof ik). Ik meldde mij daarom aan op dat "prikbord", en maakte daar melding van deze zaak. Waarop ik door de aanhangers van deze persoon die mijn teksten kopieerde en daardoor blijkbaar een gevierde held was geworden, werd aangevallen, alsof ik een boosdoener ben. Waarop ik weer de eigenaar of onderhouder van de site aanschreef, mijn beklag deed en eiste dat deze zaak wordt rechtgezet. Als ik het me goed herinner bleven de teksten gewoon staan, maar gaf de kopieerder wel toe dat hij dit gedaan had, en het met de beste bedoelingen deed, omdat mijn teksten zo goed waren. Maar de tijd heeft de zaak opgelost, dat prikbord is in rook opgegaan. Maar deze affaire maakte mij heel gevoelig voor wanneer andermans werk gekopieerd wordt en de kopieerder die door laat gaan voor zijn eigen teksten; zodat ik er mee doorging van tijd tot tijd te kijken of het ergens opnieuw gedaan wordt. Ook op dit forum heb ik heel wat forummers om de oren geslagen wanneer ik het tegenkwam (vooral de gebande forummer Job/FrankC/Gabriël/Duke, die er maar nooit mee kon ophouden), en de regel die kopiëren verbiedt zonder de bron aan te geven kwam uiteindelijk op een gegeven moment in de forumregels.

Het verhaal waar jij nu mee komt is vreselijk interessant en in het licht van bovenstaande zeer wel mogelijk, maar het lijkt erop dat ik er geen enkele herinnering aan heb. Ik zie dat je je exact een maand eerder dan ik aanmeldde voor dit forum. Dus dan zouden die teksten die je hierheen kopieerde in die ene maand gegeven zijn. Ik vind ze niet. Misschien zijn die ook wel weggeveegd?
Wel leuk om terug te kijken op die tijd.
Enkel Fenomeen, jij, PietV., en ik kunnen dat nog. In díe gegeven volgorde. Ik was lid no 49. Fenomeen lid no 23! Wij krijgen de onderscheiding Levende fossielen. Misschien kunnen doctorwho en appelfflap, de enigen uit het jaar 2005 die nog steeds meedoen, er ook nog bij gezet worden.
Fenomeen krijgt de forumereprijs: Spookhaai
Born OK the first time
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Over lid worden van dit forum : ik zie nu ineens dat er nog geen dag zit tussen de aanmelding van Maria en mijn aanmelding. Dat was mij nog niet eerder opgevallen.

Ik zie dat The Black Mathematician ook al heel lang meedoet.

En wat Devious betreft : ik mis hem nog steeds.

Bedankt voor de links, Rereformed, zodat ik kan zien wat voor moois ik hier op dit forum gemist heb.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Plaats reactie