Het gaat om de film PK
Wikipedia geeft gedeeltelijke inhoud.
Voor wie dat niet wil lezen, zijn er ook andere zoekmogelijkheden met vermelding van acteur en regisseur.
Een aantal jaren geleden werd er nog wel eens smalend gedaan over "Bollywood" films.
Alleen de naamgeving voor deze Indische films deed mij daar al aan denken.
Maar, zoals ik begreep, is het blijkbaar zijn kinder- en namaak-niveau ontgroeid.
En dat in meerdere opzichten.
Hier romantiek, satire, religiekritiek en humor ineen.
Sterke metaforen en belevenissen binnen de diverse wereldreligies.
Zeker zijn er clichés, maar ze lijken ieder hun functie te hebben.
Performens en humor doen sterk aan die van Rowan Atkinson en zijn films denken.
Mijn aandacht werd gevestigd door iemand, (een kerkverkater), die deze film op Netflix gezien had.
En meerdere belangstelling kreeg ik door zijn link naar deze YouTube video met deze song.
.
Bhagwan Hai Kahan Re Tu, PK OST with lyrics + Eng sub + Ind sub
God, where are you?
.
Daarom ben ik verder gaan zoeken.
Trailer, waardoor ik op de vergelijking met Rowan Atkinson kom.
https://youtu.be/SOXWc32k4zA
Een aliën is bij aankomst op aarde de verbinding met zijn moederschip aan zijn halsketting kwijtgeraakt.
Hij krijgt te horen, dat hij die alleen bij "God" terug kan vinden.
De hoofdfiguur begint dan aan zijn omzwervingen via diverse religies om "God" te vinden om weer terug naar huis te kunnen komen.
De volledige film is op YouTube te vinden.
Ik ben net begonnen met kijken en verwacht:
Goed thema. Hilarische film met veel denkmomenten.
Engels onderschrift. Ook automatisch vertaald Nederlands mogelijk.
.
PK - filmthema - God, waar ben je?
Moderator: Moderators
PK - filmthema - God, waar ben je?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: PK - filmthema - God, waar ben je?
Omdat Kesinee achter de PC zat heb ik - met wat hulp van mijn 8-jarige achterkleindochter bekeken op de Smart-TV in een versie met Duitse nasynchronisatie, Hij was de moeite waard. Grappig, ontroerend en vol liefde volgens mij.
Ik wens u alle goeds
Re: PK - filmthema - God, waar ben je?
Ik heb de film nu ook afgekeken.Peter van Velzen schreef: ↑14 jan 2022 10:26 Hij was de moeite waard. Grappig, ontroerend en vol liefde volgens mij.
Helemaal mee eens.
Geweldig.
Met nog meer goede metaforen, dan ik had verwacht.
Zo raak en herkenbaar voor mensen, die hun religie met nieuwe ogen zijn gaan bekijken en de menselijke overeenkomsten gaan zien tussen de aanhangers van diverse religies.
En fijne humor ook....... en minder typisch Atkinson .......... was ik niet rouwig om trouwens.
Wat mij ook opviel.
Zoals je bij kinderlogica kunt opmerken, dat dingen letterlijk opgenomen worden en zonder al teveel vermenging met voorkennis, dat je een volkomen nieuwe heldere kijk kunt krijgen op eerder opgedane kennis.
Of moet ik zeggen: Terug naar de bron van het zuivere waarneming.
Maar wat voor de meer volwassen, al meer en langer ontwikkelde personen, wat communicatie betreft, ook erg verwarrend kan overkomen, zoals bij het ervaren en ventileren van waarnemingen door primair gedrag dmv. opmerkingen en gedrag bij meer of mindere kenmerken van autisme.
Wat je na het zien van deze film ook beter zou kunnen gaan begrijpen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.