Ja, ik heb meer berichten gezien over Noord-Koreaanse inzet van militairen.
En vooral ook munitie.
Poetin beukt tot het volgens hem breekt. Dat IS al een beetje zo in het Oosten van Ukraine.
Moderator: Moderators
Ja, ik heb meer berichten gezien over Noord-Koreaanse inzet van militairen.
Vooral de energievoorziening is in vreselijke staat.NAVO-secretaris-generaal Rutte heeft de bondgenoten van Oekraïne opgeroepen meer steun te verlenen. Rutte, die vorige week de functie van secretaris-generaal overnam van Stoltenberg, zei dat Oekraïne de zwaarste winter sinds het begin van de oorlog tegemoet gaat.
Dat is het probleem met geavanceerde tech..October 12, 2024 at 3:00 a.m. EDT
DONETSK REGION, Ukraine — Russian forces have become deadlier and more agile with the help of illicit Starlink terminals, allowing them to use satellite internet to enhance coordination during assaults, fly more drone sorties and batter Ukrainian troops with accurate artillery fire despite U.S. efforts to stop the flow of technology. (..)
https://nos.nl/artikel/2540862-russen-b ... ugveroverdRereformed schreef: ↑26 aug 2024 06:46 De opmars van Oekraïne in Rusland is gelukkig nog steeds niet tot stilstand gebacht. Het is nog steeds een master stroke. https://www.youtube.com/watch?v=XuVg9mNt52c
Moge de Oekraïeners totdat ze hun land terug krijgen nog met volle teugen Gerards boekje met zijn spelregels ferm te buiten gaan.
@RereformedRussen blijven terrein winnen in Koersk, 40 procent terugveroverd
Het had een offensief moeten worden om het moraal op te krikken en het Westen te laten zien waartoe Oekraïne in staat was, maar het offensief in Rusland begint voor de Oekraïners steeds meer op een hoofdpijndossier te lijken.
Het offensief in de Russische regio Koersk is zijn derde maand ingegaan en na een snelle opmars is het tij nu gekeerd.
Het eind van het liedje is dat Rusland verslagen zal worden ...
Ik lees een masterplan van Poetin om via Oekraïne Europa in te nemen.Rereformed schreef: ↑18 okt 2024 16:09 Ik hoorde vandaag ook dat Zelensky in zijn plan heeft voorgesteld dat na de oorlog Oekraïense soldaten de Amerikaanse NAVO-troepen in Europa kunnen vervangen.
Uitstekend idee! Voor de VS een stuk goedkoper en voor de EU een goede stap op weg om eindelijk voor eigen Europese verdediging te zorgen.
O ja, prachtig om te lezen allemaal.Mullog schreef: ↑18 okt 2024 16:12Ik lees een masterplan van Poetin om via Oekraïne Europa in te nemen.Rereformed schreef: ↑18 okt 2024 16:09 Ik hoorde vandaag ook dat Zelensky in zijn plan heeft voorgesteld dat na de oorlog Oekraïense soldaten de Amerikaanse NAVO-troepen in Europa kunnen vervangen.
Uitstekend idee! Voor de VS een stuk goedkoper en voor de EU een goede stap op weg om eindelijk voor eigen Europese verdediging te zorgen.
Ik maak vorderingen als complotdenker
Heel waar! Er zit iets van wijsheid, of zo men wil eigenbelang in: des te meer de oorlog in Oekraïne Rusland uitput en haar oorlogszucht frustreert, des te veiliger het is voor de rest van Europa. Niemand zit te wachten op een direkte confrontatie tussen Rusland en NAVO.chromis schreef: ↑19 okt 2024 11:32 Uiteindelijk is deze hele oorlog m.i. een kwestie van "volhouden en uithouden": Rusland verzwakken totdat het implodeert, misschien net zoals eind jaren 80.
Dan kan ik me weliswaar niet aan de indruk onttrekken dat sommigen (in Europa, wellicht ook in de US) dit bewust doen, ten koste van Oekraïne.
Afgezien van de wending die de oorlog zou kunnen nemen komend jaar (na de inauguratie van Harris of Trump).
Spannend!
Dat je me niet erg hoog acht kan ik me wat bij voorstellen , maar ik ben wel iemand!Rereformed schreef: ↑19 okt 2024 13:19 Niemand zit te wachten op een direkte confrontatie tussen Rusland en NAVO.
Inderdaad, dat moet, want de NAVO is een verdedigingsorganisatie. Het verdedigt enkel landen die tot de NAVO behoren. Dat is waarvoor landen die ertoe behoren hebben getekend. Het is van ultiem belang dat dit gegeven principieel onderhouden wordt en men ook in de toekomst altijd hiernaar kan verwijzen. Men dient er drie belangen mee: