Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 02 sep 2024 18:55 Er ís in de praktijk geen 'internationaal recht', tenzij dat een keer uitkomt. Mongolië heeft nu geen belang bij 'internationaal recht'. Trouwens, bezoekende staatshoofden en/of regeringsleiders aanhouden ligt diplomatiek-protocollair moeilijk.
Dat hele strafhof is ook een onding van naïeve idealisten, even kort door de bocht.
Men wíl het nu eenmaal gewoon niet.
Als er ergens iets heel vreselijks, dodelijks, illegaals ondertussen enz. enz., dan moet je over het algemeen niet
verwachten, dat dit wordt bestraft. Zo eenvoudig en zo schrijnend is de toestand op aarde geworden.
Oorlogsmisdaden b.v. zijn er dus om flink gepleegd te worden. Nou.... we zien het dagelijks.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

BNR
Auteur: Lisa van der Velde
De Russische president Vladimir Poetin is een dag eerder dan gepland aangekomen in Mongolië. Het Internationaal Strafhof (ICC) vaardigde vorig jaar een arrestatiebevel uit tegen Poetin, vanwege oorlogsmisdaden. Mongolië is lid van het ICC en moet Poetin daarom uitleveren, maar dat lijkt niet te gebeuren. ‘Poetin heeft zich vooraf verzekerd dat hij niet gearresteerd wordt’, zegt Geert-Jan Knoops, advocaat bij het ICC.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -afsnijden
Op zijn minst net zo flitsend als in Ukraine met zijn moordtuig.
Daar schijnt het best goed te gaan met de Russische voortgang. :roll:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 02 sep 2024 18:55 Er ís in de praktijk geen 'internationaal recht', tenzij dat een keer uitkomt. Mongolië heeft nu geen belang bij 'internationaal recht'. Trouwens, bezoekende staatshoofden en/of regeringsleiders aanhouden ligt diplomatiek-protocollair moeilijk.
Dat hele strafhof is ook een onding van naïeve idealisten, even kort door de bocht.
Erg kort, maar het blijkt wel grotendeels waar. Echte dwinge-landen moeten gedwongen worden, anders doen ze niemand recht. Maar niet zo lang geleden gold dat voor alle rechtbanken. Ook op het laagste niveau. Inmiddels hebben de boeven begrepen dat de macht grijpen makkelijker gaat als je de rechters mee hebt. Dan is het minder link.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Luister, in zijn hele bestaan sinds 2002 lijkt het ICC nog niet één (definitieve) veroordeling te hebben uitgesproken, op een toch al aanzienlijke lijst van aangeklaagden, veruit de meesten afkomstig uit Afrika https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... inal_Court
Behoorlijk wat zaken, ook tegen personen van wie iedereen wel weet wat een engerds het zijn, komen tot niets. Dit voor een prestigieus internationaal instituut met voorzieningen (de indrukwekkende kantoorgebouwen van het ICC in Den Haag wel eens gezien?).

Mijn verder onbelangrijke persoonlijke mening: doe maar niet zo'n instituut. Poetin b.v. moet door in Rusland terechtstaan, of desnoods in Oekraïne.

Moeten er nou sancties tegen Mongolië ingesteld worden? Alsof iemand daar zin in heeft.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 03 sep 2024 16:22 Luister, in zijn hele bestaan sinds 2002 lijkt het ICC nog niet één (definitieve) veroordeling te hebben uitgesproken, op een toch al aanzienlijke lijst van aangeklaagden, veruit de meesten afkomstig uit Afrika https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... inal_Court
Behoorlijk wat zaken, ook tegen personen van wie iedereen wel weet wat een engerds het zijn, komen tot niets. Dit voor een prestigieus internationaal instituut met voorzieningen (de indrukwekkende kantoorgebouwen van het ICC in Den Haag wel eens gezien?).

Mijn verder onbelangrijke persoonlijke mening: doe maar niet zo'n instituut. Poetin b.v. moet door in Rusland terechtstaan, of desnoods in Oekraïne.

(..)
O ja... dat zal wel lukken.. :roll:
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De Wereld, het Internationaal Recht, de Internationale Gemeenschap, De Gerechtigheid heeft vandaag, 3 september 2024, Dè Kans gehad te laten zien dat ze echt iets voorstellen - en laat hem voorbijgaan...
(geen heimelijke deal met Mongolië om Poetin de Verrassing en Schrik van zijn leven te bezorgen...)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 03 sep 2024 16:42 De Wereld, het Internationaal Recht, de Internationale Gemeenschap, De Gerechtigheid heeft vandaag, 3 september 2024, Dè Kans gehad te laten zien dat ze echt iets voorstellen - en laat hem voorbijgaan...
(geen heimelijke deal met Mongolië om Poetin de Verrassing en Schrik van zijn leven te bezorgen...)
Weet iemand of de mongoolse authoriteiten nu zélf risico lopen op vervolging?
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nee, niet meer dan 'Foei hoor' zeggen, daar komt het op neer https://www.politico.eu/article/vladimi ... u-ukraine/
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Nee, de jungle is er nu.
Als die er al niet was.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 04 sep 2024 08:43 Nee, de jungle is er nu.
Als die er al niet was.
Je chargeert weer eens schromelijk, want terwijl ik jouw overdreven stelling lees, zit ik hier gemoedelijk mijn antwoord in te tikken onder het genot van een verst broodje pecan-honing met een heerlijk gekoeld kopje ijskoffie. Er is dus electriciteit, gas en stromend warm en koud water, de WC flushed alle door mijn gezinnetje geproduceerde stront moeiteloos naar het riool, behalve de drollen van de katten, die verdwijnen in de bah-bak die wekelijks probleemloos wordt opgehaald door de vuilnisdienst en ... enz ... Zulks een jungle noemen is astronomisch gepenis!

Wat doemdenkende Nederlanders zoals jij nodig hebben is een flinke schop onder hun reet en eventueel zelfs een antidepressie pilletje. We moeten godverdegodver met zijn allen, jong en oud, als de sodemieter om gaan schakelen in ons luxe denken van arme ikke en er eens stevig de schouders onder gaan zetten zodat we ons gezamelijk serieus gaan voorbereiden op wat mogelijkerwijs aan staat te komen, anders zullen we inderdaad vanuit zwakte
die jungle zelf over ons heen roepen!

Ik overweeg om een gat in de markt de gaan vullen door hier vanuit Limland
Limburgse Knirs naar de Randstad te exporteren. En vlaai ... en Brand bier ...

--------------
B.S. schreef: 04 sep 2024 02:09 Nee, niet meer dan 'Foei hoor' zeggen, daar komt het op neer https://www.politico.eu/article/vladimi ... u-ukraine/
Nu die oude 'Wereldorde' kennelijk uit mekaar aan het vallen is,
wordt het dan niet tijd dat 'wij', het Westen,
onze eigen 'Westerse Orde' oprichten? EN stevig verdedigen?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 04 sep 2024 11:59
Gerard R. schreef: 04 sep 2024 08:43 Nee, de jungle is er nu.
Als die er al niet was.
Je chargeert weer eens schromelijk, want terwijl ik jouw overdreven stelling lees, zit ik hier gemoedelijk mijn antwoord in te tikken onder het genot van een verst broodje pecan-honing met een heerlijk gekoeld kopje ijskoffie. Er is dus electriciteit, gas en stromend warm en koud water, de WC flushed alle door mijn gezinnetje geproduceerde stront moeiteloos naar het riool, behalve de drollen van de katten, die verdwijnen in de bah-bak die wekelijks probleemloos wordt opgehaald door de vuilnisdienst en ... enz ... Zulks een jungle noemen is astronomisch gepenis!
Nee hoor, het is net als met opwarming. Op sommige plaatsen kan het bij een gemiddelde opwarming van 2 graden
wel negen graden of meer opwarmen.
Zoals het nu gaat kan ons mensjes dat de kop kosten.
Wat doemdenkende Nederlanders zoals jij nodig hebben is een flinke schop onder hun reet en eventueel zelfs een antidepressie pilletje. We moeten godverdegodver met zijn allen, jong en oud, als de sodemieter om gaan schakelen in ons luxe denken van arme ikke en er eens stevig de schouders onder gaan zetten zodat we ons gezamelijk serieus gaan voorbereiden op wat mogelijkerwijs aan staat te komen, anders zullen we inderdaad vanuit zwakte
die jungle zelf over ons heen roepen!
:lol: :lol: Prachtig betoog. Maar je struisvogelt duidelijk wel een beetje. We hebben enorme problemen al voelen wij
hier ter plekke dat nog niet zo.
Ik overweeg om een gat in de markt de gaan vullen door hier vanuit Limland
Limburgse Knirs naar de Randstad te exporteren. En vlaai ... en Brand bier ...
:lol: 8*) Lekker!
Maar dat zal niets oplossen.
Nu die oude 'Wereldorde' kennelijk uit mekaar aan het vallen is,
wordt het dan niet tijd dat 'wij', het Westen,
onze eigen 'Westerse Orde' oprichten? EN stevig verdedigen?
Doen we al, maar het is een soort vliegwiel. Langzaam. En duur.. al die wapens.... :roll:
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

https://interestingengineering.com/inno ... ian-troops
The unidentiable drone appears to employ some form of thermite to immolate a presumed Russian trench.
Een vlammenwerperdrone. Nieuwtje van Ukrainers.
Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Als het niet een AI en/of deepfake bedenksel is.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eerst kritiek hebben op Schoof, vervolgens zelf aanschuiven bij Zelenski.
https://www.nu.nl/311075/video/wilders- ... talie.html
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Politiek is politiek is .. macht: is jezelf doen gelden is ... draaikonterij .. is vaak een vorm van oorlog, soms met 'vrienden'.

Zucht.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Al een beetje oud nieuws:
https://www.france24.com/en/video/20240 ... -sanctions
Russia has received ballistic missiles from Iran and will likely use them in Ukraine within weeks, US Secretary of State Antony Blinken said on Tuesday, warning that cooperation between Moscow and Tehran threatens wider European security.
En zo knoopt Iran de oorlog in Ukraine aan die aan die in Gaza.
Alles is interconnected, zeg maar.
Plaats reactie