Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door dikkemick »

Het heeft er alle schijn van dat Noord Korea de Russen helpt bij de speciale nazi-operatie in Oekraïne.
En wat lees ik nu?

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -te-sturen

Zuid-Korea overweegt om militaire adviseurs naar Oekraïne te sturen nu daar mogelijk soldaten van aartsvijand Noord-Korea aan Russische zijde meevechten.

Wat een wereld.....
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 22 okt 2024 15:48 En wat lees ik nu?

Zuid-Korea overweegt om militaire adviseurs naar Oekraïne te sturen nu daar mogelijk soldaten van aartsvijand Noord-Korea aan Russische zijde meevechten.

Wat een wereld.....
Waarom zo negatief? Militaire adviseurs kunnen helpen als tolk voor krijgsgevangenen of door noord-koreanen via luidsprekers aan te spreken om zich over te geven en gerust te stellen dat ze dan veilig zijn en goed behandeld zullen worden.

Veel interessanter zou echter zijn indien ze ook Oekraïne gaan steunen met het leveren van wapens. Aangezien Zuid-Korea één van 's werelds grootste wapenindustrie heeft en bezig is eigen leger te vernieuwen met het nieuwste materiaal, is daar kans op. Ik hoorde dat dat niet gemakkelijk direkt kan maar het materiaal wellicht eerst naar de VS moet gaan, die het op hun beurt dan weer afdankt aan Oekraïne.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 22 okt 2024 17:11

Wat een wereld.....
Waarom zo negatief? Militaire adviseurs kunnen helpen als tolk voor krijgsgevangenen of door noord-koreanen via luidsprekers aan te spreken om zich over te geven en gerust te stellen dat ze dan veilig zijn en goed behandeld zullen worden.

Veel interessanter zou echter zijn indien ze ook Oekraïne gaan steunen met het leveren van wapens. Aangezien Zuid-Korea één van 's werelds grootste wapenindustrie heeft en bezig is eigen leger te vernieuwen met het nieuwste materiaal, is daar kans op. Ik hoorde dat dat niet gemakkelijk direkt kan maar het materiaal wellicht eerst naar de VS moet gaan, die het op hun beurt dan weer afdankt aan Oekraïne.
Eensch!

Wel ben ik er sowieso voorstander van dat Zuid-Korea dan lid van de NAVO wordt.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 22 okt 2024 17:11

Wat een wereld.....

Eerlijk gezegd doelde ik op het feit dat nu Noord en Zuid Koreanen elkaar legaal in de haren kunnen vliegen zonder dat Korea in oorlog vervalt.
En dit is alleen mogelijk omdat Noord Korea gebruikt (misbruikt?) wordt door Poetin. Een hele negatieve visie dus op deze smerige wereld en deze ontwikkelingen.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Interview met Malcolm Nance.
Voor de liefhebber van deze "larger than life" oorlogexpert en voor iedereen die toe is aan een opgewektere visie is deze video om van te smullen:

Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ik kan pas later kijken, maar in deze analyse is de factor Donald Trump meegenomen?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ik heb gekeken maar wordt er echt niet vrolijker van Rereformed. Eerst even vaststellen dat het interview al van begin dit jaar is, dus al uit een andere wereld. En deze 'larger than life' expert zegt weer eens precies wat we al weten: 'het Westen' wil niet echt. En Oekraïne heeft daar echt heel veel last van (en kan zonder die steun niet op deze voet doorgaan...) En met een dreigende terugkeer van Trump zo onderhand een kwestie van weken...🤕

Strategische noodzaak dus om elk Fins, zeg maar elk benzinestation in Scandinavië vol te stouwen met alcoholica...(maar dat gaat natuurlijk weer in tegen gevestigd beleid...) :D

Tenzij 'Taylor Swift to the Rescue'...? https://youtu.be/8BAzWk50e-Q?si=o6JeysO220VkRmXJ
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hoe Oekraïne anticipeert op wegvallen Navo-hulp: het 'business-model' van de huidige Oekraïnese defensie-industrie https://youtu.be/E1gEDc7T7z8?si=2rIVvoager95fwqh
17+ min.
Mankracht ook hier een achilleshiel, maar het ziet er robuust uit.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Kursk:
https://www.deutschlandfunk.de/putin-2- ... t-100.html
https://frontpage.fok.nl/nieuws/879204/ ... tmlVolgens
Kremlin-chef Poetin zijn Oekraïense strijdkrachten in het westelijk Russische grensgebied Koersk grotendeels omsingeld.

Op de laatste persconferentie van de Brics-top in Kazan, Rusland, zei Poetin dat het ongeveer 2.000 Oekraïense soldaten betrof. Hoewel Kiev probeert de toegang tot zijn troepen te verkrijgen, zal het Russische leger de Oekraïense eenheden liquideren.
Ik ben niet zo voor dat soort acties, schreef ik op 24 aug.
Gerard R. schreef: 24 aug 2024 12:31
Rereformed schreef: 19 aug 2024 06:23
Gerard R. schreef: 18 aug 2024 19:38 Ik heb liever dat Ukraine daar vandaan blijft. Hier en daar een keer een bom of drones van Ukraine in Rusland kan ik
me wél voorstellen. Ik ben benieuwd wat Putin gaat zeggen en doen. Maar we moeten wel eerlijk blijven.
(...)
Wat nu gebeurt is het oude z.g. Tit for Tat effect". Want "wat jij kan kan ik beter".
Dat is een buitengewoon naieve interpretatie van het gebeuren.
Zou kunnen..

https://news.sky.com/story/zelenskyy-de ... y-13202019
(..) Addressing the nation ahead of Independence Day celebrations on Saturday, Mr Zelenskyy vowed that "united we are able to win".

He described Ukraine's offensive into Russia's Kursk region as "justice" and a "boomerang for evil".

Mr Zelenskyy also referred to the Russian border as that "between Ukraine and oppression, between life and death… an independent European state and the number one terrorist organization in the world". (..)
Dus toch wel een beetje Tit for Tat. Wat ik prima vind uit emotionele en strategische overweging, maar er zit een vuiltje aan... :?

(..)
Riskant. Maar gezien wat in het Midden Oosten gebeurt past het wel in oorlogvoering van vandaag. Dat wel. :?

Dit kan er ook nog wel bij:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -en-poetin
'De secretaris-generaal van de VN heeft de uitnodiging van Oekraïne voor de eerste Global Peace Summit in Zwitserland afgewezen. Maar hij heeft wel de uitnodiging van oorlogsmisdadiger Poetin naar Kazan geaccepteerd,' zo schrijft het Oekraïense ministerie van buitenlandse zaken op X. De Oekraïners stellen dat de keuze van Guterres om de BRICS-top bij te wonen de reputatie van de Verenigde Naties schaadt. (..)
Ze zijn buitengewoon boos op de VN. En dat kan ik mij wel voorstellen.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Denys Davydov heeft een ander verhaal, twintig uur oud maar toch https://youtu.be/mxri9n-2ur8?si=LKDpgBcNnxuHuL7E
Of hier, Ukraine Matters vanavond
https://youtu.be/4xpH6hclOzo?si=9RE2egp_qEAQV6yj

Ik zou niet zomaar uitspraken van Poetin klakkeloos overnemen, hij moet ook nog eens indruk maken op zijn internationale gasten.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Secretaris-Generaal van de VN Antonio Guterres verpersoonlijkt het morele failliet van de VN steeds meer.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 25 okt 2024 00:18 Secretaris-Generaal van de VN Antonio Guterres verpersoonlijkt het morele failliet van de VN steeds meer.
helaas weer :(
Rereformed
Moderator
Contacteer:

B.S. schreef: 23 okt 2024 20:37 En met een dreigende terugkeer van Trump zo onderhand een kwestie van weken...
Trump wordt echt niet opnieuw gekozen. Geloof het nu maar. :)
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 25 okt 2024 04:27
B.S. schreef: 23 okt 2024 20:37 En met een dreigende terugkeer van Trump zo onderhand een kwestie van weken...
Trump wordt echt niet opnieuw gekozen. Geloof het nu maar. :)
Deze ongelovige Petrus is nooit geheel en al overtuigd.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ook hier komt Elon Musk weer in beeld

Ik wist daar niets van, maar kennelijk onderhoudt ook Elon Musk
net als Trump, vriendschappelijke banden met Putin.

• Volgens The Wall Street Journal heeft tech- en ruimtevaartondernemer Elon Musk
    sinds eind 2022 geregeld contact gehad met de Russische president Poetin.
    Die gesprekken gingen over persoonlijke en zakelijke onderwerpen en ook over politieke
    spanningen in de wereld, aldus de krant. Meerdere Amerikaanse, Europese en Russische
    functionarissen zouden dat hebben bevestigd.

De Amerikaanse regering zou zich hier zorgen over maken. De regering Biden beschouwt Rusland als een gevaarlijke vijand en Musk is dankzij zijn zakelijke banden met het Amerikaanse leger en veiligheidsdiensten op de hoogte van Amerikaanse defensiegeheimen, met name op het gebied van ruimtevaart en spionagesatellieten.

:shock: OMG! Ik word ff helemaal niet goed! Brrr ...

• Oekraïne

:scissors:
    Trump heeft gezegd dat Musk een rol in zijn regering krijgt als hij de de verkiezingen wint.

Voor de regering van Oekraïne zou dat geen goed nieuws zijn. Het lijkt erop dat Musk en Trump op één lijn zitten wat betreft het verbeteren van de relatie met Poetin, ten koste van Oekraïne.

:scissors:

Nieuwsuur maakte in oktober 2022 deze video over het belang van Starlink
    voor de verdediging in Oekraïne:

VIDEO duurt 4,5 minuut:

De grillige relatie tussen Elon Musk en Oekraïne
BRON: NOS Nieuws - vandaag, 20:14
Musk sprak geregeld met Poetin', meldt Amerikaanse zakenkrant
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij