Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Bevlogen

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 23 dec 2024 21:54 Er zijn ook geluiden dat Trump (emotioneel) helemaal niet meer zo nodig heeft. Hij is nu zijn 'eigen' man als 'wreker' van zichzelf. Ook, hoe kan die Moskouse hotelkamer-zaak Trump nog echt kwaad doen, na alles wat hem aankleeft zonder enig gevolg, eigenlijk.
De dreiging publiekelijk videobeelden te verspreiden van iemand die lekker heeeeele stoute dingen met prostituees aan het doen is, compromiteert zelfs sterkere geesten; laat staan een narcistisch ego als Trump. Met beloning, ideologie, afpersing en ego kunnen mensen gemanipuleerd worden. Afpersing is de risicovolste van de vier, want het probleem is dat de dreiging nooit volledig uit kan worden gevoerd zonder daarna de greep te verliezen. Maar met een ego als dat van Trump is er geen wolkje aan de lucht.

Feit is dat hij nooit negatieve kritiek op Poetin heeft laten horen, maar daarentegen zelfs de inval in Oekraine, het vermoorden van politieke tegenstanders en de Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen heeft goedgepraat tegen het advies van zijn adviseurs in. Dat wijkt opvallend af van het normale patroon.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

We hebben de 'Grab them by the pussy' ' opnamen gehad. Geen effect. We hebben hem gehoord stemmen proberen los te praten om een verkiezing ongedaan te maken - geen effect. We hebben hem toch vrij openlijk een stormloop op de volksvertegenwoordiging horen aanmoedigen- geen effect. We hebben hem een veroordeling zien krijgen - geen effect.
Dat hij weer verkozen is geeft eigenlijk al aan dat de VS- bevolking het heeft opgegeven.
Het beste is verder ieder land voor zich met een respectabel eigen nuclair arsenaal.
De gekte is er al en alle duiding heeft eigenlijk geen zin meer. Hoop er het beste van en moge de verdere geschiedenis van de eenentwintigste eeuw zoveel mogelijk aan u persoonlijk en zoveel mogelijk van uw naasten voorbij gaan. Dat is de realiteit waar we in terecht gekomen zijn.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 23 dec 2024 23:40:scissors:
Dat is de realiteit waar we in terecht gekomen zijn.
Ik ben het eens met jouw betoog en vind tevens de houding
van de overgrote meerderheid der Nederlanders ontluisterend.
Ontkennend, lacherig of zelfs volkomen diametraal:
  • "erger dan nu zal het niet worden!"
Voor een dergelijk volk wil ik mijn leven niet op het spel zetten, maar mijn zoon is duidelijk:
  • "Naar Israël ga ik niet heen, want die maken altijd oorlog en
    naar Nieuw Zeeland ga ik niet heen, want daar zijn altijd aardbevingen.
    Ik heb via internet vrienden in Amerika, dus ik denk dat het Amerika wordt!"
Als de pleuris uitbreekt ben ik dus sowieso de pineut ...
... waarschijnlijk ga ik dus spreekwoordelijk naar de maan of op vakantie naar de Filistijnen.
Hmmm ... :-k ... dan toch maar terug naar 'mijn' Maori tribe op Aotearoa.
.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
.
ChaimNimsky
Bevlogen

B.S. schreef: 23 dec 2024 23:40 We hebben de 'Grab them by the pussy' ' opnamen gehad. Geen effect. We hebben hem gehoord stemmen proberen los te praten om een verkiezing ongedaan te maken - geen effect. We hebben hem toch vrij openlijk een stormloop op de volksvertegenwoordiging horen aanmoedigen- geen effect. We hebben hem een veroordeling zien krijgen - geen effect.
Dat was het tegendeel van afpersing; men heeft simpel de schadelijke informatie verspreid. Afpersing is juist de dreiging ermee en werkt daarentegen probleemloos met een schoolvoorbeeld van een opgeblazen ego als Trump, die er alles aan zal doen om schadelijke informatie te verbergen, zoals de zwijggeldbetalingen aan Stormy Daniels en Karen McDougal, de schikking van $25 miljoen in de Trump University-zaak, de juridische strijd over zijn belastingaangiften, de pogingen om de verspreiding van de Access Hollywood-tape te blokkeren, het annuleren van medische verzekeringen tijdens een familieruzie over erfplichten, de betrokkenheid bij zwijggeldbetalingen onthuld door Michael Cohen, de juridische middelen en beschuldigingen die werden ingezet in de E. Jean Carroll-zaak over seksuele mishandeling, en de juridische obstructie rond geheime documenten gevonden in Mar-a-Lago, eenvoudig aantonen. Ego, afpersing en beloning zijn zaken die goed werken bij iemand als Trump. Ideologie - de krachtigste motivator - zal daarentegen niet zo effectief zijn bij iemand als hem, maar hij is dan ook geen neurotypisch persoon.

Als gezegd, behandelt hij Poetin afwijkend van het patroon waarmee hij normaliter ageert, en daarom vermoed ik dat Trump Poetin niet zal afvallen en hem een mooi staakt-het-vuren plus het stopzetten van veel sancties zal aanbieden zonder dat hij daarvoor iets hoeft terug te doen. Dan heeft hij de tijd zijn vallende economie te redden en zich beter te bewapenen. Afpersing is de zwakste kaart, want deze werkt slechts indien men de dreiging niet verwezenlijkt -- na het uitvoeren van de dreiging, verliest men de greep; vandaar de zeer late felicitatie van Poetin meteen na die rare actie om naaktfoto's van Trumps vrouw te publiceren -- een absurde actie die zeer begrijpelijk wordt indien deze begrepen wordt als heldere boodschap aan Trump die de publicatie van iets soortgelijks te wachten zou staan.
Het beste is verder ieder land voor zich met een respectabel eigen nuclair arsenaal. De gekte is er al en alle duiding heeft eigenlijk geen zin meer. Hoop er het beste van en moge de verdere geschiedenis van de eenentwintigste eeuw zoveel mogelijk aan u persoonlijk en zoveel mogelijk van uw naasten voorbij gaan. Dat is de realiteit waar we in terecht gekomen zijn.
Mee eens.
Zionist
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Gerard R. schreef: 23 dec 2024 19:14 Het zal nog even duren voor de situatie van voor de oorlog weer terug is met daarbij dan ook nog de Krim.
Die situatie kan niet terugkeren zonder de etnisch Russische bevolking van het oostelijke gebied opnieuw te onderdrukken. Als Oekraïne uitsluitend Oekraïens wil zijn, geheel vrij van de Russische taal, cultuur en religie, dan zal het met een kleiner grondgebied genoegen moeten nemen. Nieuwe grenzen, ongeveer overeenkomend met de huidige linie.
Nihil est sine ratio.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Die 'Russsen' werden niet onderdrukt. Voor de tigste keer.
Men zou deze analyse nog eens kunnen bekijken How Ukraine's Fake Culture War Became A Geopolitical Conflict l
https://youtu.be/exJ024Zdzdk?si=rRWfmEVDH79TTGeK

ChaimNimsky: ik weet wel van de voetangels en rare draaien in de 'Hush Money' zaak.
Waar het mij om ging was dat we tot ver in dit jaar te horen kregen dat de Amerikanen toch echt niet op een kandidaat gingen stemmen voor het presidentschap die een veroordeling aan zijn broek kreeg. Ja dus.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

B.S. schreef: 24 dec 2024 22:04 Men zou deze analyse nog eens kunnen bekijken How Ukraine's Fake Culture War Became A Geopolitical Conflict l
https://youtu.be/exJ024Zdzdk?si=rRWfmEVDH79TTGeK
Zojuist bekeken. Overmorgen (of zo) zal ik deel 2 kijken.
Nihil est sine ratio.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ivar schreef: 24 dec 2024 21:01
Gerard R. schreef: 23 dec 2024 19:14 Het zal nog even duren voor de situatie van voor de oorlog weer terug is met daarbij dan ook nog de Krim.
Die situatie kan niet terugkeren zonder de etnisch Russische bevolking van het oostelijke gebied opnieuw te onderdrukken. Als Oekraïne uitsluitend Oekraïens wil zijn, geheel vrij van de Russische taal, cultuur en religie, dan zal het met een kleiner grondgebied genoegen moeten nemen. Nieuwe grenzen, ongeveer overeenkomend met de huidige linie.
Waarom onderdrukking zoals jij het nu even stelt?
Als Russen in Ukraine leven dan zouden ze zich naar de regels en naar de mores van het land moeten voegen.
En ik zou niet weten waarom Oekraine uitsluitend Oekrains zou moeten zijn, vrij van Russische taal, cultuur en religie.
Ik zou ook niet weten waarom, zo dat niet lukt, we nu met typische aannames over grondgebied moeten komen.
Ja... de Rus voert deze gedachte uit, inderdaad. Het is bar.

Dit alles zou ook volstrekt onhoudbaar zijn, want als we dat soort oplossing doen, dan gaan er bv. heel veel Russen in heel Oekraine wonen en dan kan dit spektakel over een aantal jaren gewoon herhaald worden, maar dan voor heel Oekraine (net zoala ze nu al zo af en toe proberen met hun raketten). En dat kan nog verder dan Ukraine ook. (Wat dachten we van de vroegere DDR of oud-Waschauwpact Polen of de Balten of zie maar?)
Jazeker.. een vorm van platvloers illegaal landjepik door in dit geval Rusland met alle andere illegale activiteit daarbij. Niks redden van de landgenoten in Oekraine, En mooi voorbeeld in deze werekd,,, andere landen kunnen dit nl. ook zoals we dagelijks zien. Eind zoek als het internationaal recht dramatisch faalt door dwarsliggers hier en elders. Gelukkig doen niet alle staten elkaar dit aan.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 25 dec 2024 00:21
Ivar schreef: 24 dec 2024 21:01
Gerard R. schreef: 23 dec 2024 19:14 Het zal nog even duren voor de situatie van voor de oorlog weer terug is
met daarbij dan ook nog de Krim.
Waarom onderdrukking zoals jij het nu even stelt?
:scissors:
Jouw verdere emotionele reactie is begrijpelijk aangezien Putin zijn ware gezicht heeft
laten zien na de coup in Oekraïne in 2014. Eerst door de Krim annexatie en later door
inmenging in de burgeroorlog in oost Oekraïne en vervolgens met die meedogenloze invasie.

Maar kennelijk ben je door alle emotie vanwege de beestachtige en bewuste doelgerichte vernietiging van burgers en burgerdoelen door Putin&Co, vergeten dat 'wij'
[het 'vrije' Westen, EU, VS, NAVO] ten minste mede verantwoordelijk waren voor
de ontstane chaos in Oekraïne die voorafging
aan al dat verwerpelijke militaire ingrijpen door Rusland.

En nee, om dezelfde misverstanden die hier eerder ontstonden te voorkomen:
  • NEE, 'wij' [het 'vrije' Westen, EU, VS, NAVO] zijn NIET [mede]verantwoordelijk
    voor de oorlogsmisdaden van Putin en diens regime.

Nog los van alle gestook die vooraf ging aan de Maidan-revolutie vanwege de beslissing
van de pro-Russische president Viktor Janoekovytsj om de associatieovereenkomst met
de Europese Unie op te schorten, denk ik dan met name aan de zogenaamde ATO [Anti
Terroristische Operatie]
die de Oekraïnse regering uitvoerde in de regio's Donetsk
en Loehansk. Daarbij vonden hevige gevechten plaats, waaronder luchtbombardementen
en artilleriebeschietingen van stedelijke gebieden die werden gecontroleerd door de
separatisten. Deze militaire acties, die vaak gericht waren op het heroveren van
grondgebied van de separatisten, veroorzaakten veel burgerdoden en schade aan de
infrastructuur, wat resulteerde in beschuldigingen van buitensporig geweld en schendingen
van de mensenrechten tegen de Oekraïnse regering. De toenmalige Oekraïnse regering bombardeerde dus haar eigen bevolking, met duizenden burgerslachtoffers tot gevolg.
Let wel: Oekraïnse burgers, geen Russische militairen!
  • Ik noem zulks onderdrukking, hoe anders?

Na de annexatie van de Krim door Rusland, ging de Oekraïnse regering wel degelijk aan de slag om oost Oekraïne, waar veel etnische Russen en Russisch sprekende Oekraïners wonen, te 'de-Russificeren' in een poging de invloed van Rusland te verminderen. Daarbij voerde de Oekraïnse regering verschillende maatregelen door om de Oekraïnse identiteit te versterken en de invloed van Rusland te verminderen, zowel op cultureel als politiek vlak, maar ook door revisie van de geschiedenis en door Russische symbolen te verbieden. Sovjetstandbeelden werden verwijderd en vertoning van Russische vlaggen werden verboden. Pro-Russische televisiezenders en socialemediapagina's werden gesloten.

Putin&Co heeft deze gebeurtenissen naadloos ingepast in hun oorlogsretoriek
en propaganda, door het als culturele genocide te benoemen en als argument
te gebruiken dat men door de invasie genocide heeft voorkomen.

Of wij dat nou rechtvaardig vinden of niet, volgens mij heeft Ivar daar gelijk in:
Ivar schreef: 24 dec 2024 21:01:scissors:
.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Agressors die autonome staten binnenvallen met hun oorlogen verliezen bij mij vrijwel alle goodwill. Tenzij het aantoonbaar een kwestie van fysieke onmiddelijke zelfverdediging betreft.
En daar verandert geen enkele rhetoriek, angsthazerij, leugenachtigheid en/of geschiedkundigheid wat aan bij mij.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nog even: er was geen inmenging in de 'burgeroorlog' in 'Oost-Oekraïne'. Rusland had die toestand gecreëerd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De oorlog (speciale operatie) zal nu snel voorbij zijn.

https://www.nu.nl/buitenland/6340324/pa ... raine.html
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Bevlogen

dikkemick schreef: 25 dec 2024 14:44 De oorlog (speciale operatie) zal nu snel voorbij zijn.

Geveinste goedhartigheid. Het is weer kerst.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 25 dec 2024 14:44 De oorlog (speciale operatie) zal nu snel voorbij zijn.

Maar wacht....

Afbeelding
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Mark_Rutte-6.jpg

I told you....

Bewaar voedsel voor de nood... :shock:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 25 dec 2024 16:34:scissors:
I told you....

Bewaar voedsel voor de nood... :shock:
Hamsteren is niet nodig hoor!

Quote Hannibal Lecter Well if we run out of food have eachother Beroemd Anthony Hopkins.jpg
.
.
Plaats reactie