Levenstestament en legatenlijstje

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Levenstestament en legatenlijstje

Bericht door Maria »

Ik heb aan den lijve ondervonden hoeveel en wat een stichting (of anderszins personengroep) met vnl. vrijwilligerswerkers kan doen, als ze de middelen hebben om toch de meest noodzakelijke hulpmiddelen aan te schaffen en onderhouden.
Vaak vrijwel niets kunnen zonder financiële hulp.
En dat vooral omdat de wettelijke sociale zorg niet overal in kan voorzien.

Ik ga een laatste wilsbeschikking in de vorm van een levenstestament maken, en samen daarmee een legatenlijstje.
Dit laatste kan altijd in de vorm van een codicil bijgevoegd worden en veranderd.
Ik wil wel graag hierover van gedachten wissselen om inspriratie aangereikt krijgen.

Niet in de vorm van een discussie naar een inzender toe. (Zie regels voor dit subforum)
Mogelijk zijn wel eigen eerdere voorkeuren met motivatie.

Wie heeft er ideeën en waarom?
Voor hier in dit topic of ook in het echie?
Uiteraard is dit uitermate privé en is het niet mijn bedoeling om persoonlijke details te lezen.
Dus ieder, zoals het voor zichzelf verantwoord kan worden, anoniem van horen zeggen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Re: Levenstestament en legatenlijstje

Bericht door Maria »

Voorlopig staat deze stichting zeker op mijn goede doelen lijstje en latere legatenlijstje.
Zij opereren alleen met vrijwilligers, vooral met deskundig geschoolden, die wat tijd over hebben en zich nuttig willen maken.
Zij zien het allemaal als heel dankbaar werk.

Echter een aan aantal goed uitgeruste reisambulances ter beschikking hebben en laten rijden en onderhouden kost niet niks.
Ook goede middelen ter communicatie zijn niet gratis.

Stichting ambulance wens heeft vorig jaar een fiks bedrag op hun rekening gestort gekregen.
Verhalen

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie