Ik ben HierEnNu

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

chromis
IT Tech. & Moderator

Re: Ik ben HierEnNu

Bericht door chromis »

HierEnNu schreef: 29 okt 2022 10:07 Wellicht heb ik daar een blinde vlek, want de essentie van acceptatie is mijns inziens juist het 'los laten'/overwinnen van weerstand, het telkens 'uitdoen van een jasje'.
Verlicht mijn blinde vlek: wat bedoel je daarmee Chromis?
De essentie van waarachtige acceptatie is (wat mij betreft) dat het volledig vanzelf en spontaan gaat: dan is er geen behoefte om dat woord te laten opkomen. We zeggen bijvoorbeeld zelden dingen zoals "(t)ja, ik moet die kamerplant nou eenmaal accepteren, zucht...".

Vervang die kamerplant met 'mijn situatie op het werk', 'mijn handicap', 'mijn rol in de relatie', 'mijn ziekte' of (jawel!) 'mijn ego', dan wordt die "weerstand in een jasje" expliciet. Want dat jasje will men inderdaad letterlijk uitdoen: je 'wil er dus van af', je wil het dus juist niet accepteren, laat staan ondergaan. Vanuit dat perspectief is waarachtige acceptatie gerelateerd aan waarachtige overgave.

Wat eventueel kan gebeuren (in veel praktische situaties): je 'stoot dingen af', aspecten van "jouw systeem" waar je je niet wenst mee te associëren. Dat is het mechanisme waarmee blinde vlekken worden gecreëerd.

Dat proces waarachtig accepteren impliceert dat je blijft kijken.

De paradox van "verlichting" (van die blinde vlek) is dat je actief blijft, maar dat je passief blijft.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

chromis schreef: 29 okt 2022 11:24
HierEnNu schreef: 29 okt 2022 10:07 Wellicht heb ik daar een blinde vlek, want de essentie van acceptatie is mijns inziens juist het 'los laten'/overwinnen van weerstand, het telkens 'uitdoen van een jasje'.
Verlicht mijn blinde vlek: wat bedoel je daarmee Chromis?
De essentie van waarachtige acceptatie is
Wuauw! Voor nu: bedankt en dit [en de rest!] laat ik ff bezinken!

Wellicht een nieuw topic waardig? Ja:
ik kom daar in een nieuw topic op terug,
want dit gaat voorbij aan het mij ff voorstellen!
Thanks voor de 'verlichting'! ;-)
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 29 okt 2022 10:57
Foppe1990 schreef: 09 aug 2022 17:52 Doet me denken aan hopper :wink:

Vandaar ook diens verwijzing naar vroeger?
Ken je termen 'fishing' en 'projectie'?

Verder schreef ik al:
Zodra ik dat van belang acht zal ik me in dit topic verder voorstellen, waarbij ik HierEnNu :wink: meteen duidelijk zal maken dat voor eenieder vragen vrijstaat en tevens dat ik mij eventueel de vrijheid veroorloof om te antwoorden dat ik om moverende reden geen antwoord wens te geven.
Dit zou Hopper ook zeggen, van dat projectie..Alles is volgens hem projectie, behalve wat hij zegt.. Dat je niet ontkent Hopper te zijn zegt mij genoeg..
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

@Berjan,
De forummer HierEnNu heeft de moderators via melding verzekerd dat de forummer Hopper hem/haar volstrekt onbekend is. Daar gaan we dus van uit. Gelieve niet meer opnieuw met insinuaties aan te komen, want dat bederft het plezier van een ander grondig.
Voor dit soort aanklachten moet men met beslissend bewijsmateriaal aan kunnen komen, waarvan hier een voorbeeld.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 29 okt 2022 12:01Alles is volgens hem projectie, behalve wat hij zegt.. Dat je niet ontkent Hopper te zijn zegt mij genoeg..
Dat ik niet ontken Hopper te zijn zegt jou genoeg?
Zulks zegt uiteraard helemaal niets over mij en heel veel over jou!

Maar ff los daar van:

Zegt de term 'onschuldpresumptie' jou iets?
De onschuldpresumptie wordt zelfs uitdrukkelijk vermeld in artikel 6, lid 2 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM)

Zegt de term 'zwijgrecht' jou iets?
Artikel 29 Wetboek van Strafvordering
Artikel 273 lid 2 Wetboek van Strafvordering

Volgens mij is niet ALLES projectie,
maar datgene wat ik waarneem is mijns inziens ALTIJD projectie.

Hetgeen ik zeg/schrijf/bedoel is MIJN verantwoordelijkheid, maar datgene
wat jij begrijpt uit EN jouw reactie daarop,
zulks is JOUW verantwoordelijkheid!

Is getekend: NIET-Hopper ;-) , maar wel HierEnNu!

Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 29 okt 2022 14:10
Berjan schreef: 29 okt 2022 12:01Alles is volgens hem projectie, behalve wat hij zegt.. Dat je niet ontkent Hopper te zijn zegt mij genoeg..
Dat ik niet ontken Hopper te zijn zegt jou genoeg?
Zulks zegt uiteraard helemaal niets over mij en heel veel over jou!
Zeg dan gewoon "ik ben die man/vrouw niet". Dan is het voor iedereen duidelijk. Zelfs voor mij.

Maar ff los daar van:

Zegt de term 'onschuldpresumptie' jou iets?
De onschuldpresumptie wordt zelfs uitdrukkelijk vermeld in artikel 6, lid 2 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM)

Artikel 29 Wetboek van Strafvordering
Artikel 273 lid 2 Wetboek van Strafvordering
Ik weet niet waar dit precies over gaat..

Volgens mij is niet ALLES projectie,

Dat kan maar is in een topic als dit offtopic :D
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 29 okt 2022 18:53 Zeg dan gewoon "ik ben die man/vrouw niet". Dan is het voor iedereen duidelijk. Zelfs voor mij.
HierEnNu schreef: Gewoon zou zijn dat jij zulke insinuaties achterwege laat.

Ik besef dat jij het gewoon vindt om zonder scrupules meerdere accounts te hebben vanwege het feit dat jij onder verschillende namen op dit forum meent te mogen communiceren met mede scribenten terwijl de regels zulks uitdrukkelijk verbieden, maar dat je zulk ongewenst gedrag om moverende redenen vervolgens op mij projecteert pik ik niet en de moderators kennelijk ook niet.

Het zou je netjes staan om gewoon[!] je excuses aan te bieden in plaats van zoals nu de verantwoordelijkheid van jouw onjuist handelen mij in de schoenen te schuiven door middel van 'blaming-the-victim'!
Berjan schreef:
HierEnNu schreef:Zegt de term 'onschuldpresumptie' jou iets?

Dit gaat precies over onschuldpresumptie en zwijgrecht.
Heel gewoon bij een aanklacht.
Berjan schreef:
HierEnNu schreef: Volgens mij is niet ALLES projectie,

Krijg ik zulks van jou als reactie op mijn reactie op wat jij mij zoal onterecht toeschrijft? Ongelofeloos! En bovendien ook nog het lef hebben om mij in mijn[!] voorsteltopic er op te wijzen dat wat ik over mezelf duidelijk wil maken offtopic zou zijn ...

Ik stel het zeer op prijs als je verder uit mijn[!] voorsteltopic wegblijft Berjan:
bij voorbaat dank!

Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 30 okt 2022 07:04
Berjan schreef: 29 okt 2022 18:53 Zeg dan gewoon "ik ben die man/vrouw niet". Dan is het voor iedereen duidelijk. Zelfs voor mij.
HierEnNu schreef: Gewoon zou zijn dat jij zulke insinuaties achterwege laat.

Ik besef dat jij het gewoon vindt om zonder scrupules meerdere accounts te hebben vanwege het feit dat jij onder verschillende namen op dit forum meent te mogen communiceren met mede scribenten terwijl de regels zulks uitdrukkelijk verbieden, maar dat je zulk ongewenst gedrag om moverende redenen vervolgens op mij projecteert pik ik niet en de moderators kennelijk ook niet.

Het zou je netjes staan om gewoon[!] je excuses aan te bieden in plaats van zoals nu de verantwoordelijkheid van jouw onjuist handelen mij in de schoenen te schuiven door middel van 'blaming-the-victim'!
Berjan schreef:
HierEnNu schreef:Zegt de term 'onschuldpresumptie' jou iets?

Dit gaat precies over onschuldpresumptie en zwijgrecht.
Heel gewoon bij een aanklacht.
Berjan schreef:
HierEnNu schreef: Volgens mij is niet ALLES projectie,

Krijg ik zulks van jou als reactie op mijn reactie op wat jij mij zoal onterecht toeschrijft? Ongelofeloos! En bovendien ook nog het lef hebben om mij in mijn[!] voorsteltopic er op te wijzen dat wat ik over mezelf duidelijk wil maken offtopic zou zijn ...

Ik stel het zeer op prijs als je verder uit mijn[!] voorsteltopic wegblijft Berjan:
bij voorbaat dank!
Sorry hoor, maar je neemt het alles veel te serieus. Met je "aanklacht". als je gewoon meteen had gezegd "ik ben het niet" dan was dit hele gesprek niet geweest.. Zo zie je maar, simpele dingen kunnen complexe dingen voorkomen.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Welkom HierEnNu. Ben overigens benieuwd of je je statements ook kunt verdedigen, al is een welkomstopic daar natuurlijk niet de juiste plaats voor.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 30 okt 2022 22:01 Sorry hoor, maar je neemt het alles veel te serieus. Met je "aanklacht". als je gewoon meteen had gezegd "ik ben het niet" dan was dit hele gesprek niet geweest.. Zo zie je maar, simpele dingen kunnen complexe dingen voorkomen.
Sorry hoor, maar jij neemt dit veel te licht, want het was wel degelijk een aanklacht: jij suggereerde meerdere male en volhardend dat ik naast HierEnNu tevens Hopper ben en zulks impliceert dat ik de regels zou overtreden. Zelf overtreed jij zulk soort regels zonder scrupules dus kennelijk hebben wij, jij en ik, een andere moraal. Ik beweer beslist niet dat mijn moraal beter is of de jouwe slechter, maar wel anders!

Als jij gewoon[!] niets had gesuggereerd, zeker niet meerdere malen en volhardend, zoals met met je onzinnige "Dit zou Hopper ook zeggen" #-o , dan was dit hele gesprek niet geweest, dus zo zie je maar, simpele dingen kunnen complexe dingen voorkomen.
Jammer dat het niet in jouw hersencel opkwam om zulks ff per PM te checken, toch? Ook dan was dit hele gesprek niet geweest, dus zo zie je maar, simpele dingen kunnen complexe dingen voorkomen. Eenvoud van denken is mij niet vreemd hoor ...

Bovendien ben JIJ degene die er over door blijft zeiken in mijn voorsteltopic en het aldus complexer maakt dan nodig is, NIET ik. Heeft de reprimande van moderator Rereformed aan jouw adres je dan niets duidelijk gemaakt? De spreekwoordelijke dikke plank voor de kop is wellicht een hele dikke biels en zulke dwarsliggers zijn vaak heel functioneel, maar voor dit soort ongein ben ik NuNietHier en aangezien jij kennelijk het fatsoen ontbeert om je verder te onthouden van topic vervuiling en topic kaping in mijn voorsteltopic kies ik er voorlopig voor om jou te ignoreren door middel van een vette
  • #ignore#
Doei!

Je Ne Regrette Rien!

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2022 03:10 Welkom HierEnNu. Ben overigens benieuwd of je je statements ook kunt verdedigen, al is een welkomstopic daar natuurlijk niet de juiste plaats voor.
Dankjewel ChaimNimsky!

Noam Chomsky plopt als vanzelf op in mijn bewustzijn.

Ik ga ff in jouw voorsteltopic 'gluren' of die associatie juist is, want Noam Chomsky vind ik bewonderenswaardig. Ik zie wel ...

Nee inderdaad, statements ga ik niet verdedigen in mijn voorsteltopic. Wel wil ik je verzoeken om ff die betreffende statements mijnerzijds hier te benoemen, want ik ben me er niet van bewust dat ik al verdedigingswaardige statements maakte.

Lijkt me best wel leuk om zulks dan goed[?] onderbouwd in een nieuw topic neer te zetten, zodat ook helder is wat ik eventueel precies wil verdedigen. Ik zie er met belangstelling naar uit!

Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 31 okt 2022 09:15 Sorry hoor, maar jij neemt dit veel te licht, want het was wel degelijk een aanklacht: jij suggereerde meerdere male en volhardend dat ik naast HierEnNu tevens Hopper ben en zulks impliceert dat ik de regels zou overtreden. Zelf overtreed jij zulk soort regels zonder scrupules dus kennelijk hebben wij, jij en ik, een andere moraal. Ik beweer beslist niet dat mijn moraal beter is of de jouwe slechter, maar wel anders!

Als jij gewoon[!] niets had gesuggereerd, zeker niet meerdere malen en volhardend, zoals met met je onzinnige "Dit zou Hopper ook zeggen" #-o , dan was dit hele gesprek niet geweest, dus zo zie je maar, simpele dingen kunnen complexe dingen voorkomen.
Jammer dat het niet in jouw hersencel opkwam om zulks ff per PM te checken, toch? Ook dan was dit hele gesprek niet geweest, dus zo zie je maar, simpele dingen kunnen complexe dingen voorkomen. Eenvoud van denken is mij niet vreemd hoor ...

Bovendien ben JIJ degene die er over door blijft zeiken in mijn voorsteltopic en het aldus complexer maakt dan nodig is, NIET ik. Heeft de reprimande van moderator Rereformed aan jouw adres je dan niets duidelijk gemaakt? De spreekwoordelijke dikke plank voor de kop is wellicht een hele dikke biels en zulke dwarsliggers zijn vaak heel functioneel, maar voor dit soort ongein ben ik NuNietHier en aangezien jij kennelijk het fatsoen ontbeert om je verder te onthouden van topic vervuiling en topic kaping in mijn voorsteltopic kies ik er voorlopig voor om jou te ignoreren door middel van een vette
  • #ignore#
Doei!

Je Ne Regrette Rien!
Mensen die zo op mij reageren verdienen sowieso mijn aandacht niet.. En dan te beseffen dat het enkel een vraag was, die dan zo eindigt met gescheld en getier en ! en dat soort dingen..

Groetjes
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu en Berjan.
Hierover is al een moderatie opmerking geweest door Rereformed.
Laat aub. het laatste woord hierover gezegd zijn.
Berjan....lees even de forumregels voor het subforum Persoonlijk na.

Willen jullie hierover doorgaan, dan graag via PB.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 01 nov 2022 20:22
HierEnNu en Berjan.
Hierover is al een moderatie opmerking geweest door Rereformed.
Laat aub. het laatste woord hierover gezegd zijn.
Berjan....lees even de forumregels voor het subforum Persoonlijk na.

Willen jullie hierover doorgaan, dan graag via PB.
Waarom spreek je mij zo aan?
Waar heb ik dat dan aan verdiend?

Voor dit geklooi begon had ik jullie al verzocht om het te verwijderen en vervolgens spreek je mij er op aan dat ik me in mijn eigen voorsteltopic verdedig tegen aantijgingen die impliceren dat ik de regels zou overtreden ... !

En dan ook nog zonder overleg met mij of ik zulks wel wil verordeneren om eventueel
via PB hierover door te gaan. Echt niet: het is klaar en
wat mij betreft is het laatste woord hierover inderdaad geschreven!
Wellicht moet je ook de andere forumregels en vooral regel T12 nog eens doorlezen.
Peter van Velzen

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik heb regel T12 nog eens door gelezen.