Telepathie in mensen

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bollebof

Telepathie in mensen

Bericht door bollebof »

Telepathie in mensen, gelijk worden aan elkaar, de ziel met elkaar delen.. Als je telepathisch bent met de ander en je sluit je ogen, dan zie je een grote scherm voor je, van wat de ander op dat moment ziet. Degene die zijn ogen open heeft en waarmee je telepathisch bent, neemt jouw motoriek over. Maar je deelt ook alles wat je weet met hem. Als degene met de ogen open begint te schrijven, schrijft hij ook wat op wat jij weet en hij niet. Intellectuele vermogens worden dus met elkaar gedeeld... Ik geloof hierin, wie nog meer?

Ik geloof dat de mens uiteindelijk heel erg gelijk wordt aan elkaar, en wij uiteindelijk evolueren in telepathische hermafrodieten die in misschien bijna alles wel heel gelijk zijn aan elkaar... Wat is jullie idee hierover?
De uitvinder van de evolutie, heeft nog veel verrassingen voor ons in zak.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Telepathie in mensen

Bericht door Peter van Velzen »

Ik denk dat Telepathie niet bestaat. Overigens: In de hersenen van een mens bevindt zich geen scherm. Dus je voorstelling slaat de plank al behoorlijk mis. We zien ook niet alles wat zich voor onze ogen bevindt even scherp, daarvoor moeten je ogen telkens draaien, om het licht van elke deel van je zicht beurtelings op de gele vlek(ken) te laten vallen, En nee, ik geloof niet dat we in Telepatische Hermafroditen zullen veranderen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eng idee als we allemaal met elkaar verbonden zijn. Een soort Borg-collectief (star Trek).
Misschien heb je gelijk (ook ik kan niet in de toekomst kijken) maar ik zo wel mijn twijfels.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Bollebof” schreef: Intellectuele vermogens worden dus met elkaar gedeeld... Ik geloof hierin, wie nog meer?
Dan zijn wij ware tegenpolen. Zie mijn motto onder elk van mijn berichten.
Waarzeggers, paragnosten, op-afstand-genezers, de wereld loopt over van meer of minder brutalen die claimen op een of andere wijze helderziend, helderhorend, heldervoelend, etcetera te sijn.

Ga maar eens op een rijtje zetten hoe jij je geloof gaat testen, want het is een heel riskant geloof wat door anderen kan worden uitgebuit.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

De evolutie laat zien dat hogere soorten waarvan de individuen te veel op elkaar lijken vaak uitsterven.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals het jachtluipaard.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

bollebof schreef: 31 jan 2023 15:08 Telepathie in mensen, gelijk worden aan elkaar, de ziel met elkaar delen.. Als je telepathisch bent met de ander en je sluit je ogen, dan zie je een grote scherm voor je, van wat de ander op dat moment ziet. Degene die zijn ogen open heeft en waarmee je telepathisch bent, neemt jouw motoriek over. Maar je deelt ook alles wat je weet met hem. Als degene met de ogen open begint te schrijven, schrijft hij ook wat op wat jij weet en hij niet. Intellectuele vermogens worden dus met elkaar gedeeld... Ik geloof hierin, wie nog meer? Ik geloof dat wij uiteindelijk evolueren in telepathische hermafrodieten
Het lijkt me dat normaalgesproken dergelijke ideeën enkel in de tienertijd serieus worden genomen. De rest van ons leven kijken we met een glimlach terug op onze jonge verschijning. :wink:
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 01 feb 2023 09:16 Eng idee als we allemaal met elkaar verbonden zijn. Een soort Borg-collectief (star Trek).
Misschien heb je gelijk (ook ik kan niet in de toekomst kijken) maar ik zo wel mijn twijfels.
Het lijkt meer op een soort mierenstaat,maar dan eentje zonder koninginnen en onderscheid van de individuen.

Ook ik zet hier bij mijn twijfels, de individuele mier is nogal dom en lijkt nauwelijks te denken.
Dat ligt bij mensen toch iets anders.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Doet mij denken aan het verhaal van Skepsis;

Er kwam een bericht binnen van iemand, die beweerde telepathisch te zijn en wilde getest worden.
En dat deed hij per email .
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 feb 2023 10:51 De evolutie laat zien dat hogere soorten waarvan de individuen te veel op elkaar lijken vaak uitsterven.

Het afsplitsen begint juist en onomkoombaar tussen de zeer veel op elkaar lijkende(n).
Wie weet is er al ergens een lab om de vooringenomenheid met suprematiegevoelens (epi)genetisch een onmiskenbare basis te geven.
Geen fris idee, maar er zal maar voldoende geld+macht achter zitten.

Roeland
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

O wacht, het schijnt toch echt te zijn :wink:
https://www.youtube.com/shorts/SaeQ1qZX8a8
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Volgens Herman Finkers bestaat telepathie wel degelijk:
Jan en Mien zitten in de kamer.
Plotseling gaat de telefoon.
Weet jij wie daar belt? Zegt Jan tegen Mien.
Nee, zegt Mien.
Dat dacht ik al, zegt Jan.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ooit organiseerde Gili *) het ‘Bal der Helderzienden’.
De locatie maakte hij niet publiekelijk bekend, maar wie er de gave voor had, kon die wel in zijn gedachten lezen.
Helaas kwam geen enkele helderziende toen opdagen.

Roeland
*) Gili van de voorstelling en het boek
“Iedereen paranormaal”
Erelid van SKEPP

Ook een hele reeks Youtubes
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

heeck schreef: 02 feb 2023 13:31 Ooit organiseerde Gili *) het ‘Bal der Helderzienden’.
De locatie maakte hij niet publiekelijk bekend, maar wie er de gave voor had, kon die wel in zijn gedachten lezen.
Helaas kwam geen enkele helderziende toen opdagen.

Roeland
*) Gili van de voorstelling en het boek
“Iedereen paranormaal”
Erelid van SKEPP

Ook een hele reeks Youtubes
Zelfde een beetje als Hawkings. Die nodigde tijdreizigers uit op zijn verjaardag. Maar ze kwamen niet. ;-)
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
bollebof

Bericht door bollebof »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 feb 2023 10:51 De evolutie laat zien dat hogere soorten waarvan de individuen te veel op elkaar lijken vaak uitsterven.

Interessant. Ik denk in het geval van de mens, dat het misschien niet eens zo verkeerd is om gelijk te worden aan elkaar. De wet van evenwicht, verdeling.. De agressieveling, de groep met hoge status en degene waar het vanaf is gepakt, de wilderling en het tegenovergestelde hiervan, degene met een lengte van 2,40 en degene met een lengte van 1.50, degene die intellectueel is en degene die dat niet is... Ik geloof dat wat er dan overblijft, is een groep varieert van melkhuid - blank tot negroïde. Blauwe ogen, groen, bruin; dat blijft. Roodharigen, brunettes, blond; dat blijft ook. We worden gemiddeld 1,80m lang. We worden gelijker in status, in hoe intelligent wij zijn. Groepen worden groter, geheimen worden minder belangrijk.
De uitvinder van de evolutie, heeft nog veel verrassingen voor ons in zak.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

bollebof schreef: 02 feb 2023 18:28

Interessant. Ik denk in het geval van de mens, dat het misschien niet eens zo verkeerd is om gelijk te worden aan elkaar. De wet van evenwicht, verdeling.. De agressieveling, de groep met hoge status en degene waar het vanaf is gepakt, de wilderling en het tegenovergestelde hiervan, degene met een lengte van 2,40 en degene met een lengte van 1.50, degene die intellectueel is en degene die dat niet is... Ik geloof dat wat er dan overblijft, is een groep varieert van melkhuid - blank tot negroïde. Blauwe ogen, groen, bruin; dat blijft. Roodharigen, brunettes, blond; dat blijft ook. We worden gemiddeld 1,80m lang. We worden gelijker in status, in hoe intelligent wij zijn. Groepen worden groter, geheimen worden minder belangrijk.
Dat zou neer komen op het kweken van de ideale mens.
Dat is al eens eerder geprobeerd.
Plaats reactie