Precies!
Want dat is precies wat mij overkomen is in een ver verleden voor de tijd van internet toen ik zelf nog extreem vrijdenker was ook al kende ik die term toen niet.
Als bij enorm onvoorstelbaar groot toeval echter zag ik toen een boek in de bibliotheek staan op een plek waar dat niet thuishoorde - tussen de boeken over oorlogsgeschiedenis.
Ik nam dat rare boek enigszins verbaasd vast, bekeek de bizarre titel "Geneeskunde op de zwarte markt", wat geen onderwerp was dat mij interesseerde, maar las onderaan op de cover: "weerstand tegen pendelaars...."
"Aha, dit boek kan mij helpen in mijn strijd tegen pendelaars en de goedgelovigen erin!" dacht ik.
Want ik had toevallig de week ervoor nog een verhitte discussie gehad met een goeie vriend over zijn gebruik van een pendel.
De vriendschap was snel over door mijn fanatiek niet aflaten hem proberen te overtuigen van zijn in mijn ogen belachelijk bijgeloof.
Het boek is nog tweedehands te vinden > https://www.bol.com/be/nl/p/geneeskunde ... oductTitle
Door dit boek te lezen dacht ik de nodige argumentatie te kunnen vinden om hem alsnog in mijn fanatisme en overtuigd van mijn gelijk te kunnen overtuigen van zijn belachelijk geloven in nonsens. Dat ik het wel is mis kon hebben kwam niet in me op.
Resultaat van het lezen van dit boek was echter dat ik "het zwarte gat" in mijn eigen denken ging onderzoeken!
Het moet je maar overkomen!
Wat een kosmische grap als ik er nu op terugkijk!
Al die sceptische organisaties zijn azijnpissers. Ik was lang geleden ook een fanatieke azijnpisser bij uitstek, dus ik weet perfect waar Skepp aanhangers staan. Jij bent azijnpisser af dus.