appelfflap schreef: ↑30 mei 2023 16:36
just my 2 cents
als het Russisch imperialisme in Oekraiene geopolitiek zou zijn dan had het westen in 2014 al veel harder' en kordater ingegrepen ipv te laten begaan en de bezetting vd krim als feitelijk gegeven te accepteren, tot vorig jaar.
Hetgeen je daar beweert is veel meer waard dan
'just your 2 cents', zulks vind ik zelfs heel waardevolle info, mits dat aantoonbaar waar is: ik ben benieuwd of/hoe je zulks aan gaat tonen?
- degene die iets beweert dient zulks ook aan te tonen,
maar dat geldt dan wel voor ieder deelnemer aan de discussie!
appelfflap schreef:nu helpt men OEkraine om zich te verdedigen.
Ja geweldig toch? Anders had Rusland die oorlog waarschijnlijk allang gewonnen met alle nadelige gevolgen van dien! Laten we vooral doorgaan met Oekraïne te helpen zodat Rusland die oorlog niet kan winnen!
appelfflap schreef:men stuurt enkel materiaal dat Oekraine vraagt en zet een paar heel duidelijke lijnen.
bv geen westerse soldaten.
Als zulks de waarheid was zou ik dat toejuichen. Ik wacht dus ff af of/hoe je zulks aan gaat tonen? Daarna ga ik daar dan graag verder over in debat met je!
appelfflap schreef:Ruslandaanhnagers gebruiken het geopolitieke argument maar om 1 enkele reden.
Ik ken hier geen Ruslandaanhnagers [SIC] en weet dus niet wie je bedoeld en waarom je dit argument in brengt. Voor alle duidelijkheid:
- ik ben geen Ruslandaanhanger!
appelfflap schreef:De verantwoordelijkheid (gedeeltelijk) van Rusland afschuiven.
Mits ik je goed begrijp bedoel je dat Ruslandaanhangers zulks doen en
ik ben het sowieso mee eensch dat Ruslandaanhangers verantwoordelijkheid van Rusland afschuiven en zelfs verkondigen dat Rusland wordt aangevallen en zich verdedigt.
Zulks doe ik verder af als Russische oorlogspropaganda,
met name binnenlandse propaganda richting de eigen bevolking!
appelfflap schreef:Dan krijg je van die compleet verknipte psychopathische "argumenten" dat militaire wapenleveringen de oorlog nodeloos verlengen en de VS dus medeschuldig zou zijn aan het oekraiense lijden.
Mits ik je goed begrijp beweer je dat de bewering dat
- militaire wapenleveringen de oorlog nodeloos verlengen
in combinatie met de bewering dat
- de VS [vanwege de wapenleveranties] dus medeschuldig is aan Oekraïns lijden
een verknipt psychopathisch argument is en kennelijk schrijf je mij zulks toe?
Mocht ik je niet goed begrepen hebben dan hoor ik zulks graag van je!
BTW: wat bedoel je met een argument welk verknipt psychopatisch is?
Volgens mij kan een argument namelijk niet psychopatisch zijn!
Zover ik me herinner heb ik die beweringen hier niet gemaakt, maar wellicht meen jij je te herinneren dat ik zulks beweerd heb in een ander topic? In dat geval graag een fatsoenlijk quote met link zodat ook duidelijk is wat ik daadwerkelijk schreef en binnen welke context.
Overigens, of zulks nodeloos is weet ik niet en betwijfel ik zelfs sterk, maar de wapenleveranties aan Oekraïne hebben de oorlog uiteraard ongetwijfeld verlengd, want zonder die Westerse training en wapenleveranties stelde het Oekraïnse leger weinig voor en zou Rusland ze in korte tijd hebben overlopen en zou Oekraïne waarschijnlijk inmiddels niet meer hebben bestaan.
Voor alle duidelijkheid:
- ik juich die training en wapenleveranties aan Oekraïne dus van harte toe!
Sterker: ik ben voorstander van NAVO troepen op Oekraïns grondgebied!
appelfflap schreef:als de oorlog in oekraine al een geopolitieke dimensie heeft dan is het China. Hen moet je duidelijk maken dat ze echt niets moeten proberen in Taiwan. Daarom MOET Oekraine deze oorlog ook gewoon winnen.
Interessant! Vraag je daarbij dan ook af wat die geopolitieke dimensie is? Rusland is sowieso niet Oekraïne binnen gevallen vanwege Taiwan, en waarom zou Oekraïne om die reden de oorlog moeten winnen? Of hebben die wapenleveranties en training door het Westen aan Oekraïne de geopolitieke dimensie dat Rusland militair en economisch gezien wordt uitgeput en daardoor de oorlog niet kan winnen EN daarmee China duidelijk te maken
"dat ze echt niets moeten proberen in Taiwan". Zulks noem je terecht en met eigen woorden een geopolitieke dimensie!
appelfflap schreef:Poetin zelf is toch volop bezig om van Rusland een soort van Noord-Korea 2.0 te maken
uiteraard zijn er wel geopolitieke conflicten maar OEkraine is er daar geen van.
Integendeel en je hebt met eigen woorden juist duidelijk gemaakt
dat Oekraïne momenteel de spil is van het Globale GeoPolitieke spel!
appelfflap schreef:dat is gewoon natuurlijke eeuwenoude Russische buitenlandse politiek. imperialisme en gebiedsuitbreiding middels oorlogen
Kan zijn, maar de huidige politiek van Rusland is pas in ontwikkeling sinds Putin&Co. Tijdens het bewind van zijn recente voorgangers Gorbatsjov en Jeltsin was daar geen sprake van!
appelfflap schreef:edit
suggereren dat jouw mening niet toegestaan zou zijn is natuurlijk een leugen.
Deed ik zulks suggereren of heb je moeite om gewoon te lezen wat ik daadwerkelijk schrijf?
Voor alle duidelijkheid:
- ik heb niet gesuggereerd dat mijn mening niet toegestaan zou zijn
appelfflap schreef:kun je kritiek op je mening verdragen?
Ja, ik kan kritiek op mijn mening verdragen, maar mij een mening toeschrijven die ik niet heb en daar dan kritiek op uiten alsof zulks mijn mening was, vind ik hooguit amusant en meestal vermoeiend. Had je de indruk dat ik kritiek op
MIJN mening niet kan verdragen?
Zo ja, hoe is dat zo gekomen?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.