Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

bonifacius
Diehard

Re: Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Bericht door bonifacius »

Mus schreef: 18 sep 2024 14:47 Heb je ‘last’ van nostalgische gevoelens Bonifacius? In dat geval heb je dan gelukkig de foto’s nog op je pc staan die je dan met een mengeling van weemoed en schaterlach terug kan kijken.
Ik schreef tekst bestandjes hé, niet foto's.
Alhoewel ik wel is een schermafbeelding maakte van wat er verscheen in privébericht naar mij toe op dat forum zoals deze van zeven jaar geleden toen ik schreef als Katerie daar...

Afbeelding

De context was dat ik het ego van dat 'verlichte' forumlid met de naam sterrenstof gekieteld had door een willekeurige foto van één baby uit de duizenden op internet op het forum te plaatsen en schreef dat het de baby van haar kleinkind was en dat ik die zou verbranden met bijhorende foto van een brandstapel eveneens willekeurig door mij van internet geplukt.

Daarrond ontstond heel wat heisa! Verlichte grootmoe sterrenstof voelde zich gekwetst.
Moet je zien, ze begon dan over misbruiken van een privéfoto, auteursrecht, portrechtrecht en de rechter!
Niet te geloven. :lol:

Op het openbaar deel van het waarheidvinding forum schreef ze: "onschuldige baby's werden blootgesteld aan bedreiging".
Andere meevoelende vrouwelijke 'verlichte' forumleden sloten aan met "Er zijn mensen beledigd, gekwetst, baby's op de brandstapel gezet".

Nog anderen lieten zich als protest tegen mijn vermeende kwetsen van (groot)moedergevoelens uitschrijven op het forum.
Weer anderen eisten een schrijfbeperking tot ban van mij.

Oh mensen lief, ik zit er nu weer hardop van te schaterlachen.
Laurens de forumbaas kon ook goed lachen met heel het spektakel omtrent het toneelstuk dat ik opvoerde.
Hij schreef toen...
Het toneelstuk dat Katerie opvoerde is ontleend aan een onbekend boekwerkje van Byron Katie dat de gedachtegang verwoord van gevorderden op weg naar zelfrealisatie en gaat over het verstoren van de droom. Dat verhaal moet je niet loslaten op mensen die daar helemaal niet aan toe zijn.

Echter de frustratie die dat voor niet ingewijden oproept is uitermate geschikt om te ontdekken wat ego met je vermag te doen. Ook hier zie je dat er naar buiten wordt gewezen (aanklagen) in plaats van het ego gedegen aan de tand te voelen. Echter het toont moed om te blijven kijken en niet af te haken.

Laurens
Daar het onbekend boekwerkje van Byron Katie waar Laurens het over had > https://www.waarheidvinding.nl/waarheid ... osing+moon

Nog een schermafbeelding die ik bijgehouden heb in verband met de heisa rond mijn toneelstuk van leden die uit protest vroegen dat hun account opgeheven werd.
Laurens, trad toen als forumpolitie op onder de forumnaam Renoir....

Afbeelding

:lol:

Ja, ik heb soms wel wat ‘last’ van nostalgische gevoelens omtrent dat forum vol met verlichte ego's toen. :wink:
Laatst gewijzigd door bonifacius op 18 sep 2024 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
HierEnNu
Superposter

Re: Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 18 sep 2024 15:31
Mus schreef: 18 sep 2024 14:47 Heb je ‘last’ van nostalgische gevoelens Bonifacius? In dat geval heb je dan gelukkig de foto’s nog op je pc staan die je dan met een mengeling van weemoed en schaterlach terug kan kijken.
Alhoewel ik wel is een schermafbeelding maakte van wat er verscheen in privébericht naar mij toe op dat forum zoals deze van zeven jaar geleden toen ik schreef als Katerie daar...

Afbeelding

De context was dat ik het ego van dat 'verlichte' forumlid met de naam sterrenstof gekieteld had door een willekeurige foto van één baby uit de duizenden op internet op het forum te plaatsen en schreef dat het de baby van haar kleinkind was en dat ik die zou verbranden met bijhorende foto van een brandstapel eveneens willekeurig door mij van internet geplukt.

Daarrond ontstond heel wat heisa! Verlichte grootmoe sterrenstof voelde zich gekwetst.
Moet je zien, ze begon dan over auteursrecht, portrechtrecht en de rechter!
Niet te geloven. :lol:

Op het openbaar deel van het waarheidvinding forum schreef ze: "onschuldige baby's werden blootgesteld aan bedreiging".
Andere meevoelende vrouwelijke 'verlichte' forumleden sloten aan met "Er zijn mensen beledigd, gekwetst, baby's op de brandstapel gezet".

Nog anderen lieten zich als protest tegen mijn vermeende kwetsen van (groot)moedergevoelens uitschrijven op het forum.
Weer anderen eisten een schrijfbeperking tot ban van mij.

Oh mensen lief, ik zit er nu weer hardop van te schaterlachen.
Laurens de forumbaas kon ook goed lachen met heel het spektakel omtrent het toneelstuk dat ik opvoerde.
Hij schreef toen...
Het toneelstuk dat Katerie opvoerde is ontleend aan een onbekend boekwerkje van Byron Katie dat de gedachtegang verwoord van gevorderden op weg naar zelfrealisatie en gaat over het verstoren van de droom. Dat verhaal moet je niet loslaten op mensen die daar helemaal niet aan toe zijn.

Echter de frustratie die dat voor niet ingewijden oproept is uitermate geschikt om te ontdekken wat ego met je vermag te doen. Ook hier zie je dat er naar buiten wordt gewezen (aanklagen) in plaats van het ego gedegen aan de tand te voelen. Echter het toont moed om te blijven kijken en niet af te haken.

Laurens
Daar het onbekend boekwerkje van Byron Katie waar Laurens het over had > https://www.waarheidvinding.nl/waarheid ... osing+moon

Ja, ik heb soms wel wat ‘last’ van nostalgische gevoelens omtrent dat forum. :wink:
Bedankt voor je bekentenis waar voor mij duidelijk uit af te leiden valt
wat je motieven zijn om op dit forum te acteren en
wat je enigszins omfloerste [eind]doel hier is.
  • Blijven lachen joh, ook al is het duidelijk dat jij EN jouw [Sprirituele] Ego huilt!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

*!!*
Disclaimer
Dit is een bewuste 'dubbelslag'!
*!!*

Bedankt voor je bekentenis bonifacius

Daaruit valt voor mij duidelijk af te leiden
wat je motieven zijn om op dit forum te acteren en
wat je enigszins omfloerste [eind]doel hier is.

Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

bonifacius schreef: 18 sep 2024 15:31

Ja, ik heb soms wel wat ‘last’ van nostalgische gevoelens omtrent dat forum vol met verlichte ego's toen. :wink:
Nou, blijkt wel uit post hier. Heb je verder niemand met wie je die nostalgische gevoelens kan delen want het lijkt mij, gezien wat je hier deelt, dat je daar wel nood aan hebt?

Verder kniesoor die er op let; bestandjes, foto’s het komt op het zelfde neer wanneer je het op je pc opent, toch?

In elk geval ik wens toe dat je iemand hebt met wie je de nostalgie kan delen zodat je samen weemoedig kan zijn en samen kan schaterlachen.

Groet Mus.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
bonifacius
Diehard

Mus schreef: 18 sep 2024 18:09 Nou, blijkt wel uit post hier. Heb je verder niemand met wie je die nostalgische gevoelens kan delen want het lijkt mij, gezien wat je hier deelt, dat je daar wel nood aan hebt?
Nee, snik snik, ik ben moederziel alleen. :pale:
:lol:
Nee, ik heb helemaal geen nood aan niks. Ik ben bevrijd van begeerte, bevrijdt van alles, verlicht dus.
Mus schreef: 18 sep 2024 18:09 Verder kniesoor die er op let; bestandjes, foto’s het komt op het zelfde neer wanneer je het op je pc opent, toch?
Euh nee, tekst en foto bestanden zijn voor mij heel wat anders. Het enige wat ze gemeen hebben is dat ze bestanden zijn, zo zijn video's op je PC ook bestanden.
Mus schreef: 18 sep 2024 18:09 In elk geval ik wens toe dat je iemand hebt met wie je de nostalgie kan delen zodat je samen weemoedig kan zijn en samen kan schaterlachen.

Groet Mus.
Ik lach regelmatig nog samen met enkele voormalige leden van dat forum waarmee ik privé contact heb.
Toevallig zitten die ook aan de psychedelica in combinatie met meditatie. Soort zoekt soort! 8*)

Groet terug.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

bonifacius schreef: 18 sep 2024 21:24
Euh nee, tekst en foto bestanden zijn voor mij heel wat anders. Het enige wat ze gemeen hebben is dat ze bestanden zijn, zo zijn video's op je PC ook bestanden.
:D
Ik lach regelmatig nog samen met enkele voormalige leden van dat forum waarmee ik privé contact heb.
Toevallig zitten die ook aan de psychedelica in combinatie met meditatie. Soort zoekt soort! 8*)

Groet terug.
Geen nood dus en lekker van genieten👍🏻
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
bonifacius
Diehard

Mus schreef: 18 sep 2024 22:13 Geen nood dus en lekker van genieten👍🏻
Magic truffeltjes is genieten...

maar 5-Me0-DMT, lieve help, da's voor velen een confrontatie waar je niet zo naar uitkijkt hoor. Ik heb een 70 jarige kennis en grote filosoof die nog maar enkele maanden te leven heeft vanwege pancreaskanker en het is op zijn eentje (voor een normaal men onverantwoord) deed, want toch niets meer te verliezen.

Hij kon het nog navertellen en zijn verslag leunt dicht aan bij Michael Pollan zijn verslag in zijn boek "verruim je geest". Michael Pollan zei nadien in een interview met Joe Rogan: Nooit meer!

Dat vertelde mijn kennis ook! :lol:
Zelfs Mike Tyson werd er knock-out door geslagen maar noemt "the toad" (5-Me0-DMT) toch een divine intervention.

Zie > https://www.youtube.com/watch?v=jYcnaYEzX7Y&t=85s

Voor mij was 'the toad" ook een goddelijke interventie, maar halleluja, niemand is voorbereid om een ego-dood te ondergaan.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

bonifacius schreef: 18 sep 2024 23:31
Mus schreef: 18 sep 2024 22:13 Geen nood dus en lekker van genieten👍🏻
Magic truffeltjes is genieten...
ik bedoelde te zeggen lekker genieten van de lach met de voormalige leden van dat forum waar je nog contact mee hebt, de rest boeide me niet zo :wink:
bonifacius
Diehard

Mus schreef: 18 sep 2024 23:43 ik bedoelde te zeggen lekker genieten van de lach met de voormalige leden van dat forum waar je nog contact mee hebt,...
Ah, dat bedoelde je.
Mus schreef: 18 sep 2024 23:43 de rest boeide me niet zo :wink:
Die rest heeft te maken met bewustzijn en dus dit topic. :wink:
Naarmate we ons bewustzijn verruimen, kunnen we ons losmaken van de beperkingen van het ego en een meer authentieke en bevrijde leven leiden
Het topic is niet bewustzijn,maar de (mogelijke correlatie) er van met een electroencephalogram; een test die elektrische activiteit in de hersenen meet. Gelieve je van nu af aan tot dit onderwerp te beperken.
Wie wil reageren op een van de reeds geplaatste off-topic berichten, kan daartoe een passend nieuw topic openen.

Peter van Velzen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Titel topic:
Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Dit lijkt een 100 procent wetenschappelijk vraagstuk en zou toch geen aanleiding moeten kunnen geven naar (excusez le mot) zweefkezerij?
Laat, als de stelling inderdaad correct is, die wetenschap daar dan ook een wetenschappelijk antwoord op vinden.
Dat heeft tot nu toe altijd prima gewerkt.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 19 sep 2024 08:55 Titel topic:

Dit lijkt een 100 procent wetenschappelijk vraagstuk en zou toch geen aanleiding moeten kunnen geven naar (excusez le mot) zweefkezerij?
Laat, als de stelling inderdaad correct is, die wetenschap daar dan ook een wetenschappelijk antwoord op vinden.
Dat heeft tot nu toe altijd prima gewerkt.
Zolang het begrip bewustzijn niet vastligt is de stelling onwetenschappelijk.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
bonifacius
Diehard

bonifacius schreef: 19 sep 2024 01:12 ...
Die rest heeft te maken met bewustzijn en dus dit topic. :wink:
Naarmate we ons bewustzijn verruimen, kunnen we ons losmaken van de beperkingen van het ego en een meer authentieke en bevrijde leven leiden
Het topic is niet bewustzijn,maar de (mogelijke correlatie) er van met een electroencephalogram; een test die elektrische activiteit in de hersenen meet. Gelieve je van nu af aan tot dit onderwerp te beperken.
Wie wil reageren op een van de reeds geplaatste off-topic berichten, kan daartoe een passend nieuw topic openen.

Peter van Velzen
Ah ja, 'k zie het. 'k heb MaartenV's 1ste post van dit topic nog is gelezen. 't gaat over de Thalamus wat volgens Artificiële-intelligentie een soort 'postkantoor' voor sensorische informatie is, terwijl de pijnappelklier - waarmee ik het verschil vroeg - een 'hormoonfabriek' is die de slaap-waakcyclus reguleert.

Interessant voor mij is ingevoerd te hebben in google's Artificiële-intelligentie: "De thalamus, de pijnappelklier en invloed van psychedelica".

Artificiële-intelligentie's antwoord begint met uit te leggen dat het een driehoeksverhouding in de hersenen is.
In't kort...
- De Thalamus: Het Schakelstation
- De Pijnappelklier: De Melatoninefabriek
- Psychedelica: Verstoorders van de Normale Communicatie

De Thalamus, de Pijnappelklier en Psychedelica: Een Hypothese

Hoewel er nog veel onderzoek nodig is, suggereren sommige theorieën dat psychedelica de activiteit van de thalamus en de pijnappelklier kunnen beïnvloeden, waardoor de sensorische verwerking en de bewustzijnstoestand veranderen.
Je krijgt een officiële waarschuwing wegens het bij herhaling overtreden van forumregel T12
Dit is je tweede waarschuwing. (de eerste) kreeg je 18 april van dit jaar. Besef dat drie waarschuwingen een ban opleveren.
Als je wil reageren op moderatie in rode tekst, mag dat uitsluitend in het subforum Feedback van deelnemers naar Forumbeheer

Peter van Velzen
bonifacius
Diehard

MaartenV schreef: 16 dec 2023 06:14 Bij psychedelica is er een rijk innerlijk leven, maar werken uitvoerende functies niet om dat om te zetten in bruikbare artistieke skills. Waarschijnlijk is dat bij mensen met hersenschade of dementie ook zo.
't is toch we straf allemaal als men 't dieper begint te bestuderen.
Ik les net op google's Artificiële-intelligentie over De werking van psychedelica op een cellulair niveau.
Begin ervan...
De werking van psychedelica op cellulair niveau: een complex verhaal

Het is fascinerend om te zien hoe psychedelica, stoffen die diep ingrijpen op onze perceptie en bewustzijn, op het meest fundamentele niveau van ons lichaam werken.

Serotonine 5-HT2A receptor: het belangrijkste doelwit

Een van de belangrijkste manieren waarop psychedelica hun effect teweegbrengen is door interactie met de serotonine 5-HT2A receptor. Deze receptor speelt een cruciale rol in de communicatie tussen hersencellen.

Mimicry: Psychedelica zoals LSD en psilocybine (de actieve stof in paddo's) binden zich aan deze receptor, net zoals serotonine dat doet. Door deze binding bootsen ze de werking van serotonine na, maar op een veel krachtigere en langdurigere manier.

Versterkte signalering: Deze binding leidt tot een versterkte signalering tussen hersencellen. Dit kan leiden tot een verhoogde activiteit in bepaalde hersengebieden en een verminderde activiteit in andere.
...
En dan lager in Artificiële-intelligentie's antwoord..
....
Plasticiteit en nieuwe verbindingen

Een van de meest intrigerende aspecten van psychedelica is hun vermogen om de plasticiteit van de hersenen te verhogen. Plasticiteit verwijst naar het vermogen van de hersenen om nieuwe verbindingen te maken en bestaande verbindingen te versterken.

Verhoogde plasticiteit: Onder invloed van psychedelica neemt de plasticiteit van de hersenen toe. Dit betekent dat er meer ruimte is voor het vormen van nieuwe verbindingen tussen hersencellen.

Veranderde perceptie: Deze verhoogde plasticiteit kan leiden tot een veranderde perceptie van de wereld en een gevoel van verbondenheid met alles om ons heen.

Waarom is dit belangrijk?

Het begrijpen van de cellulaire werking van psychedelica kan ons helpen om:

- Nieuwe behandelingen te ontwikkelen: Psychedelica tonen veelbelovend potentieel voor de behandeling van verschillende psychische stoornissen, zoals depressie en angststoornissen.

- De werking van de hersenen beter te begrijpen:
...
Ja, mensen als ik en bokser Mike Tyson kunnen er van meespreken. Wij beschrijven het als een goddelijke interventie, een wedergeboorte in de geest, weer verbonden met alles om ons heen, HET ALL.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

bonifacius schreef: 19 sep 2024 11:36 Ja, mensen als ik en bokser Mike Tyson kunnen er van meespreken. Wij beschrijven het als een goddelijke interventie, een wedergeboorte in de geest, weer verbonden met alles om ons heen, HET ALL.
En zeeeeeeeeer velen gingen je al eeuwen voor! Sjamaanse, gebedsgenezers, volgers van de diverse sekten.
Nu dus de wetenschap nog die de zoete pil moet slikken.
Spuit Elf.
Plaats reactie