Kan gelijk een Heidegger topic gestart worden voor Antiscience.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_HeideggerHeidegger schreef: Warum ist überhaupt Seiendes und nicht vielmehr Nichts?
Moderator: Moderators
http://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_HeideggerHeidegger schreef: Warum ist überhaupt Seiendes und nicht vielmehr Nichts?
Hebr 6: ja, zo zie je maar weer zelf filosofen schijnen elkaar niet te begrijpen,Rereformed schreef:Quote ingekort
Indien zelfs Jean-Paul Sartre Heidegger niet begreep (ik neem aan dat hij zijn best erop deed), zou het misschien ook aan Heidegger kunnen liggen. Van Heidegger is het overigens ook bekend dat hij Nietzsche niet begreep.
Wat ik als normale sterveling ervan begrijp.wikipedia schreef: Het nogal revolutionaire denken uit begin Dertiger Jaren heeft nu plaatsgemaakt voor meer Gelassenheit, het in alle rust over zich heen laten komen van de waarheid. In dat kader neemt hij (onder andere in Brief über den Humanismus, 1947) afstand van het existentialisme zoals dat bij Sartre c.s. zich vooral in Frankrijk had ontwikkeld: Heidegger vindt dat Sartres interpretatie van delen uit SuZ niet adequaat is.
Rereformed schreef: Om het eenvoudig te houden zou je misschien je licht erover kunnen laten schijnen wat Heidegger vond van houten stokken die bij het gooien op de grond in slangen veranderen en bij het oppakken weer in houten stokken veranderen.
De filosofieleraar was wekenlang bezig ons uit te leggen,
wat nu de ' truc ' was om in te zien wanneer wij
weer in metafysisch denken vervielen, en wanneer wij
anders konden denken......
is dat soms geen logisch /kategoriaal denken ?....onzin geselecteerd....
AhahahahaMogelijk kan hier en daar iets gerecycled worden.
Heel mooi gezegd.Gerard schreef:Filosofie heeft voor mij duidelijk gemaakt dat er niet één waarheid is maar dat je vanuit verschillende perspectieven de dingen kunt bezien. Dit heeft mijn loskoppeling van religie definitief gemaakt. Er waren denkers die zonder religieus te zijn een verklaring hadden voor de wereld om ons heen.
Dus een aparte categorie Filosofie ben ik helemaal voor.
Hebr 6: