Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

Vandaag stond er in mijn krant een lang artikel over de JomKippoer-oorlog, aangezien dat juist 50 jaar geleden gebeurde. Men merkte daar op dat dat de laatste keer was dat men over "Israel in oorlog" kon spreken. Sindsdien is iedereen het erover eens dat Israel niet bedreigd kan worden met een grootscheepse oorlog en dat zo'n oorlog de komende tijd ook niet te verwachten is.

Wel zal er een hoop ellende weer kunnen komen. Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

De EU, de VS en ook 'wij' [Nederland bij monde van Mark Rutte]
verklaren achter Israël te staan en Israël te zullen steunen.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Hoe staat het met inlichtingendiensten in Israël en in de Westelijke wereld die steeds over hun schouder meekijkt???
Duizende raketten van Hamas. Waar komen die dan vandaan. Aanvallen van zee zelfs..
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar... ik hoop toch te mogen aannemen dat het niet zo is, dat men het er op heeft
laten aankomen.. om de laatste beslissende klap te kunnen gaan toedienen aan de Palestijnen?
Ik snap er echt niets van.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

Ik snap zowel EU als Amerika niet..

We rollen nu over elkaar om dit geweld af te keuren en achter Israel te staan. Maar het feit dat Israel het enige land is dat nog de baas is van een ander land vergeten we. Of dat Israel zelf duizenden palestijnen heeft vermoord. Of dat de Mossad de grootste inlichtingendienst is dat mensen met drones uit het leven blaast.

Als je vaak genoeg en lang genoeg mensen onderdrukt dan komen ze in opstand. Dat is toch vrij logisch?

Het zijn wel altijd de onschuldige mensen die slachtoffer worden, en niet de leiders die veilig in hun huis(je) zitten.

Grote kans ook dat de gematigde Israëliet nu voor harde aanpak is. Precies wat de joodse staat (leiders en zijn bloedbroeders) nodig heeft. Terwijl de gematigde israeliet nog een paar maanden geleden de straat op ging om te protesteren tegen Netanyahu.
Win win voor de man. Hij krijgt mensen achter zich EN hij kan hard optreden tegen Palestina.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 07 okt 2023 14:42 Hoe staat het met inlichtingendiensten in Israël en in de Westelijke wereld die steeds over hun schouder meekijkt???
Duizende raketten van Hamas. Waar komen die dan vandaan. Aanvallen van zee zelfs..
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar... ik hoop toch te mogen aannemen dat het niet zo is, dat men het er op heeft
laten aankomen.. om de laatste beslissende klap te kunnen gaan toedienen aan de Palestijnen?
Ik snap er echt niets van.
Ik vermoed inderdaad dat de Mossad en de Sjabak in werkelijkheid al heel lang wisten wat het plan was, net zoals toen die geheime Palestijnse tunnels, waar ze al die Hamas strijders in hebben opgeblazen op het moment dat ze in actie kwamen. Ook weten ze reeds dat Hezbollah de strijd eveneens zal aangaan en dit voor Israel perfect uitkomt om beide terroristische organisaties te decimeren. Ze hadden alleen een excuus nodig, hetgeen hen nu op een presenteerblaadje is aangeleverd. Op het moment van schrijven is er in Gaza reeds een veelvoud aan Palestijnse slachtoffers gevallen (161 doden en meer dan 1000 gewonden) en het is nog niet eens echt begonnen. De Hamas, Hezbollah en hun aanhangers zullen worden afgeslacht.
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 07 okt 2023 15:09 Ik vermoed inderdaad dat de Mossad en de Sjabak in werkelijkheid al heel lang wisten wat het plan was, net zoals toen die geheime Palestijnse tunnels, waar ze al die Hamas strijders in hebben opgeblazen op het moment dat ze in actie kwamen. Ook weten ze reeds dat Hezbollah de strijd eveneens zal aangaan en dit voor Israel perfect uitkomt om beide terroristische organisaties te decimeren. Ze hadden alleen een excuus nodig, hetgeen hen nu op een presenteerblaadje is aangeleverd. Op het moment van schrijven is er in Gaza reeds een veelvoud aan Palestijnse slachtoffers gevallen (161 doden en meer dan 1000 gewonden) en het is nog niet eens echt begonnen. De Hamas, Hezbollah en hun aanhangers zullen worden afgeslacht.
160 doden?

Terwijl er blijkbaar 60 terroristen IN Israel zitten, en de rest dus veel onschuldige mensen zijn? Ik ben benieuwd wanneer Mark Rutte hier afstand van neemt en zegt achter de Palestijnse burgers te staan.
ChaimNimsky
Bevlogen

Berjan schreef: 07 okt 2023 15:21
ChaimNimsky schreef: 07 okt 2023 15:09 Ik vermoed inderdaad dat de Mossad en de Sjabak in werkelijkheid al heel lang wisten wat het plan was, net zoals toen die geheime Palestijnse tunnels, waar ze al die Hamas strijders in hebben opgeblazen op het moment dat ze in actie kwamen. Ook weten ze reeds dat Hezbollah de strijd eveneens zal aangaan en dit voor Israel perfect uitkomt om beide terroristische organisaties te decimeren. Ze hadden alleen een excuus nodig, hetgeen hen nu op een presenteerblaadje is aangeleverd. Op het moment van schrijven is er in Gaza reeds een veelvoud aan Palestijnse slachtoffers gevallen (161 doden en meer dan 1000 gewonden) en het is nog niet eens echt begonnen. De Hamas, Hezbollah en hun aanhangers zullen worden afgeslacht.
160 doden?
161 Palestijnse doden en meer dan 1000 gewonden. Maar dat was reeds om 13:30 (BBC). Het zal nu wel veel meer zijn. En echt begonnen zijn ze nog niet eens.
Terwijl er blijkbaar 60 terroristen IN Israel zitten
Daar zijn ze nu mee aan het afrekenen. Voor hen hoop ik niet dat ze levend in de handen van de Mossad vallen.
... en de rest dus veel onschuldige mensen zijn? Ik ben benieuwd wanneer Mark Rutte hier afstand van neemt en zegt achter de Palestijnse burgers te staan.
De VS zullen Israel altijd steunen. Na een paar weken zal Israel het welletjes vinden, hebben ze een excuus nodig om terug te gaan naar het normale leven en zal de VS publiekelijk verklaren dat het tijd is om het geweld te staken. Business as usual.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat mij betreft heeft Israël dit aan zichzelf te wijten. Je kunt niet blijven annexeren en je eigen volk boven als het ander blijven verheffen.
Maar gezien de overmacht trekt ook nu Israël weer aan t langste eind.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 07 okt 2023 15:38
Berjan schreef: 07 okt 2023 15:21
160 doden?
161 Palestijnse doden en meer dan 1000 gewonden. Maar dat was reeds om 13:30 (BBC). Het zal nu wel veel meer zijn. En echt begonnen zijn ze nog niet eens.
Terwijl er blijkbaar 60 terroristen IN Israel zitten
Daar zijn ze nu mee aan het afrekenen. Voor hen hoop ik niet dat ze levend in de handen van de Mossad vallen.
... en de rest dus veel onschuldige mensen zijn? Ik ben benieuwd wanneer Mark Rutte hier afstand van neemt en zegt achter de Palestijnse burgers te staan.
De VS zullen Israel altijd steunen. Na een paar weken zal Israel het welletjes vinden, hebben ze een excuus nodig om terug te gaan naar het normale leven en zal de VS publiekelijk verklaren dat het tijd is om het geweld te staken. Business as usual.
Ja precies. Maar wel duizenden mensen dood.

Ik snap niet dat Amerika Israel blijft steunen. Ze zijn toch zo tegen kolonisatie? Nederland heeft dit als eerste meegemaakt in Indonesie. Amerika dreigde om hun steunplan in te trekken. Maar Israel mag blijven koloniseren tot ze een ons wegen.

Zal wel met de Bijbel te maken hebben en dat de joodse God ooit belooft heeft dat het altijd van Israel zal zijn. Wc-eend adviseert Wc-eend, en echte mensen zijn er de dupe van (aan beide kanten van het verhaal).
ChaimNimsky
Bevlogen

dikkemick schreef: 07 okt 2023 15:47 Wat mij betreft heeft Israël dit aan zichzelf te wijten. Je kunt niet blijven annexeren en je eigen volk boven als het ander blijven verheffen.
Maar gezien de overmacht trekt ook nu Israël weer aan t langste eind.
Natuurlijk. De Hamas, de Hezbollah en hun vele aanhangers zullen worden afgeslacht. Ze zijn - naast het decimeren van Palestijnse strijders - nu al met bulldozers in Gaza bezig om Palestijnse huizen met de grond gelijk te maken. Dit levert Israel geen windeieren op. En echt begonnen zijn ze absoluut nog niet.
ChaimNimsky
Bevlogen

Berjan schreef: 07 okt 2023 15:47
ChaimNimsky schreef: 07 okt 2023 15:38De VS zullen Israel altijd steunen. Na een paar weken zal Israel het welletjes vinden, hebben ze een excuus nodig om terug te gaan naar het normale leven en zal de VS publiekelijk verklaren dat het tijd is om het geweld te staken. Business as usual.
Ja precies. Maar wel duizenden mensen dood. Ik snap niet dat Amerika Israel blijft steunen. Ze zijn toch zo tegen kolonisatie?
Business. Had ooit reeds gezegd dat, zolang Israël vijanden heeft, het goed gaat met het land. Israël ligt strategisch op de perfecte plaats om volledig te profiteren van het conflict van de VS & de NAVO met Rusland & China, en houdt buurland Syrië, een bondgenoot van Rusland, onder controle. Israël heeft een nucleair arsenaal en de Israëlische luchtmacht overheerst in de hele regio. Door de veelvuldige oorlogen van Israël worden bovendien Amerikaanse wapens getest op het slagveld tegen wapens van Russische makelij. Verder krijgt Israël de modernste raketten die vanwege de locatie - naast alle Arabische landen - Rusland en China eenvoudig kunnen bereiken, het beschikt over een groot nucleair arsenaal en dwingt de VS telkens tot samenwerking door buiten de NAVO te blijven; ook in verband met onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe gevechtsvliegtuigen en de bovengenoemde huidige antiraketsystemen. Israël treedt daarnaast met succes op tegen radicale nationalistische bewegingen in Palestina, Libanon, Jordanië en andere Arabische landen.

Alle Amerikaanse presidenten zijn goed voor Israël; ze hebben weinig keus. Naast bovengenoemde, kan eveneens niemand om de American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) heen. AIPAC is Amerika's grootste pro-Israël lobby en samen met en de AARP is het de machtigste in de gehele VS -- officieel en geheel wetmatig. Alleen daarmee heeft de lobby van Israël al een beslissende invloed op het buitenland-beleid van de VS in het Midden-Oosten. Bovendien hebben Joden tevens het hoogste percentage daadwerkelijke kiezers die echt naar de stembus gaan van elke etnische groep en ongeveer 94 procent daarvan woont in dertien belangrijke kiescollege-staten die alleen genoeg kiesmannen waard zijn om de president te kiezen. Als je de niet-joden die in opiniepeilingen worden getoond als pro-Israël, toevoegt, is het meteen duidelijk dat Israël ook op dat gebied de steun heeft van een van de grootste vetogroepen in het land.

Daarnaast hebben de VS en het westen de machtige Israëlische inlichtingendiensten hard nodig met hun invloed in het Midden Oosten en de MOSSAD, Sjin Bet (Sjabak) en AMAN helpen de CIA en andere westerse inlichtingendiensten bij het verzamelen van inlichtingen, projecten en operaties, zoals recentelijk Stuxnet. Vrede zou een ramp zijn voor Israël, want daarmee zou het z'n positie verzwakken.

De Palestijnen zullen zo'n systeem nooit krijgen. Wie bekommert zich om hen? Ze zijn slechts pionnen in een spel dat veel groter is. Om niet al te duidelijk te maken dat ethische kwesties een onderdanige rol spelen, wordt er plichtmatig af en toe wat van de zijlijn geroepen. Ja, dat is vreselijk voor de Palestijnen, maar ik vermoed dat je de waarde van ethiek in politieke issues overschat. Zo werkt de wereld helaas niet. In een spel waarin vrede een ongewenste gast is, zal men het nooit zover laten komen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

ChaimNimsky: hou eens op met meteen allerlei complottheorieën te spuien.
Hamas wil dit. Hezbollah wil dit.

Er zijn 'relatief' veel Israëlische doden https://m.jpost.com/israel-news/defense ... tes-762053
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 07 okt 2023 16:17 ChaimNimsky: hou eens op met meteen allerlei complottheorieën te spuien.
Hamas wil dit. Hezbollah wil dit.

[..]
En Israël zal dit vast weten en er dagelijks rekening mee houden, denk ik dan maar. Of niet?
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer. Israël doet t alleen met goedkeuring van de USA. En ze doen t geniepig. Als er ergens een muur zou moeten komen is het is Israël. Ga binnen die muren maar lekker gelukkig zitten zijn en onderdruk er je eigen volk.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Plaats reactie