Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 05 nov 2024 15:22 Ah bah.
Allemaal even onmenselijk en barbaars..
Toch?
waarom vraag je gen onderbouwing voor de bewering dat etnische zuivering niet strafbaar is :)

30 seconden google
https://www.genocidewatch.com/single-po ... ide-denial'
“Ethnic cleansing” is a term invented by Slobodan Milošević and Serbian propagandists as a euphemism for forced deportation and genocide. It is history's most successful euphemism used for genocide denial. Milošević is laughing from his grave
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 05 nov 2024 03:03 Ik veronderstel dat Guterres als voorstander van de twee staten oplossing het voor de Palestijnen zal opnemen en de vernietiging van de staat Israel ten zeerste zou betreuren, net zoals ik veronderstel dat jíj het op zal nemen voor de Israëli's en niet de vernietiging van de Palestijnse natie op het oog hebt.

Voor een twee staten oplossing zijn twee volkeren nodig!
Maar Guterres gaat wel naar de BRICS top in Rusland waar hij spreekt met een door het Internationale Gerechtshof veroordeelde oorlogsmisdadiger! Dat is toch hypocriet?

Voor de Palestijnse burgers zou ik zeer zeker voor een twee staten oplossing gaan! Dat heb je correct gezien. Het probleem is echter dat zowel Hamas als Hezbollah met als aansturend terroristisch land Iran GEEN twee staten oplossing willen! Deze terroristische organisaties zetten al vanaf het moment dat ze bestaan de hakken in het zand! Waar komt de leus: from the river to the sea, Palestine will be free vandaan? Precies, dat dus! Dan bestaat er eenvoudigweg geen Israël meer. Terroristen moet je vernietigen! Onderhandelen is zinloos! Je hebt het de afgelopen maanden gezien als je nieuws hebt gevolgd.
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
lost and not found yet!
Bevlogen

appelfflap schreef: 05 nov 2024 22:01
Toch?
waarom vraag je gen onderbouwing voor de bewering dat etnische zuivering niet strafbaar is :)

30 seconden google
“Ethnic cleansing” is a term invented by Slobodan Milošević and Serbian propagandists as a euphemism for forced deportation and genocide. It is history's most successful euphemism used for genocide denial. Milošević is laughing from his grave
Wat is je punt Appelfflap? In plaats van genocide doet Israël nu aan etnische zuivering en dat is toch wel strafbaar? Iran is op dit moment bezig met geplande genocide op Israël, en Hamas en Hezbollah ook! De laatste twee zitten al in de uitvoerende fase! Of wil je ontkennen dat hun uitgangspunt de vernietiging van de Staat van Israël is?
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Toch?

30 seconden google
Ja, barbaars en onmenselijk. Maar 'wát is nog barbaars en onmenselijk hier?' begin ik mij dagelijks meer af te vragen.
Dan dienen wij een stoplap of een drog aan te dragen. En dan weten wij wat de jurist ofzo aan regeltjes heeft bedacht.

Hoera!
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
lost and not found yet!
Bevlogen

Gerard R. schreef: 05 nov 2024 22:34
Toch?

30 seconden google
Ja, barbaars en onmenselijk. Maar 'wát is nog barbaars en onmenselijk hier?' begin ik mij dagelijks meer af te vragen.
Dan dienen wij een stoplap of een drog aan te dragen. En dan weten wij wat de jurist ofzo aan regeltjes heeft bedacht.

Hoera!
Nog barbaarser is het feit dat zowel Hamas, Hezbollah en Iran uit zijn op de totale vernietiging van de Staat van Israël! Lees de nieuwsberichten maar na! Maar over deze geplande genocide hoor je niemand! Waarom eigenlijk niet? Is iedereen zo druk met de Palestijnen die juist door HAMAS onderdrukt worden?

Ps, maar het is ook nog steeds een bewezen feit dat zowel Hamas, Hezbollah en Iran geen ene flikker om de Palestijnen in Gaza geven! Wie op dit forum ziet dat niet?
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 05 nov 2024 22:52
Gerard R. schreef: 05 nov 2024 22:34

30 seconden google

Hoera!
Nog barbaarser is het feit dat zowel Hamas, Hezbollah en Iran uit zijn op de totale vernietiging van de Staat van Israël! Lees de nieuwsberichten maar na! Maar over deze geplande genocide hoor je niemand! Waarom eigenlijk niet? Is iedereen zo druk met de Palestijnen die juist door HAMAS onderdrukt worden?

Ps, maar het is ook nog steeds een bewezen feit dat zowel Hamas, Hezbollah en Iran geen ene flikker om de Palestijnen in Gaza geven! Wie op dit forum ziet dat niet?
Het is één groot menselijk verval. Een dieptepunt en het proces er naar toe duurt al zó lang.
Het wordt gevoed door Iran en het Westen, met name de VS met zijn 'superwapens'. Ook ouwe koek.
Israël is een soort bruggehoofd in langzame vorm. De Arabieren plus Iran proberen er wat aan te doen.
En daar krijg je onmenselijkheid van. Het is niet anders.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lees nu waarom Netanyahu, Gallant heeft ontslagen.
De laatste wilde mogelijk een akkoord.

En dat past uiteraard niet in het plaatje van totale vernietiging.

Het koloniseren van Gaza kan zo snel mogelijk aanvangen!

Vluchtelingen zitten vast in Jabalia, Beit Lahia en Beit Hanoun. Dagelijks vallen er bommen op gebouwen die eerder als schuilplaats zijn aangewezen. Israël houdt alle aanvoer van voedsel, water en brandstof tegen. Ook hulpverleners worden beschoten of het werken onmogelijk gemaakt. En....... Israël heeft de VN-hulporganisatie UNRWA verboden vanuit Israël te opereren, waardoor Palestijnen in Gaza, maar ook op de Westelijke Jordaanoever, van hulp en broodnodige levensbehoeften verstoken zullen blijven.

Maar van genocide is geen sprake hoor.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 06 nov 2024 08:25 Lees nu waarom Netanyahu, Gallant heeft ontslagen.
De laatste wilde mogelijk een akkoord.

En dat past uiteraard niet in het plaatje van totale vernietiging.

Het koloniseren van Gaza kan zo snel mogelijk aanvangen!

Vluchtelingen zitten vast in Jabalia, Beit Lahia en Beit Hanoun. Dagelijks vallen er bommen op gebouwen die eerder als schuilplaats zijn aangewezen. Israël houdt alle aanvoer van voedsel, water en brandstof tegen. Ook hulpverleners worden beschoten of het werken onmogelijk gemaakt. En....... Israël heeft de VN-hulporganisatie UNRWA verboden vanuit Israël te opereren, waardoor Palestijnen in Gaza, maar ook op de Westelijke Jordaanoever, van hulp en broodnodige levensbehoeften verstoken zullen blijven.

Maar van genocide is geen sprake hoor.
Inderdaad kun je niet van genocide spreken indien je alleen de terroristische organisaties Hamas & Hezbollah wilt vernietigen. Daar kun jij alleen maar voor zijn. Toch? Maar als het aan Hamas en Hezbollah ligt vernietigen ze zelf de Palestijnen & Libanezen wel. Daar zijn ze namelijk zoals je kunt zien heel goed in! Dat de UNRWA verboden is of wordt hebben ze aan zichzelf te danken, het is namelijk zoals je ook zelf kunt opzoeken doordrenkt van de Hamas idealen. En je was toch ook heel erg TEGEN terrorisme?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 05 nov 2024 11:40:scissors:
Ik kan het niet anders zien.
Je ziet wat ik ook zie, maar het lijkt er veel op dat jij
  • [en met jou veel anderen],
niet ziet en/of niet willen zien, wat ik nog meer zie.

Veel mensen worden overstroomt met informatie die bevestigt
dat de Palestijnen 'het kind van de rekening' zijn, en ja:
  • de Palestijnen ZIJN 'het kind van de rekening' en
    de Libanezen ZIJN nu ook 'het kind van de rekening'
en ook daarmee worden veel mensen overstroomt met informatie die zulks bevestigt.

Met informatie die bevestigt dat ook veel Israëliërs 'het kind van de rekening' zijn,
wordt echter niemand overstroomt en zulks is niet omdat er niet veel Israëliërs
'het kind van de rekening' zouden zijn, want er zijn daadwerkelijk
  • veel Israëliërs 'het kind van de rekening'!
Dat IsraëlHaters zulks ontkennen doet daar niets aan af! :idea:

De visie waarmee veel mensen momenteel de zich voortslepende en almaar escalerende burgeroorlog in de Levant aanschouwen, wordt heel diep gekleurd door de planmatige
antiIsraël propaganda en die visie benoem ik als het 'Calimero complex'
  • "Zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee".

Ja, de Palestijnen liggen fors 'onder', en inderdaad, ook al vóór deze ellende:
  • vóór de periode dat Israël 'boven' lag, lag het Joodse volk zelf 'onder'. :idea:
Ik zou niet willen dat Hamas&Co, HezboAllaH&Co en Iran in de gehele Levant
'boven' zouden liggen, want dan zou met het Joodse volk opnieuw gebeuren
wat met hen gebeurd is toen dat Joodse volk wel nog 'onder' lag ...
  • remember de Holocaust? NIE WIEDER!!!

Ja, de Palestijnen waren en zijn nog steeds een deels verdreven volk.
  • vóór de periode dat Israël 'boven' lag, was het Joodse volk
    daar verdreven en verblijft deels nog altijd in de Diaspora.

Ik zou graag willen dat Hamas&Co, HezboAllaH&Co, Iran en alle andere Islamisten
uit de gehele Levant verdreven worden, want OOK de Palestijnen gun ik niet
dat Hamas&Co en HezboAllaH 'boven' liggen in de gehele Leavant, want dan zouden
ook de Arabische Israëliërs [Palestijnen!] het vele malen slechter hebben dan nu,
maar de Israëliërs en met name de Joden, gun ik zulks sowieso niet:
  • want zulks zouden de Israëliërs niet eens overleven! :idea:
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 06 nov 2024 10:41
ook de Arabische Israëliërs [Palestijnen!] het vele malen slechter hebben dan nu,
Volgens mij kun je Iran niet verdrijven uit de Levant (ik neem aan dat "Leavant" een tikfout was), want daar ligt het land niet! Zo wie zo zou een land verdrijven in strijd met internationaal recht kunnen zijn. Maar mischien bedoel je wat anders dan je schrijft.
Ook is mij niet duidelijk wat je met "Islamisten" bedoelt. Leg svp uit.
Verder lijkt het er op dat je het woord "Israëliërs " - binnen dezelfde zin - de eerste keer in een andere betekenis gebruikt dan de tweede keer. Arabische Israëliërs worden doorgaans niet als Palestijnen beschouwd al valt daar wel wat voor te zeggen, maar na het woord maar, lijk je die groep ineens niet onder de Israëliërs te rekenen. Verder zijn veel Joden geen Israëliërs. Bedoel je met het woord Joden in dat zinsdeel nu ALLE Joden of alleen de Joden met de Israëlische nationaliteit, of de Joden die feitelijk in Israël wonen?
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 07 nov 2024 01:27
HierEnNu schreef: 06 nov 2024 10:41
Volgens mij kun je Iran niet verdrijven uit de Levant (ik neem aan dat "Leavant" een tikfout was), want daar ligt het land niet! Zo wie zo zou een land verdrijven in strijd met internationaal recht kunnen zijn. Maar mischien bedoel je wat anders dan je schrijft.
Dankjewel voor de correcties en de corrigerende vragen!
Overigens, wat 'zo wie zo' aangaat: Alleen sowieso is juist.

Ik bedoelde 'de invloed van Iran' verdrijven, maar eerlijk gezegd hoop ik stiekem dat Iran zelf, althans het huidige Iranse regiem en de Islamitische Revolutionaire Garde, voldoende vernietigd worden zodat het Iranse volk zelf zaken op orde kan stellen door de macht naar zich toe te trekken en ook de nucleaire dreiging van tafel gaat in die regio. Zodra Trump daadwerkelijk President is lijkt me die optie aannemenlijk, hoewel ook nu al de kans groter is dan voorheen dat Israël vernietigend zal toeslaan in Iran. Dat Netanyahu Gallant ontslagen heeft lijkt me daar een voorbode van.
Peter van Velzen schreef:Ook is mij niet duidelijk wat je met "Islamisten" bedoelt. Leg svp uit.
AHA! Ik snapte eerder al niet dat wanneer ik het over Islamisten heb men reageert alsof ik het over Islamieten in het algemeen heb en men mij mede daardoor aanziet voor Islamofobisch, hetgeen volstrekt onjuist is. Goed dat je dit zo helder aangeeft, al verbaast me zulks een beetje, want ene Devious, mij verder onbekend, had het al op 12 nov 2003 op dit forum over Islamisten.

Ik kom daar binnen kort op terug in hoofdstuk 'Islam', want het is belangrijk om de reguliere Islamiet grondig te blijven onderscheiden van de IslamiSt en dus is dat een apart topic wel waardig lijkt me!
Peter van Velzen schreef:Verder lijkt het er op dat je het woord "Israëliërs " - binnen dezelfde zin - de eerste keer in een andere betekenis gebruikt dan de tweede keer. Arabische Israëliërs worden doorgaans niet als Palestijnen beschouwd al valt daar wel wat voor te zeggen, maar na het woord maar, lijk je die groep ineens niet onder de Israëliërs te rekenen.
Uitleg: Arabische Israëliërs
Peter van Velzen schreef:Verder zijn veel Joden geen Israëliërs.
Klopt, en veel Israëliërs zijn geen Joden, vandaar ook dat ik dat verschil maak.

Peter van Velzen schreef:Bedoel je met het woord Joden in dat zinsdeel nu ALLE Joden of alleen de Joden met de Israëlische nationaliteit, of de Joden die feitelijk in Israël wonen?
Met name de Joden die feitelijk in Israël wonen en daarnaast ook ALLE Joden in de Diaspora vanwege de indirecte impact als Israël ooit overlopen en vernietigd wordt.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 07 nov 2024 10:05 Uitleg: Arabische Israëliërs
Interessante pagina!
Alhoewel sommigen (ook in Israël naar ik meen) beweren dat Palestijnen niet bestaan, beschouwt men de (niet-joodse) nakomelingen van hen die al, voordat de eerste zionisten ariveerden, in het huidge Israël woonden en welke nakomelingen Israël nooit verlaten hebben dus wel degelijk als Palestijnen en niet als arabieren.

Ik heb ook nog even het woord Diaspora opgezocht en het blijkt dat je niet in diaspora kunt wonen, tenzij je een parasiet bent zoals bijvoorbeeld een lintworm. De term slaat officiëel op de bevolking en niet op de plaatsen waar ze wonen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een raket is neergekomen bij het tempelcomplex van Baalbek, dat tot het UNESCO-werelderfgoed behoort. Elders in Libanon raakten militairen en blauwhelmen gewond.

Operatie dood en verderf gaat gewoon door! Eerste doel naar alle waarschijnlijkheid de annexatie en kolonisatie van Noord Gaza. Kunnen ze op de westelijke Jordaan oever gewoon doorgaan met koloniseren.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 08 nov 2024 08:25 Een raket is neergekomen
Neen
Israel bombardeert het tempelcomplex in baalbek
Unesco werelderfgoed wordt door israel aangevallen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 08 nov 2024 09:56
dikkemick schreef: 08 nov 2024 08:25 Een raket is neergekomen
Neen
Israel bombardeert het tempelcomplex in baalbek
Unesco werelderfgoed wordt door israel aangevallen
Daar zitten dan ongetwijfeld Hamas-en Hezbollah strijders verstopt tussen de burgers!

Ik weet nog dat de hele wereld verbolgen reageerde toen Taliban strijders beelden in (ik meen) Egypte lieten ontploffen.
Spuit Elf.
Plaats reactie