Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

quote=dikkemick post_id=646392 time=1731056271 user_id=5251]
appelfflap schreef: 08 nov 2024 09:56
dikkemick schreef: 08 nov 2024 08:25 Een raket is neergekomen
Neen
Israel bombardeert het tempelcomplex in baalbek
Unesco werelderfgoed wordt door israel aangevallen

Daar zitten dan ongetwijfeld Hamas-en Hezbollah strijders verstopt tussen de burgers!

Ik weet nog dat de hele wereld verbolgen reageerde toen Taliban strijders beelden in (ik meen) Egypte lieten ontploffen.
Tsja?...
Gods volk..
Ttump binnenkort, zingen, dansen..
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

Neen
Welk belang zou Israel hebben bij " het bombarderen van Unesco werelderfgoed"?

Of is dit je zoveelste demagogische uitspraak?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 08 nov 2024 02:15
HierEnNu schreef: 07 nov 2024 10:05 Uitleg: Arabische Israëliërs
Interessante pagina!
Alhoewel sommigen (ook in Israël naar ik meen) beweren dat Palestijnen niet bestaan, beschouwt men de (niet-joodse) nakomelingen van hen die al, voordat de eerste zionisten ariveerden, in het huidge Israël woonden en welke nakomelingen Israël nooit verlaten hebben dus wel degelijk als Palestijnen en niet als arabieren.
Er zijn ook veel Arabieren
  • die helemaal niet afstammen van niet-Joodse nakomelingen van hen
    die al voordat de eerste Zionisten ariveerden en in het huidge Israël woonden
    en welke nakomelingen Israël nooit verlaten hebben
als kolonist naar de Levant getrokken NAdat de eerste Zionisten ariveerden en
toch zijn ook die Arabieren zich later Palestijn gaan noemen.

Als Netanyahu's vader geboren was in de Levant als afstammeling van Joden
  • die afstammen van Joodse nakomelingen van hen die al voordat de eerste Zionisten ariveerden en in het huidge Israël woonden en welke nakomelingen Israël nooit verlaten hebben
was Netanyahu zelf dan een Palestijn geweest? Nee toch!
De afstammelingen van Joden
  • die afstammen van Joodse nakomelingen van hen die al voordat de eerste Zionisten ariveerden en in het huidge Israël woonden en welke nakomelingen Israël nooit verlaten hebben
zijn toch ook geen Palestijnen en ook nooit geweest!
Peter van Velzen schreef:Ik heb ook nog even het woord Diaspora opgezocht en het blijkt dat je niet in diaspora kunt wonen, tenzij je een parasiet bent zoals bijvoorbeeld een lintworm. De term slaat officiëel op de bevolking en niet op de plaatsen waar ze wonen.
Interessant, maar waar ik schreef "ook ALLE Joden in de Diaspora"
had ik het niet over parasieten in diaspora, maar over de Joodse Diaspora:
Wikipedia schreef:
Joodse diaspora

Het woord diaspora kan zowel het verstrooien zelf aanduiden,
als de streken waarin de verstrooide Joden kwamen te wonen.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 08 nov 2024 09:57 Daar zitten dan ongetwijfeld Hamas-en Hezbollah strijders verstopt tussen de burgers!
Ik weet nog dat de hele wereld verbolgen reageerde toen Taliban strijders beelden in (ik meen) Egypte lieten ontploffen.
da's natuurlijk het problematische op dit forum

prate we over IS, Assad en Poetin zijn we het allemaal eens
zij verwoesten steden in hun strijd tegen terroristen, in 2022 bombardeert Rusland ziekenhuizen om dezelfde reden als Israel.
we veroordelen dit en iedereen heir herinnert zich het zwangere meisje dat afgevoerd werd (die foto won zelfs prijzen). Rusland argumenteerde dat dit ziekenhuis een schuilplaats voor terroristen was (Azov-strijders), wordt heir natuurlijk eensgezind verworpen als volslagen onzin en gatachtelrijke debiliteit

praten we over israel is het plots onmogelijk voor sommige (hierennu, gerard_m, rereformed, nimsky), om consistent te zijn
plots is de argumentatie wel waar en mogen steden verwoest worden, ziekenhuizen gebombardeerd en mag cultureel erfgoed compleet vernietigd worden uit zelfverdediging en strijd tegen terroristen. dan is het demagogie als je Israel ervan ebshculdigt dat ze cultureel erfgoed viseren

cultureel erfgoed vernietigen past trouwens perfect in een genocidale logica
Israel doet het in gaza en zet het door in Libanon, IS deed het in Palmyra, Ook rusland doet dit in Oekraine
je venrietigt de cultuur vh volk, de geschiedenis, de identiteit, je wist hun bestaan uit
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 08 nov 2024 02:15:scissors:
Ik heb ook nog even het woord Diaspora opgezocht en het blijkt dat je niet in diaspora kunt wonen, tenzij je een parasiet bent zoals bijvoorbeeld een lintworm. De term slaat officiëel op de bevolking en niet op de plaatsen waar ze wonen.
Waar ik schreef "ALLE Joden in de Diaspora" had ik het niet over parasieten
zoals bijvoorbeeld lintwormen, want daar associeer ik Joden niet mee:
  • ik had het over Joden en dus ook over de Joodse Diapora.
Wikipedia schreef:
Joodse diaspora

Het woord diaspora kan zowel het verstrooien zelf aanduiden,
als de streken waarin de verstrooide Joden kwamen te wonen.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 08 nov 2024 10:35 quote=dikkemick post_id=646392 time=1731056271 user_id=5251]
Neen

Daar zitten dan ongetwijfeld Hamas-en Hezbollah strijders verstopt tussen de burgers!

Tsja?...
Gods volk..
Trump binnenkort, zingen, dansen..
Nog even aanvullen:
Internationaal recht dood.
VN vrijwel dood. Veel onschuldige Palestijnen dood. Ukraine??
VS geleid door Maffia en super-miljarden-rijken.

Nieuwe wereldorde..Babyboomers ook dood.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Eerste Israeli's weer terug na de Jodenjacht in 020 https://m.jpost.com/israel-news/2024-11 ... tes-828163
Na er decennialang om geroepen te hebben in en rond menig stadion in Nederland was het dan zover...
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 08 nov 2024 17:12 Eerste Israeli's weer terug na de Jodenjacht in 020 https://m.jpost.com/israel-news/2024-11 ... tes-828163
Na er decennialang om geroepen te hebben in en rond menig stadion in Nederland was het dan zover...
Ja, ik was er niet gerust op dat je zomaar zo'n wedstrijd kon doen hier.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/254372 ... se-schepen
Meerdere Nederlandse schepen hebben de afgelopen maanden dreigmails ontvangen van de Jemenitische Houthi-rebellen. Dat bevestigt de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) aan Nieuwsuur. (..)

"Naast wapens krijgen de Houthi's van Iran en Hezbollah ook instructies over hoe die te bedienen", zegt arabist Leo Kwarten. (..)

Volgens de Wall Street Journal ontvangen de Houthi-rebellen daarnaast satellietinformatie van Rusland om accuraat westerse schepen te kunnen lokaliseren en aan te vallen. (..)
Het verbaast me al enige tijd, dat zoiets nog niet leek voor te vallen.
Als het niet via die route kan dan moet het via Zuid-Afrka. En dat is veel kostbaarder vervoer.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 08 nov 2024 09:57
Neen

En daar maak je weer een grote denkfout! Taliban strijders hebben zich NOOIT verborgen tussen de burgerbevolking! En nogmaals, de miljarden giften in euro’s die Gaza heeft gekregen gedurende de laatste 18 jaar zijn alleen aangewend om NOG meer tunnels te bouwen en via de grens met Egypte wapens aan te schaffen! Begrijp je dat niet of ben je echt zo naief?

Ps, haha Taliban in Egypte? Zo dom zijn Egyptenaren niet! Hamas is ontstaan uit de moslimbroederschap! En die werd uitgekotst in Egypte! Beelden laten ontploffen? Was in de Bamiyanvallei in Afghanistan!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Neen

Ik denk dat je afghanistan bedoeld. Het waren trouwens Boeddhabeelden als ik mij niet vergis.
Die beschouwden ze als heidens en als ware beeldenstormers trachtten ze die te vernielen. (Ging nog niet zo makkelijk)
Wat Israël beoogde in Baalbek, is minder duidelijk.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 09 nov 2024 02:29

Neen

Ik denk dat je afghanistan bedoeld. Het waren trouwens Boeddhabeelden als ik mij niet vergis.
Die beschouwden ze als heidens en als ware beeldenstormers trachtten ze die te vernielen. (Ging nog niet zo makkelijk)
Het ging me uiteraard om het vergoelijken van alle activiteiten van Israël. Wat ze ook uitvreet er zal wel een heel goede reden voor zijn. Het is tenslotte het heilige land.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 09 nov 2024 02:29

Neen

Het past in een patroon.
De Zionisten proberen al zoveel mogelijk archeologische vondsten die niet in hun straatje passen weg te werken.

Ook alle Zionisten mag je niet over één kam scheren. Sommige zionisten doen dat wellicht en een hoop fundamentalistische Christenen. Anderen echter accepteren dat de bijbelboeken niet geheel en al betrouwbaar zijn. Gelieve dit soort ongematigde beweringen over groepen mensen achterwege te laten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 09 nov 2024 08:32 Het ging me uiteraard om het vergoelijken van alle activiteiten van Israël. Wat ze ook uitvreet er zal wel een heel goede reden voor zijn. Het is tenslotte het heilige land.
Of andersom: wat Israel ook doet, het is altijd fout.

Het heeft niets met vergoeilijken te maken.
Vrijwel iedere staat doet dingen vanuit een eigen belang.
Ook als dat slechte dingen zijn.
Er moet een motief achter zitten.
Het bewust bombarderen van Baalbek om erfgoed te vernietigen, is niet in het belang van de staat Israel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 09 nov 2024 12:40
dikkemick schreef: 09 nov 2024 08:32 Het ging me uiteraard om het vergoelijken van alle activiteiten van Israël. Wat ze ook uitvreet er zal wel een heel goede reden voor zijn. Het is tenslotte het heilige land.
Of andersom: wat Israel ook doet, het is altijd fout.

Het heeft niets met vergoeilijken te maken.
Vrijwel iedere staat doet dingen vanuit een eigen belang.
Ook als dat slechte dingen zijn.
Er moet een motief achter zitten.
Het bewust bombarderen van Baalbek om erfgoed te vernietigen, is niet in het belang van de staat Israel.
Klopt. Dat laatste zal geverifieerd moeten worden. Zo ook het gegeven dat Palestijnen op de westelijke Jordaan oever door Israëlische militairen van de daken werden gegooid.
Ik kan het uiteraard niet zomaar voor feit aannemen, dus in die zin heb je gelijk.
Maar sinds 7 oktober vorig jaar is Israël volkomen los gegaan in het decimeren van Hamas, Hezbollah maar ook burgers.
Hoeveel voorzichtige vingertjes zijn er wereldwijd al opgestoken? "Israël, wat je nu doet schendt mensenrechten". Heel voorzichtig en zonder consequenties want het is Israël!
Een heel volk verdrijven om ze alsnog op vlucht locaties te bombarderen....niet zo netjes, maar de gemeenschap knijpt een oogje toe. Het is immers Israël.
Daar ageer ik tegen en dat vind ik fout.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Plaats reactie