Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Ervaren pen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 11 feb 2025 16:04
Als Israël nu eens een deel van de aangrenzende woestijn ontruimt en ze verder met rust laat. Dat lijkt me een betere oplossing.
Ja, leuk, dan kunnen de Palestijnen daar sterven van honger en dorst, een voordeel je bent binnen een paar dagen dood wanneer je niet drinkt. Wow, hoe goed moet het voelen wanneer je eerst uit je hometown Palestina wordt vervolgd en verdreven vervolgens wordt je uit je vluchtingengebied de woestijn in geschopt en dat allemaal om Israël tevreden te houden. Alles, zelfs het verkopen van de eigen ziel heeft men er voor over om het oorlogstrauma te vergoeden, en de staat Israël buit dat op alle mogelijke manieren tot op het bot uit. Goed de woestijn zal het zijn, een vredige dood gewenst, en mocht je niet sterven dan kan je ook daar uiteindelijk bommen op je kop verwachten mocht de woestijn misschien groen gekregen hebben, want de ongelimiteerde door PTSS gestuurde geprojecteerde wraakhonger van Israël zal niet stoppen bij de grens van een woestijn, want van mij, van mij, van mij je hebt het groen gemaakt en dus zit op iets dat van mij is en dus heb ik het recht je af te maken, smerige vuile rot mof, sorry ik ben een Palestijn, ik ben een broeder, mee hoor je bent een rot mof, ik zie het toch. Het is om te janken zo triest… trauma’s maken meer kapot dan je lief is, veel meer 😢

Aanvullinkjes, aanvullinkje.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 feb 2025 16:56, 5 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 16:30

Hoe kon je Israel plaatsen in het midden Islamitische oosten? Dat was meerdere malen mijn vraag. Hoe dom was dit??? Ik werd uit gehoond. Ik meende dat Israel daar volkomen onterecht geplaatst werd. De KOLONIE!
Je hebt een voorliefde voor eeuwig herhalen van hetzelfde. Ik niet.
Je schijnt wat geschiedenis en religie betreft bovendien een analfabeet te zijn. Dat nodigt ook niet uit tot een antwoord.
Bovendien heb je het antwoord al eens gekregen.
Ga maar lekker door met luisteren naar jezelf tot pagina 1000 of, indien je gemoed dat nodig heeft op naar de 2000! :)

Mensen die het bestaansrecht van Israel niet erkennen zijn onderdeel van het eeuwig voortduren van de vijandigheid en oorlogen.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 16:47

Hoe kon je Israel plaatsen in het midden Islamitische oosten? Dat was meerdere malen mijn vraag. Hoe dom was dit??? Ik werd uit gehoond. Ik meende dat Israel daar volkomen onterecht geplaatst werd. De KOLONIE!
Je schijnt wat geschiedenis en religie betreft bovendien een analfabeet te zijn. Dat nodigt ook niet uit tot een antwoord.
Ga maar lekker door met luisteren naar jezelf tot pagina 1000 of, indien je gemoed dat nodig heeft op naar de 2000! :)

Mensen die het bestaansrecht van Israel niet erkennen zijn onderdeel van het eeuwig voortduren van de vijandigheid en oorlogen.
Ik ERKEN bestaansrecht van Israel. Ik vind de locatie volkomen STUPIDE.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 17:25
Fijn. Dat klinkt al een stuk redelijker.
En een mens herken je aan stupide. :)

Voor de rest zit mijn dagje in dit overspannen topic er weer op. Ik ben weer blij in het hoge noorden te wonen waar ik kan genieten van ijszwemmen.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 16:34 Waar ze ook gesitueerd zouden worden, met de tegenwoordige techniek en de fabuleuze rijkdom van oliestaten in het midden oosten kan ieder stukje woestijn goed leefbaar worden.
Waarom moet alles wat als oplossing wordt bedacht onmiddellijk en resoluut neergesabeld worden? Laar er eerst plannen gemaakt worden.
Israël maakt de boel steeds kapot. Laat die maar betalen. Ze hebben ook geld voor al die bommen. Ook een stuk vergoeding voor alle onteigeningen over de afgelopen jaren.
Een goede daad voorkomt veel ellende in de toekomst.

Je legt nu de rekening neer bij landen die er niets mee te maken hebben.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 16:23 Hoe haal je het in je hoofd om voor te stellen dat ze in Finland zouden kunnen opgevangen worden? Een moslim volk dat Arabisch spreekt neerzetten in een volslagen andere, op vele manieren tegengestelde cultuur met een vreselijk moeilijke taal om te leren en het koudste klimaat om in te leven. Ben je bezig met een spelletje spelen, is het je te doen om op de man te spelen? Jemig wat is dit een domme bijdrage.
hoe haal je het in je hoofd om 2,3 miljoen mensen zomaar gedwongen te verhuizen naar de buurlanden?
het is ethisch verwerpelijk, je hebt ook ngo het internationaal recht, je hebt ook nog de praktische kant en een reeks andere facetten. Hoe wil je 2,3 miljoen mensen praktisch verhuizen?
Jij kiest liever voor a priori verwerpen dan dat je naar oplossingen zoekt. Je laat ze liever in uitzichtloosheid dan dat je ze een kans geeft er wat van te maken. Want jouw principes moeten bovenal geëerbiedigd worden. Precies overeenkomstig het Palestijnse denken van de afgelopen 80 jaar hetgeen tot helemaal niets leidt
.
Dit is natuurlijk een valse tegenstelling en dus een drogreden.
gedwongen deportatie en etnische zuivering verwerpen betekent niet dat je geen oplossing wil

stellen dat het Palestijnse volk voor oorlog gekozen heeft, terwijl 99% van hen geen idee had wat 7 oktober betreft. dit lijkt mij dom

Israel bestaat, da's het punt niet,
Israel kan ook blijven bestaan zonder bezetting, onderdrukking, reguliere massamoorden, apartheid, ... zich hiertegen verzetten betekent niet dat je ijvert voor een totale uitroeiing vd bevolking of vernietiging vd staat

In Zuid Afrika werd de apartheid afgeschaft en het land en bewoners bestaan nog steeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 11 feb 2025 17:55
Rereformed schreef: 11 feb 2025 16:23 Hoe haal je het in je hoofd om voor te stellen dat ze in Finland zouden kunnen opgevangen worden? Een moslim volk dat Arabisch spreekt neerzetten in een volslagen andere, op vele manieren tegengestelde cultuur met een vreselijk moeilijke taal om te leren en het koudste klimaat om in te leven. Ben je bezig met een spelletje spelen, is het je te doen om op de man te spelen? Jemig wat is dit een domme bijdrage.
hoe haal je het in je hoofd om 2,3 miljoen mensen zomaar gedwongen te verhuizen naar de buurlanden?
het is ethisch verwerpelijk, je hebt ook ngo het internationaal recht, je hebt ook nog de praktische kant en een reeks andere facetten. Hoe wil je 2,3 miljoen mensen praktisch verhuizen?
Jij kiest liever voor a priori verwerpen dan dat je naar oplossingen zoekt. Je laat ze liever in uitzichtloosheid dan dat je ze een kans geeft er wat van te maken. Want jouw principes moeten bovenal geëerbiedigd worden. Precies overeenkomstig het Palestijnse denken van de afgelopen 80 jaar hetgeen tot helemaal niets leidt
.
Dit is natuurlijk een valse tegenstelling en dus een drogreden.
gedwongen deportatie en etnische zuivering verwerpen betekent niet dat je geen oplossing wil

stellen dat het Palestijnse volk voor oorlog gekozen heeft, terwijl 99% van hen geen idee had wat 7 oktober betreft. dit lijkt mij dom

Israel bestaat, da's het punt niet,
Israel kan ook blijven bestaan zonder bezetting, onderdrukking, reguliere massamoorden, apartheid, ... zich hiertegen verzetten betekent niet dat je ijvert voor een totale uitroeiing vd bevolking of vernietiging vd staat

In Zuid Afrika werd de apartheid afgeschaft en het land en bewoners bestaan nog steeds
Ik voel er wel wat voor om ze naar Finland te sturen.
Natuurlijk kunnen de Palestijnen niet samenleven met die meer dan barbaarse Finnen.
Het is dus beter dat we de Finnen terug sturen naar waar ze vroeger vandaan gekomen zijn.
In Centraal Azië zullen die zich vast veel beter thuis voelen als hier in het beschaafde Westen.
Ook voordeel voor de Lappen een voordeel want die zijn verlost van de Finse overheersing.

Tja zo ging dat destijds in koloniale tijden voor de Finnen is dat voorbij,voor de Palestijnen daarentegen zijn het nog steeds dit soort tijden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nog een optie

Israël verhuizen naar Finland. Kunnen de heethoofden van Hamas en Hezbollah het daar uitvechten. 1 Grote moslim enclave.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Israël verhuizen naar Finland?

Zie eventueel: Wikipedia - Samsonoptie
.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

@ Voor degenen die zich ECHT bekommeren om de Gazanen!

Ik schreef dit eerder al als reactie op een zinvolle reactie van gerard_m:
HierEnNu schreef: 01 feb 2025 14:20
gerard_m schreef: 01 feb 2025 12:16:scissors:
Zodra Egypte de hermetisch afgesloten grens zou openen, zullen ongetwijfeld veel Palestijnen Gaza ontvluchten. Het zouden gewone vluchtelingen zijn die uit een verwoest gebied vertrekken. Velen zouden ongetwijfeld doorreizen naar West Europa.

Als tijdens een oorlog in Syrie een vluchtelingenstroom
naar Europa op gang komt, zeggen we " Wir schaffen das".
Zou dit vanuit Gaza gebeuren, dan is het een schandalig plan.

Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen,
vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.

NB: Gaza hoorde gewoon bij Egypte tot Irsael het veroverde.
Ook om dit reden zou het geen onlogische gedachte zijn
om het aan Egypte terug te geven.
Goed plan, vang die Palestijnen die naar Europa willen in Egypte dusdanig op dat ze
niet verder Egypte in kunnen en dat zulks Egypte geen cent kost of zelfs een mooie cent
oplevert. Wat mij betreft kunnen die Syriërs die nu veilig terug kunnen keren naar Syrië
dan omgewisseld worden met onschuldige vredelievende Palestijnen:
  • hartelijk welkom en wij zullen dat schaffen!
De fout die bij de Syriërs is gemaakt echter niet herhalen:
grondige selectie procedures dus vóór vertrek naar Europa,
en dus geen besmettelijke ziekte en/of terroristen Europa binnenhalen!
Nogmaals:
  • Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen,
    vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.
Wat betekent dat feitelijk? De Gazanen zijn ook daar in Gaza vluchtelingen!
Waarom is opvang door Europa van onschuldige vredelievende Gazanen
die vrijwillig uit Gaza willen vertrekken zo een verwerpelijk idee?

Juist hun die de Gazanen het allerbeste toewensen zouden zulks toch toe
moeten juichen? Met een beetje geluk worden hun dan zelfs in staat gesteld
om onschuldige vredelievende Gazanen in hun eigen woning op te vangen en
hen zelfs brood en bed te verschaffen. Of komt dat misschien te dichtbij?
  • Of zit HET! zo diep, dat Israël geen vredig bestaan mag kennen? :?:
    :?:
.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 17:25
Rereformed schreef: 11 feb 2025 16:47

Waarom eigenlijk? Noem jij mij eens een periode dat er wat nú Israël is en eerder was geen joden woonden! En daarbij, waar had de staat Israël dan gesticht moeten worden?
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Antisemitisme is niet uit te roeien omdat Joden niet uit te roeien zijn! Lanfy.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Het gaat er echt van komen! Petje af.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 11 feb 2025 12:33 Kritiek op Rereformed is not done! Dan ben je gedegradeerd tot spuit 11.
Slap Rere.
Je zegt nu alleen maar dat jij de kritiek van Rereformed niet kunt weerleggen! Inhoudelijk ga je er WEER niet op in!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
lost and not found yet!
Bevlogen

Ik wacht geduldig op antwoorden!

10 vragen waarop ik antwoorden zoek:

1- Als Israël genocide wilde plegen, waarom stuurt het dan soldaten te voet en riskeert het hun leven in plaats van Gaza gewoon vanuit de lucht plat te leggen?

2- Als Israël een apartheidsstaat is, hoe kunnen er dan antizionistische moslims in de Knesset, het Israëlische parlement, zitten?

3- Als Israël de Palestijnen al 75 jaar etnisch zuivert, hoe is de Palestijnse bevolking dan met miljoenen gegroeid sinds 1948?

4- Als Israël een Arabisch-Palestijnse staat heeft bezet, wanneer werd deze staat dan opgericht en wat was de taal en munteenheid ervan?

5- Als Israël 7 oktober heeft verzonnen, wie heeft dan de GoPro-beelden van de moorden en verkrachtingen gemaakt en waarom pocht Hamas erover als het nooit is gebeurd?

6- Als Israël Gaza bezet; wat was de terugtrekking van Israël in 2005?

7- Als wat we vandaag de dag overal ter wereld zien antizionisme is en geen antisemitisme, waarom worden Joodse contentmakers online die nog nooit voet in Israël hebben gezet dan lastiggevallen en verbaal beledigd? Waarom worden synagogen aangevallen?

8- Als de bezetting door Israël de oorzaak is van Palestijnse terreur, waarom vermoordden Arabieren dan Joden voordat er enige bezetting of zelfs maar enige staat Israël was? Zie Hebron 1929.

9- Als de Palestijnen een tweestatenoplossing willen, waarom kun je dan geen enkele leider van hen vinden die zegt dat Israël het recht heeft om te bestaan?

10- Als Israël 60.000 onschuldige mensen in Gaza heeft gedood, als je die aantallen mag geloven, hoeveel terroristen heeft Israël dan gedood?
Gesloten