Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 09 feb 2025 11:52:scissors:
En jij die steeds weer verkondigt dat Palestijnen
slechts kanonnenvoer kweken door zoveel mogelijk kinderen te baren.
Zulks heb ik nergens geschreven!
Geef een quote met verwijzing naar de context waar je zulks uit afleidt,
dan kunnen we dat misverstand misschien ophelderen.
A great paradox of our physical senses is that your brain
actually shows you what you believe, not what you see..
.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
.
Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 12:00

Brrr ... jij maakt het zelden makkelijk om inhoudelijk te blijven reageren, maar ik
blijf mijn best doen, ook om de discussie niet te polariseren. Wil jij in je reactie
ook je best doen om inhoudelijk te blijven zonder op polarisatie aan te sturen?
  • Bij voorbaat dank!
De morele gelijkstelling die jij maakt tussen gevangenhouding en terroristische
aanslagen is zeer misleidend. Zelfs PTSS en begrijpelijke radicalisering kunnen
terrorisme nooit rechtvaardigen. Ja, onderdrukking en schendingen van mensen-
rechten kunnen zeker wel bijdragen aan radicalisering, maar voor zover Israël zich
daar al schuldig aan maakt, betekent dat nog steeds niet dat Israël verantwoordelijk
is voor 'Operatie al-Aqsa Storm' en/of andere terroristische acties van Hamas&Co.

De gewapende strijd tegen de staat Israël valt niet te rechtvaardigen,
net zo min als willekeurige aanslagen op burgers. Bovendien werd
de oprichting van Israël in 1948 destijds internationaal erkend.

Jouw redenering vertrekt vanuit een eenzijdige voorstelling van zaken.
Je plaatst oorzaken en gevolgen in een verkeerde volgorde en lijkt impliciet
terrorisme te rechtvaardigen. Dat laatste moet sowieso altijd actief
verworpen worden, tenzij men voorstander is van terrorisme ... Toch?
Over eenzijdige voorstelling van zaken gesproken? Is het hier niet een beetje de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet?

Een staat die gebouwd is door mensen met een meer dan waarschijnlijk een zware vorm van PTSS vanwege de tweede wereldoorlog en als gevolg daarvan een ander volk dat leefde op de plek waarvan men vond dat dat men zich dat wel mocht toe-eigenen vanwege een in mijn ogen idioot idee van geboorterecht, het land een andere naam gaf en er vervolgens een vlaggetje op plantte met ‘van ons’ en wie niet onder ons valt verdrijven we, pesten we weg, pikken we alsnog hun bezittingen van in en/of zetten we ze gevangen om niks en/of vermoorden ze, met tot op zekere hoogte toestemming van uit de internationale gemeenschap, is wel geoorloofd terrorisme vanuit PTSS? Want dat is wat die nieuwbakken staat doet en heeft gedaan en maak ik jou uit woorden op als oké en hun recht.
Laatst gewijzigd door Mus op 09 feb 2025 12:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 09 feb 2025 12:04
dikkemick schreef: 09 feb 2025 11:52 Maar goed, het is jullie goed recht er zo over te denken.
Ja, ze hebben het recht er zo over te denken. Iedereen heeft het recht afschuwelijkee ideeën erop na te houden. De problemen komen pas als ze de ideeën uitspreken. Dus dat recht betekent niet dat de uitspraken geaccepteerd moeten worden, daar ze gewoon racistisch zijn.
Dikkemick schreef dat in reactie op wat ik schreef!
Welke uitspraken schreef ik die jij hier en nu als "gewoon racistisch" classificeert?
Waarschijnlijk vergiste jij je, moet wel, maar dan wel graag een rectificatie:
  • ik schreef daar namelijk niets racistisch, integendeel!
.
.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Iemand - ik denk dat het Mus was - vraagt notabene serieus of er kansen waren voor de Palestijnen :?. Daar zijn reeds honderden pagina's mee gevuld en er werd niet of nauwelijks inhoudelijk op ingegaan. Vrijwel altijd wordt er een beroep gedaan op emoties en onophoudelijk geopperd dat we moeten zien hoe zielig de Palestijnen wel niet zijn dat er een hek staat (na decennia aan terroristische aanslagen en twee intifada's van hun kant), dat er tienduizenden burgers omkomen in de oorlog die ze zelf zijn begonnen (nadat Hamas zich na de gruweldaden van 7 oktober laf terugtrok tussen hun eigen burgers en in burger mortieren en raketten op Israel afschiet). Wel, het is duidelijk dat Hamas - nu Hamas is afgesloten van wapentoevoer - niet of nauwelijks meer mortieren en raketten heeft en hun weerstand vrijwel geheel is verdwenen; zeker nu de ervaren leiders en veruit de meeste ervaren terroristen zijn uitgeschakeld en Hamas nog slechts ladingen onervaren en slecht bewapende rekruten heeft. Logisch dat Israel het straks afmaakt en er defintief geen staat meer komt voor de staatloze Arabieren.

In plaats van telkens op dat eeuwige inhoudsloze geklaag te reageren over de verliezende Hamas-terroristen en hun bevolking, lijkt het me beter de onophoudelijke overwinningen te vieren van Israel: Hezbollah wordt gedecimeerd en buigt voor Israel's eisen, Iran heeft geen luchtafweer meer en is ineens braaf na Israel's aanval, Syrië is gevallen nadat Hezbollah was gedecimeerd, Israel heeft de gehele Syrische vloot en luchtmacht in 2 dagen geheel naar de gallemiezen gewerkt, Israel neemt de Hermonberg weer in bezit en van de Houthies hoort Israel ook nauwelijks meer iets nadat de Israelische aanvallen op hun militaire infrastructuur, olieraffinaderijen, elektriciteitscentrales, brandstofopslagfaciliteiten, verschillende havens in Hodeida en de internationale luchthaven van Sanaa uitvoerde. Rest slechts het vernietigen van Hamas en het vernietigen van Iran's nucleaire programma. Volgend jaar is Israel geheel klaar.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 09 feb 2025 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Bonjour schreef: 09 feb 2025 12:04 dat recht betekent niet dat de uitspraken geaccepteerd moeten worden, daar ze gewoon racistisch zijn.
niet op dit forum Bonjour
hier is genocidale taal perfect aanvaardbaar

bv
HierEnNu schreef: 26 jan 2025 17:40 Zie jij ziekelijk racisme in de bereidheid van Gazaanse moeders om
voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan
om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien?
Dat is geen ziekelijk racisme:
klopt, dit is geen ziekelijk racisme, dit is erger en perfect aanvaardbaar op dit forum
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 09 feb 2025 12:34 Iemand - ik denk dat het Mus was - vraagt notabene serieus of er kansen waren voor de Palestijnen :?
Ik denk dat jij Mus niet zo goed begrepen hebt m.b.t. tot die zgn serieusheid ChaimNimsky, ik had niet anders van je verwacht, het zij je vergeven.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 12:30
Bonjour schreef: 09 feb 2025 12:04
dikkemick schreef: 09 feb 2025 11:52 Maar goed, het is jullie goed recht er zo over te denken.
Ja, ze hebben het recht er zo over te denken. Iedereen heeft het recht afschuwelijkee ideeën erop na te houden. De problemen komen pas als ze de ideeën uitspreken. Dus dat recht betekent niet dat de uitspraken geaccepteerd moeten worden, daar ze gewoon racistisch zijn.
Dikkemick schreef dat in reactie op wat ik schreef!
Welke uitspraken schreef ik die jij hier en nu als "gewoon racistisch" classificeert?
Waarschijnlijk vergiste jij je, moet wel, maar dan wel graag een rectificatie:
  • ik schreef daar namelijk niets racistisch, integendeel!
Vele van jouw berichten ademen de sfeer uit dat Palestijnse levens minder waard zijn dan Israëlische.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik ben niet handig in terugzoeken van berichten. HierEnNu heeft meerdere malen beweerd dat Palestijnse baby's slechts kanonnenvoer (Hamas strijders in spe) zijn.
Is voor zulks al eens op de vingers getikt volgens mij.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 09 feb 2025 12:26:scissors:
Over eenzijdige voorstelling van zaken gesproken?
Is het hier niet een beetje de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet?
Dat is niet onmogelijk hoor. Ik sta achter Israël en zulks beïnvloed zeker mijn perceptie,
maar niet in die mate dat ik nu een eenzijdige voorstelling van zaken naar voren bracht
volgens mij. Als wel dan lees ik graag je argumenten waarmee je zulks aantoont.
Mus schreef:Een staat die gebouwd is door mensen met een meer dan waarschijnlijk een zware vorm van PTSS vanwege de tweede wereldoorlog en als gevolg daarvan een ander volk dat leefde op de plek waarvan men vond dat dat men zich dat wel mocht toe-eigenen vanwege een in mijn ogen idioot idee van geboorterecht, het land een andere naam gaf en er vervolgens een vlaggetje op plantte met ‘van ons’ en wie niet onder ons valt verdrijven we, pesten we weg, pikken we alsnog hun bezittingen van in en/of zetten we ze gevangen om niks en/of vermoorden ze, met tot op zekere hoogte toestemming van uit de internationale gemeenschap, is wel geoorloofd terrorisme vanuit PTSS? Want dat is wat die nieuwbakken staat doet en heeft gedaan en maak ik jou uit woorden op als oké en hun recht.
Als wat ik schreef zo eenzijdig was als jij beweerde,
dan had jij zulks makkelijk moeten kunnen weerleggen.
Ik lees echter een emotie gestuurd schrijfsel, geen tegenargumenten.

Nee, wat jij daar zoal schrijft zou ik niet als OK en hun recht omschrijven. Echter, wat
jij daar zoal schrijft is mijns inziens dan ook bepaald geen zakelijke samenvatting
van de geschiedenis, maar meer een verwoording van de emoties die jij voelt, die
gevoelens van haat die jij eigenlijk helemaal niet wil voelen en daar dus een ander
verantwoordelijk voor stelt. In dit geval dus Israël.

Inderdaad ja, dat schrijf ik vanuit herkenning en projectie en hoeft voor jou helemaal niet op te gaan. Ik zelf worstel met gevoelens van intense haat terwijl ik liever gaan haat voel! Ik besef namelijk maar al te goed dat ik zelf het eerste slachtoffer ben van mijn eigen gevoelens van haat. Maar het is nog ff zo:
  • ik haat terroristen in zijn algemeenheid en momenteel Hamas&Co het allerergst!
    Hamas&Co hoop ik binnenkort te kunnen vergeven, volgens mij is dat bijna zover ...
.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 09 feb 2025 13:04 Ik ben niet handig in terugzoeken van berichten. HierEnNu heeft meerdere malen beweerd dat Palestijnse baby's slechts kanonnenvoer (Hamas strijders in spe) zijn.
Het is niet zo moeilijk om het terug te vinden. Typ in zoekvlak in de blauwe balk van het logo van freethinker de woorden: de door HierEnNu meermaals gebezigde woorden over Palestijnse moeders en de waarde van hun hun baby’s en er zal een fraai rijtje met de gezochte zinsnede naar voren komen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 09 feb 2025 13:13
dikkemick schreef: 09 feb 2025 13:04 Ik ben niet handig in terugzoeken van berichten. HierEnNu heeft meerdere malen beweerd dat Palestijnse baby's slechts kanonnenvoer (Hamas strijders in spe) zijn.
Het is niet zo moeilijk om het terug te vinden. Typ in zoekvlak in de blauwe balk van het logo van freethinker de woorden: de door HierEnNu meermaals gebezigde woorden over Palestijnse moeders en de waarde van hun hun baby’s en er zal een fraai rijtje met de gezochte zinsnede naar voren komen.
Ja, maar ik.moet ZULKS altijd geheel letterlijk reproduceren van HierEnNu, want ZULKS had hij niet letterlijk gezegd
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

viewtopic.php?p=651521&hilit=Moeders#p651521

...Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in....

ZULKS lijkt me duidelijk genoeg!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 09 feb 2025 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gaan we zo beginnen?

Hoe zou jij het vinden als iemand beweert:
  • "dikkemick Heeft zelf bewezen dat hij een antisemiet is en
    heeft dat zelfs zelf geschreven en is ook vanwege antisemitisme op de vingeers getikt,
    volgens mij, maar ik ben niet handig in terugzoeken van berichten."
Man, man, dat is toch geen manier van doen zo, vind jij wel? Doe zulks dan zelf ook niet!

Zoek dan eerst op tot je wel vindt en ben niet zo lui,
kom vooral niet met je eeuwige smoesjes,
en houdt je impliciete beschuldigingen voor jezelf
zolang je zulks niet aan kunt tonen! OF Is dat AL te moeilijk voor je?
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 13:16
Gaan we zo beginnen?

Hoe zou jij het vinden als iemand beweert:
  • "dikkemick Heeft zelf bewezen dat hij een antisemiet is en
    heeft dat zelfs zelf geschreven en is ook vanwege antisemitisme op de vingeers getikt,
    volgens mij, maar ik ben niet handig in terugzoeken van berichten."
Man, man, dat is toch geen manier van doen zo, vind jij wel? Doe zulks dan zelf ook niet!

Zoek dan eerst op tot je wel vindt en ben niet zo lui,
kom vooral niet met je eeuwige smoesjes,
en houdt je impliciete beschuldigingen voor jezelf
zolang je zulks niet aan kunt tonen! OF Is dat AL te moeilijk voor je?
viewtopic.php?p=652763#p652763
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 09 feb 2025 13:16 viewtopic.php?p=651521&hilit=Moeders#p651521

...Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in....

ZULKS lijkt me duidelijk genoeg!
Zeker is zulks duidelijk genoeg, want ik schrijf wat ik bedoel!
Waar het echter om gaat is:
  • wat begrijp JIJ daar uit?
.
.
Gesloten