Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 14 feb 2025 11:33
je zegt dus dat elke onderdrukte, zwakkere en bezette groep zich bij de situatie moet neerleggen omdat hij anders aartsdom is?
Nee hoor, de meeste conflicten worden opgelost door onderhandelingen in plaats van uitzichtloos doorgaan met aanslagen zoals 7 oktober en bombarderen zoals vanaf 8 oktober.
De strategie om wraak op wraak te laten doorgaan en de tegenstander te ontmenselijken, is inderdaad oerdom.

Zuid Afrika is een van de beste voorbeelden dat laat zien dat het ook anders en intelligenter kan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 14 feb 2025 10:49 Maar indien je neefje zich bij de doodscultus Hamas heeft aangesloten valt er uiteraard weinig meer met hem te praten. Willens en wetens kiezen voor haat totdat de dood erop volgt is menselijk gedrag waar ook de wijste woorden weinig of geen uitwerking meer hebben. En het is sowieso voor hem nu te laat, want Israel maakt een eind aan Hamas.
Oh, er valt overigs plenty met hem te praten, hij verteld lang niet alles om ons te sparen zegt hij, maar we zien de blik in zijn ogen dat zegt genoeg.

Mbt dat ‘te laat’:Voor mijn neefje was het al te laat op het moment dat hij om niet naar een Israëlisch vakantieoord werd begeleiden, veel meer ‘te laat’ kan het voor iemand niet zijn. Dus ik wens Israël succes want haar zwarte bladzijde in de geschiedenis, in tegenstelling tot die van mij, wordt alleen maar langer met hun bommen en granaten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 14 feb 2025 12:11 Dus ik wens Israël succes want haar zwarte bladzijde in de geschiedenis, in tegenstelling tot die van mij, wordt alleen maar langer met hun bommen en granaten.
Dat van die zwarte bladzijde lijkt me onjuist.

Hun geschiedenis is een boek van voornamelijk zwarte bladzijden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 13 feb 2025 22:37
gerard_m schreef: 13 feb 2025 21:24 Dit zou de enige reden kunnen zijn om de aanval op 7 oktober te veroordelen.
Juist datgene wat jouw neef is aangedaan. Juist als je van dichtbij voelt hoe gruwelijk dit is.
Mooie dromen lijken mij dat mensen niet meer verkracht worden.

Dat is mooi dat je dat zegt, wil dat ook even melden bij de Joodse medemens of hun nazaten die de gruwelijkheden van de tweede wereld oorlog hebben overleeft en zich daarna en nu zijn gaan uitleven op mij onschuldige volk, dank u
Je gebruikt gerards woorden om je onwil om het gruwelijke optreden van Hamas te veroordelen te rechtvaardigen. Bijzonder onverstandig, want wát je ook aandraagt, deze daad valt niet te rechtvaardigen.
Uit gerards woorden kan men enkel het tegendeel opmaken. Hij probeert je aan te zeggen: juist omdat je van dichtbij weet hoe gruwelijk verkrachten is, zou je vanzelfsprekend kunnen veroordelen wat Hamas deed.

Maar je blijft overspoeld door haat. Je weet het zo te schrijven dat je geweten je op geen enkele manier aanklaagt: Israeliërs leven zich uit, alsof het voor hen allemaal maar een spelletje is, op een onschuldig volk.

Nogmaals, wat Hamas deed niet willen veroordelen staat gelijk aan elke kans op een eigen staat verspelen. Het staat gelijk aan het opporren van haat aan de andere kant, de tegenpartij ervan overtuigen dat er met Palestijnen niet te praten valt.
Het is aartsdom.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mus schreef: 14 feb 2025 11:24 Wow, je weet echt niet waar je over praat hé. Hoe zit het eigenlijk met je inlevingsvermogen, heb je bv een idee wat er in die vankantieoorden speciaal voor Palestijnen gemaakt gebeurd. Heb je enig idee hoe men daar de nieuwe Hamas jeugd opvoed, enig idee? Nee? Nou waar praat jij dan over. Je verwacht ,en niet alleen jij, dat ik onze kinderen en hun daden, veroordeel.
Ik heb er een hoop over gelezen, maar natuurlijk kan ik niet de kennis hebben van hen, die alles van dichtbij meemaken.
En dat geldt voor beide kanten, Palestijnen en Israeliers.
Wel begrijp ik, dat jij de tegenhanger bent hier van ChaimNimsky, die als Jood directe relaties heeft met de Joden in Israel en hun geschiedenis door en door kent vanuit hun gezichtspunt.
Ik kan proberen objectief naar jullie te kijken, maar door mijn weerzin tegen haat en agressieviteit wordt het me aangaande dit onderwerp wel moeilijk gemaakt.
Dat zal niet gaan gebeuren voor Israël of wie ook o.a. mij en mijn familie maar eerst en vooral aan mijn neefje, eens een excuus gaan aanbieden voor wat zij met hun fantastisch opvoeding van hem hebben gemaakt, een niets ontziende moordmachine.
Hier ben ik toch wat verward over.
Wie zijn er volgens jou verantwoordelijk voor de opvoeding van je neefje tot moordmachine?
Als er ook maar iets van een sprankje van genezing wil plaatsvinden zullen de schoften, want dat zijn ze voor mij, eerst hun bommen moeten verruilen voor excuus en niet in de laatste plaats moeten stoppen met het opvoeden van onze mensen tot Hamas leden, tot die tijd, geen schijn van kans, ben ik bang. Dus neem nog maar eens een keertje het woord domheid in de mond, want ik denk niet dat jij weet wat domheid nu precies inhoudt
Wie zijn er verantwoordelijk voor het gegeven, dat je neefje zijn leven minder belangrijker vindt, dan hetgeen hij leert over een geloof met als ultieme beloning in het hiernamaals voor de martelaar?
En dat hij beloond zal worden voor zijn wraak?
Hoe moet ik dat noemen?
Religieus ge;ovig of dom?
Of beide?

Ik weet niet wat jij daadwerkelijk gelooft en hoe sterk jouw religieuse achtergrond meetelt, want dat is nog niet ter sprake gekomen.
Ik weet ook niet wat exact de reden is waarom je hier woont. Ik kan daar alleen naar raden.
Wel weet ik waar Hamas voor staat en wat je neefje bij hen zal leren en dan zal overnemen, als hij bij hen blijft.
Was dat ook al bij jullie (voor)ouders, nl. het minder waard vinden van hun huidige leven en het leven naar de wereldlijke Jihad gedachte ipv. de geestelijke Jihad?

Ik ken het fundamentalisme vanuit mijn eigen christelijke achtergrond.
En ook de geschiedenis.
Met vooral vaak eerder strijd tegen andersdenkenden, dan het leven met begrip voor onze medemensen.
Wat niet de bedoeling is van een vreedzame religie, maar vooral aangestuurd wordt door mensen met een alles opvretende honger naar macht en het afdwingen van eigen gelijk.
Met behulp van de fopspeen, de belofte voor in het hiernamaals.

Het uiteindelijke gevolg is haat ipv. liefde en mededogen.
Door meer kennis hierover kan ik dus begrijpen wat je voelt, wat absoluut niet hetzelfde is als goedpraten.
Begrip ja - goedpraten nee.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 14 feb 2025 11:24Wow, je weet echt niet waar je over praat hé. Hoe zit het eigenlijk met je inlevingsvermogen, heb je bv een idee wat er in die vankantieoorden speciaal voor Palestijnen gemaakt gebeurd. Heb je enig idee hoe men daar de nieuwe Hamas jeugd opvoed, enig idee? Nee? Nou waar praat jij dan over. Je verwacht ,en niet alleen jij, dat ik onze kinderen en hun daden, veroordeel. Dat zal niet gaan gebeuren voor Israël of wie ook o.a. mij en mijn familie maar eerst en vooral aan mijn neefje, eens een excuus gaan aanbieden voor wat zij met hun fantastisch opvoeding van hem hebben gemaakt, een niets ontziende moordmachine. Als er ook maar iets van een sprankje van genezing wil plaatsvinden zullen de schoften, want dat zijn ze voor mij, eerst hun bommen moeten verruilen voor excuus en niet in de laatste plaats moeten stoppen met het opvoeden van onze mensen tot Hamas leden, tot die tijd, geen schijn van kans, ben ik bang. Dus neem nog maar eens een keertje het woord domheid in de mond, want ik denk niet dat jij weet wat domheid nu precies inhoudt
Nee mus. Vol van haat zijn garandeert dat er nooit een sprankje van genezing zal komen. Niet in je eigen leven noch in het lot van je volk. Het garandeert de ondergang van jouw volk en wat het wil bereiken, en het garandeert dat je je eigen leven verpest.

En het heeft echt geen nut om te proberen mij nu voor dom uit te maken. De praktijk van 80 jaar heeft allang laten zien dat Israel de sterkste is en elke oorlogvoering ertegen eindigt met een nog grotere nederlaag voor haar vijanden. En de aktie van Hamas op 7 oktober blijft aartsdom.
Noch heeft het nut om je weer op te stellen als slachtoffer die zo lijdt dat anderen zich daarin niet kunnen inleven. Je mag er van iemand een sympatieke reaktie van medelijden mee krijgen, maar verder zullen noch jij, noch je volk er een centimeter mee opschieten.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 14 feb 2025 11:24Wow, je weet echt niet waar je over praat hé. Hoe zit het eigenlijk met je inlevingsvermogen,...
Israël of wie ook o.a. mij en mijn familie maar eerst en vooral aan mijn neefje, eens een excuus gaan aanbieden voor wat zij met hun fantastisch opvoeding van hem hebben gemaakt, een niets ontziende moordmachine.
Het is moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Maria schreef: 14 feb 2025 12:43
Mus schreef: 14 feb 2025 11:24 Wow, je weet echt niet waar je over praat hé. Hoe zit het eigenlijk met je inlevingsvermogen, heb je bv een idee wat er in die vankantieoorden speciaal voor Palestijnen gemaakt gebeurd. Heb je enig idee hoe men daar de nieuwe Hamas jeugd opvoed, enig idee? Nee? Nou waar praat jij dan over. Je verwacht ,en niet alleen jij, dat ik onze kinderen en hun daden, veroordeel.
Ik heb er een hoop over gelezen, maar natuurlijk kan ik niet de kennis hebben van hen, die alles van dichtbij meemaken.
En dat geldt voor beide kanten, Palestijnen en Israeliers.
Wel begrijp ik, dat jij de tegenhanger bent hier van ChaimNimsky, die als Jood directe relaties heeft met de Joden in Israel en hun geschiedenis door en door kent vanuit hun gezichtspunt.
Ik kan proberen objectief naar jullie te kijken, maar door mijn weerzin tegen haat en agressieviteit wordt het me aangaande dit onderwerp wel moeilijk gemaakt.
Dat zal niet gaan gebeuren voor Israël of wie ook o.a. mij en mijn familie maar eerst en vooral aan mijn neefje, eens een excuus gaan aanbieden voor wat zij met hun fantastisch opvoeding van hem hebben gemaakt, een niets ontziende moordmachine.
Hier ben ik toch wat verward over.
Wie zijn er volgens jou verantwoordelijk voor de opvoeding van je neefje tot moordmachine?
Als er ook maar iets van een sprankje van genezing wil plaatsvinden zullen de schoften, want dat zijn ze voor mij, eerst hun bommen moeten verruilen voor excuus en niet in de laatste plaats moeten stoppen met het opvoeden van onze mensen tot Hamas leden, tot die tijd, geen schijn van kans, ben ik bang. Dus neem nog maar eens een keertje het woord domheid in de mond, want ik denk niet dat jij weet wat domheid nu precies inhoudt
Wie zijn er verantwoordelijk voor het gegeven, dat je neefje zijn leven minder belangrijker vindt, dan hetgeen hij leert over een geloof met als ultieme beloning in het hiernamaals voor de martelaar?
En dat hij beloond zal worden voor zijn wraak?
Hoe moet ik dat noemen?
Religieus ge;ovig of dom?
Of beide?

Ik weet niet wat jij daadwerkelijk gelooft en hoe sterk jouw religieuse achtergrond meetelt, want dat is nog niet ter sprake gekomen.
Ik weet ook niet wat exact de reden is waarom je hier woont. Ik kan daar alleen naar raden.
Wel weet ik waar Hamas voor staat en wat je neefje bij hen zal leren en dan zal overnemen, als hij bij hen blijft.
Was dat ook al bij jullie (voor)ouders, nl. het minder waard vinden van hun huidige leven en het leven naar de wereldlijke Jihad gedachte ipv. de geestelijke Jihad?

Ik ken het fundamentalisme vanuit mijn eigen christelijke achtergrond.
En ook de geschiedenis.
Met vooral vaak eerder strijd tegen andersdenkenden, dan het leven met begrip voor onze medemensen.
Wat niet de bedoeling is van een vreedzame religie, maar vooral aangestuurd wordt door mensen met een alles opvretende honger naar macht en het afdwingen van eigen gelijk.
Met behulp van de fopspeen, de belofte voor in het hiernamaals.

Het uiteindelijke gevolg is haat ipv. liefde en mededogen.
Door meer kennis hierover kan ik dus begrijpen wat je voelt, wat absoluut niet hetzelfde is als goedpraten.
Begrip ja - goedpraten nee.
Niet alle Palestijnen zijn moslim, van huis uit ben ik christelijk opgevoed maar heb al heel jong dat achter me gelaten als een hypocrisie, en heb ik dus niks mee. Ik ben ook niet geboren in Israël zoals vele van mijn familieleden waarvan er een heel aantal zijn die uitermate slechte ervaringen hebben met de ‘Israëli’ mijn neefje, ook geen moslim, werd zonder enige reden, mogelijk had één van hen een verkeerde dag, ruzie met zijn vrouw of iets, we weten het niet, van straat gepikt, zeg gekaapt, en naar een detentiekamp gebracht. Hij heeft daar tot zijn 18e vastgezeten en kwam er geradicaliseerd vol haat naar Israëli uit, nog steeds geen moslim en we weten nog steeds niet helemaal wat ze met hem hebben uitgevreten, veel goed is het niet elk geval, hij wil ze het liefst allemaal kapot maken of aan de hoogste boom ophangen. Was hij volwassen geweest was dit misschien nooit gebeurd maar dat was hij niet en dit is er van hem geworden. Ons hart bloed voor hem maar er is niks wat wij voor hem kunnen doen. Hamas maakt het echt niet uit wie tot hen komt als ze maar Israëli haten.

Ik zit ondertussen in een moeilijk pakket, ik ben niet zo dol op Hamas tgt ben ik ook niet zo dol op de Israëli, zo je zult begrijpen want zij hebben één van mijn familieleden zo kapot gemaakt dat hij dit geworden is. Dus de ene keer veroordeel wat Hamas gedaan heeft, en ik krijg dit op dit moment nauwelijks mijn strot uit moet ik heel eerlijk zeggen, want dankzij dit gesprek hier is er een enorme beerput opengetrokken die ik liever gesloten had gehouden, ik heb niet voor niks al die tijd dat ik hier schrijf niks gezegd namelijk en gehoopt dat een ander voor mij de kastanjes uit het vuur zou halen en geprobeerd het onderwerp op een andere manier aan de orde te brengen, een vredelievender manier, en de andere keer veroordeel ik de Israëli die mijn neefje, en niet alleen mijn neefje, want dat is alleen nog maar één voorbeeld, van ons hebben afgenomen, en dat is nog afgezien van alle het andere leed dat men ons heeft bezorgt, onze harten zijn nu eenmaal gebroken en dat is nog niet zomaar gelijmd, het is voor anderen makkelijk praten je moet dit, of dat is beter of, of, of, maar ga eerst maar eens in onze schoenen lopen voor je dat zegt, dan praten we daarna nog wel eens verder.

Excuus maar ik loop nu eenmaal leeg op dit moment, en hoe gek ook het is een opluchting dat de beerkuil zich heeft geopend.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 14 feb 2025 13:23
Excuus maar ik loop nu eenmaal leeg op dit moment, en hoe gek ook het is een opluchting dat de beerkuil zich heeft geopend.
Ik ben oprecht blij om dit te lezen.
Ik kan jou en je familieleden die hiermee worstelen alleen maar heel veel sterkte wensen.

Alles wat je voelt bij wat je neef is overkomen, is begrijpelijk en dat geldt ook voor gevoelens van haat.
Ik vind het ontzettend sterk van je dat je dit forum niet de rug hebt toegekeerd vanwege reacties die je kreeg, maar in plaats daarvan bent blijven reageren.
Het is goed om erover te schrijven en ik nodig je uit om dat te blijven doen. Want inderdaad, het lucht op om zo'n beerkuil open te gooien en een wat legere beerkuil maakt ruimte.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 14 feb 2025 12:31
gerard_m schreef: 13 feb 2025 21:24 Dit zou de enige reden kunnen zijn om de aanval op 7 oktober te veroordelen.
Juist datgene wat jouw neef is aangedaan. Juist als je van dichtbij voelt hoe gruwelijk dit is.

Dat is mooi dat je dat zegt, wil dat ook even melden bij de Joodse medemens of hun nazaten die de gruwelijkheden van de tweede wereld oorlog hebben overleeft en zich daarna en nu zijn gaan uitleven op mij onschuldige volk, dank u
Je gebruikt gerards woorden om je onwil om het gruwelijke optreden van Hamas te veroordelen te rechtvaardigen. Bijzonder onverstandig, want wát je ook aandraagt, deze daad valt niet te rechtvaardigen.
Uit gerards woorden kan men enkel het tegendeel opmaken. Hij probeert je aan te zeggen: juist omdat je van dichtbij weet hoe gruwelijk verkrachten is, zou je vanzelfsprekend kunnen veroordelen wat Hamas deed.

Maar je blijft overspoeld door haat. Je weet het zo te schrijven dat je geweten je op geen enkele manier aanklaagt: Israeliërs leven zich uit, alsof het voor hen allemaal maar een spelletje is, op een onschuldig volk.

Nogmaals, wat Hamas deed niet willen veroordelen staat gelijk aan elke kans op een eigen staat verspelen. Het staat gelijk aan het opporren van haat aan de andere kant, de tegenpartij ervan overtuigen dat er met Palestijnen niet te praten valt.
H
Dat is nogal een uitspraak Rereformed waar maak jij uit op dat ik denk dat het voor de Israëli maar een spelletje is? Ik zie geen spelletje hoor, ik zie voor al een ziek volk dat een zondebok nodig heeft en had om zichzelf een excuus te verschaffen hun oorlogstrauma uit te leven, en daar zijn de Palestijnen goed voor. Ik zou handelen vanuit trauma beslist geen spelletje willen noemen, dat weten wij uit ervaring, maar ga jij vooral je gang te denken dat ik denk dat dit voor de Israëli maar een spelletje is want dat is pas respectloos. Want hoe jij het ook went of keert Rereformed door de manier waarop zij ons behandelen hebben ze er iemand bij gekregen die hen begrijpt als dat nu ook andersom nog eens zo zou worden, dan kunnen er misschien wonden genezen voor beide volken. Nu zit ik alleen met de beerkuil en is het aan mij mezelf te genezen maar zolang mijn hart nog gebroken is zullen de gevoelens die nu naar buiten komen er zijn. Dit genezen is een kwestie jaren en jaren en niet zomaar voorbij als een ander met vingers knipt.

Godzijdank ben ik maar 1 mens en bepaal ik niet de gang van zaken voor alle Palestijnen, want godzijdank hebben niet alle Palestijnen de woede en haat van sommige Israëli mogen smaken hebben zij een relatief vreedzaam leven.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 14 feb 2025 12:31

Het is aartsdom.
weet je Rereformed je heb geen idee van hoe gelaagd e.e.a is. Hoe jij wel of niet naar mij kijkt laat ik verder bij jou.
Laatst gewijzigd door Mus op 14 feb 2025 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 14 feb 2025 12:46
Mus schreef: 14 feb 2025 11:24Wow, je weet echt niet waar je over praat hé. Hoe zit het eigenlijk met je inlevingsvermogen,...
Israël of wie ook o.a. mij en mijn familie maar eerst en vooral aan mijn neefje, eens een excuus gaan aanbieden voor wat zij met hun fantastisch opvoeding van hem hebben gemaakt, een niets ontziende moordmachine.
Het is moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
Argumentum ad blaBla. Heb jij enige empathie in je als het een ander volk dan de Israëlieten betreft?
Begrijp jij nou echt de haatgevoelens niet? Begrijp jij 7 oktober niet?
Nogmaals, ik keur 7 oktober in kader van menselijkheid volkomen af, maar ik begrijp de haat!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Dag Mus,

Het is goed dat ook jij hier dit alles van ‘binnenuit’ deelt. Nu kan iedereen zich aan beide kanten van het spectrum inleven in de situatie.

Ja, en dan kom je tot het feit dat deze problemen om een oplossing vragen. Haat en geweld bieden die uiteindelijk nooit.
In elk geval is er gelukkig één goed voorbeeld te noemen waar Joden en Arabieren gelijkwaardig samenleven en samenwerken om vreedzaam samenleven te bevorderen: De plaats Neve Shalom -Wahat al-Salam, oftewel Oase van Vrede in Israel, dat in de jaren 70 is opgericht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neve_Shal ... t_as-Salām

Dat zou toch veel meer mogelijk moeten zijn……..en biedt mijns inziens nog de enige uitweg.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mus schreef: 14 feb 2025 13:23 Niet alle Palestijnen zijn moslim, van huis uit ben ik christelijk opgevoed maar heb al heel jong dat achter me gelaten als een hypocrisie, en heb ik dus niks mee. Ik ben ook niet geboren in Israël zoals vele van mijn familieleden waarvan er een heel aantal zijn die uitermate slechte ervaringen hebben met de ‘Israëli’ mijn neefje, ook geen moslim, werd zonder enige reden, mogelijk had één van hen een verkeerde dag, ruzie met zijn vrouw of iets, we weten het niet, van straat gepikt, zeg gekaapt, en naar een detentiekamp gebracht. Hij heeft daar tot zijn 18e vastgezeten en kwam er geradicaliseerd vol haat naar Israëli uit, nog steeds geen moslim en we weten nog steeds niet helemaal wat ze met hem hebben uitgevreten, veel goed is het niet elk geval, hij wil ze het liefst allemaal kapot maken of aan de hoogste boom ophangen. Was hij volwassen geweest was dit misschien nooit gebeurd maar dat was hij niet en dit is er van hem geworden. Ons hart bloed voor hem maar er is niks wat wij voor hem kunnen doen. Hamas maakt het echt niet uit wie tot hen komt als ze maar Israëli haten.
Wow... wat een andere Mus lees ik nu. :)
Die sluit ik in mijn hart ipv. een plaat voor mijn kop te zetten in afweer. :angel12:

Dus je neefje is nu een man. Ook goed te weten.
Van huis christenen......maar wat doet hij dan bij moslim extremisten?
Alleen vanwege de gezamelijke haat dus, naar de israeli, die hem zo hebben behandeld.
Ik lees dat vaker, evenals wandaden van individuele soldaten.
Vroeger veel onder de pet gehouden, maar nu steeds vaker aangeklaagd.
Maar of dat voldoende is?
Ik denk het niet, zeker daar het ook tot nog gewoon doorgaat.

Ik zit ondertussen in een moeilijk pakket, ik ben niet zo dol op Hamas tgt ben ik ook niet zo dol op de Israëli, zo je zult begrijpen want zij hebben één van mijn familieleden zo kapot gemaakt dat hij dit geworden is. Dus de ene keer veroordeel wat Hamas gedaan heeft, en ik krijg dit op dit moment nauwelijks mijn strot uit moet ik heel eerlijk zeggen, want dankzij dit gesprek hier is er een enorme beerput opengetrokken die ik liever gesloten had gehouden, ik heb niet voor niks al die tijd dat ik hier schrijf niks gezegd namelijk en gehoopt dat een ander voor mij de kastanjes uit het vuur zou halen en geprobeerd het onderwerp op een andere manier aan de orde te brengen, een vredelievender manier, en de andere keer veroordeel ik de Israëli die mijn neefje, en niet alleen mijn neefje, want dat is alleen nog maar één voorbeeld, van ons hebben afgenomen, en dat is nog afgezien van alle het andere leed dat men ons heeft bezorgt, onze harten zijn nu eenmaal gebroken en dat is nog niet zomaar gelijmd, het is voor anderen makkelijk praten je moet dit, of dat is beter of, of, of, maar ga eerst maar eens in onze schoenen lopen voor je dat zegt, dan praten we daarna nog wel eens verder.
Wat eerlijk, dat je dit nu zo schrijft.
Je moet dit wel als een enorme spagaat ervaren.
Met pijn, als je deze twee soorten gevoelens los van elkaar probeert te benoemen. (vet cursief onderstreept)
Kun je deze gevoelens naast elkaar laten bestaan, want ze zijn er.
Het is mi. niet of..of, maar het kan en..en
Excuus maar ik loop nu eenmaal leeg op dit moment, en hoe gek ook het is een opluchting dat de beerkuil zich heeft geopend
Deze keer excuus geaccepteerd. :wink:
En dank voor je openhartigheid.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 14 feb 2025 12:46
Het is moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien.
Je hebt het over harteloosheid ChaimNimsky, ik heb nog nergens harteloze harten gezien. Ik heb harten gezien die hun pijn hebben botgevierd en botvieren op anderen, dat zijn geen harteloze harten, dit is een besmettelijke ziekte, die voor jou bij de nazies begonnen is vermoedelijk en vervolgens is overgedragen op mij en mijn volk. Is dat onze schuld? Nee dat is niet onze schuld maar het is wel onze verantwoordelijkheid. Ik zie jou pijn en die mag er zijn, schreeuw je hart uit over de geliefden die je verloren bent, maar mag ik ook mijn pijn uit schreeuwen over de geliefden die ik verloren ben waaronder mijn neefje. Ik neem het jou niet kwalijk en het zou mooi zijn wanneer jij mij ook de ruimte zou geven mij te laten zijn waar ik ben.

En nee ik zie mijn neefje, mijn liefde niet graag sterven maar hij is al gestorven in dat detentiekamp van de Israëli, wij kenden hem niet terug. Mijn neefje was geen meedogenloze, nietsontziende moordmachine die het liefst elke Israëli aan de hoogste boom zou willen ophangen, maar een prachtig mooi en liefdevol mens die vol van levensvreugde was, die mens zouden wij maar al te graag terug willen ChaimNimsky maar dat is alleen mogelijk mochten wij een toverstafje hebben waarmee we de bullshit waar hij. Nu mee is behept van hem af konden nemen, dat toverstafje bestaat niet helaas.
Gesloten