Mus schreef: ↑14 feb 2025 11:24
Wow, je weet echt niet waar je over praat hé. Hoe zit het eigenlijk met je inlevingsvermogen, heb je bv een idee wat er in die vankantieoorden speciaal voor Palestijnen gemaakt gebeurd. Heb je enig idee hoe men daar de nieuwe Hamas jeugd opvoed, enig idee? Nee? Nou waar praat jij dan over. Je verwacht ,en niet alleen jij, dat ik onze kinderen en hun daden, veroordeel.
Ik heb er een hoop over gelezen, maar natuurlijk kan ik niet de kennis hebben van hen, die alles van dichtbij meemaken.
En dat geldt voor beide kanten, Palestijnen en Israeliers.
Wel begrijp ik, dat jij de tegenhanger bent hier van ChaimNimsky, die als Jood directe relaties heeft met de Joden in Israel en hun geschiedenis door en door kent vanuit hun gezichtspunt.
Ik kan proberen objectief naar jullie te kijken, maar door mijn weerzin tegen haat en agressieviteit wordt het me aangaande dit onderwerp wel moeilijk gemaakt.
Dat zal niet gaan gebeuren voor Israël of wie ook o.a. mij en mijn familie maar eerst en vooral aan mijn neefje, eens een excuus gaan aanbieden voor wat zij met hun fantastisch opvoeding van hem hebben gemaakt, een niets ontziende moordmachine.
Hier ben ik toch wat verward over.
Wie zijn er volgens jou verantwoordelijk voor de opvoeding van je neefje tot moordmachine?
Als er ook maar iets van een sprankje van genezing wil plaatsvinden zullen de schoften, want dat zijn ze voor mij, eerst hun bommen moeten verruilen voor excuus en niet in de laatste plaats moeten stoppen met het opvoeden van onze mensen tot Hamas leden, tot die tijd, geen schijn van kans, ben ik bang. Dus neem nog maar eens een keertje het woord domheid in de mond, want ik denk niet dat jij weet wat domheid nu precies inhoudt
Wie zijn er verantwoordelijk voor het gegeven, dat je neefje zijn leven minder belangrijker vindt, dan hetgeen hij leert over een geloof met als ultieme beloning in het hiernamaals voor de martelaar?
En dat hij beloond zal worden voor zijn wraak?
Hoe moet ik dat noemen?
Religieus ge;ovig of dom?
Of beide?
Ik weet niet wat jij daadwerkelijk gelooft en hoe sterk jouw religieuse achtergrond meetelt, want dat is nog niet ter sprake gekomen.
Ik weet ook niet wat exact de reden is waarom je hier woont. Ik kan daar alleen naar raden.
Wel weet ik waar Hamas voor staat en wat je neefje bij hen zal leren en dan zal overnemen, als hij bij hen blijft.
Was dat ook al bij jullie (voor)ouders, nl. het minder waard vinden van hun huidige leven en het leven naar de wereldlijke Jihad gedachte ipv. de geestelijke Jihad?
Ik ken het fundamentalisme vanuit mijn eigen christelijke achtergrond.
En ook de geschiedenis.
Met vooral vaak eerder strijd tegen andersdenkenden, dan het leven met begrip voor onze medemensen.
Wat niet de bedoeling is van een vreedzame religie, maar vooral aangestuurd wordt door mensen met een alles opvretende honger naar macht en het afdwingen van eigen gelijk.
Met behulp van de fopspeen, de belofte voor in het hiernamaals.
Het uiteindelijke gevolg is haat ipv. liefde en mededogen.
Door meer kennis hierover kan ik dus begrijpen wat je voelt, wat absoluut niet hetzelfde is als goedpraten.
Begrip ja - goedpraten nee.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.