Rereformed schreef: ↑24 okt 2024 12:29
Mus schreef: ↑24 okt 2024 11:07
1. Ik het over ‘mogelijk’ Rereformed. Het woord ‘mogelijk’ wil zeggen dat ik in principe helemaal geen notie heb van wat jij wel of niet vindt
Ja, en het geeft mij de informatie dat je tot de club behoort die eindeloos een gesprek over de moraal van de oorlog wil voeren. Ik geef je te kennen dat ik niet meedoe aan dat gesprek.
2. Geen internationale gemeenschap? Dan bestaat er dus geen Finland voor jou, geen Nederland, Duitsland, Amerika, Rusland, Oekraine, China, Egypte, Libanon, Iran, ect want we kunnen nog wel even door gaan want er zijn nogal wat begrensde gebieden met allerlei verschillende namen in de wereld dat kun je in mijn ogen zien als een internationale gemeenschap.
Beter lezen. Er is
geen internationale gemeenschap die tegen Israël maatregelen zal nemen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt het bewijs geleverd zien indien je de geschiedenis van "de internationale gemeenschap" sinds 1967 nagaat.
Wat mijn eigen land Finland betreft, dat land heeft vorig jaar David's Sling-luchtafweergeschut van Israel gekocht omdat het tot het beste luchtafweergeschut ter wereld behoort. We wachten er heel ongeduldig op dat ze het maar zo spoedig mogelijk zullen leveren, want we hebben het broodnodig.
Wat betreft Iran zal het westen en de Arabische landen heel tevreden zijn wanneer dat land door Israel aangepakt zal worden.
Wat Egypte betreft, dat land interesseert zich niet voor Palestijnen, noch voor maatregelen tegen Israël. Het is voor dat land enkel van belang dat de Palestijnen niet naar de Sinaï, oftewel naar Egypte worden verdreven, want Egypte wil dat probleem niet.
Wat Duitsland betreft, dat land zul je zolang je leeft geen maatregelen tegen Israel zien nemen.
Wat de VS betreft, dat land zul je zolang je leeft nooit iets anders zien doen dan Israel steunen.
Wat China betreft, dat land is enkel geïnteresseerd hierin: dat de olieprijs maar zo laag mogelijk blijft.
Libanon is geen land meer, niet eens een gemeenschap.
Voor zowel Oekraïne als Rusland zitten er voor- en nadelen aan deze oorlog, maar in Palestijnen zijn ze niet geïnteresseerd.
Sorry, maar hier vraag ik me af hoe naief iemand moet wezen om te denken dat er kans is op internationale maatregelen tegen Israël.
Verder hebben al die landen op zichzelf de macht om, indien zij een relatie hebben met een misdadige staat als in mijn ogen de Israëlische staat, deze relatie te verbreken. Dat hoeft natuurlijk niet want je kunt idd ook volledig achter zo’n staat staan, die zijn er ook, zelfs wanneer je voor de bühne lippendienst doet met een opgeheven vingertje, mijn mening.
Exports of Israel: The most recent exports are led by Diamonds ($10.5B), Integrated Circuits ($7.83B), Refined Petroleum ($4.08B), Medical Instruments ($2.51B), and Potassic Fertilizers ($2.31B).
Je ziet, het gaat hier niet om Jaffa-sinaasappeltjes, maar om de meest geavanceerde technologie en zaken die zeldzaam zijn of waar op aarde een tekort aan is (kaliummeststof, vanwege boycott van Rusland). Je zult zolang je leeft vergeefs wachten op landen die de economische relatie met Israël zullen verbreken. En let wel, de cijfers die ik vond betroffen de jaren 2017-2022. Sinds de Oekraïne oorlog, waarin Russische makelij ontmaskerd is als van B-kwaliteit, heeft de Israëlische wapenindustrie veel nieuwe klanten gekregen.
3. Ik ken mezelf niet de macht toe dat mijn woorden op het wereldtoneel er ook maar iets toe doen, ik kan eigenlijk alleen met lede ogen aankijken hoe een in principe onschuldig volk tussen de verschillende molenstenen van het wereldtoneel vermalen wordt en dat er niemand is die iets doen behalve een beetje langs de kant staan schreeuwen, incluis mijzelf.
Wel, indien het je te doen is om verwerken van diepe emotionele gevoelens hoe een volk vermaald wordt, kun je je net zo goed helemaal onderdompelen in de joodse holocaust. Wanneer je je daarop maar lang genoeg concentreert kom je er uit met alle begrip voor Israel. En dit zeg ik bloedserieus, want zo werkt het.
4. Wanneer jij stopt je stem te laten horen in dit topic dan kan ik jij er verder buiten laten.
Het schijnt me toe dat je me nog steeds niet begrijpt. Ik meng me niet in de moralistische discussie, aangezien die zoals je zelf al zegt enkel een funktie heeft van "langs de kant staan schreeuwen", bekvechten met een ander welke kant moreel of immoreel is. Houd mij, please, daarbuiten. Die discussie voer je maar met anderen.
Ik begrijp dat mensen die door emotie worden overweldigd dit forum als een uitlaatklep voor hun gevoelens gebruiken, maar zelf heb ik daar geen behoefte aan en doe ik daar bewust niet aan mee. Zoals je uit deze en vorige bijdragen kunt opmaken houd ik me bezig met de geopolitieke realiteit en hoe de toekomst eruit zal zien of kunnen zien.