Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa
Moderator: Moderators
Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa
Export terrorisme door Hamas naar Europa.
Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa:
vier mannen gearresteerd in Nederland en Duitsland
Voor mij de bevestiging dat Hamas geen verzetsbeweging is,
maar een Jihadistische Islamistische terreurorganisatie.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Re: Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa
Het is een beweging ontstaan uit ONDERDRUKKING, pesterijen en zwaar militair overwicht.
Had ik al gezegd dat Palestijnen zwaar onderdrukt worden?
O ja.....
Zoals je in mijn andere post kon lezen is nu de Westelijke Jordaanoever aan de beurt.
viewtopic.php?f=23&t=18866&start=3000#p629486
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Inderdaad, een volkomen logische reactie om in het westen aanslagen te plegen vanwege de oorlog in gaza. Welliswaar is de afgelopen decennia de Palestijnse bevolking in leven gehouden door unhcr , dat voor 80% door datzelfde westen is gefinancierd, maar dat doet er niet toe. Elk ander volk zou ook zo reageren. Kijk maar naar de aanslagen op Chinese restaurants door Tibetanen of de aanslagen op Europese Russen door Oekraïners.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Omdat ze NU een aanslag zouden plegen in Europa is Hamas een islamitische terreurbeweging? Wat een goedgelovigheid..HierEnNu schreef: ↑15 dec 2023 04:48
Export terrorisme door Hamas naar Europa.
Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa:
vier mannen gearresteerd in Nederland en Duitsland
Voor mij de bevestiging dat Hamas geen verzetsbeweging is,
maar een Jihadistische Islamistische terreurorganisatie.
Ten eerste, waar is het bewijs dat dit namens Hamas gedaan zou worden? Misschien waren het wel lone wolfs? Of mensen die in naam van Hamas een aanslag zouden plegen zonder dat Hamas hier zelf iets over te zeggen had?
Een beetje zoals je mensen had die IS wilden dienen door in Europa en Amerika aanslagen te plegen, terwijl de leiders van IS van niks wisten.
Bewijs maar eens dat Hamas al voor 7 Oktober aanslagen plande in Europa of Amerika.. Ik heb nog geen bewijs gezien..
Tevens is het logisch dat een beweging die op een plek geëlimineerd dreigt te worden elders opduikt.
Wat een domme reactie zeg...gerard_m schreef: ↑15 dec 2023 10:10 Inderdaad, een volkomen logische reactie om in het westen aanslagen te plegen vanwege de oorlog in gaza. Welliswaar is de afgelopen decennia de Palestijnse bevolking in leven gehouden door unhcr , dat voor 80% door datzelfde westen is gefinancierd, maar dat doet er niet toe. Elk ander volk zou ook zo reageren. Kijk maar naar de aanslagen op Chinese restaurants door Tibetanen of de aanslagen op Europese Russen door Oekraïners.
Het is vrij logisch dat men dit zou doen, als je ziet hoe erg men in het Westen Israel nog steunt..
Maar ook voor jou geld, bewijs maar eens dat dit inderdaad door Hamas gedaan zou worden. En niet in naam van Hamas of zo. Zoals je dit ook bij aanhangers van IS zag die voor de rest niks met IS te maken hadden.
P.S.
dit gaat over aanslagen op joodse instellingen. Dus dat de Palestijnen door het Westen gefinancieerd werden heeft hier niks mee te maken. Helaas dat ze joden en Israel gelijk aan elkaar stellen, maar die fout maakt men wel vaker.
Die logica gaat inderdaad op voor internationale terreurbewegingen.
- Ken jij het verschil tussen Islamitisch en IslamiSme niet?
- NB:
Een aanhanger van IslamiSme wordt IslamiSt genoemd. Deze term moet volgens het AP stijlboek niet worden gezien als synoniem voor een militante, radicale of terroristische Islamiet. Echter, een IslamiSt die lid is van een IslamiStische terreurorganisatie, zoals bijvoorbeeld Hamas,
is uiteraard WEL een militante, radicale of terroristische IslamiSt!
- NB:
Goedgelovigheid en NU hebben er niets mee te maken dat ik schreef dat Hamas geen verzetsbeweging is maar een Jihadistische IslamiStische terreurorganisatie. Ik schreef dat omdat ze een aanslag beraamden in Europa en
dus omdat Hamas terrorisme exporteert naar Europa.
Als je nou gaat verkondigen dat Hamas ook Europa wil 'bevrijden', eerst van alle Joden en daarna van alles wat nietIslam is, dan zit je er niet eens ver naast, want dat is onder meer wat IslamiSten willen! Je mag mij goedgelovig noemen, [scheld]naampjes toekennen is tenslotte jouw probleem en niet het mijne, maar Jason Walters (39) is voormalig lid van de Hofstadgroep en nu analist op het gebied van radicalisering en terrorisme, dus hopelijk kan die, gezien zijn expertise, jou wat minder goedgelovig maken:
Jason Walters 25 november 2023, 14:00 schreef:
De oemma en Israël
Sinds de aanslagen van 7 oktober en de oorlog van Israël tegen Hamas in Gaza valt het op hoezeer de Palestijnse zaak de islamitische massa’s weet te mobiliseren. Waarom voelen moslims zich zo betrokken bij wat in Israël gebeurt? Het antwoord is gelaagd en heeft deels te maken met de manier waarop de islam zich afzet tegen het jodendom. Dit kan geïllustreerd worden door te kijken naar de idee van een universele oemma, de islamitische gemeenschap.
Een van de centrale ankerpunten van de islamitische identiteit is de idee dat men als moslim deel uitmaakt van een wereldwijde islamitische gemeenschap. Moslims vormen in die visie een religieuze natie, waarin verschillen in afkomst en etniciteit worden overstegen door een gedeelde religie. Hierbij is het nuttig te weten hoe de islam zichzelf begrijpt: als een transformatieve religie die een scherpe breuk vormt met de wereld waarin hij is ontstaan. In het bijzonder een breuk met het jodendom en het Arabische heidendom.
Moslims beschouwen zichzelf als onderdeel van één religieuze natie
Met de komst van Mohammed krijgt de term oemma een nieuwe betekenis: de islam is niet langer een religie voor een specifieke stam, maar een universele religie voor de mensheid. Bekering tot de islam betekent dat iemand zijn oude etnische identiteit en religie opgeeft en deel gaat uitmaken van de islamitische wereldgemeenschap. Daarin vallen alle verschillen tussen mensen weg, ten gunste van een nieuwe religieuze identiteit, waarin de gelovigen broeders en zusters zijn.
De bronteksten stellen de oemma voor als de beste gemeenschap die ooit is voortgebracht en de islam als ultieme religie die het zowel het jodendom als het christendom opvolgt. Daardoor kan de islam zich het Joodse culturele erfgoed toe-eigenen en als zijn eigen traditie presenteren. Het conflict met het jodendom is daarmee een fundamenteel onderdeel van de islamitische identiteit.
Het grondgebied van de oemma wordt de dar-al-islam genoemd, het huis van de islam. Het universele karakter van de islam ten spijt, is de geografische oriëntatie van de bronteksten regionaal: het middelpunt van de wereld ligt op het Arabische schiereiland en de Levant, met Mekka, Medina en Jeruzalem als belangrijkste religieuze centra. Dit betekent dat Israël in de ogen van veel moslims in het hart van de dar-al-islam ligt. En omdat de islam zichzelf als opvolger en erfgenaam van de Joodse traditie ziet, behoort het Joodse thuisland aan de oemma.
![]()
Ik weet niet waarom jij daarmee aanslagen in Europa probeert goed te praten, want zulks slaat nergens op, maar wat er nu op de WestBank plaats vindt heeft alles te maken met de groeiende invloed van Hamas daar:
BBC News 13 dec 2023 schreef:
Since the war began n Gaza, violence has escalated in the occupied West Bank.
Raids by Israeli forces have become more frequent and many Palestinians have been killed.
Protests by Palestinians have gathered strength and support for Hamas is growing.
While Israel and its allies condemn Hamas as a terrorist organisation, increasing numbers of Palestinians in the West Bank support its armed resistance to Israeli occupation.
VIDEO duurt 3 minuten:
Je moet eens niet doelpalen verschuiven zoals je altijd doet..HierEnNu schreef: ↑15 dec 2023 14:09 Die logica gaat inderdaad op voor internationale terreurbewegingen.
- Ken jij het verschil tussen Islamitisch en IslamiSme niet?
- NB:
Een aanhanger van IslamiSme wordt IslamiSt genoemd. Deze term moet volgens het AP stijlboek niet worden gezien als synoniem voor een militante, radicale of terroristische Islamiet. Echter, een IslamiSt die lid is van een IslamiStische terreurorganisatie, zoals bijvoorbeeld Hamas,
is uiteraard WEL een militante, radicale of terroristische IslamiSt!
Goedgelovigheid en NU hebben er niets mee te maken dat ik schreef dat Hamas geen verzetsbeweging is maar een Jihadistische IslamiStische terreurorganisatie. Ik schreef dat omdat ze een aanslag beraamden in Europa en
dus omdat Hamas terrorisme exporteert naar Europa.
Al voor deze verijdelde terreuraanslag (in hoeverre dit ook daadwerkelijk van de grond gekomen was weten we niet) beweerde jij dat Hamas van plan was om in de Wereld aanslagen te plegen. En in die hoedanigheid zou het goed zijn dat Hamas vernietigd zou worden. (en dit is mijn vrije interpretatie van jouw woorden, voor het geval je weer gaat vragen "waar heb ik dit precies en op de letter zo gezegd!").
Maar tot nu toe heeft Hamas buiten Palestina niets gedaan aan terrorisme. En als dit wel zo is, kom dan met bewijzen.
Analist? Die man weet van toeten noch blazen...Als je nou gaat verkondigen dat Hamas ook Europa wil 'bevrijden', eerst van alle Joden en daarna van alles wat nietIslam is, dan zit je er niet eens ver naast, want dat is onder meer wat IslamiSten willen! Je mag mij goedgelovig noemen, [scheld]naampjes toekennen is tenslotte jouw probleem en niet het mijne, maar Jason Walters (39) is voormalig lid van de Hofstadgroep en nu analist op het gebied van radicalisering en terrorisme, dus hopelijk kan die, gezien zijn expertise, jou wat minder goedgelovig maken:
Jason Walters 25 november 2023, 14:00 schreef:
De oemma en Israël
Sinds de aanslagen van 7 oktober en de oorlog van Israël tegen Hamas in Gaza valt het op hoezeer de Palestijnse zaak de islamitische massa’s weet te mobiliseren. Waarom voelen moslims zich zo betrokken bij wat in Israël gebeurt? Het antwoord is gelaagd en heeft deels te maken met de manier waarop de islam zich afzet tegen het jodendom. Dit kan geïllustreerd worden door te kijken naar de idee van een universele oemma, de islamitische gemeenschap.
Een van de centrale ankerpunten van de islamitische identiteit is de idee dat men als moslim deel uitmaakt van een wereldwijde islamitische gemeenschap. Moslims vormen in die visie een religieuze natie, waarin verschillen in afkomst en etniciteit worden overstegen door een gedeelde religie. Hierbij is het nuttig te weten hoe de islam zichzelf begrijpt: als een transformatieve religie die een scherpe breuk vormt met de wereld waarin hij is ontstaan. In het bijzonder een breuk met het jodendom en het Arabische heidendom.
Moslims beschouwen zichzelf als onderdeel van één religieuze natie
Met de komst van Mohammed krijgt de term oemma een nieuwe betekenis: de islam is niet langer een religie voor een specifieke stam, maar een universele religie voor de mensheid. Bekering tot de islam betekent dat iemand zijn oude etnische identiteit en religie opgeeft en deel gaat uitmaken van de islamitische wereldgemeenschap. Daarin vallen alle verschillen tussen mensen weg, ten gunste van een nieuwe religieuze identiteit, waarin de gelovigen broeders en zusters zijn.
De bronteksten stellen de oemma voor als de beste gemeenschap die ooit is voortgebracht en de islam als ultieme religie die het zowel het jodendom als het christendom opvolgt. Daardoor kan de islam zich het Joodse culturele erfgoed toe-eigenen en als zijn eigen traditie presenteren. Het conflict met het jodendom is daarmee een fundamenteel onderdeel van de islamitische identiteit.
Het grondgebied van de oemma wordt de dar-al-islam genoemd, het huis van de islam. Het universele karakter van de islam ten spijt, is de geografische oriëntatie van de bronteksten regionaal: het middelpunt van de wereld ligt op het Arabische schiereiland en de Levant, met Mekka, Medina en Jeruzalem als belangrijkste religieuze centra. Dit betekent dat Israël in de ogen van veel moslims in het hart van de dar-al-islam ligt. En omdat de islam zichzelf als opvolger en erfgenaam van de Joodse traditie ziet, behoort het Joodse thuisland aan de oemma.
![]()
Nou nou, wat een analyse. Petje af...
ik volg gelukkig mensen die wel degelijk van toeters en blazen weten. Zoals ene Scott Ritter.
En die vertelt hele andere verhalen.
HierEnNu schreef: ↑15 dec 2023 14:24Ik weet niet waarom jij daarmee aanslagen in Europa probeert goed te praten, want zulks slaat nergens op, maar wat er nu op de WestBank plaats vindt heeft alles te maken met de groeiende invloed van Hamas daar:
Raids by Israeli forces have become more frequent and many Palestinians have been killed.
Protests by Palestinians have gathered strength and support for Hamas is growing.
While Israel and its allies condemn Hamas as a terrorist organisation, increasing numbers of Palestinians in the West Bank support its armed resistance to Israeli occupation.
VIDEO duurt 3 minuten:
Wat ben jij een goedgelovig persoon zeg. Maar heb je niet door dat je enkel een kant van het verhaal iedere keer komt vertellen? Je lijkt wel een propagandist. Een beetje wc-eend adviseert wc-eend..
IDF zegt dit, dus het is dit.
Zelfs jouw quote zegt wel iets moois overigens. "While Israel and its allies condemn Hamas as a terrorist organisation, increasing numbers of Palestinians in the West Bank support its armed resistance to Israeli occupation. "
Dus het is gewapend verzet, en je geeft toe dat Israel de West Bank bezet heeft...
Dat is al een stapje in de goede richting.
We verschillen van mening. Prima!
De man waar jij het over hebt is een voormalig terrorist. Hoezo heeft de man dan ineens kennis van alles?
Waar heeft hij gestudeerd? Welke ervaring heeft hij?
Dat is belangrijk te weten om te weten of iemand betrouwbaar is.
De bron waar ik veel naar kijk is ook niet helemaal te vertrouwen of zo, maar wel meer.
Het waren VERMEENDE Hamas activiteiten. Israël gooit nu alles op terreur en Hamas terwijl ze zelf terroristisch bezig is met de totale lockdown!HierEnNu schreef: ↑15 dec 2023 14:24Ik weet niet waarom jij daarmee aanslagen in Europa probeert goed te praten, want zulks slaat nergens op, maar wat er nu op de WestBank plaats vindt heeft alles te maken met de groeiende invloed van Hamas daar:
VIDEO duurt 3 minuten:
Tip: Doe de oogklepjes een keer af. Niet alles is Hamas.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
to Israeli occupation. "
Dus het is gewapend verzet, en je geeft toe dat Israel de West Bank bezet heeft...
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoezo "stapje in de goede richting"?
En hoezo "je geeft toe dat Israel de West Bank bezet heeft"?
Waar en wanneer heb ik zulks ontkent dan?
Momenteel bezet Israël ook Gaza en ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat nog een tijdje zullen blijven doen. althans, zulks zou ik zeker doen! Sterker nog, nu blijkt dat Hamas ook in Europa terreuraanslagen wil plegen moet Europa niet langer slaperig afwachten zoals Israël deed tot 7 oktober, maar ff stevig doorpakken door Israël actiever te steunen in diens poging Hamas te vernietigen, ook en vooral pro-actief in Europa! Hamas uitroeien, ook in Europa!
Niet iedereen op dit forum kan aan jouw enorme intelligentie tippen, zo maak je in bijna iedere post met een scheldwoord of een denigrerende opmerking duidelijk. Hoewel zulk gedrag vaak geen teken van intelligentie is.
Zeker logisch, na een paar aanslagen denkt het westen vast ineens dat Israël niet meer gesteund moet worden.Het is vrij logisch dat men dit zou doen, als je ziet hoe erg men in het Westen Israel nog steunt..
Aanslagen gaan de Palestijnse zaak vast helpen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)