Genocide in Soedan!
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Genocide in Soedan!
Ik durf het gerust Genocide te noemen. Zie deze video.
Ook de vraag waarom er zo weinig aandacht voor is, komt aan bod.
Er is geen enkele vriend van het westen bij betrokken, maar wel Egypte, Iran en de Emiraten.
En niemand komt op voor de zwarte bevolking.
Kijk en huiver. (slechts 12 minuten hoef je naar de ellende te kijken) om nog twee oorlogsmisdagers te willen berechten.
Er is geen enkele vriend van het westen bij betrokken, maar wel Egypte, Iran en de Emiraten.
Kijk en huiver. (slechts 12 minuten hoef je naar de ellende te kijken) om nog twee oorlogsmisdagers te willen berechten.
Ik wens u alle goeds
Re: Genocide in Soedan!
Het is weer het bekende afgrijslijke mensenwerk. Wat kan je er verder van zeggen?? Het is allemaal om moedeloos van te worden en ik denk dat de geweldspiralen altijd zullen blijven voorkomen zolang de mens er is.. Het zit ons in de genen. Vechtjassen. En tegenwoordig met slimme machientjes. Wij zijn fantastisch en afschuwelijk en alles daar tussen. Gewoon een beestenbende. Een afspiegeling van wat in het heelal gebeurt; afbraak en opbouw.Peter van Velzen schreef: ↑02 jun 2024 07:28 Ik durf het gerust Genocide te noemen. Zie deze video.
Maar je hebt gelijk.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Ja, kijk en huiver. Spijtig genoeg is er weinig meer dat wij kunnen doen.Peter van Velzen schreef: ↑02 jun 2024 07:28 Ik durf het gerust Genocide te noemen. Zie deze video.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Op Iran na zijn dat toch regimes die nauw verbonden (vrienden) van het Westen zijn.Peter van Velzen schreef: ↑02 jun 2024 07:28 Er is geen enkele vriend van het westen bij betrokken, maar wel Egypte, Iran en de Emiraten.
Geen fraaie vrienden maar echt kieskeurig is het Westen daarin nooit geweest.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Oh, spuit elven hier beginnen eens over Soedan... 
Tsja, maar veel is er niet over te zeggen.
Volgens mij dan, heh? Heel erg is het.
We zijn gewoon geen haar beter dan de beesten. In ieder van ons schuilt wellicht het onmenselijke. Het "moet" alleen aan de oppervlakte gehaald worden.
Gelukkig is daar voor de meesten van onze soort geen reden toe.
Gelukkig is daar voor de meesten van onze soort geen reden toe.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Oh er is niet veel over te zeggen? Waarom niet? Als de wil er is kan er net zo goed maandenlang over geëmmerd worden als over Gaza hoor...
-
appelfflap
- Banned
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik weet zelfs bwvs. niet eens namen van de idioten die in Sudan op elkaar schieten.
Dat is met Gaza heel anders. Maar dat verhaal speelt al tientallen jaren. Dat scheelt wel voor mij.
Het enige dat ik wel weet is dat Rusland daar in die buurt vreselijk aan het rommelen is.
Uiteraard zou ik bijna zeggen.
Soedan speelt ook al tientallen jaren. Vanaf de onafhankelijkheid in 1956 al eigenlijk.
Jaafar Numeirey de sterke man van 1969-85, aanvankelijk vrij links, later steeds meer islamistisch georiënteerd, democratisch bedoelt intermezzo, Omar al-Bashir sterke man van 1989-2019, leek aanvankelijk gestuurd door islamistische ideoloog Hassan al-Turabi, opstand in het niet-islamitische en niet-Arabische zuiden van 1955-72 en 1983-2005, culminerend in onafhankelijkheid in 2011 (vrijwel meteen zelf verscheurd door burgeroorlog). Regio Darfur van begin 21ste eeuw nieuw conflict gebied, met een zo groot aantal gerapporteerde slachtoffers dat van genocide gesproken ging worden.
Ik heb ook de namen van de huidige twee krijgsheren nog lang niet in mijn hoofd hoor.
Ze missen in principe ook elke legitimiteit, behalve hun legers.
Nog een keer Real Life Lore met Sudan is Dying https://youtu.be/7HbMDwgXhJk?si=UcgB6FyFHdQKSwlx
Jaafar Numeirey de sterke man van 1969-85, aanvankelijk vrij links, later steeds meer islamistisch georiënteerd, democratisch bedoelt intermezzo, Omar al-Bashir sterke man van 1989-2019, leek aanvankelijk gestuurd door islamistische ideoloog Hassan al-Turabi, opstand in het niet-islamitische en niet-Arabische zuiden van 1955-72 en 1983-2005, culminerend in onafhankelijkheid in 2011 (vrijwel meteen zelf verscheurd door burgeroorlog). Regio Darfur van begin 21ste eeuw nieuw conflict gebied, met een zo groot aantal gerapporteerde slachtoffers dat van genocide gesproken ging worden.
Ik heb ook de namen van de huidige twee krijgsheren nog lang niet in mijn hoofd hoor.
Ze missen in principe ook elke legitimiteit, behalve hun legers.
Nog een keer Real Life Lore met Sudan is Dying https://youtu.be/7HbMDwgXhJk?si=UcgB6FyFHdQKSwlx
Laatst gewijzigd door B.S. op 02 jun 2024 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dodelijke..!! hobbyisten onder elkaar, denk ik dan als buitendtaander die iets gruwelijks ziet.
Hier een update/stand van zaken rond de strijd in Soedan, waarin warempel nog een soort beweging lijkt te zitten en ook dit conflict zit vol met internationale spelers, Iran, Rusland (weer eens een haven aan een warme, strategische zee) Turkije, Israël, China etc. Conservatief geschat 150.000 dode non-combattanten, miljoenen ontheemden. https://youtu.be/U5TDKknYYq8?si=4N8apjqVCxhu5eEI Engelstalig, presentator met markante kop Simon Whistler.
Grote droneaanval op 'veilige' stad in Sudan
Voor het eerst sinds het begin van de oorlog in Sudan, ruim twee jaar geleden, is er een aanval geweest op Port Sudan, de tijdelijke hoofdstad. De stad aan de Rode Zee was tot nu toe juist een veilige haven voor autoriteiten, hulporganisaties en gevluchte Sudanezen.
De aanval werd vanochtend vroeg uitgevoerd door de paramilitairen van de RSF en was gericht op de luchtbasis van Port Sudan. Bewapende drones raakten volgens het leger de basis Osman Digna en een opslagmagazijn. Er zouden geen doden en gewonden zijn gevallen en de schade zou beperkt zijn gebleven.
Toch voelt het als een schok dat de oorlog nu ook Port Sudan heeft bereikt.
BRON NOS Nieuws•vandaag, 12:22:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Port Soedan is 'tijdelijke' hoofdstad - Abdel Fattah al-Burhan's leger wordt in de berichtgeving al een een legitimiteit aangemeten...Al-Burhan en die andere, de Janjaweed-leider, nu van de Rapid Support Forces hebben eerst samen het overgangsproces naar meer democratie in Soedan gesaboteerd, na het wegsturen van Omar Al-Bashir (2019) en begonnen het toen met elkaar uit te vechten.