Da's pech, maagdelijkheidsverzekering weg!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
chromis
IT Tech. & Moderator

Da's pech, maagdelijkheidsverzekering weg!

Bericht door chromis »

Dit zou eerder een sketch van Monty Python kunnen zijn dan de werkelijkheid, zo zie je maar weer, dat wat dat betreft de werkelijke wereld gek genoeg is.
Maagdelijkheidsverzekering nonnen opgezegd
Gepost door Daniël (stanthegunman) - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 23 juni 2006 @ 09:39
Drie Britse nonnen zullen het de komende tijd zonder maagdelijkheidverzekering moeten doen. Een Britse verzekeringsmaatschappij heeft hun polis opgezegd. De drie hadden de verzekering afgesloten voor het geval ze zwanger zouden worden van Jezus Christus.

De nonnen geloven dat Christus terug zal keren op aarde en verzekerden daarom hun maagdelijkheid, voor het geval dat één van hen de in de voetsporen van Maria zou treden. De drie sloten in 2000 een polis af voor een miljoen pond (1,4 miljoen euro), om de opvoeding van de teruggekeerde messias te kunnen betalen. De nonnen lieten zelfs in de polis vastleggen dat ze zelf zouden bewijzen dat het werkelijk om Jezus Christus ging van wie één van hen zwanger zou zijn.

De verzekeringsmaatschappij besloot tot opzegging van de polis nadat de katholieke gemeenschap flink geklaagd had. De nonnen zijn voorlopig dus niet meer verzekerd tegen onverwachte maagdelijke zwangerschappen.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Nu ben ik toch werkelijk benieuwd naar de hoogte van de premie van die maagdelijkheids verzekering.
Als een dergelijke polis echt bestaat wil ik de voorwaarden wel eens lezen.
Want het lijkt mij voor een verzekeraar toch een ongehoord risico.

Ik vermoed echter dat het een komkommertiijd verhaal is
Godpipo
Contacteer:

Bericht door Godpipo »

Ach, een komkommertijdverhaal of niet het is wel een amusante anecdote. Ik ben ook wel benieuwd naar de Polisvoorwaarden. Trouwens hebben ze überhaupt die nonnen wel gecontroleerd op het zijn van Maagdelijk voor de de polis afsloten. Het zou toch een mooie uitsluiting van verzekering kunnen opleveren als één van hen niet maagdelijk bleek te zijn, maar ja.... als de polis al afgesloten is...

Tegenwoordig kan je toch alles verzekeren. Je kan je ook laten verzekeren tegen meteriorietinslagen of je siliconen tegen lekken of je billen tegen hangen (als je Jennifer Lopez heet dan) Eerlijk gezegd kijk ik er een beetje van op dat de verzekeraar de polis opgezegd heeft, ze zouden slapen rijk worden aan deze drie nonnen.

Blijkt maar waar dat aan goedgelovigheid een hoop geld te verdienen is. :twisted:
Schapen, schapen zijn we allemaal. Met de dam in het zicht is het wachten op de eerste die oversteekt voor we kunnen volgen.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

:D :D Wat voor cynische atheist heeft die maagdelijkheids verzekering bedacht? :D :D

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit product ooit eens tijdens de vrijdagmiddag borrel bedacht moet zijn. Om vervolgens nog die zelfde vrijdagmiddag door ontwikkeld en op de markt gebracht te worden. Dat kan haast niet anders. Op een maandag kom je niet met een dergelijk product bij je baas aanzetten.

groeten

Frans
Plaats reactie