Kabinet-Schoof: wedervaardigheden
Moderator: Moderators
Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden
Het is nog steeds goed wat tanks achter de hand te hebben.
Een allesbepalend wapen is het niet meer nee. Er worden ook geen honderden aangeschaft (Nederland had er in 1989 een stuk of achthonderd, meen ik, vooral Leo II's).
Rusland heeft geen Apache-helikopters overigens. Wij wel.
Een allesbepalend wapen is het niet meer nee. Er worden ook geen honderden aangeschaft (Nederland had er in 1989 een stuk of achthonderd, meen ik, vooral Leo II's).
Rusland heeft geen Apache-helikopters overigens. Wij wel.
Ook extra F-35's, fregatten en helikopters voor Defensie
- De Nederlandse krijgsmacht krijgt de komende jaren niet alleen weer de beschikking over tanks, er worden ook extra F35-straaljagers, gevechtshelikopters en fregatten gekocht.
In totaal wordt er structureel 2,4 miljard euro geïnvesteerd in Defensie.
Naast het nieuwe materieel wordt er ook veel munitie aangeschaft en
wordt de Koninklijke Marechaussee, die de grensbewaking doet, versterkt.
Naast tanks ook extra F-35's, fregatten en helikopters voor Defensie
Nou hoop ik maar dat de overheid onze cyberveiligheid niet vergeet en
dit nieuwe defensie beleid ook structureel goed uit gaat leggen aan de burgers
die hier rechts om of links om toch financieel voor gaan opdraaien.
Goede voorlichting hierover gepaard gaand met duidelijke info en/of zelfs [militaire?} training op het gebied van onder andere survival skills lijkt me daarbij aanbevolen.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Kabinet-Schoof gaat het nog moeilijk krijgen als de belastingdienst zijn voornemen om streng op schijnzelfstandigheid van ZZP'ers te gaan controleren vanaf 1 januari 2025 door gaat zetten. Bij de overheidsorganisatie waar ik nu als ZZP 'er werk worden contracten al niet meer verlengd, waaronder het mijne. Wat ik zie is dat een hoop kennis verdwijnt en niet zomaar opgevuld wordt. Dat gaat zijn invloed hebben op het functioneren van de organisatie. En dit geldt overheidsbreed.
Je zou bijna aan een complot gaan denken. Steeds meer onbekwame politici die het ambtenarenkorps van een hoop kennis ontdoen waardoor uiteindelijk er een zielig hoopje krachteloze overheid overblijft. Om het even plat te zeggen.
Je zou bijna aan een complot gaan denken. Steeds meer onbekwame politici die het ambtenarenkorps van een hoop kennis ontdoen waardoor uiteindelijk er een zielig hoopje krachteloze overheid overblijft. Om het even plat te zeggen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Is het niet begonnen met die schijnzelfstandigheid überhaupt? (Semi-)overheid wil alles op een koopje en met zo min mogelijk verplichtingen aan 'personeel?' (Behalve in de ICT natuurlijk waar de overheid zich al decennia masochistisch (?) laat naaien en poten uitdraaien?)
Ik vind dat wel een correcte duiding hoor.Mullog schreef: ↑05 sep 2024 07:40 Kabinet-Schoof gaat het nog moeilijk krijgen als de belastingdienst zijn voornemen om streng op schijnzelfstandigheid van ZZP'ers te gaan controleren vanaf 1 januari 2025 door gaat zetten. Bij de overheidsorganisatie waar ik nu als ZZP 'er werk worden contracten al niet meer verlengd, waaronder het mijne. Wat ik zie is dat een hoop kennis verdwijnt en niet zomaar opgevuld wordt. Dat gaat zijn invloed hebben op het functioneren van de organisatie. En dit geldt overheidsbreed.
En er komt ongetwijfeld meer handige flinkheid...
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
B.S. schreef: ↑05 sep 2024 16:10 Is het niet begonnen met die schijnzelfstandigheid überhaupt? (Semi-)overheid wil alles op een koopje en met zo min mogelijk verplichtingen aan 'personeel?' (Behalve in de ICT natuurlijk waar de overheid zich al decennia masochistisch (?) laat naaien en poten uitdraaien?)
Hahahah, hoezo masochistisch? Vraagteken is uiterst terecht hoor!
Er zijn binnen 'onze' overheid dermate corrupte elementen aanwezig dat zij willens en wetens meewerken aan maffiasoïde constructies binnen de automatiseringssector om zonder schroom hun eigen zak te vullen, terwijl ze verdomd goed beseffen
dat veel goedkopere EN betere mogelijkheden voor handen zijn!
Ik twijfel er geen seconde aan dat zulks tegenwoordig in alle sectoren is doorgesijpelt, zelfs bij de politie worden tegenwoordig mensen tijdelijk[?] ingehuurd van [louche?] particuliere securty bedrijven die vervolgens het instituut 'politie' van binnen uit corrumperen omdat deze qua Moraal duidendvoudig [nou ja? ] mindere Goden dan de 'echte' wetshandhavers [zouden die nog wel bestaan?] soms zelfs het dubbele 'verdienen' met vele malen minder gevaarlijk werk en verplichting dan de 'echte' diender in overheidsdienst en aldus uiteraard die 'echte' diender in overheidsdienst aan het denken zet, want waarom zou je dat gevaarlijk werk blijven doen als je ook eenvoudig over kunt stappen naar een [louche?] particuliere securty bedrijf en dan als inhuurkracht binnen je voormalige organisatie veel meer verdiend met minder gevaarlijk werk?
Dan kies je toch terecht voor de welvaart van je gezin?
Omtzigt weer eens tijdelijk (?) teruggetreden https://www.nu.nl/politiek/6327802/nsc- ... denen.html
Cruciale spil in de extraparlementaire coalitie die de helft van de tijd afwezig is en als hij er wel is constant tegen overspannen aan zit...?
Cruciale spil in de extraparlementaire coalitie die de helft van de tijd afwezig is en als hij er wel is constant tegen overspannen aan zit...?
Ja, politiek vreet aan een mens. Zéker als je denkt dat het een eng tintje krijgt.
NSC in zwaar weer (Pieter weer opgebrand) en BBB moet flink water bij de wijn doen.
Volkskrant:
Haar partij is er fel op tegen, maar BBB-minister Femke Wiersma ziet geen weg uit de mestcrisis zonder een forse krimp van de veestapel. Ze zet nu grotendeels het beleid van haar voorganger voort.
Van der Plas benadrukt dat het in haar ogen echt niet gaat om gedwongen krimp. 'Als dat gebeurt, dan ben ik hier weg', waarschuwt ze. 'Ja, dan stop ik als Kamerlid. Dan ga ik andere dingen doen die goed zijn voor de sector.'
Wanneer klapt deze blamage?
Had ik de asielcrisis al genoemd? De stikstofcrisis? Het midden Oosten beleid?
Volkskrant:
Haar partij is er fel op tegen, maar BBB-minister Femke Wiersma ziet geen weg uit de mestcrisis zonder een forse krimp van de veestapel. Ze zet nu grotendeels het beleid van haar voorganger voort.
Van der Plas benadrukt dat het in haar ogen echt niet gaat om gedwongen krimp. 'Als dat gebeurt, dan ben ik hier weg', waarschuwt ze. 'Ja, dan stop ik als Kamerlid. Dan ga ik andere dingen doen die goed zijn voor de sector.'
Wanneer klapt deze blamage?
Had ik de asielcrisis al genoemd? De stikstofcrisis? Het midden Oosten beleid?
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Ik zal niet.huilen, Dikkemick. Integendeel.
Vrijdag de dertiende ... de ramp :
NOS Nieuws vandaag, 07:56
Kabinet-Schoof presenteert plannen, dit kun je verwachten
NSC kiezers teleurgesteld. Partij wellicht ter ziele.
BBB kiezers idem. Van der Peuk stapt misschien op.
PVV houdt de trouwe aanhang
VVD....Heeft al voldoende schade geleden na het vertrek van Rutte.
BBB kiezers idem. Van der Peuk stapt misschien op.
PVV houdt de trouwe aanhang
VVD....Heeft al voldoende schade geleden na het vertrek van Rutte.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Weer massaal CDA gaan stemmen dan maar?
(Ik niet.)
(Ik niet.)
Misschien niet een slecht idee
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
We gaan zelf regeren nadat we de PVV [Partij van Vrijdenkers] hebben opgericht ...