Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door B.S. »

Die partij valt al na minder dan een halve dag uit elkaar....
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 14 sep 2024 16:52 Die partij valt al na minder dan een halve dag uit elkaar....
:shock:

Toch niet met mij als stabiele partijleider EN MP?
Ik die altijd onbevooroordeeld zorg voor verbondenheid in plaats van polarisatie?

O wacht ... die ik bestaat niet! :angel12:

ff Serieus, waarom zou die partij volgens jou zo snel uit elkaar vallen?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Omdat Vrijdenkers allemaal stukken eigenwijs lijken te zijn? Afgaande op dit forum...🙄🙃
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 14 sep 2024 18:52 Omdat Vrijdenkers allemaal stukken eigenwijs lijken te zijn? Afgaande op dit forum...🙄🙃
:lol:
Goed punt!

We verdelen alle leden [ alle zes! :lol: ] in groepjes van zes die qua eigenwijsheid voldoende bij elkaar passen, waarbij één van die zes de Moderator van die groep wordt.

We verdelen vervolgens die Moderators in groepjes van zes die qua eigenwijsheid voldoende bij elkaar passen, waarbij één van die zes de Moderator van die groep wordt.

enz.

De partijtop wordt gevormd door het groepje van zes 'top'Moderators.

Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 14 sep 2024 18:52 Omdat Vrijdenkers allemaal stukken eigenwijs lijken te zijn? Afgaande op dit forum...🙄🙃
Lijken? Ik BEN een stuk eigenwijs. Altijd al geweest. En jij bent er denk ik ook een. En zelfs als we een ander gelijk geven houden we een skeptische slag om de arm. Dat is inherent aan het afwijzen van dogmas. En HierEnNU is zo nu en dan de ergste. (en zo nu en dan de meest toegeeflijke).
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ja, dat is zo. Maar ik wilde ook niet meteen te confronterend mensen het in hun gezicht smijten...🙄🙃
Zo ben ik dan ook wel weer...
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Ik ben voorstander van fair, eerlijk en duidelijk. Niet hatelijk, manipulerend of iets in dié richting, maar gewoon
datgene wat we zo node missen in politiek, gewoon simpel oordeel van jou, helder, transparant en fris.
Ik weet het... de wereld is niet ideaal. Niet perfect. :?
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 15 sep 2024 23:08 Ik ben voorstander van fair, eerlijk en duidelijk. Niet hatelijk, manipulerend of iets in dié richting, maar gewoon
datgene wat we zo node missen in politiek, gewoon simpel oordeel van jou, helder, transparant en fris.
Als jij je verkiesbaar stelt dan stem ik op jou!
Hoe snel zou jij als gekozene samen met Omtzicht in de ziekenboeg belanden?

--------------
Peter van Velzen schreef: 15 sep 2024 01:56En HierEnNU is zo nu en dan de ergste. (en zo nu en dan de meest toegeeflijke).
Lieieieiefff!!! Ik ook van jou hoor!
Bedankt voor het complement[?]!

Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ik struikelde laatst over het PVV tweede kamerlid Vincent van den Born. Over hem dit artikel gelezen. Zijn cv (hier te lezen) belooft niet veel. Als dat het niveau van de PVV is dan springen Faber en Agema er nog positief uit.

Het is toch te triest voor woorden. Of is dit "het volk" dat voor een jaarlijks aantrekkelijke toelage "het volk" vertegenwoordigd?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 16 sep 2024 17:22
Gerard R. schreef: 15 sep 2024 23:08 Ik ben voorstander van fair, eerlijk en duidelijk. Niet hatelijk, manipulerend of iets in dié richting, maar gewoon
Als jij je verkiesbaar stelt dan stem ik op jou!
Hoe snel zou jij als gekozene samen met Omtzicht in de ziekenboeg belanden?
:lol: Dank je.
Maar ik ben taai hoor. :wink:

--------------
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Gisteren bij Arjen Lubach een korte terugblik op de persconferentie van premier Schoof na de ministerraad van 13 september jl. en de plannen voor het uitroepen van een asielcrisis middels een noodwet.

Journalist: "In hoeverre zoekt u daarin ook bewust de grenzen van de wet op?"
Schoof: "Nou, het is niet zozeer bewust de grenzen van de wet opzoeken, maar het is luisteren naar de mensen die een asielcrisis ervaren."

Mooi is dat. Mensen die de krant lezen, televisie kijken of buiten een wandeling maken, kunnen ook iets 'ervaren', maar dit zegt nog niet alles over de werkelijkheid. En om nu op hetgeen mensen 'ervaren' beleid te gaan maken, of sterker, een noodwet af te kondigen, gaat behoorlijk ver.
Het kabinet vaart blijkbaar op het motto: "U vraagt, wij draaien."

Journalist: "U wilt de instroom beperken? Hoeveel denkt u dan aan?"
Schoof: "Wij noemen geen getallen, omdat...getallen is een loos begrip."
(niveau spat van deze zin af)

Journalist: "Wanneer is de crisis weer voorbij?"
Schoof: "Als Nederlanders weer het 'gevoel' hebben dat ze het weer kunnen dragen en daarmee ook de toegang tot de woningmarkt, zorg en onderwijs gewoon weer zijn genormaliseerd."

Deze uitspraak klopt van geen kant. Genormaliseerd? Wat is normaal dan? Hoe stellen we dat vast? Wanneer was het op deze domeinen überhaupt normaal in Nederland? Er was al woningnood in Nederland vóór de tweede wereldoorlog. In de decennia ná de oorlog is de woningnood nooit helemaal verdwenen. En ook de problemen in de zorg en onderwijs zijn niet van gisteren. Maar dit kabinet koppelt nu alle problemen een-op-een aan asiel. Arbeidsmigratie slokt veel meer op dan enkel asiel in deze. Maar wat doet dat ertoe? Het gaat om wat mensen ervaren, wat hun gevoel zegt. Daar draait het om. Feitelijkheden doen er niet toe.

Aflevering van Lubach kan men eventueel hier terugzien.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ronaldus67 schreef: 17 sep 2024 13:28 Gisteren bij Arjen Lubach een korte terugblik op de persconferentie van premier Schoof na de ministerraad van 13 september jl. en de plannen voor het uitroepen van een asielcrisis middels een noodwet....
Ik heb die Schoof in de loop der jaren een aantal keren zijdelings op afstand mee mogen maken en ik moet zeggen de Schoof van nu is niet consistent met de Schoof zoals ik die toen heb gezien.

Ik blijf me afvragen of Wilders toch niet gelijk had https://youtu.be/_ScVXCotgmQ?si=c5ZcLRfLpu2CW83O
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hoe was die Schoof van toen dan?
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 17 sep 2024 13:49
Ronaldus67 schreef: 17 sep 2024 13:28 Gisteren bij Arjen Lubach een korte terugblik op de persconferentie van premier Schoof na de ministerraad van 13 september jl. en de plannen voor het uitroepen van een asielcrisis middels een noodwet....
Ik heb die Schoof in de loop der jaren een aantal keren zijdelings op afstand mee mogen maken en ik moet zeggen de Schoof van nu is niet consistent met de Schoof zoals ik die toen heb gezien.

Ik blijf me afvragen of Wilders toch niet gelijk had https://youtu.be/_ScVXCotgmQ?si=c5ZcLRfLpu2CW83O
Lijkt Trump wel. "Go nuclear" en zet alles naar je hand als het je niet lukt de grondwet buiten werking te stellen zoals vroeger wel eens elders is gebeurd... alsmede evt. het parlement indien nodig...
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

B.S. schreef: 17 sep 2024 15:04 Hoe was die Schoof van toen dan?
Iemand die naar feiten keek en niet op onderbuikgevoel afging (en al zeker niet op andermans onderbuik)
Plaats reactie