Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door dikkemick »

Kijk, geen 1 partij kan waarmaken wat het allemaal beloofde in verkiezingstijd, maar Geertje maakt het wel heel erg bont! En dat stemmers dit niet voorzien hebben begrijp ik niet. De meesten zullen echter op het integratie -en asielbeleid gestemd hebben, maar had je je daar in verdiept was het zo kwalijk nog niet als onze Verlosser Geert beweerde.
Die stemmers vond en vind ik gepeupel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 26 nov 2024 06:59 Kijk, geen 1 partij kan waarmaken wat het allemaal beloofde in verkiezingstijd, maar Geertje maakt het wel heel erg bont! En dat stemmers dit niet voorzien hebben begrijp ik niet. De meesten zullen echter op het integratie -en asielbeleid gestemd hebben, maar had je je daar in verdiept was het zo kwalijk nog niet als onze Verlosser Geert beweerde.
Dan is er nogal wat gepeupel in Nederland.

Ik vind dit de slechtste houding die je maar hebben kan, de mensen in een hoek plaatsen waar ze niet horen.
Daarnaast nog eens met niets aankomen voor de problemen waar deze mensen mee zitten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 26 nov 2024 06:59 Kijk, geen 1 partij kan waarmaken wat het allemaal beloofde in verkiezingstijd, maar Geertje maakt het wel heel erg bont! En dat stemmers dit niet voorzien hebben begrijp ik niet. De meesten zullen echter op het integratie -en asielbeleid gestemd hebben, maar had je je daar in verdiept was het zo kwalijk nog niet als onze Verlosser Geert beweerde.
Dan is mijn dochter gepeupel (niet dat ik mij of mijn dochter nu beledigd voel). Haar reden om op de PVV te stemmen is dat haar zoon, mijn kleinzoon, in groep 8 met 19 kinderen zit waarvan er 12 niet Nederlands. Die twaalf vragen zoveel tijd dat mijn kleinzoon veel minder aandacht krijgt dan zou behoren (gelukkig heeft hij mijn intelligentie en valt de schade daarom mee :) ).

Duidelijk is dat met de geplande bezuinigingen op onderwijs dat probleem zeker niet opgelost gaat worden. Iets wat ik haar met plezier inwrijf. Maar het is wel een van de redenen waardoor de PVV stemmen krijgt.

Hoe dit op te lossen? Geen idee.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mullog schreef: 26 nov 2024 09:05
Dan is mijn dochter gepeupel (niet dat ik mij of mijn dochter nu beledigd voel). Haar reden om op de PVV te stemmen is dat haar zoon, mijn kleinzoon, in groep 8 met 19 kinderen zit waarvan er 12 niet Nederlands. Die twaalf vragen zoveel tijd dat mijn kleinzoon veel minder aandacht krijgt dan zou behoren (gelukkig heeft hij mijn intelligentie en valt de schade daarom mee :) ).

Duidelijk is dat met de geplande bezuinigingen op onderwijs dat probleem zeker niet opgelost gaat worden. Iets wat ik haar met plezier inwrijf. Maar het is wel een van de redenen waardoor de PVV stemmen krijgt.

Wat een luxe 19 kinderen.
In mijn tijd waren klassen van tegen de veertig niet ongewoon.
Er was zelfs een tweede klas van over de vijftig.
Toch hebben we heel goed les gehad, misschien zijn de Meesters en Juffen niet meer zo goed als toen?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Lesmethoden?
Saai heel veel sommetjes maken zorgde er wel voor dat het rekenen geautomatiseerd ging. Vroeger hadden we rijtjes. Nu zit elke som in een verhaaltje.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 nov 2024 09:50
Mullog schreef: 26 nov 2024 09:05

Wat een luxe 19 kinderen.
In mijn tijd waren klassen van tegen de veertig niet ongewoon.
Er was zelfs een tweede klas van over de vijftig.
Toch hebben we heel goed les gehad, misschien zijn de Meesters en Juffen niet meer zo goed als toen?
Het komt toevallig zo uit. Bij mijn andere kleinzoon zitten er 29 in de klas.

Ik denk, net als Bonjour, dat de lesmethode vroeger, laat ik maar zeggen, anders waren. Bij rekenen eindeloos de tafels herhalen, stapels staartdelingen en weet allemaal niet wat. Lezen klassikaal, om de haverklap dictees en zinnen ontleden. Volgens mij ook nog zoiets als begrijpend lezen. Dat is wat ik mij herinner. Onderwijs vooral gericht op basisvaardigheden en kennis. Pas op de middelbare school wat meer met experimenteren en onderzoeken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gepeupel klinkt niet bijster aardig maar kom op! De PVV. Geert en de PVV, ooit begonnen met 1 A4-tje als partijprogramma.
En zelfs nu waren de beloften op voorhand al gedoemd te mislukken. Niet doorgerekend ook.
Dus ja, ik vind het een beetje dom als je op deze partij stemt enkel en alleen omdat je:

130 wilt rijden of
Het eigen risico liever ziet verdwijnen of
Kleine klassen wil of
Wilt dat Nederland weer voor DE Nederlander wordt.

Deze zaken en nog meer beloften waren op voorhand al nauwelijks tot niet te realiseren.
Verder valt er met Geert niet samen te werken! Ook dat is ruimschoots gebleken.

Gepeupel is misschien nog goedaardig uitgedrukt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 26 nov 2024 12:24 Gepeupel klinkt niet bijster aardig maar kom op! De PVV. Geert en de PVV, ooit begonnen met 1 A4-tje als partijprogramma.
En zelfs nu waren de beloften op voorhand al gedoemd te mislukken. Niet doorgerekend ook.
Dus ja, ik vind het een beetje dom als je op deze partij stemt enkel en alleen omdat je:

130 wilt rijden of
Kleine klassen wil of

Deze zaken en nog meer beloften waren op voorhand al nauwelijks tot niet te realiseren.

Een A4-tje bevat doorgaans meer dan 4 zinnen!
Dus je stelt "het volk" veel dommer voor dan het is.
Inmiddels heeft de kiesvereniging PVV ook nog eens een veel groter programma samengesteld.
Zover ik weet inderdaad niet te realiseren, maar daar maalt het volk niet om.
Het zoekt een richtingaanwijzer die hun kant op wijst.
Dat verkiezingsprogramma's nooit gerealiseerd worden, dat weet men best.
Het is alleen een verrassing voor wie er nog in gelooft.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dan je laatste zin @Peter. "Het is alleen een verassing voor wie er nog in gelooft"
Als je werkelijk in gelooft en je stemt PVV noem ik zo iemand naïef en wellicht iets stem gerechtigd (niet te letterlijk opvatten aub)

Als iemand dit i derdaad niet gelooft, waarom dan je stem eraan verspillen? Om een signaal te geven? Lekker signaal geef je dan. In dat opzicht ben je ook te dom om te stemmen en heb je geen idee wat PVV is. Een populistische stemmingmakerij partij.

Deze 2 bij elkaar opgeteld noem ik dan gemakshalve gepeupel (bij gebrek aan een betere term).
Volgens mij hebben de meeste stemmers puur enkel en alleen op immigratie 'peoblematiek' gestemd De PVV heeft dat tot extreme proporties weten op te blazen. De VVD heeft ze daarbij flink geholpen.

Maar goed, Wilders is tevreden! De maatschappelijke tegenstellingen zijn vergroot, de waarheid wordt steeds vaker geweld aangedaan, en alles dat goed is, zoals onderwijs, cultuur of ontwikkelingshulp wordt de nek omgedraaid. Met dank aan het kortzichtige gepeupel. Het gepeupel die dat blijkbaar nog steeds niet doorheeft!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 26 nov 2024 12:24 Gepeupel klinkt niet bijster aardig maar kom op! De PVV. Geert en de PVV, ooit begonnen met 1 A4-tje als partijprogramma.

130 wilt rijden of
Kleine klassen wil of

Meer dan en A4'tje zijn partij en verkiezings programma's niet waard.
Ze worden gemaakt maar er wordt niet naar geregeerd ook worden ze nauwelijks gelezen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Fijn dat Omtzicht terug is.

Ik ben benieuwd of en welk soort gekonkel er boven water komt,
want waarom maken Yeşilgöz en Van der Plas zich anders zo druk?

Hopelijk houdt Omtzicht de rug recht en het hoofd koel!

• Omtzigt zet kwaad bloed bij Yesilgöz en Van der Plas

Volt-leider Laurens Dassen wil dat duidelijk wordt welk voorlopig advies de landsadvocaat heeft gegeven aan het kabinet rondom de invoering van het asielnoodrecht dat er nooit kwam. Asiel- en migratieminister Marjolein Faber liet de afgelopen periode meermaals weten dat er nooit zaken op papier zijn gezet door de landsadvocaat rondom het asielnoodrecht. Daar kwam de minister later echter op terug, omdat de landsadvocaat wel een conceptadvies had uitgeschreven. Faber wierp echter tegen dat dat advies ooit haar bureau had bereikt. De Kamer zou daarom verkeerd geïnformeerd zijn, concludeert Dassen. Op dat punt geniet hij ook de steun van Omtzigt, dus willen beiden dat het document naar buiten komt.

Omtzigt verwijst naar het kindertoeslagenschandaal dat zich vanaf 2009 afspeelde. 'Daar lag ook een conceptadvies, maar dat was van buitengewoon belang.' Volgens Omtzigt is het jarenlang een tactiek geweest binnen de ministeries om besluiten te nemen op basis van conceptadviezen, waardoor die documenten niet naar buiten hoeven te komen als er een beroep wordt gedaan op de Wet openbaar bestuur (Wob, tegenwoordig Woo).
BRON: BNR - 26 nov 18:41
Coalitie weer rollebollend door de Kamer:
Omtzigt zet kwaad bloed bij Yesilgöz en Van der Plas
A great paradox of our physical senses is that your brain
actually shows you what you believe, not what you see..
.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Kleine opmerking. De PVV is praktisch gesproken géén politieke partij. Het is slechts eenkiesvereniging met twee leden: Geert Wilders en een stichting die vertegenwoordigd wordt door Geert Wilders. Dat weet ook het volk dat er op stemt wel. Ze kiezen dus voor de man en zijn kieslijst, niet voor zijn programma. Op zich volkomen in lijn met de kieswet. Maar het heeft weinig overeenkomsten te maken met een partij, die meestal duizenden leden telt zie Dit overzicht
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Als je op de man Wilders stemt begrijp ik 'je' nog minder. Alsof deze man Nederland weer voor de Nederlander gaat regeren! Samen met Baudet zijn deze 2 heren een aanfluiting voor politiek Den Haag. Baudet heeft gelukkig een stapje terug gedaan (wordt meer uitgekotst inmiddels), Wilders heeft nog een trouwe aanhang en die noem ik bij gebrek aan een betere term: gepeupel.
Als er een betere omschrijving is lees ik het wel.
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Mensen die een voor henzelf herkenbaar Nederland zoveel mogelijk willen behouden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 28 nov 2024 16:56 Mensen die een voor henzelf herkenbaar Nederland zoveel mogelijk willen behouden.
Maar dat Nederland bestaat al ruim 60 jaar niet meer. En of het destijds allemaal beter was.
Einstein/Mick
Plaats reactie