De teloor gang van UK.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

De teloor gang van UK.

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

De teloor van van het VK.

Hier een lange maar interessante link hier over.

https://dissident.one/het-grote-britse-verraad

Ik heb er weinig aan toe te voegen, behalve dat West Europa langzaam de zelfde kant op gaat.

PS.
Misschien had het beter onder economie geplaatst kunnen worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Re: De teloor gang van UK.

Bericht door dikkemick »

Vrees dat je gelijk hebt.

Ik lees: Rijkdom is opgebouwd rond hebben in plaats van doen.[/i]
en wat zien we hier in het klein al gebeuren? De jeugd verdomd het 38 uur te werken (ik generaliseer, ik weet het) want, zo zeggen ze, er is meer in het leven dan werken.

En helemaal ongelijk hebben ze niet, maar een aanzienlijk aantal meent vervolgens rijk te moeten worden dmv crypto valuta. En ja, bij sommigen lukt dat. En wat te denken van dat nieuwe fenomeen: influencer. Rijk worden met stupide filmpjes maken.
Vervolgens blijven er banen liggen, zijn we afhankelijk van diegenen die dat wel willen doen, maar die gaan we (eerst onder betalen), vervolgens zoveel mogelijk weren en/of terugsturen.

Waar gaat het heen? Eerder voorspelde ik al het einde der democratieën omdat onvrede groeit en DE grote leider dit wel even zal oplossen.
We leven in roerige tijden!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
holog
Diehard

Bericht door holog »

ik heb er weinig aan toe te voegen, behalve dat West Europa langzaam de zelfde kant op gaat.
Ja absoluut, de "degrowth" mindset is een civilation-killer, daar zijn niet al te veel tekeningetjes bij nodig. Het is de kleine dood die totale vernietiging brengt. Het is zoals het ondertekenen van je eigen dood-vonnis.

Een massa demoralisatie door middel van een kulturele sturing naar een decel/degrowth/doomers mind-set.
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

Wat is precies zo sterk aan dit artikel?

Ik lees een aaneenschakeling van weinig samenhangende, sombere teksten, overigens op een site die bol staat van de complottheorieen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
holog
Diehard

Bericht door holog »

gerard_m schreef: 09 jul 2024 18:49 Wat is precies zo sterk aan dit artikel?

Ik lees een aaneenschakeling van weinig samenhangende, sombere teksten, overigens op een site die bol staat van de complottheorieen.
OK had ik niet bekeken , bijzonder extreem heftige site inderdaad. Best wel verschietachtig zoiets.
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Er was al een topic over Britse verkiezingen 2024 aangemaakt onder Actueel waarin ook al naar een keiharde analyse verwezen werd (Spuit Elven). Nog maar keer dan, kanaal Brit Monkey, 'Britain is a Dump' https://youtu.be/b5aJ-57_YsQ?si=1NG3qIeW7GA6vD_t

Phil Moorehouse met kanaal A Different Bias houdt de Britse politiek scherp in de gaten https://youtube.com/@adifferentbias?si=jWp6RKyNOS_tlUg3
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Een overpeinzing over de toestand in Albion https://youtu.be/Nh5iekXMsss?si=o7Qe8deEc5LGjPQ9
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou lijkt het er dus toch op dat de zoon van Rwandese immigranten, Axel Rudakubana, die op 29 juli dit jaar drie kinderen doodstak in Southport, GB waarna grote demonstraties en rellen volgden wel degelijk Jihadistische inspiratie had ondergaan...https://www.merseyside.police.uk/news/m ... udakubana/
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Maar ze betreffen voornamelijk feiten, die weinig tot niets met de afschuwelijke steekpartij te maken hadden.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Dat Brexit zeer goed voor de Engelse visserij zou zijn was een hoofdthema van de brexiteers. Maar nu blijkt de Britse visserij zoveel schade te lijden dat velen er mee moeten ophouden.

Ik beluisterde deze video. Niet nodig de hele video te beluisteren, maar het fragment dat hier begint is zeer de moeite waard: https://youtu.be/pRNhlvKMfDo?t=311
Geweldig hoe beheersd, scherp en absoluut kalm deze man blijft in gesprek met een hysterische vrouw, voor geen enkele rede vatbaar, noch in staat naar een ander te luisteren, die de belofte deed die niet uitkwam, en nog steeds voet bij stuk houdt door de schuld nu af te schuiven op 'de regering'.
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Peter van Velzen - nou....
Het lijkt niet goed voorstelbaar dat dit niet ook bij de uiteindelijke daad meegespeeld heeft.

Of in ieder geval hoe jihadistische invloeden labiele personen over de grens kunnen trekken.
En dan ben ik al te voorzichtig waarschijnlijk.

Hoe meer ik over je reactie nadenk Peter, komt die niet in de buurt van de Brexit-blijven-verdigen- dame uit de reactie van Rereformed?

Overpeinzing van eigenwijze Brit https://youtu.be/DMPh8aiII60?si=8nkAYzR5nzmKMqHw
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 30 okt 2024 15:42 Peter van Velzen - nou....
Het lijkt niet goed voorstelbaar dat dit niet ook bij de uiteindelijke daad meegespeeld heeft
Stel je iemand voor die kickt op het plegen van geweld en die daarom interesse heeft in de.manier waarop men dit kan doen.

Ik zeg niet dat er geen verband kan zijn, maar acht het goed mogelijk dat ook de interesse voor Al Qaida een gevolg is in plaats van een oorzaak.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De rechtszaak zal het moeten uitwijzen.

Waar het om gaat is dat de Britse autoriteiten in de breedste zin aanvankelijk iedere connectie met islam en islamitisch terrorisme bij het publiek hebben willen weghouden. En ook niet voor het eerst. Dit kan catastrofaal uitwerken voor het vertrouwen, voor zover nog aanwezig, in de Britse autoriteiten zijn. Ook gezien de veroordelingen op basis van meningsuitingen (extreem, maar meestal niet tot concreet geweld overgegaan) die al tot de zelfmoord van één veroordeelde in een gevangenis hebben geleid.
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 31 okt 2024 02:38 De rechtszaak zal het moeten uitwijzen.

Waar het om gaat is dat de Britse autoriteiten in de breedste zin aanvankelijk iedere connectie met islam en islamitisch terrorisme bij het publiek hebben willen weghouden.
Als de verdachte - zover men weet - geen moslim is, is dat gewoon terecht. Als men later toch een verband ontdekt is het ook terecht indien men dat bekend maakt.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nee Peter, het heeft er alle schijn van dat de terroristische elementen al maanden bekend zijn geweest.
Sowieso werd alles aangegrepen om de verdachte uit de islamitische sfeer te houden.
'Rwandese afkomst, christelijke familie, helemaal geen islamitische naam...'
Kanttekeningen waren al te plaatsen. Het is niet algemeen bekend, maar sinds de genocide van 1994 heeft de Islam in Rwanda een enorme groei gekend. Het lijkt erop dat grootschalige desillusie met de actieve rol die de Rwandese rooms-katholieke geestelijkheid in de genocide heeft gespeeld hier een belangrijke rol in heeft gespeeld. Hoe dan ook, de groei is er. Ook islamiseren Afrikanen bij bekeringen lang niet altijd hun namen, dus dat hoeft ook niet te betekenen dat er geen reden voor islamitisch activisme verondersteld hoeven te worden. In hoeverre dit bij deze verdachte speelt is nog niet duidelijk, maar 'Rwandees' en 'christen' hoeven islamisme niet perse uit te sluiten.
Plaats reactie