Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door Gerard R. »

@ChaimNimsky
Ik snap je niet hoor.

JP:
De Israëlische veiligheidsdienst Shin Bet en meerdere juridische adviseurs hebben tegen de wet gewaarschuwd, meldt The Jerusalem Post. De wet kan er volgens de juridische adviseurs toe leiden dat de straf voor familieleden hoger uitvalt dan de straf voor de veroordeelde zelf, meldt de Israëlische krant. (..)
Ja, en dat willen we natuurlijk niet. Of ben je al zóver dat dat ook prima is?
En hoe gaat men al die dingen allemaal haarscherp bewijzen?
In het vroegere Oostblok en in de DDR deden ze dit ook wel enzo, maar veel was een aanfluting en dáar zijn fouten gemaakt... :shock:

ChaimNimsky:
Ik vind het een prima wet, net als het verbod op de UNRWA dat in Januari ingaat.
Waarom? Ze helpen de mensen die er ook niets aan kunnen doen. En als er ergens ooit hulp nodig is.... jawel.. door Israël dat zich wentelt in woede en haat, zo lijkt het.
Ook Nederland zou iets moeten doen aan oproerkraaiers met een dubbele nationaliteit. Ook daar kan best een wet voor worden gemaakt.
O, ja kan van alles als roverheid, als het tij meezit.... 'Sterke leiders' weten daar alles van... Hou maar op.

Oproerkraaiers worden gewoon door Justitie behandeld zoals het moet. Met bestaande wetten zonder dat ChaimNimsky daarin zit te roeren. :D
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://search.app?link=https%3A%2F%2Fw ... s%2Fm2%2F4

Nadat verschillende hulporganisaties al waarschuwden voor een mogelijke catastrofale hongersnood in het noorden van de Gazastrook, slaat nu ook voedselwaakhond Integrated Food security Phase Classification (IPC) alarm. Welke organisaties en instanties moeten verantwoordelijkheid nemen voor het voorkomen van een crisissituatie?

Israël trekt zich er geen ene reet van aan! De zoveelste zorgen en waarschuwingen. Maar ja, waar lullen we over. Het zijn Palestijntjes versus het HEILIGE land.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 10 nov 2024 19:01Oproerkraaiers worden gewoon door Justitie behandeld zoals het moet. Met bestaande wetten zonder dat ChaimNimsky daarin zit te roeren. :D
Ik hoop dat de pogrom van 7 November daar iets aan gaat veranderen en men - net als in Israel - ook in Nederland een wet gaat aannemen om oproerkraaiers met een dubbele nationaliteit uit te zetten en antisemitisme met hand en tand te bestrijden. Zou je kunnen uitleggen hoe het kan dat de straf voor familieleden hoger kan uitvallen dan de straf voor de veroordeelde zelf, zoals de Sjin Bejt zegt te hebben geclaimd? En indien dat klopt, kan daar toch gewoon iets aan gedaan worden?
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 19:37
Gerard R. schreef: 10 nov 2024 19:01Oproerkraaiers worden gewoon door Justitie behandeld zoals het moet. Met bestaande wetten zonder dat ChaimNimsky daarin zit te roeren. :D
Ik hoop dat de pogrom van 7 November daar iets aan gaat veranderen en men - net als in Israel - ook in Nederland een wet gaat aannemen om oproerkraaiers met een dubbele nationaliteit uit te zetten en antisemitisme met hand en tand te bestrijden. Zou je kunnen uitleggen hoe het kan dat de straf voor familieleden hoger kan uitvallen dan de straf voor de veroordeelde zelf, zoals de Sjin Bejt zegt te hebben geclaimd? En indien dat klopt, kan daar toch gewoon iets aan gedaan worden?
Als de gemoederen zo oplopen als nu valt nergens meer wat aan te doen. Afkoelen maar.
ChaimNimsky
Bevlogen

Gerard R. schreef: 10 nov 2024 19:40
Als de gemoederen zo oplopen als nu valt nergens meer wat aan te doen. Afkoelen maar.
Nee, je moet het ijzer smeden nu het heet is. Meteen een spoeddebat en daarna handelen.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 19:45
Gerard R. schreef: 10 nov 2024 19:40
Nee, je moet het ijzer smeden nu het heet is. Meteen een spoeddebat en daarna handelen.
Nee, ik ben daar niet voor. Ik vind ook een senaat een van god gegeven ding.
Kan je eens nadenken voor je emotioneel om je heen gaat slaan.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Wat jij een pogrom noemt lijkt wat mij betreft meer op supportersrellen, ook nog een uitgelokt door maccabi supporters, die handig door een velerlei aan propaganda machines misbruikt worden.

Ik heb de indruk dat Israël zijn krediet zo langzamerhand aan het verspelen is. Ik denk dat men moet gaan oppassen dat het niet als een boemerang gaat terugslaan en dat Hamas daarmee alsnog gaat winnen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 10 nov 2024 20:12
Wat jij een pogrom noemt lijkt wat mij betreft meer op supportersrellen, ook nog een uitgelokt door maccabi supporters, die handig door een velerlei aan propaganda machines misbruikt worden.

Ik heb de indruk dat Israël zijn krediet zo langzamerhand aan het verspelen is. Ik denk dat men moet gaan oppassen dat het niet als een boemerang gaat terugslaan en dat Hamas daarmee alsnog gaat winnen.
Jij schrijft het op, ik wilde er, gematigd als ik bij gelegenheid ben, nog even mee wachten. Maar ik vrees het ook.
ChaimNimsky
Bevlogen

Mullog schreef: 10 nov 2024 20:12 Wat jij een pogrom noemt lijkt wat mij betreft meer op supportersrellen, ook nog een uitgelokt door maccabi supporters, die handig door een velerlei aan propaganda machines misbruikt worden.
Nee, het waren geen Ajax supporters, maar pro-Pallies die een Jodenjacht organiseerden op Telegram en deze op 7 November uitvoerden. Als gezegd, spreken de regeringsleiders ook over antisemitisme, of verwijzen naar de duistere periode in de Europese geschiedenis en niet naar supportersrellen. Maar deze discussie is eigenlijk meer geschikt voor het topic over antisemitisme in Nederland.
Hamas in Gaza is zo goed als verslagen en er is nauwelijks tot geen weerstand meer. De kleine pockets die tussen de burgers schuilen worden een-voor-een worden uigeschakeld terwijl vele andere Hamas-leden zich hebben overgegeven. De focus ligt nu op Hezbollah en Israel zal Libanon binnen gaan vallen om ze over de Litani-rivier te drijven. Daarna komt Iran aan bod. Maar deze discussie is eigenlijk meer geschikt voor het topic over de oorlog.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 nov 2024 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 18:44
Gerard R. schreef: 08 nov 2024 18:34 https://nos.nl/artikel/2543617-israelis ... ks-kritiek
De Knesset, het Israëlische parlement, heeft een wetsvoorstel aangenomen waardoor de minister van Binnenlandse Zaken de bevoegdheid krijgt om familieleden van mensen die door Israël als terroristen worden gezien, voor maximaal twintig jaar te deporteren.

Volgens het wetsvoorstel kunnen ook mensen met een Israëlische paspoort gedwongen naar Gaza "of een andere bestemming die door de omstandigheden wordt bepaald" worden gebracht. Dat mag volgens die wet alleen gebeuren als de familieleden "vooraf op de hoogte waren van de plannen van de terrorist en niet de nodige maatregelen hebben genomen om deze te voorkomen".

De wet werd aangenomen met 64 stemmen voor en 41 tegen.

De Israëlische veiligheidsdienst Shin Bet en meerdere juridische adviseurs hebben tegen de wet gewaarschuwd, meldt The Jerusalem Post. De wet kan er volgens de juridische adviseurs toe leiden dat de straf voor familieleden hoger uitvalt dan de straf voor de veroordeelde zelf, meldt de Israëlische krant. (..)
Ik vind het een onmenselijk bedenksel. Daar kan zoveel fout gaan met zeer ernstige gevolgen...
Ik vind het een prima wet, net als het verbod op de UNRWA dat in Januari ingaat. Ook Nederland zou iets moeten doen aan oproerkraaiers met een dubbele nationaliteit. En daar kan best een wet voor worden gemaakt.
Een ding kunnen we zo langzamerhand wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen en dat is dat de Israëlische staat en de aanhangers daarvan wel heel goed aan het worden zijn in het na volgen van de vreselijke kwelgeesten uit het verleden, wee de onschuldige palestijnse burgers die met de invoering van deze afschuwelijke Israëlische wet nog meer als een vogel voor de kat worden dan ze al zijn, walgelijk.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2024 20:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 20:37
Mullog schreef: 10 nov 2024 20:12 Wat jij een pogrom noemt lijkt wat mij betreft meer op supportersrellen, ook nog een uitgelokt door maccabi supporters, die handig door een velerlei aan propaganda machines misbruikt worden.
Nee, het waren geen Ajax supporters, maar pro-Pallies die volgens henzelf een Jodenjacht organiseerden op Telegram. Als gezegd, spreken de regeringsleiders ook over antisemitisme, of verwijzen naar de duistere periode in de Europese geschiedenis en niet naar supportersrellen. Maar deze discussie is eigenlijk meer geschikt voor het topic over antisemitisme in Nederland.
Hamas in Gaza is zo goed als verslagen en er is nauwelijks tot geen weerstand meer weerstand. De kleine pockets die tussen de burgers schuilen en een-voor-een worden uigeschakeld terwijl vele andere Hamas-leden zich hebben overgegeven. De focus ligt nu op Hezbollah en Israel zal Libanon binnen gaan vallen om ze over de Litani-rivier te drijven. Daarna komt Iran aan bod. Maar deze discussie is eigenlijk meer geschikt voor het topic over de oorlog.
Dan zou ik eens ophouden met elke dag tientallen doden te veroorzaken in Noord-Gaza. Dat is niet nodig als Hamas niet noemenswaardig is.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hou op met alles op die supporters te gooien. Ze werden opgewacht.
Je kon uittekenen wat er ging gebeuren.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 10 nov 2024 20:40 Hou op met alles op die supporters te gooien. Ze werden opgewacht.
Je kon uittekenen wat er ging gebeuren.
Gelukkig hoorden we vanavond in het nos journaal een al een ietwat genuanceerde berichtgeving langskomen, dat geeft de burger moed.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 20:37 . Hamas in Gaza is zo goed als verslagen en er is nauwelijks tot geen weerstand meer weerstand. De kleine pockets die tussen de burgers schuilen en een-voor-een worden uigeschakeld terwijl vele andere Hamas-leden zich hebben overgegeven. De focus ligt nu op Hezbollah en Israel zal Libanon binnen gaan vallen om ze over de Litani-rivier te drijven. Daarna komt Iran aan bod. Maar deze discussie is eigenlijk meer geschikt voor het topic over de oorlog.
Ik doel niet op een militaire overwinning van Hamas. Dat lijkt mij vrij kansloos.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Bevlogen

Gerard R. schreef: 10 nov 2024 20:40 Dan zou ik eens ophouden met elke dag tientallen doden te veroorzaken in Noord-Gaza. Dat is niet nodig als Hamas niet noemenswaardig is.
Nee, daar zitten terroristen onder of er zijn wapenopslagplaatsen. Dat ze zich tussen de burgers verschuilen, betekent dat er ook burgers sterven. Als ze dat niet willen, zullen ze in de straten het gevecht aan moeten gaan, maar dan worden ze eenvoudig uitgeschakeld. Of ze laten de gijzelaars gaan en geven zich allen over. Zoniet, dan gaat Israel gewoon door totdat ook de laatste pockets zijn uitgeschakeld.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 nov 2024 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie