Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 20:49
Gerard R. schreef: 10 nov 2024 20:40 Dan zou ik eens ophouden met elke dag tientallen doden te veroorzaken in Noord-Gaza. Dat is niet nodig als Hamas niet noemenswaardig is.
Nee, daar zitten terroristen onder. Dat ze zich tussen de burgers verschuilen, betekent dat er ook burgers sterven. Als ze dat niet willen, zullen ze in de straten het gevecht aan moeten gaan, maar dan worden ze eenvoudig uitgeschakeld. Of ze laten de gijzelaars gaan en geven zich allen over. Zoniet, dan gaat Israel gewoon door totdat ook de laatste pockets zijn uitgeschakeld.
Dat Israël doorgaat, dat zien we elke dag, ChaimNimsky. Alles wordt geregistreerd.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 10 nov 2024 20:40 Dan zou ik eens ophouden met elke dag tientallen doden te veroorzaken in Noord-Gaza. Dat is niet nodig als Hamas niet noemenswaardig is.
Nee, daar zitten terroristen onder of er zijn wapenopslagplaatsen. Dat ze zich tussen de burgers verschuilen, betekent dat er ook burgers sterven. Als ze dat niet willen, zullen ze in de straten het gevecht aan moeten gaan, maar dan worden ze eenvoudig uitgeschakeld. Of ze laten de gijzelaars gaan en geven zich allen over. Zoniet, dan gaat Israel gewoon door totdat ook de laatste pockets zijn uitgeschakeld.
Ja, maar ik hoor die teksten al maanden. En ik heb nog geen bewijs gezien. Ja... oorlog. Ook tegen Gazanen volgens mij onder het motto van schilden enzo. Mij te gemakkelijk.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

Nee, daar zitten terroristen onder. Dat ze zich tussen de burgers verschuilen, betekent dat er ook burgers sterven. Als ze dat niet willen, zullen ze in de straten het gevecht aan moeten gaan, maar dan worden ze eenvoudig uitgeschakeld. Of ze laten de gijzelaars gaan en geven zich allen over. Zoniet, dan gaat Israel gewoon door totdat ook de laatste pockets zijn uitgeschakeld.
Dat is natuurlijk je reinste flauwekul. Ze zullen elke Palestijn moeten uitmoorden willen ze met zekerheid willen kunnen zeggen dat er geen Hamasstrijders meer zijn. Iedere gek kan op zijn vingers natellen wat dat inhoud, dat de israelische staat ieder die ook maar een beetje een geurspoor van een Palestijn en/of Arabier met zich meedraagt zal deze staat willen vermoorden, liever nog dan verbannen van hun eigen land want ook in het buitenland kunnen de Palestijnen en/of Arabieren zich opnieuw groeperen en Israëli te pakken nemen niet waar. We zien de tekenen al verschijnen waarmee de Israëlische staat de akelig glibberige tentakels in die zin hongerig uitstrekt naar andere landen die dat vanzelfsprekend gaan accepteren vanwege het eigenbelang dat de door henzelf geïnstalleerde bezettingsmacht daar in het Midden-Oosten stand houdt.

Mss moeten we de jacht op- en de met een bijna aan zekerheid grenzende beoging van het uitroeiing van het Palestijnse volk, maar dat mag niet gezegd worden vanzelfsprekend, door de Israëlische staat onder mom van Hamas anti-pallisme noemen, kunnen we daar ookte pas en te onpas mee smijten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 10 nov 2024 20:51 Dat Israël doorgaat, dat zien we elke dag, ChaimNimsky. Alles wordt geregistreerd.
Het is hier offtopic geraakt. Om het forum niet nog meer te vervuilen, heb ik de respons in het daarvoor bedoelde topic geplaatst.
ChaimNimsky
Bevlogen

Mus schreef: 10 nov 2024 21:00 Mss moeten we de jacht op- en de met een bijna aan zekerheid grenzende beoging van het uitroeiing van het Palestijnse volk, maar dat mag niet gezegd worden vanzelfsprekend, door de Israëlische staat onder mom van Hamas anti-pallisme noemen, kunnen we daar ookte pas en te onpas mee smijten.
Omdat het hier offtopic is, heb ik m'n respons in het betreffende topic geplaatst.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik schrok net wakker uit een nachtmerrie ...

... iemand was het wiel opnieuw aan het uitvinden: dat was schrikken hoor!
Niet alle dromen zijn bedrog ...
Wikipedia schreef:

APR Anti-Palestinian Racism

Anti-Palestinianism or anti-Palestinian racism refers to prejudice, collective hatred, and discrimination directed at the Palestinian people for any variety of reasons.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 18:44
Gerard R. schreef: 08 nov 2024 18:34 https://nos.nl/artikel/2543617-israelis ... ks-kritiek
De Knesset, het Israëlische parlement, heeft een wetsvoorstel aangenomen waardoor de minister van Binnenlandse Zaken de bevoegdheid krijgt om familieleden van mensen die door Israël als terroristen worden gezien, voor maximaal twintig jaar te deporteren.

Volgens het wetsvoorstel kunnen ook mensen met een Israëlische paspoort gedwongen naar Gaza "of een andere bestemming die door de omstandigheden wordt bepaald" worden gebracht. Dat mag volgens die wet alleen gebeuren als de familieleden "vooraf op de hoogte waren van de plannen van de terrorist en niet de nodige maatregelen hebben genomen om deze te voorkomen".

De wet werd aangenomen met 64 stemmen voor en 41 tegen.

De Israëlische veiligheidsdienst Shin Bet en meerdere juridische adviseurs hebben tegen de wet gewaarschuwd, meldt The Jerusalem Post. De wet kan er volgens de juridische adviseurs toe leiden dat de straf voor familieleden hoger uitvalt dan de straf voor de veroordeelde zelf, meldt de Israëlische krant. (..)
Ik vind het een onmenselijk bedenksel. Daar kan zoveel fout gaan met zeer ernstige gevolgen...
Ik vind het een prima wet, net als het verbod op de UNRWA dat in Januari ingaat. Ook Nederland zou iets moeten doen aan oproerkraaiers met een dubbele nationaliteit. En daar kan best een wet voor worden gemaakt.
Het deugt mijns inziens van geen kanten! Familieleden zijn niet verantwoordlijk voor wie er door de staat als terrorist worden gezien.
En mensen met een dubbele nationaliteit anders behandelen dan mensen met slechts één is ook een vorm van onrecht.
Ik denk dat Shin Bet het beter ziet dan jij!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Etnische zuivering
De Israëlische krant Haaretz schrijft, op gezag van The Guardian, dat Israël bezig is met een 'etnische zuivering' van het gebied. Volgens de Britse kwaliteitskrant The Guardian heeft de Israëlische brigade-generaal Yitzhak Cohen gezegd dat ook in de toekomst geen vluchteling meer terug zal kunnen naar het noorden van Gaza. Ook VN-organisaties stellen dat Israël volop bezig is alle Palestijnen met geweld en middels honger uit het noorden te verdrijven.

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

Maar in Amsterdam was een pogrom gaande! Dan wel direct grote woorden inzetten, maar we blijven Israël de hand boven het hoofd houden.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 11 nov 2024 08:45 Etnische zuivering
De Israëlische krant Haaretz schrijft, op gezag van The Guardian, dat Israël bezig is met een 'etnische zuivering' van het gebied. Volgens de Britse kwaliteitskrant The Guardian heeft de Israëlische brigade-generaal Yitzhak Cohen gezegd dat ook in de toekomst geen vluchteling meer terug zal kunnen naar het noorden van Gaza. Ook VN-organisaties stellen dat Israël volop bezig is alle Palestijnen met geweld en middels honger uit het noorden te verdrijven.

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

Maar in Amsterdam was een pogrom gaande! Dan wel direct grote woorden inzetten, maar we blijven Israël de hand boven het hoofd houden.
De hand boven het hoofd houden en wegkijken ik altijd zo geweest.

Vroeger werd dat breed gedragen door de hele bevolking dat is nu niet meer zo.
Hierdoor ontstaan spanningen binnen Nederland vooral omdat het restant van die gedachte nog op sleutelposities zit.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Bevlogen

Re: Israël en het Internationaal Recht

HierEnNu schreef: 08 nov 2024 19:44
Soevereiniteit van staten

is een belangrijk issue wat vastgelegd is in Internationaal Recht:
  • Het recht van iedere staat
    om zijn eigen binnenlandse en buitenlandse aangelegenheden te regelen
    zonder inmenging van andere staten.
Soevereiniteit is de fundering van het Internationale Systeem,
omdat het de basis legt voor de wederzijdse erkenning van staten
als onafhankelijke entiteiten.
Ja, in principe heeft een soevereine staat inderdaad het recht om wetten uit te vaardigen die in strijd zijn met internationale normen, zolang die staat niet vrijwillig verplichtingen heeft aangegaan om zich aan die normen te houden. Het internationaal recht is gebaseerd op het principe van soevereiniteit en vrijwillige instemming: staten zijn alleen gebonden aan internationale verplichtingen die zij zelf hebben geaccepteerd. internationaal gewoonterecht is een uitzondering, omdat het universeel bindend is voor alle staten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Onder welk recht vallen de kolonisaties?

https://search.app?link=https%3A%2F%2Fw ... s%2Fm2%2F4

Dertig dagen kreeg de Israëlische regering om de humanitaire situatie in Gaza te verbeteren. Anders dreigt Amerika een deel van de wapensteun aan het land terug te schroeven. Morgen loopt het ultimatum af, terwijl de situatie eerder slechter dan beter lijkt te worden.

Zal mij benieuwen welke zeer stevige maatregelen Amerika nu weer gaat treffen.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 12 nov 2024 00:10 Ja, in principe heeft een soevereine staat inderdaad het recht om wetten uit te vaardigen die in strijd zijn met internationale normen,
en zo beschrijf je op freethinker heden ten dage wetten waarmee een staat onschuldigen naar gaza wil deporteren
in principe hebben ze dat recht
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

En de rest van de wereld moet het recht hebben daartegen te protesteren.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

appelfflap schreef: 12 nov 2024 08:56
ChaimNimsky schreef: 12 nov 2024 00:10 Ja, in principe heeft een soevereine staat inderdaad het recht om wetten uit te vaardigen die in strijd zijn met internationale normen,
en zo beschrijf je op freethinker heden ten dage wetten waarmee een staat onschuldigen naar gaza wil deporteren
in principe hebben ze dat recht
Alwaar ze vervolgens het vanzelfsprekend recht hebben deze mensen an mass te vermoorden onder mom van Hamas of iets in die geest, tja, waar hebben we ietwat gelijkend recht ook weer eerder gehoord? Even denken….. Iemand?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Bevlogen

appelfflap schreef: 12 nov 2024 08:56
en zo beschrijf je op freethinker heden ten dage wetten waarmee een staat onschuldigen ... wil deporteren.
In principe hebben ze dat recht.
Ja. En wetgeving die het mogelijk maakt om het staatsburgerschap in te trekken bij dubbele nationaliteit als reactie op misdrijven, wordt in verschillende westerse landen voorbereid of is al aanwezig in andere landen, zoals Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Canada, Australië, Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en België. Als gezegd, het gaat daarmee de goede kant op; ook in Nederland.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 12 nov 2024 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie