Wat de ...
appelfflap schreef: ↑02 nov 2024 13:06
VN, getuigen, mensenrechtenorganisaties, hulpverlening, getuigen op eht terrein
... zoal van mening zijn is van geen belang want zij gaan niet over die beslissing. Dat zij bij voortduring juist op deze wijze via de media propangada voeren tegen Israël om op een opiniërende wijze via de media stemming te kweken om Israël in een kwaad daglicht te zetten getuigt mijns inziens juist van een partijdige houding die eerder de gevreesde genocie in de nabije toekomst
werkelijkheid zal doen worden dan deze te voorkomen.
Het ICJ spreekt inderdaad over plausibele genocide en zulks verplicht inderdaad andere staten die het Genocideverdrag ondertekenden, ook Israël[!] zelf overigens, om genocide te
voorkomen. Dit betekent mijns inziens dat Istaël niet
bezig is genocide te plegen zoals gesuggereerd wordt, maar dat het ICJ zich dermate zorg maakt vanwege de ontwikkelingen dat het aangewezen vindt dat ICJ de ondertekende staten, ook Israël[!] voorlopige maatregelen heeft opgelegd om preventieve maatregelen te nemen vanwege dat het
risico op genocide bestaat.
Wat in de discussie door de anti-Israël beweging bij voorkeur word weggelaten is
dat ook door de ICJ het recht op zelfverdediging door Israël volledig wordt erkend.
Zoals ik de uitspraak van de ICJ begrijp moet ook Israël maatregelen nemen om genocide te voorkomen. Waar Israël met name faalt, en ik meen dat ICJ zulks ook met zoveel woorden aanhaalde, is mijns inziens de officiële uitspraken en aangekondigd beleid van ultra rechtse Israëlische autoriteiten. Mocht ultra rechts na de verkiezingen
[of op een andere manier] nog steviger aan de macht komen is etnische zuivering ook voor mij niet ondenkbaar, maar ik kan me niet voorstellen dat de IDF daar medewertking aan zal verlenen,
dus maak ik me daar dan ook geen zorgen over.
appelfflap schreef:de situatie voor 7 oktober is irrelevant,
net als de acties van de slachtoffergroep, of leden ervan op 7 oktober zelf.
Alles is relevant wat betrokken zou kunnen worden tijdens de mogelijke tribunalen in de toekomst, het is aan de rechters dan om over zulke zaken te beslissen, al staat het hier en nu natuurlijk iedereen vrij om daarover van alles naar voren te brengen en/of als mening ter discussie te stellen.
Als echter preventief genocide voorkomen kan worden is inderdaad al het voorgaande irrelevant, waarbij ik nadrukkelijk toevoeg dat mijns inziens de vernietiging van Hamas&Co geen genocide is!