Juist omdat jij het buitengewoon afgrijslijk vindt zou het je wat moeten schelen!
Israël en het internationaal recht
Moderator: Moderators
Re: Israël en het internationaal recht
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Ik ben niet zo bureaucratisch ingesteld. Genocide is afgrijselijk en afgrijselijk is afgrijselijk. So what?!
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Genocide:
https://en.wikipedia.org/wiki/Genocide_ ... 20minority.
Ieder zijn meug dus.
Allemaal afgrijslijk.
Ieder zijn meug dus.
Allemaal afgrijslijk.
We kunnen van alles bij elkaar fantaseren over hoe het gegaan zou kunnen zijn. Ik ga uit van hoe het daadwerkelijk is verlopen en verloopt. Van daaruit constateer ik dat [de Internationale Gemeenschap] NIETS doet EN niets gedaan heeft om Hamas&Co te bestrijden, integendeel, de VN heeft met geld van de [de Internationale Gemeenschap] Hamas&Co gefinancieerd, dus Israël moest het wel zelf opknappen want niemand anders deed iets tegen Hamas&Co.Gerard R. schreef: ↑02 nov 2024 23:31Ik denk, dat het dan toch wat anders was gegaan dan Israël nu doet. Denk je ook niet?
En Israël legt alles naast zich neer. Welke resolutie van de VN dan ook.
- Denk je ook niet?
- zij hanteren dan de 'IJzeren Vuist' en
gaan dan niet bij de buren op bezoek om thee te drinken ...
Lees het goed en constateer dan met mij dat 7 oktober 2023 genocide was enGerard R. schreef: ↑02 nov 2024 23:40 Genocide:
Ieder zijn meug dus.
Allemaal afgrijslijk.
dat Israël aan het afrekenen is met Hamas&Co, oftewel de partij die genocide pleegde!
Er wordt gezegd, dat er is afgerekend met Hamas, wat twaalfhonderd doden en tweehonderd gegijzelden op zijn naam heeft. Maar ik zie nog elke dag tientallen dode Palestijnen in Gaza bij de tienduizenden die er al zijn, burgers.. en een onleefbaarheid daar. Westbank is ook niet prettig, Libanon..HierEnNu schreef: ↑02 nov 2024 23:55We kunnen van alles bij elkaar fantaseren over hoe het gegaan zou kunnen zijn. Ik ga uit van hoe het daadwerkelijk is verlopen en verloopt. Van daaruit constateer ik dat [de Internationale Gemeenschap] NIETS doet EN niets gedaan heeft om Hamas&Co te bestrijden, integendeel, de VN heeft met geld van de [de Internationale Gemeenschap] Hamas&Co gefinancieerd, dus Israël moest het wel zelf opknappen want niemand anders deed iets tegen Hamas&Co.En ja, Israël doet zulks uiteraard op hun geheel eigen manier:
- Denk je ook niet?
gaan dan niet bij de buren op bezoek om thee te drinken ...Lees het goed en constateer dan met mij dat 7 oktober 2023 genocide was enGerard R. schreef: ↑02 nov 2024 23:40 Genocide:
Ieder zijn meug dus.
Allemaal afgrijslijk.
dat Israël aan het afrekenen is met Hamas&Co, oftewel de partij die genocide pleegde!
-
7 oktober was geen genocide. Man, 1200 doden op een land dat 9 miljoen inwoners heeft.HierEnNu schreef: ↑02 nov 2024 23:55We kunnen van alles bij elkaar fantaseren over hoe het gegaan zou kunnen zijn. Ik ga uit van hoe het daadwerkelijk is verlopen en verloopt. Van daaruit constateer ik dat [de Internationale Gemeenschap] NIETS doet EN niets gedaan heeft om Hamas&Co te bestrijden, integendeel, de VN heeft met geld van de [de Internationale Gemeenschap] Hamas&Co gefinancieerd, dus Israël moest het wel zelf opknappen want niemand anders deed iets tegen Hamas&Co.En ja, Israël doet zulks uiteraard op hun geheel eigen manier:
- Denk je ook niet?
gaan dan niet bij de buren op bezoek om thee te drinken ...Lees het goed en constateer dan met mij dat 7 oktober 2023 genocide was enGerard R. schreef: ↑02 nov 2024 23:40 Genocide:
Ieder zijn meug dus.
Allemaal afgrijslijk.
En dat vergeleken met 50.000 doden op zijn minst op een groep van 2 miljoen... Dan weet je het wel denk ik.
Hamas is een verzetsgroep dat zich verzet tegen een occupying land. Veel doden op 7 oktober waren soldaten. Ook veel gewapende israeliers bij de doden. Reservisten ook. In Israel is iedereen boven de 18 een reservist namelijk, tot 45 dacht ik. Behalve de zwaar religieuzen.
Ik schreef nog zo:Bekeerling schreef: ↑03 nov 2024 00:43
7 oktober was geen genocide. Man, 1200 doden op een land dat 9 miljoen inwoners heeft.
En dat vergeleken met 50.000 doden op zijn minst op een groep van 2 miljoen... Dan weet je het wel denk ik.
Hamas is een verzetsgroep dat zich verzet tegen een occupying land. Veel doden op 7 oktober waren soldaten. Ook veel gewapende israeliers bij de doden. Reservisten ook. In Israel is iedereen boven de 18 een reservist namelijk, tot 45 dacht ik. Behalve de zwaar religieuzen.
- "Lees het goed!"
Genocide is volgens het Internationaal Recht een specifiek soort [oorlogs]misdaad,
waarbij het de bedoeling is om een bepaalde nationale, etnische, raciale
of religieuze groep geheel of gedeeltelijk uit te roeien.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Volgens mij lijkt niemand de Wikipedia pagina's omtrent Genocide goed te lezen. De definities zeggen geen van allen iets over het (relatieve) aantal slachtoffers.
Ik wens u alle goeds
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
En daarmee heeft men de betekenis van het woord verdund en kan het bijgevolg overal rondgestrooid worden om een tegenstander maar te kunnen zwartmaken, met als gevolg dat het gebruik van het woord nu zinloos is geworden.Peter van Velzen schreef: ↑03 nov 2024 02:48 Volgens mij lijkt niemand de Wikipedia pagina's omtrent Genocide goed te lezen. De definities zeggen geen van allen iets over het (relatieve) aantal slachtoffers.
Born OK the first time
Dat gingen ze sowieso al niet, dat is algemeen bekend voor hen die weigeren met oogkleppen op en vergoeilijkend naar de staat Israël (voormalig Palestina) te kijken.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Hierover heb ik al talloze voorbeelden gepost. De wijze waarop omgegaan wordt met Palestijnen. Het wordt weggemoffeld onder het mom dat sommigen zowaar stemrecht hebben.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Hier een groot UNRWA verhaal. Onze Bennie wilde dit in 2017 al ontmantelen en....er is geen bewijs van deelname aan 7 oktober van een miniem groepje medewerkers van deze organisatie.
https://edition.cnn.com/2024/11/03/midd ... index.html
https://edition.cnn.com/2024/11/03/midd ... index.html
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Nee. Israel maakt zich niet schuldig aan genocide. Volgens het IDF heeft het 17,000 tot 19,000 Hamas militanten gedood. Terwijl de cijfers rond 40.000 doden in totaal liggen. In een gebied ongeveer zo groot als texel waar Hamas zich tussen de burgers aan het verschuilen is. Hoe in vredesnaam is dat een genocide? wel is het zo dat Israel duidelijk bezig is met het generaal-plan, en dat kan je wel gerust een etnische zuivering noemen.appelfflap schreef: ↑02 nov 2024 13:06klopt + je vraag waarom het niet uitmaakt welke datum je kiest
De oorlogsmisdaad waar Israel zich volgens De VN, getuigen, mensenrechtenorganisaties, hulpverlening, getuigen op eht terrein, ... nu en deze moment schuldig aan maakt is genocide.
Het ICJ spreekt over plausibele genocide maar zoals reed saangehaald verplicht dit andere staten om genocide te voorkomen
samengevat
de situatie voor 7 oktober is irrelevant, net als de acties van de slachtoffergroep, of leden ervan op 7 oktober zelf.
je spreekt over etnische zuivering
een gebied etnisch zuiveren van een volk kan uiteindelijk maar op 2 manieren, ofwel verwijder je ze ofwel vermoord je hen.
hiervoor kun je veel namen verzinnen maar de essentie blijft 2x dezelfde
https://lartrue.org/en/resignation-lett ... man-rightsThis is a text-book case of genocide. The European, ethno-nationalist, settler colonial project in Palestine has entered its final phase, toward the expedited destruction of the last remnants of indigenous Palestinian life in Palestine. What’s more, the governments of the United States, the United Kingdom, and much of Europe, are wholly complicit in the horrific assault. Not only are these governments refusing to meet their treaty obligations “to ensure respect” for the Geneva Conventions, but they are in fact actively arming the assault, providing economic and intelligence support, and giving political and diplomatic cover for Israel’s atrocities.
Maar dan is dit allemaal nog steeds begonnen door Hamas op 7 oktober. Hadden ze dat niet gedaan, dan hadden we nog steeds de status quo van toendertijd.
Ik ben bang dikkemick dat de voorbeelden je enkel en alleen verder van huis zullen helpen, want zonder het historisch besef en/of erkenning waar zaken uit zijn ontstaan zullen al je voorbeelden enkel en alleen in onvruchtbare aarde vallen en blijven vallen. Het is triest maar wel een feit.dikkemick schreef: ↑03 nov 2024 09:05Hierover heb ik al talloze voorbeelden gepost. De wijze waarop omgegaan wordt met Palestijnen. Het wordt weggemoffeld onder het mom dat sommigen zowaar stemrecht hebben.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Er waren vóór 7 oktober zelfs Israëliërs die vriendschappen onderhielen met Palestijnen, er waren Palestijnen die hun brood verdienden in Israël en juist onder de mensen in het gebied waar Hamas&Co hebben huisgehouden waren veel activistische vredespromoters die streefden naar wederzijdse vreedzame coëxistentie.
Wil jij het hebben over wie oogkleppen opheeft terwijl je zulks niet wilt zien?