Even serieus hoor, maar heb je de Israelische bronnen zelf gecheckt of blijft het bij de Westerse media volgen?HierEnNu schreef: ↑11 jan 2025 14:02Ik begrijp de kritiek op Israël en vind ook dat iedere oorlogsmisdadiger gestraft zou moeten worden en genocide zo mogelijk voorkomen. Zelfverdediging en daarbij het internationaal recht in acht nemen kan echter nooit gelijk gesteld worden met genocide plegen. Zeker niet als van die intentie en planmatige opzet geen sprake is. Zulks dient eerst bewezen te worden!
Want veel (niet alle gelukkig) Israelische politici hebben aangegeven dat de Palestijnen/Arabieren moeten worden verwijderd en dat de Israeliers het land moeten innemen.
Precies dus wat Israel momenteel doet met de Palestijnen/Arabieren. Veel bombarderen, zodat ze "vrijwillig" emigreren. Dan kan Israel de rest innemen en meer mensen daar zetten. Voor het groter Israel.
Tevens kan je over de acties in Libanon, Syrie en Iran niet praten over zelfverdediging. Maar eerder zelfvernietiging.. Het is ongeveer hetzelfde als continu een leeuw poken (aanraken) en als je dan een klap terugkrijgt gaan huilen.
Iemand waar je mee onderhandelt vermoorden, is ook geen kwestie van zelfverdediging lijkt me. Vooral omdat die persoon gematigder was, en een politiek dier was, niet een strijder.
Dus je praat bij 1200 doden wel over genocide, of poging tot. Maar bij 40.000 en volgens onafhankelijke bronnen 66000 doden niet? Terwijl die 1200 doden vielen bij een bevolking van 9 miljoen (of zo) en bij die 40-66.000 een bevolking van 2 miljoen.Israël heeft inderdaad niet toegestaan dat Hamas&Co, HezboAllaH&Co en Iran ongestoord genocide konden plegen. Schandalig is het dat de internationale gemeenschap Israël in de steek liet toen ze massaal en vanuit alle windstreken door Islamistische terroristen aangevallen werden.
En bij die 1200 doden waren er 600 doden soldaten en mensen die anderzijds gewapend waren. Nou moet ik zeggen dat soldaten in bed vermoorden ook niet my cup of tea is, maar het is toch anders dan burgers doden. "hadden ze maar goede bewaking gehad"...
Man man, heb je ooit inside informatie op YT gezien of gehoord? Men doet niet haar uiterste best om zoveel mogelijk onschuldige burgerslachtoffers te voorkomen. Dat is al dikswijls gezegd. Ken je operatie "where is daddy"? Men volgt een vermoedelijke Hamas strijder. Wacht tot de man/vrouw thuis is en gooit er dan een bom op. Waardoor een heel gezin gedood zou kunnen worden. Zelfs al is de hamas strijder een rekruut. Ken je de onzichtbare lijn die men getekend heeft en iedere Palestijn die daarover komt is een terrorist en word gedood?Ik ben blij dat 'wij' destijds bevrijd zijn!
Was jij liever onder Nazi-bezetting opgegroeid, of keur je die genocide destijds wel goed,
omdat zulks in jouw voordeel is uitgevallen?
De IDF roeit vanuit zelfverdediging Hamas&Co uit, waarbij het leger haar uiterste best doet om zo veel als mogelijk onschuldige burgerslachtoffers te voorkomen, en dat wordt "ongestoord genocide plegen" genoemd?
Men heeft het niet tegen de Palestijnen gezegd en iedereen die men dood is gewoon bijgeschreven als een Hamas terrorist. Dat is geen "zoveel mogelijk haar best doen om onschuldige slachtoffers te vermijden"..
Ik ben al een tijdje hier niet meer geweest, maar jouw kennis lijkt niet significant verbeterd te zijn aangaande dit onderwerp.