Israël en het internationaal recht
Moderator: Moderators
Re: Israël en het internationaal recht
HierEnNu
Mensenrechten
Is het zo moeilijk om dit wereldwijd te kunnen bepalen?
Het gaat er niet om wat wenselijk voor een soevereine gelovige staat is (stel ze willen kinderen offeren voor hun goden) maar het algemeen belang van alle inwoners zou moeten tellen.
Is dat niet wat doorslaggevend zou.moeten zijn? En ja, dat betekent dat Kim Jong Un dit niet gaat bepalen.
En dat er weerstand is (jij noemt zwarte piet). Hoe kun je als burger tegen burgerrechten zijn?
Mensenrechten
Het gaat er niet om wat wenselijk voor een soevereine gelovige staat is (stel ze willen kinderen offeren voor hun goden) maar het algemeen belang van alle inwoners zou moeten tellen.
Is dat niet wat doorslaggevend zou.moeten zijn? En ja, dat betekent dat Kim Jong Un dit niet gaat bepalen.
En dat er weerstand is (jij noemt zwarte piet). Hoe kun je als burger tegen burgerrechten zijn?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja dat is moeilijk.Mensenrechten
Zoals het recht als burger beschermd te worden tegen onzedigheid (veel islamitische landen) of het recht je aan te sluiten bij het Moederland Rusland (Oekraine, volgens Rusland)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dat het moeilijk is, wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Wenselijk is het in ieder geval! 1 Europa leek onmogelijk (misschien nog steeds) maar het kost tijd, veel tijd om dit soort plannen waar te maken. En ja, nog steeds liggen leiders dwars, maar zolang er democratie is, is eea te verwezenlijken.gerard_m schreef: ↑17 jan 2025 14:53Ja dat is moeilijk.Mensenrechten
Zoals het recht als burger beschermd te worden tegen onzedigheid (veel islamitische landen) of het recht je aan te sluiten bij het Moederland Rusland (Oekraine, volgens Rusland)
Is het humaan, ethisch verantwoord om vrouwen te onderdrukken? Zijn vrouwen dan als mens beter af? Als je het op de man (vrouw in dit geval) af gaat vragen neem ik aan dat het overgrote deel van de wereldbevolking tegen onderdrukken is. En in dit geval hebben alleen vrouwen stemrecht.
En als 30 procent van de Oekraïners zo graag bij moedertje Rusland hoort, dan gaat die 30 procent in Rusland worden. Maar aangezien daar ook mensenrechten hoog in het vaandel komen te staan maakt het qua humane omstandigheden niet meer uit waar je woont. De ethische wereldwijde overkoepelende mensenrechten bewakende macht grijpt in als het mis gaat.
Voor Hamas geen plek meer op deze aarde maar ook voor de extreem rechtse annexerende Netanyahu regering is geen plaats meer.
Mensen willen nl niet vermoord worden door een religieuze organisatie en mensen willen hun huis niet uitgeperst worden met hulp van leger en regering.
De mens staat centraal, niet de ideologie.
Maar er is nog een zeer lange weg te gaan. Eerst de aarde maar volledig vernietigen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Chaim Weizmann, David Ben-Gurion, Ze'ev Jabotinsky en Theodor Herzl spraken over de kolonisatie van Palestina. Zij wisten heel goed dat het bewoond land was. En daarom moesten ze manieren vinden om de niet-Joodse Arabieren te elimineren. Dat was hun obsessie en daar is Israël aardig mee op weg.
Hopelijk zegeviert uiteindelijk het (internationaal) recht.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ze stonden toen nog relatief alleen. Zou je ook kunnen classificeren als een prestatie, toch? er zijn immers nogal wat Arabieren.dikkemick schreef: ↑18 jan 2025 12:11 Chaim Weizmann, David Ben-Gurion, Ze'ev Jabotinsky en Theodor Herzl spraken over de kolonisatie van Palestina. Zij wisten heel goed dat het bewoond land was. En daarom moesten ze manieren vinden om de niet-Joodse Arabieren te elimineren. Dat was hun obsessie en daar is Israël aardig mee op weg.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Misdadigheid wordt niet minder misdadig indien het niet gemakkelijk ging.Peter_1 schreef: ↑18 jan 2025 12:56Ze stonden toen nog relatief alleen. Zou je ook kunnen classificeren als een prestatie, toch? er zijn immers nogal wat Arabieren.dikkemick schreef: ↑18 jan 2025 12:11 Chaim Weizmann, David Ben-Gurion, Ze'ev Jabotinsky en Theodor Herzl spraken over de kolonisatie van Palestina. Zij wisten heel goed dat het bewoond land was. En daarom moesten ze manieren vinden om de niet-Joodse Arabieren te elimineren. Dat was hun obsessie en daar is Israël aardig mee op weg.
Het volledig en doelbewust uitmoorden van de Tasmaanse bevolking door de Australiërs
was een hele prestatie maar ook een walgelijk zwaar misdrijf.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Tja. Vriendelijk was anders.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 jan 2025 13:20Misdadigheid wordt niet minder misdadig indien het niet gemakkelijk ging.Peter_1 schreef: ↑18 jan 2025 12:56Ze stonden toen nog relatief alleen. Zou je ook kunnen classificeren als een prestatie, toch? er zijn immers nogal wat Arabieren.dikkemick schreef: ↑18 jan 2025 12:11 Chaim Weizmann, David Ben-Gurion, Ze'ev Jabotinsky en Theodor Herzl spraken over de kolonisatie van Palestina. Zij wisten heel goed dat het bewoond land was. En daarom moesten ze manieren vinden om de niet-Joodse Arabieren te elimineren. Dat was hun obsessie en daar is Israël aardig mee op weg.
Het volledig en doelbewust uitmoorden van de Tasmaanse bevolking door de Australiërs
was een hele prestatie maar ook een walgelijk zwaar misdrijf.
Ja, om die allemaal te verjagen en te onderdrukken mag een hele prestatie genoemd worden. Jammer dat het internationaal recht (topic!) niet mag ingrijpen.Peter_1 schreef: ↑18 jan 2025 12:56Ze stonden toen nog relatief alleen. Zou je ook kunnen classificeren als een prestatie, toch? er zijn immers nogal wat Arabieren.dikkemick schreef: ↑18 jan 2025 12:11 Chaim Weizmann, David Ben-Gurion, Ze'ev Jabotinsky en Theodor Herzl spraken over de kolonisatie van Palestina. Zij wisten heel goed dat het bewoond land was. En daarom moesten ze manieren vinden om de niet-Joodse Arabieren te elimineren. Dat was hun obsessie en daar is Israël aardig mee op weg.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het internationale recht is nog geschreven van uit een koloniale visie.dikkemick schreef: ↑18 jan 2025 14:37Ja, om die allemaal te verjagen en te onderdrukken mag een hele prestatie genoemd worden. Jammer dat het internationaal recht (topic!) niet mag ingrijpen.Peter_1 schreef: ↑18 jan 2025 12:56Ze stonden toen nog relatief alleen. Zou je ook kunnen classificeren als een prestatie, toch? er zijn immers nogal wat Arabieren.dikkemick schreef: ↑18 jan 2025 12:11 Chaim Weizmann, David Ben-Gurion, Ze'ev Jabotinsky en Theodor Herzl spraken over de kolonisatie van Palestina. Zij wisten heel goed dat het bewoond land was. En daarom moesten ze manieren vinden om de niet-Joodse Arabieren te elimineren. Dat was hun obsessie en daar is Israël aardig mee op weg.
Dat maakt het moeilijk om agressieve westerse staten aan te pakken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
---------------
*!!*
Als reactie op datte elders:
*!!*
---------------
Dood is dood, maar Collateral Damage is geen moord!
Wie vanwege Israëlhaat of andere hevige emoties, zoals tomeloos verdriet en machteloosheid, veroorzaakt door de mensonterend ellendige situatie in Gaza, dusdanig verblind is geraakt dat zhij geen verschil meer kan of wil maken tussen Collateral Damage en moord, en bewust tijdens discussie en/of onderzoek het bestaande internationaal recht naar eigen goeddunken oprekt vanuit de illusie om op die manier een mogelijke genocide in de nabije toekomst te kunnen voorkomen:
*!!*
Als reactie op datte elders:
hier geplaatst, omdat mijn reactie 'Israël en het internationaal recht' betreftmoord is moord, dood is dood.
*!!*
---------------
Dood is dood, maar Collateral Damage is geen moord!
Wie vanwege Israëlhaat of andere hevige emoties, zoals tomeloos verdriet en machteloosheid, veroorzaakt door de mensonterend ellendige situatie in Gaza, dusdanig verblind is geraakt dat zhij geen verschil meer kan of wil maken tussen Collateral Damage en moord, en bewust tijdens discussie en/of onderzoek het bestaande internationaal recht naar eigen goeddunken oprekt vanuit de illusie om op die manier een mogelijke genocide in de nabije toekomst te kunnen voorkomen:
- zet voor de nabije toekomst
het bestaan van de VN, de Wereldorde en
dus ook het bestaande internationaal recht
op losse schroeven!
Si ventus non est, remiga
The bamboo that bends is stronger than the oak that resists.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
Voorbij het denken vind ik innerlijke rust vanwege stilte.
.......
The bamboo that bends is stronger than the oak that resists.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
Voorbij het denken vind ik innerlijke rust vanwege stilte.
.......
Komen we weer uit op de definitie en invulling van de betekenis van collateral damage.
Als ik gebeten wordt door 1 rode mier en ik gooi vervolgens een emmer kokend water over het nest om deze mier af te straffen kan ik toch niet met droge ogen beweren dat die honderden dode mieren collateral damage zijn?
Of ik stuur (op welke wijze dan ook) de helft van het nest naar het noorden van de kolonie waarna ik vervolgens komend water over de noordkolonie giet. Collateral damage!
En nu komt er een leger nog agressiever mieren (killer-ants) aan die de huidige bewoners eruit pesten/bijten en doden. Collateral damage om te kunnen koloniseren?
Tis maar welke definitie je hanteert.
Als ik gebeten wordt door 1 rode mier en ik gooi vervolgens een emmer kokend water over het nest om deze mier af te straffen kan ik toch niet met droge ogen beweren dat die honderden dode mieren collateral damage zijn?
Of ik stuur (op welke wijze dan ook) de helft van het nest naar het noorden van de kolonie waarna ik vervolgens komend water over de noordkolonie giet. Collateral damage!
En nu komt er een leger nog agressiever mieren (killer-ants) aan die de huidige bewoners eruit pesten/bijten en doden. Collateral damage om te kunnen koloniseren?
Tis maar welke definitie je hanteert.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het is een ander woord, met een andere betekenis.
Maar wie een Palestijn die niets met Hamas heeft, wil vermoorden, hoeft slechts te wachten tot er een lid van Hamas in hetzelfde blok langs komt.
En boem, een block-buster. In dat geval is er zowel sprake van moord (op de partijloze Palestijn) als van collateral damage (het Hamas lid en nog tientallen anderen).
Ik wens u alle goeds
En "recht" staat dit toe.
https://www.ad.nl/buitenland/abed-uit-a ... ~a0e8e237/
Vorige week liet minister Caspar Veldkamp van Buitenlandse Zaken de Tweede Kamer nog weten dat Israël weigerde Abed uit Gaza te laten gaan om ‘veiligheidsredenen’. Israël gaf daar verder geen toelichting op. Veldkamp zei zich hard te maken voor de Nederlands-Palestijnse zonnepanelenmonteur.
Alles onder het mom van veiligheid! Makkelijk wordt zijn vertrek uiteraard niet gemaakt en zijn voortdurende scheiding van zijn familie en werk heeft hem onherstelbare schade toegebracht, en doet dat nog steeds.’
Zulks is om te janken.
https://www.ad.nl/buitenland/abed-uit-a ... ~a0e8e237/
Vorige week liet minister Caspar Veldkamp van Buitenlandse Zaken de Tweede Kamer nog weten dat Israël weigerde Abed uit Gaza te laten gaan om ‘veiligheidsredenen’. Israël gaf daar verder geen toelichting op. Veldkamp zei zich hard te maken voor de Nederlands-Palestijnse zonnepanelenmonteur.
Alles onder het mom van veiligheid! Makkelijk wordt zijn vertrek uiteraard niet gemaakt en zijn voortdurende scheiding van zijn familie en werk heeft hem onherstelbare schade toegebracht, en doet dat nog steeds.’
Zulks is om te janken.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Israel wacht niet eens tot er een Hamas-lid in hetzelfde blok langs komt. Ze bombarderen gewoon en beweren als excuus dat het doel een Hamas-lid was.Peter van Velzen schreef: ↑26 jan 2025 02:05Het is een ander woord, met een andere betekenis.
Maar wie een Palestijn die niets met Hamas heeft, wil vermoorden, hoeft slechts te wachten tot er een lid van Hamas in hetzelfde blok langs komt.
En boem, een block-buster. In dat geval is er zowel sprake van moord (op de partijloze Palestijn) als van collateral damage (het Hamas lid en nog tientallen anderen).
Ps,
Heb vanavond een paar fragmenten van de holocaust-herdenking gezien.
Hield er een bittere smaak van over in de mond, gezien in het licht van wat er nu in Palestina gaande is.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
(vrij) naar René Descartes
Goh.. ik had het zelfde...Georgie schreef: ↑27 jan 2025 21:43Israel wacht niet eens tot er een Hamas-lid in hetzelfde blok langs komt. Ze bombarderen gewoon en beweren als excuus dat het doel een Hamas-lid was.Peter van Velzen schreef: ↑26 jan 2025 02:05Het is een ander woord, met een andere betekenis.
Ps,
Heb vanavond een paar fragmenten van de holocaust-herdenking gezien.
Hield er een bittere smaak van over in de mond, gezien in het licht van wat er nu in Palestina gaande is.
En dan ook die Trump op de achtergrond nog .... Wat een tijden.
Opm. Ik zie geen email notificaties. Is dat alleen met mij?
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.